Prøver en liten oppdatering, orker ikke gå i superdetalj, men det er da noe
Dere får ha meg unnskyldt rotet
Startet med å få sykkelen inn i huseierens garasje, takk igjen til henne for muligheten
Videre ble det tømming av væsker, både olje og kjølevæske.
Oljefilter gjennstår, det får vente til jeg kan hente nye pakninger hos vår kjære Andreas på Eberg
Videre må tanken av, da lærte jeg samtidig hvor Ducati har gjemt kjølevannsfyllinga
Etter tank må også luftfilterboks lettes på, for å få løs liggende sylinder. Der måtte sidedeksel som holder filteret også av. Tennplugger ble også tatt ut og skal skiftes i samme sleng med ventilsjekk når jeg monterer nye pakninger.
Motor ble rotert med rulling i 6.gir, før jeg tok av reima på liggende sylinder
Videre ble topp og sylinder løsnet og forsiktig tatt av. Stempel ble lagt på ei oljematte for å unngå skade[-X Stempelet viste tydelig våt soting
Sylinder og topp ble også lagt på matter, og lett inspisert. Så ingen sprekk eller hakk noe sted.
Jeg tipper toppakningen ga etter øverst på toppen sett i bildet under, ved eksosventilene, basert på mengden våt sot akkurat der
Noen som har innspill?
Til slutt en titt på sylinderen. Ingen ordentlig slitasje, det har jeg observert i min lære på jernbanen, men likevel noen så vidt synlige «riper»?
Ikke følbare, hverken med hud eller negl, men så vidt synlige i riktig lys. Noe jeg bør bli bekymret over?
Ellers er det ingen «slitasje» på sylinderen, orginalhoningen fra fabrikk er godt synlig
Planlegger å rengjøre topp og sylinder samt veivhus i morgen