Det går mot mørkere tider, vi tenner telys om kveldene, og høstværet har for alvor satt inn over det ganske land, men det stopper vel ikke oss forumister fra å nyter tiden i salen?
Sykkelen til mor er i flittig bruk og flytter meg effektivt dit jeg vil, altså i hovedsak til og fra jobb
Men slikt blir det penger av, som kan brukes på alle mulige uvettigheter
Først, litt parts til Minien
Det ble ymse viskerrelatert utstyr og nye dekk. De gamle var fra 2001, fulle i sprekker, og ga null feil på første EU-forsøk
Videre kan vi nevne at det ble en tur på demodag hos Eberg Motor, min lokale Ducatiforetning. De har vært kjempeflinke og hatt drøssevis med demodager gjennom sommeren, og jeg gremmes over at jeg ikke fikk tatt turen før siste mulighet
Denne gangen kunne de by på Scrambler 800 og 1100, Xdiavel, Monster 821, Multistrada 1260 og Panigale V4
For meg ble det start på Monster 821. En helt kurrant naked bike, med åpent Termi-anlegg og et drag som minnet kraftig om 996-motoren i ST4S`en jeg hadde, bare i et mye lettere chassis
Legg til QS opp og ned så ble det meget morro, og fanden så digg å endelig kjøre moderne sykkel igjen
Etter Monster ventet Multistrada, og den imponerer som kun ADV-sykler kan. Mektig lettkjørt, god komfort, mer enn nok grynt og gode varmeholker en småkald høstdag
Også her var det QS, så den påkjøringsrampa nedenfor Eberg fikk kjørt seg
Etter å ha lekt meg på en lett Monster og en lettkjørt Multistrada var det tid for min siste prøvekjøring for dagen, Panigalen. Makan til maskin!!! Satan som den flytter seg!
Jeg klarer ikke finne ord for hvor imponert jeg er over den sykkelen. Greit nok at den flytter seg noe så inni granskauen, men det værste er hvor udramatisk det virket uansett 80 eller 80+
Det var bare å legge seg frampå, mate rulla og mate gir etter gir, det virket som den mest naturlige ting
Klart, litt uti tredje var det bare å stå på bremsen, men de var da gode de og
Uansett ingen sykkel for meg, alt for ukomfortabelt
Da venter jeg heller 10 år på at Multistradaen skal falle i verdi
Men nå til det folk egentlig lurer på, status på Streetfighteren (trommevirvel); DEN GÅR!!!
Etter bekreftelse av at den hadde sprekk i topp, var jeg superheldig i form av at det ble lagt ut en brukt en på ebay, fra en fyr i statene. 2075,78kr senere var toppen på vei mot Trøndelag, og nå på torsdag kom den!
Litt bannskap, irritasjon, hodekløing og såre hender senere fyra jeg opp velocipeden i ettermiddag, og Gud bedre som jeg har savnet den lyden
Av hensyn til naboer nå som jeg måtte la motoren putre og varme seg, ble dbkillere montert
Etter å ha sett over og hørt at alt jeg kunne komme på så måtte hun jo prøvekjøres
Noe nervøs for etterkommende røykleggelse etter forigge runde så gikk det rolig de første 10 minuttene, før jeg måtte kjenne litt på beistet mellom beina
Hun er ikke vond å be når det serveres oktanrik væske, og gliset innenfor hjelmen lyste opp med enn fjernlysa denne regntunge kvelden
Vel hjemme er jeg fortsatt i en rolig ekstase over at hun lever
Beklager mangelen på bilder av Streetfighteren, men helga har gått med på å få alt opp å gå
Jeg orket rett og slett ikke å prioritere bilder, så vil dere se fine bilder av restaurering så får dere ta turen innom Onkels tråd og se på gammeloffroad