tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Elolz wrote:Går ikke an å få rettet ut bulken rimelig? :-k
Jo mye mulig, har en kompis som driver litt i den bransjen så han skal få se litt på den. Det å få retta ut bulken kan ikke koste så mye, men om lakken sprekker og en må lakkere så fyker kronestykkene fort. Kawaen blir solgt etter neste sesong uansett, så begrenset hvor mye jeg gidder å bruke på den :)
Bjerknez

Re: tunmag, ung og dum

Post by Bjerknez »

tunmag wrote:
Elolz wrote:Går ikke an å få rettet ut bulken rimelig? :-k
Jo mye mulig, har en kompis som driver litt i den bransjen så han skal få se litt på den. Det å få retta ut bulken kan ikke koste så mye, men om lakken sprekker og en må lakkere så fyker kronestykkene fort. Kawaen blir solgt etter neste sesong uansett, så begrenset hvor mye jeg gidder å bruke på den :)
Er det lett som en plett og fjerne denne bulken. Det er jo bare å lage en tilsvarende bulk fra innsiden :smt005
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Lite nytt å melde på mc fronten igrunnen, har nettopp overlevd en kuldeperiode av det sjeldne. 2 veker med opp til tosifret antall minusgrader er nok til å ta livet av en rogalending. Den siste uken har vi derimot fått "vinteren" våres igjen. 5-10 + grader og regn vannrett fra sørvest :roll:

Neste friperiode må jeg se å få fingen ut å få tak i nytt bakdekk til Kawaen, ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå for Dunlop Sportmax som står på nå, eller Michelin Pr4. Frister mest med Pr4 så ender vel opp med det tenker jeg. Så er det bare til å få tatt oljeskift, finne den jævla kødden som stikker av med nærlyset så er det good to go. Snart sesong :shock: :thumleft

Var og fikk byttet regreima på traktoren min (Landcruiser) i begynnelsen av uka. Fikk litt sjokk (positivt vel og merke) over prisen Toyota skulle ha for det. 3471 betalte jeg, så da benyttet jeg anledningen til å nappe med meg ett par ekstra hansker fra Bikerstreet :thumleft Var der på en slags siklerunde når bilen var på service si sjappa ligger veggivegg Toyota. Kjøpte meg noen Lindstrands http://shop.bikerstreet.no/flex-hanske-p-24446.html som garantert er bedre enn Bullfighter hanskene jeg har nå. Aldri kjøp Bullfigther kjøreutstyr om du har tenkt å kjøre mer enn en mil i året :roll:

Liten edit: Har også handlet ett skilpaddeskall (les ryggsekk) av Tobben84 så jeg har en plass å ha tannkosten når jeg skal ut på tur \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Dunlop Sportmax og Pilot Road 4 er jo to forskjellige dekk også :thumleft Du vil nok få betraktelig mer km ut av pilot road.

Driver nærlyset ditt å ryker hele tiden? er det slik å forstå?

Selv har jeg veldig god erfaring med Lindstrands. Er nok et godt kjøp det der \:D/ Ja slik vinter vi har nå (regn og plussgrader) kan godt bare fortsette. Jo tidligere sesong får vi
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Merker at jeg kunne vært litt flinkere til å oppdatere innpå her, men kan nå skrive litt nå som det skjer litt på mc fronten :) Er inni den siste fri uka nå har funnet ut at jeg kanskje må få Kawasakien på hjul, siden jeg nå skal to uker på jobb, så to uker i Thailand, etterfølgt av to uker på jobb. Da er vi plutselig i midten av april :shock:

Fikk bestilt nytt bakhjul fra Xlmoto sist uke, gikk for Michelin Pr4. I går fikk jeg tid til å rive av bakhjulet, så det ble levert til den lokale dekkvrengeren idag. Skal plukke det opp i morgen og smekke det på sykkelen. Så blir det oppstart og muligens en liten trilletur om veien er tørr, før det blir nytt blod på motoren. Så er det til å ta en titt på frontlykta å få fikset framlyset da det som sagt tidligere driver å kutte i tide å utide.
Image

Image
På tide med nytt :roll:

Av andre ting som kan være verdt å nevne er at jeg har oppkjøring på BE på onsdag, denne anser jeg som en relativt smal sak da jeg har kjørt mye med henger, men en hovmod står ofte for fall :redface Dagen etterpå så er det duket for eksamen for Bergsprengersertifikat, eller skytebas på godt norsk. Litt mer i tvil om jeg består her, men leser så svetten står om dagen.

Oppi alt dette her så driver jeg også med røykeslutt, etter 4 år med nikotin å tjære så ga lungene mine beskjed sist gang jeg var forkjøla at dette ikke var greit. Er også reint idioti og røyke opp godt og vel to Rukka kjøredresser i året :shock: Har til nå gått over all forventning, har riktignok bommet ett par røyk av kompiser, men iløpet av det siste 2 1/2 ukene tror jeg at jeg kan telle antall røyk på to hender. Egentlig ikke så verst med tanke på at det før gikk 20 til dagen. Får bare håpe det fortsetter slik, og at jeg unngår å bli smellfeit [-o<
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Det var nok på høy tid med nytt dekk ja :lol: Skiftet du bare bak eller framme også?

2 uker til tøyseland? Også kjent som smilets land (så lenge du har nok bath) Hvor skal du da? Thailand er bare helt fantastisk :thumleft

Viste du at nyere forskning viser at folk som har holdt seg røykefri i 5 år er likestilt med de som aldri har røkt når det kommer til hjerteinfarkt :thumleft Enda en motivasjon til å holde seg unna driten. Å ja, jeg har selv snust i alt for mange år. Det røk fort 30.000 i året. Helt sjukt å tenke på.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

LordShaft wrote:Det var nok på høy tid med nytt dekk ja :lol: Skiftet du bare bak eller framme også?

2 uker til tøyseland? Også kjent som smilets land (så lenge du har nok bath) Hvor skal du da? Thailand er bare helt fantastisk :thumleft

Viste du at nyere forskning viser at folk som har holdt seg røykefri i 5 år er likestilt med de som aldri har røkt når det kommer til hjerteinfarkt :thumleft Enda en motivasjon til å holde seg unna driten. Å ja, jeg har selv snust i alt for mange år. Det røk fort 30.000 i året. Helt sjukt å tenke på.
Det ble bare nytt bak, da framdekket var nytt i fjor, så det bør holde ut mitt eierskap av sykkelen ;-)

Skal til ei eller annen strand i Phuket som jeg ikke husker navnet på :-k Var i Phuket for ti år siden i anledning gamlingens 50 års dag, så nå 10 år seinere så har han jaggu blitt 60 så da er det ny familietur på gang. Så veldig mye tull å tøys blir det nok ikke, men slik jeg husker Thailand så var folka der nede veldig vennlige, NULL tigging og ingen innkastere på resturanter osv. Dette er ting jeg setter pris på når jeg er på ferie. Føler at "syden" feiler litt på det punktet. Det er klart at en 12 åring i thailand ikke er i de mer mørke strøka, men dem har jeg strengt tatt ikke noe behov for å besøke nå heller, 10 år senere :-#
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Phuket var jeg i en og en halv uke når jeg var der nede. Fantastisk plass. Vi bodde i phatong når vi var i phuket. Men det er jo sinnsykt mye fine plasser og strender rundt om der :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Etter litt kjapp research så skal vi vistnok til Karon, dette hotellet; https://no.tripadvisor.com/Hotel_Review ... huket.html Ser igrunn helt ok ut 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Ja baron ligger litt lengre sør, litt roligere og om mulig, enda finere! :thumleft Om jeg ikke husker feil så er det en sinnsyk stor budda oppe på ene fjellet der :-k

Hotellet så strøkent ut det \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Oppkjøring på BE idag, sensoren lurte på om jeg hadde bedrevet mye ulovelig kjøring, etterfulgt av gratulere :) Godt hva som er gjort, så nå gjenstår bare bergsprengereksamen i morgen, satser på at den går like greit :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Haha =D> Flotters.. Gratulere med BE lappen. (hva svarte du?)

Du må ha lykke til med eksamen i morgen. Det der går nok så bra skal du se. Hold oss oppdatert :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tunmag, ung og dum

Post by Trondgv »

Grattis, hva kostet det totalt for deg? Betalte selv 5500,- til kjøreskolen og rundt 1000 hos vegvesen. Egentlig litt dyrt bare for å kjøre ned tilhenger :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Det koster akkurat det samme som boten koster om du skulle kjøre med henger uten :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tunmag, ung og dum

Post by Trondgv »

Faktisk dyrere å bli tatt. En på jobben ble tatt med minigraveren vi har på velferden, 12000,- i bot :lol: Det kommer nok litt an på hvor mye vekt du ligger over antar jeg. Billigere er det uansett å ta lappen :thumleft
Post Reply