tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Sjå der var du tilbake ja! Fin fin lesing te morrakaffe'n dette
Også må du sende meg kontonr ditt, så jeg får overført min andel av pizza'n på lørdagsrunda
Også må du sende meg kontonr ditt, så jeg får overført min andel av pizza'n på lørdagsrunda
Re: tunmag, ung og dum
Traktor med toppboks full av øl og grillmattunmag wrote: Etter litt leting (jeg trodde jeg hadde sånn noenlunde kursen til heimdaal staket ut, jeg tok feil ) så fant vi folk og sykkler. Hadde vel ikke før fått av oss hjelm og hansker før vi forsto at toget av lokale MCer retning Matre gikk NÅ. Her var det bare å hive på seg hjelm å hansker i en fart. Tommas mente vi fikk litt å jobbe med om vi skulle ta igjen den gjengen der. Jeg tenkte det samme, følge bestod stort sett av Superduke's, en motard som ledet ann og en traktor. ...
Måtte skynde meg tilbake, kjærringa var sulten. Som alltidtunmag wrote: Nå var det tid for returen og det var da jeg fant ut at turen inn til Matre bare var en oppvarming. Det gikk vel nøyaktig 3 svinger og undertegnede og Toven så aldri teten igjen før vi nådde Heimdaal Gård
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Flere som koste seg ser jeg
Han Super Duke fyren var ikke helt tam på lørdag heller
Han Super Duke fyren var ikke helt tam på lørdag heller
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Faen, er det sånne veier vis en tar til høyre fra Skånevik til Etne?? Jeg trodde det var noe drittvei der så har aldri kjørt der. Her må jeg på befaring en dag.
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Long time no see! Eller, dvs jeg har sett men ikke gitt lyd ifra meg Er ikke alltid skrivelysten er så veldig stor, men er innpå å leser litt støtt å stadig så får med meg det meste som sjer på forumfronten. Ser at traktorbanden blir stadig større
Sommeren kom og gikk igjen omtrent samme dagen iår føltes det som, så mye kjøring har det ikke blitt. Har fått kjørt endel dog, men mest lokalt og kortere dagsturer. Blant annet en tur til Karmøy via Ryfylke, ett par turer til Gullingen og Blåsjø, samt en drøy dagstur på ca 50 mil der jeg var innom 5 fylker
Skulle egentilg bare lufte vette littegrann,noe som er fort gjort, så tenkte meg inn til Hjelmeland. Der var ferja på tur inn til kai så da hoppet likeså greit ombord i den og satte kursen videre innover Ryfylke. Kursen ble raskt staket ut mot Sauda, og gammle veien over til Røldal. Hopp og sprett og tjo og hei, dette var verken demperene på sykkelen min eller ræva mi laget for. Her opplevde jeg sesongens verste telehiv for min del Ankom Røldal å vurderte om jeg skulle knekke ned Suldal og over Gullingen og hjem, eller dure på videre. Før jeg visste ordet av det var jeg på Haukeli. Så Setesdalen, en ræva Statoilburger på Rysstad før jeg tok over Suleskar og Hunnedalen hjemover. Droppet Lysebotn pga lavt skydekket og dårlig tid hjem før det bler mørkt. Alt i alt en fin tur, som gikk i opphold hele veien utenom en byge på veien over til Røldal. Var dog litt i ekspress modus så det ble tatt minimalt med bilder på turen, og hvertall ingen som fortjener å vises fram.
Bilde av Kawasakien, framfor Blåsjø type diger pytt
Ellers så kom der en slags indian summer i slutten av september, men da prioriterte jeg sjømopeden. Litt spesielt å dra på seg våtdrakten når løvet dette fra trærne men tempen var bra å wakeboard er gøy
Nå står begge sykkelen i garasjen å venter på grundig vask pluss oljeskift, blir vel å ta det når jeg kommer hjem fra jobb. Sier meg fornøyd med ca 5000 på kawaen og gode 1500 på motarden.
Neste år så blir det oppgradering til tung moped, og Kawasakien blir nok lagt ut for salg og ny motorsykkel skal i hus. Om det blir helt nytt eller pent brukt avhenger litt av jobbsituasjonen, men nyere og større skal det ihvertfall bli
Sommeren kom og gikk igjen omtrent samme dagen iår føltes det som, så mye kjøring har det ikke blitt. Har fått kjørt endel dog, men mest lokalt og kortere dagsturer. Blant annet en tur til Karmøy via Ryfylke, ett par turer til Gullingen og Blåsjø, samt en drøy dagstur på ca 50 mil der jeg var innom 5 fylker
Skulle egentilg bare lufte vette littegrann,noe som er fort gjort, så tenkte meg inn til Hjelmeland. Der var ferja på tur inn til kai så da hoppet likeså greit ombord i den og satte kursen videre innover Ryfylke. Kursen ble raskt staket ut mot Sauda, og gammle veien over til Røldal. Hopp og sprett og tjo og hei, dette var verken demperene på sykkelen min eller ræva mi laget for. Her opplevde jeg sesongens verste telehiv for min del Ankom Røldal å vurderte om jeg skulle knekke ned Suldal og over Gullingen og hjem, eller dure på videre. Før jeg visste ordet av det var jeg på Haukeli. Så Setesdalen, en ræva Statoilburger på Rysstad før jeg tok over Suleskar og Hunnedalen hjemover. Droppet Lysebotn pga lavt skydekket og dårlig tid hjem før det bler mørkt. Alt i alt en fin tur, som gikk i opphold hele veien utenom en byge på veien over til Røldal. Var dog litt i ekspress modus så det ble tatt minimalt med bilder på turen, og hvertall ingen som fortjener å vises fram.
Bilde av Kawasakien, framfor Blåsjø type diger pytt
Ellers så kom der en slags indian summer i slutten av september, men da prioriterte jeg sjømopeden. Litt spesielt å dra på seg våtdrakten når løvet dette fra trærne men tempen var bra å wakeboard er gøy
Nå står begge sykkelen i garasjen å venter på grundig vask pluss oljeskift, blir vel å ta det når jeg kommer hjem fra jobb. Sier meg fornøyd med ca 5000 på kawaen og gode 1500 på motarden.
Neste år så blir det oppgradering til tung moped, og Kawasakien blir nok lagt ut for salg og ny motorsykkel skal i hus. Om det blir helt nytt eller pent brukt avhenger litt av jobbsituasjonen, men nyere og større skal det ihvertfall bli
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Ja pokker det var jaggu lenge siden [emoji122]
Kaffekoppen på terrassen sitter fortsatt friskt i minne [emoji106]
Du mener at de kjøreklærne du hadde på HPR ikke var vanntett altså [emoji23] satan så bra [emoji23]
Blir spennende å høre hva du velger av ny moped! Er jo mye snop å velge i [emoji847]
Kaffekoppen på terrassen sitter fortsatt friskt i minne [emoji106]
Du mener at de kjøreklærne du hadde på HPR ikke var vanntett altså [emoji23] satan så bra [emoji23]
Blir spennende å høre hva du velger av ny moped! Er jo mye snop å velge i [emoji847]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Den kaffikoppen der var en av de bedre Kjøreklærne mine er noe billig Bullfighter skvip som egentlig aldri skulle vært kjøpt i utgangspunktet, men visste ikke bedre på den tida. Sikler på Rukka, men det koster jo skjorta og det at jeg også har pittelitt lyst på skinn gjør heller ikke saken bedreLordShaft wrote:Ja pokker det var jaggu lenge siden [emoji122]
Kaffekoppen på terrassen sitter fortsatt friskt i minne [emoji106]
Du mener at de kjøreklærne du hadde på HPR ikke var vanntett altså [emoji23] satan så bra [emoji23]
Blir spennende å høre hva du velger av ny moped! Er jo mye snop å velge i [emoji847]
Ang moped så vil jeg mest sansynelig holde meg i naked segmentet, mest lyst på 2 sylindra så Superduke er en het kandidat. S1000R er nok kanskje det mest fornuftige valget i den kategorien mtp hva du får for pengene, men liker ikke helt utsende på den, å så er det rekke firer. Tuono ser også ut som en kjekk sykkel, men er litt skeptisk til italiensk. Forhandlere er det vel ikke i nærheten på noen av merkene, utenom BMW men den forhandleren (Bikerstreet) vil ikke jeg kjøpe sykkel av, så det der med nærhet til forhandler utgår litt. Vi får se hva jeg ender opp med, den økonomiske situasjonen har også litt å si, for 200k ++ er mye penger for noe som blir brukt så lite
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Blir spennende hva du ender opp med
z1000 er jo også en rekkefirrer-kandidat? koster litt den og da..
z1000 er jo også en rekkefirrer-kandidat? koster litt den og da..
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Nå må dere ikke glemme Ducati Streetfighter 1098S, den er jo et smykke!
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Helt enig med JK95 her, den streetfighteren til Ducati er desidert det i klassen! Også er det ikke sånn jalla 4-syl lyd.
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Italiensk da...
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Akkuratt det som gjør det såpass rått.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3201
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
Nå synes jeg vi har glemt et MEGET stilig alternativ her... ikke er det firesylindra heller , og jeg vet om en kanonstilig '13 model som står til salgs hos Graarud for en okei pris
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*
et annet alternativ