tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: tunmag, ung og dum

Post by Jeanette »

Velkommen hit! :smt006
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: tunmag, ung og dum

Post by Toven »

freddy123 wrote:Fin fin blogg og endelig en som ikke er på kanten til å bli pensjonist :) jeg er jo 93 mod jeg også men jeg kjører pensjonist trillebår har jeg fått høre ....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha! Godt vi hjelper med å bringe ned snittalderen \:D/ :D
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Ja har inntrykk av at jeg er med å drar ned snittalderen her inne, folk på min alder syns vel kanskje form er gammeldags? :-k

Men uansett, sitter å tenker over hva jeg må gjøre iløpet av vinteren. Huskyen står med ny olje og nye dekk, så den er good to go når salte forsvinner fra veiene. Kawan må jeg derimot plukke litt i, ingen store ting men litt er det.

Den må hvertfall få seg ett nytt dekk bak, da det som står på nå er på korden. Står noe dunlop greier på den nå, framme og bak, men jeg vil helst ha Pr4 på den. Ikke noe problem å kjøre med dunlop i front og michelin bak?

Tenker jeg tar en slags service med oljeskift og bare gå over sykkelen skikkelig, bare for å bli kjent med sykkelen. Nærlyset jukser også litt, er garantert dårlig kontakt, må bare finne ut hvor :roll:

Lurer også på om jeg skal gå til innkjøp av tankveske, er dette gode greier mtp størrelse, kvalitet og utforming?
http://www.online-mc.no/Bagasje-og-laas ... ercatid=44#

Edit: får ikke linken til å virke, men det er givi xs307 det er snakk om
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: tunmag, ung og dum

Post by Elolz »

Vurderer en Givi XS307 selv. :thumleft Kjøpte en XS313 Tail Bag i høst i samme stilen, må se det litt an om jeg trenger mer plass, isåfall har jeg sett meg ut den der.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: tunmag, ung og dum

Post by Tobben84 »

tunmag wrote:Ja har inntrykk av at jeg er med å drar ned snittalderen her inne, folk på min alder syns vel kanskje form er gammeldags? :-k

Men uansett, sitter å tenker over hva jeg må gjøre iløpet av vinteren. Huskyen står med ny olje og nye dekk, så den er good to go når salte forsvinner fra veiene. Kawan må jeg derimot plukke litt i, ingen store ting men litt er det.

Den må hvertfall få seg ett nytt dekk bak, da det som står på nå er på korden. Står noe dunlop greier på den nå, framme og bak, men jeg vil helst ha Pr4 på den. Ikke noe problem å kjøre med dunlop i front og michelin bak?

Tenker jeg tar en slags service med oljeskift og bare gå over sykkelen skikkelig, bare for å bli kjent med sykkelen. Nærlyset jukser også litt, er garantert dårlig kontakt, må bare finne ut hvor :roll:

Lurer også på om jeg skal gå til innkjøp av tankveske, er dette gode greier mtp størrelse, kvalitet og utforming?
http://www.online-mc.no/Bagasje-og-laas ... ercatid=44#

Edit: får ikke linken til å virke, men det er givi xs307 det er snakk om
Heisann, mtp dekk er det ikke noe problem å kjøre med forskjellige merker foran og bak, men du skal være obs på at det KAN føre til økt sporing og dårligere kjøreegenskaper. Har gjort det selv mange ganger, men foretrekker samme dekk foran og bak. Kommer også litt an på hvor godt du kjenner sykkelen din og hvordan den oppfører seg på ulike dekk. pR4 er i alle fall den helt klart beste dekket jeg har kjørt på :thumleft
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Takker for svar begge to :thumleft

Tobben84: Sykkelen kjenner jeg ikke i det hele tatt, fått testkjørt den 6 km før jeg handlet, og med det dekket som står på nå var det en inntresann opplevelse for å si det mildt :shock: Blir nok å sette på Pr4 bak, og så heller skifte ut foran også hvis sykkelen oppfører seg litt apekatt. Akuratt dekk vil jeg egentlig ikke spare penger på, men framdekket er nesten sprell nytt. Når det er sagt så kjører jeg lite/ingenting på våt vei, og ikke bedriver jeg serriøs grisekjøring heller (kun userriøs :lol: ) så jeg stopper nok lenge før jeg pusher dekka over grensa.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: tunmag, ung og dum

Post by Snikkeren »

tunmag wrote:Ja har inntrykk av at jeg er med å drar ned snittalderen her inne, folk på min alder syns vel kanskje form er gammeldags? :-k


Jeg føler selv at jeg er med å dra snittalderen ned, til tross for at jeg er 34 år gammel. Det sier vel litt om snittalderen blant motorsyklister. Jeg er jo sikkert en gamling i dere ungfolers øyne. :smt003
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tunmag, ung og dum

Post by JK95 »

Er da ikke gamle dere, bare mer visdomsfulle, og flinkere på brunsprit :thumleft
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Når begge mopedene står parkert i vinterdvale og jeg venter på snø til snømopeden min, så koser jeg meg med å tenke tilbake på den deilige følelsen som var i sommer med ny sykkel og fersk lapp Image

Enn så lenge så minner det verken om sommer eller vinter her på sørvestlandet. Har konkludert med at han der oppe må være ekstra glad i vestlandet siden han vasker det konstant :roll: Men regn eller ikke, fikk da svidd av noen riksdaler i går på denne såkalte svarte fredagen. Det ble nye EDB maskin til meg selv, og tankveske (Givi XS307) pluss noe annet sjafs til Kawaen :thumleft

Nå er det bare til å vente på mandagen når en skal tilbake til "kontoret" på jobb \:D/
Image
Last edited by tunmag on 28 Nov 2015 16:13, edited 1 time in total.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tunmag, ung og dum

Post by ojda »

JK95 wrote:Er da ikke gamle dere, bare mer visdomsfulle, og flinkere på brunsprit :thumleft
Hehehe =D>
Dra på en ukestur sammen med Snikkeren og ei flaske Conjakk, å du har drikke nok til hele turen :thumleft
Trur jaggu Bjerknesen kunne fått være med også :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tunmag, ung og dum

Post by ojda »

Påtide med frokost ;-)

Image

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tunmag, ung og dum

Post by ojda »

Sorry, den siste skulle egentlig inn i min egen blogg :-/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Fikk jo bestilt meg en slik flosshatt til kawaen, type Givi Xs307 når det var slik svart fredag. Pakken kom etter en god uke, men jeg måtte en tur i dette svarte hullet som kalles jobb så montering ble gjort i kveld. Vet ikke om jeg er helt fornøyd, men det er vel mest sykkelen sin skyld tenker jeg. Forrige eier var noe uheldig og mistet en felg som hang på garasjeveggen ned på tanken som resulterte i en bulk. Ikke noe du ser veldig godt, og jeg tenkte som så når jeg så på sykkelen at det der kan jeg fint leve med.

Først når jeg monterte ringen oppå tanklokket så jeg hvor trykt tanken egentlig er, tanklokket er trykket relativt godt ned på ene siden, med det resultatet at flosshatten står noe skeivt :lol: Lurer på om jeg skal prøve på å jukse det til med å fore opp ringen til Givien noe på ene siden eller rett å slett gi faen. Taska sitter da fast å funker slik den er tiltenkt og kawaen er ikke strøken kosmetisk uansett.
Image
Fått seg en trøkk på høyre side gitt :roll:

Image

Fikk også tatt ett oljeskift på mopeden til broderen så den er klar til han blir 16 om en uke :thumleft
Image
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: tunmag, ung og dum

Post by JLafton »

Han gleder seg nok til å cruice rundt på den Monkeybiken :thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: tunmag, ung og dum

Post by Elolz »

Går ikke an å få rettet ut bulken rimelig? :-k
Post Reply