tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Post by tunmag »

Hei hei

Etter å ha vært medlem på andre forum en god stund uten å ha postet så mye så kan jeg kanskje begynne med å skrive litt her :) Hadde skrevet ein jævla stil av en presentasjon men når jeg skulle lime inn bilder fra photobucket så forsvant hele skiten, helvetes ipad.. Så da blir det en kortversjon nå så får jeg heller fylle ut mer etter kvart :thumleft

Kjapt oppsumert så er jeg født i slutten av forrige århundre, 1993 for å være nøyaktig. Bosatt relativt langt sør på det våte vestlandet, relativt nærme Stavanger. Tok lappen på mellomtung nå i vår i en alder av 21 når økonomi tålte det og topplokket forhåpentligvis var nok utviklet til å unngå de største kamikaze stunta. Lever enda og ikke har jeg hatt behov for luksusfellen heller, great suksess \:D/
Livnærer meg som tunneldriver, diesel, hydraulikk og dynamitt er tingen :thumleft

Valg av sykkel var relativt enkelt, ikke skulle jeg ha racing, det hadde hverken høyrehånda eller forsikringa taklet. Jeg ville ha noe lekent (akks er gøy :D) så da ble valget en supermotard, Husqvarna 511smr 2012 modell. Kjørt 740(!) km da jeg hentet den.
Image

Jeg skriver som ett spett, det blir fort en salig blanding av nynorsk, bokmål og dialekt. Skriver i tillegg på iPad så trykkleifer forekommer nok også. Håper alikevell at det er såpass leservennlig at folk gidder å lese :)
Last edited by tunmag on 27 Jun 2016 01:49, edited 1 time in total.
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Etter en sesong på motard så fant jeg ut at motard er konge det. Men den har sine begrensninger, spesielt om en har lyst på en litt lengre dagstur f.eks. Du sitter på en 2x4" i tillegg til at motoren etter beste evne prøver å vibrere nevnte 2x4" langt opp i rattata. Ingen av det nevnte ulempene merker du om du kjører slik sykkelen er bygd for, altså med stram waier og helst så mye svinger at sykkelen sjeldent er i lodd. Bensintank på 8,5l og forbruk på 0,5-0,6 gjør jo at rekkevidden blir så som så. Ei femliterskanne i ryggsekken løser det, men det er litt tungvindt.

Nå i høst så ble jeg liggende sykmeld etter en opprasjon, og når en ligger der på sofaen så syns en jo synd på seg selv. Fort gjort å trøsteshoppe litt da, som sagt så gjort. Fikk tak i en kawa z750 2006 med 34k på telleren. Selgeren var faktisk så grei at han kom helt hjem til meg med sykkelen siden jeg ikke kunne hente med det første. Betalte kun en liten ekstrasum med tittenteier for denne servicen, så enten så har jeg møtt verdens greieste selger, eller så har jeg kjøpt tidenes vrak :lol: Satser på førstnevnte. Skal bli spennede å se til våren hvordan den oppfører seg. Ett bilde av kawaen å huskyen
Image

Siden jeg bor i blokk i en slags fuglekasse med 1,5 parkeringsplass som det så fint står på papiret, så er det garasjen til gammlingen jeg fyller opp. Der har jeg per dags dato to mopeder, en sjømoped og en snømoped. Det gjelder å ha noe for ett hvert føre :lol: Spørst om jeg ikke må prøve å svinge hammeren til våren å få utvidet litt :)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: tunmag, ung og dum

Post by Elolz »

Velkommen her og gratulerer med ny Kawa! :D Flott å se flere yngre her inne. :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: tunmag, ung og dum

Post by Flanker »

Velkommen over og takk for sist :thumleft

Hyggelig å se at du også har grepet til tastaturet. Jeg kan forøvrig bekrefte at tunmag kan kjøre sykkel! Hadde den litt svette gleden av å henge på han og supermotarden over Lyngsheia i sommer. Det er et av klippene i en laaaang film:

User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Hehehe artig lesning, klarer ikke annet enn å lese alt du skriver med en viss snev av Odda dialekt og noen likhetstrekk til fjorden cowboys :thumleft

Velkommen hit :-D

2 artige leketøy du har fått deg. Vi er jo en del som ferdes på det glade vest og Sørland. Så det burde jo gi rom for å kaste seg med på en tur eller to om du ønsker slikt :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: tunmag, ung og dum

Post by supermons »

Velkommen hit :) Ser ut som du har kjøretøy som dekker det meste ;)
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: tunmag, ung og dum

Post by Tob »

Braaap! Fin Husky! Og velkommen skal du være :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: tunmag, ung og dum

Post by Toven »

Velkommen :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: tunmag, ung og dum

Post by inunf »

Kule sykler! :thumleft
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: tunmag, ung og dum

Post by Trond_V »

LordShaft wrote:, klarer ikke annet enn å lese alt du skriver med en viss snev av Odda dialekt og noen likhetstrekk til fjorden cowboys :thumleft
Note4
Jeg tenkte også på de to herrene innerst i Sørfjorden, da jeg leste dette ;)
Bjerknez

Re: tunmag, ung og dum

Post by Bjerknez »

Ja, en motard er kanskje ikke den beste langtursykkelen nei. Vertfall ikke ut fra hva du skriver her og ut fra hva jeg selv har trodd. SÅ da tenker jeg du er fornøyd med en sykkel som kanskje er litt mer egnet for nettopp dette :thumleft

Grattis med "ny" sykkel 8)
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Takk for velkomstens folkens! Ser det er ett par som nevner fjorden cowboys her, likheten er vel igrunn at jeg jobber i samme bransje. Når det er sagt så er vel kanskje anleggsfolk nokså like :lol:

@Flanker: Takk for sist ja, var ett hyggelig gjensyn med spillefilmen som du har laget, sagt det før og sier det igjen; ligger ett flott stykke arbeid bak den filmen der :) Jeg skulle nok ha ligget i teten ilag med deg opp fra Lysebotn og så kunne vi fått fram svetten skikkelig :lol:

@LordShaft: Tur er alltid gøy! Er det bare til å rope høyt om en skulle se noe som frister å slenge seg med på?

@Bjerknez: Motard er lite egnet til langtur ja, men gi den derimot en svingete smal vei og kanskje noen nesten hårnåler så skal jeg garantere at smile kommer fram. Genial sykkel til å herje rundt på å plage både lensmann og prest :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

jasså.... forstår jeg det riktig at du er den lokalkjente rytteren som guidet flanker rundt på litt ukjente veier i sommer? Som noen av oss husker så godt fra en av filmene hans?? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

LordShaft wrote:jasså.... forstår jeg det riktig at du er den lokalkjente rytteren som guidet flanker rundt på litt ukjente veier i sommer? Som noen av oss husker så godt fra en av filmene hans?? :-k
Det stemmer nok det. Var/er medlem på den andre siden, å skamløs som jeg er så slo jeg til når Flaker annonserte gratisbilletter til turistferja som går inn til Lysebotn. Angret ikke ett sekund, for det var en trivelig gjeng jeg traff på :)

Om du skulle bevege deg nedover i Ryfylke noen gang så må du hyle ut, hadde vært artig og hilst på.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tunmag, ung og dum

Post by freddy123 »

Trodde bare det var kvinnfolka som likte og hyle ut jeg .vi mannfolk brøler vi vettu :)

Fin fin blogg og endelig en som ikke er på kanten til å bli pensjonist :) jeg er jo 93 mod jeg også men jeg kjører pensjonist trillebår har jeg fått høre ....

Men tror jeg må inn på pc for å få sett bilder av gromsykkelen for de funker ikke med mobil virker det som ....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply