Page 45 of 60

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 08:09
by JK95
Vet det finnes noen der ute som kan finne på å le av slikt :roll:

Tyder på toppakning :(

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 08:25
by Trondgv
Det er noe dritt, satser på det ikke blir så dyrt.. :O

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 10:51
by inunf
Ai, kondolerer :(

Jeg har verkstedsmanualen på pc, kan sende den til deg?

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 12:19
by JK95
Noe dritt det her ja :(

Gjerne det, inunf! :love

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 13:57
by BMWilly
Det var da kjipt. Er det vatn i olja, eller er det andre symptomer.

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 14:00
by inunf
JK95 wrote:Noe dritt det her ja :(

Gjerne det, inunf! :love
Fant linken!

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 14:15
by JK95
BMWilly wrote:Det var da kjipt. Er det vatn i olja, eller er det andre symptomer.
Massiv hvitrøyk ut eksosen og tomt reservoar :?
inunf wrote:
JK95 wrote:Noe dritt det her ja :(

Gjerne det, inunf! :love
Fant linken!
Du er en knupp, skal se på dette etter jobb =D>

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 16:17
by freddy123
Aiaiai så utrolig kjedelig...

Vanskelig å holde motet oppe når sånt skjer[emoji36]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 17:34
by hakhap
Kondolerer

håper på rask bedring

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 17:48
by Toven
Ai... det var dumt! Håper på en snarlig bedrelse da, og minst mulig kostnad [-o<

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 22:33
by knutk
Om motor stoppa brått kan det kanskje bli dyrt. Men om der bare plutselig kom masse hvit røyk kan det kanskje kun være topp-pakning som må skiftes. Dog henger ting sammen, så det kan lønne seg å sjekke at toppen er helt plan.

Har ikke mekka Ducati, men en motor er en motor, man demonterer/monterer en skrue om gangen.
Kok opp en kanne kaffe og les gjennom manualen slik at du har et mentalt bilde over hva som skal gjøres, deretter er det bare å kjøre på.

I blant kan det lønne seg å printe ut arbeids-sekvensene og henge på veggen slik at man slipper å bla i manualen hele tiden.

Om desmo-systemet krever spesialverktøy er det kanskje noen som har slikt liggende og er villig til å låne bort?

Uansett, surt å måtte jobbe på nyinnkjøpt sykkel. Men man må prøve å holde motet oppe.

Vi heier på deg :D
Lykke til. :thumleft

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 11 Jun 2018 23:18
by JK95
Takk for støttende ord, folkens! :D

Tenker litt i de baner knutk nevner, er mest spesialverktøy samt plass å skru jeg mangler, samt at jeg må få inn skattepengene før jeg kan gjøre noe som helst :roll: Ikke full stopp på motor, den ble kjørt hjem uten problem :thumleft

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 12 Jun 2018 00:30
by knutk
Kanskje et skudd i blinde:
https://gasolin.no/lekkasjestopper-for- ... inger.html

Har ikke erfaring med denne type produkt og er generelt litt skeptisk til "fiks på boks".
Kanskje noen her som har erfaring med denne type produkt?

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 12 Jun 2018 07:21
by JK95
knutk wrote:Kanskje et skudd i blinde:
https://gasolin.no/lekkasjestopper-for- ... inger.html

Har ikke erfaring med denne type produkt og er generelt litt skeptisk til "fiks på boks".
Kanskje noen her som har erfaring med denne type produkt?
Er skeptisk til slike mirakelprodukter selv, spesielt til slike ting som toppakning [-( Men takk for tipset :thumleft

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Posted: 12 Jun 2018 13:21
by mekkern
På en gammel bil så.KAN en prøve slike midler.... men ikke på sykkel..
Du må fikse dette så raskt som mulig da vannet kan gi korrosjon inni motoren-på stempelringer og andre interne deler-olje frostveske og lagerflater funker heller ikke bra.

Skikkelig uflaks... :(