Page 45 of 60
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 08:09
by JK95
Vet det finnes noen der ute som kan finne på å le av slikt
Tyder på toppakning
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 08:25
by Trondgv
Det er noe dritt, satser på det ikke blir så dyrt.. :O
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 10:51
by inunf
Ai, kondolerer
Jeg har verkstedsmanualen på pc, kan sende den til deg?
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 12:19
by JK95
Noe dritt det her ja
Gjerne det, inunf!
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 13:57
by BMWilly
Det var da kjipt. Er det vatn i olja, eller er det andre symptomer.
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 14:00
by inunf
JK95 wrote:Noe dritt det her ja
Gjerne det, inunf!
Fant linken!
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 14:15
by JK95
BMWilly wrote:Det var da kjipt. Er det vatn i olja, eller er det andre symptomer.
Massiv hvitrøyk ut eksosen og tomt reservoar
inunf wrote:JK95 wrote:Noe dritt det her ja
Gjerne det, inunf!
Fant linken!
Du er en knupp, skal se på dette etter jobb
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 16:17
by freddy123
Aiaiai så utrolig kjedelig...
Vanskelig å holde motet oppe når sånt skjer[emoji36]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 17:34
by hakhap
Kondolerer
håper på rask bedring
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 17:48
by Toven
Ai... det var dumt! Håper på en snarlig bedrelse da, og minst mulig kostnad
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 22:33
by knutk
Om motor stoppa brått kan det kanskje bli dyrt. Men om der bare plutselig kom masse hvit røyk kan det kanskje kun være topp-pakning som må skiftes. Dog henger ting sammen, så det kan lønne seg å sjekke at toppen er helt plan.
Har ikke mekka Ducati, men en motor er en motor, man demonterer/monterer en skrue om gangen.
Kok opp en kanne kaffe og les gjennom manualen slik at du har et mentalt bilde over hva som skal gjøres, deretter er det bare å kjøre på.
I blant kan det lønne seg å printe ut arbeids-sekvensene og henge på veggen slik at man slipper å bla i manualen hele tiden.
Om desmo-systemet krever spesialverktøy er det kanskje noen som har slikt liggende og er villig til å låne bort?
Uansett, surt å måtte jobbe på nyinnkjøpt sykkel. Men man må prøve å holde motet oppe.
Vi heier på deg
Lykke til.
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 11 Jun 2018 23:18
by JK95
Takk for støttende ord, folkens!
Tenker litt i de baner knutk nevner, er mest spesialverktøy samt plass å skru jeg mangler, samt at jeg må få inn skattepengene før jeg kan gjøre noe som helst
Ikke full stopp på motor, den ble kjørt hjem uten problem
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 12 Jun 2018 00:30
by knutk
Kanskje et skudd i blinde:
https://gasolin.no/lekkasjestopper-for- ... inger.html
Har ikke erfaring med denne type produkt og er generelt litt skeptisk til "fiks på boks".
Kanskje noen her som har erfaring med denne type produkt?
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 12 Jun 2018 07:21
by JK95
Er skeptisk til slike mirakelprodukter selv, spesielt til slike ting som toppakning
Men takk for tipset
Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)
Posted: 12 Jun 2018 13:21
by mekkern
På en gammel bil så.KAN en prøve slike midler.... men ikke på sykkel..
Du må fikse dette så raskt som mulig da vannet kan gi korrosjon inni motoren-på stempelringer og andre interne deler-olje frostveske og lagerflater funker heller ikke bra.
Skikkelig uflaks...