JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Busa Trond »

Dedikert valg. Tøff sykkel, gratulerer :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by hakhap »

Når er du her syd på så en kan få se på den ?

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by JRO »

Ducati er aldri feil, gratulerer med ny sykkel. :thumleft
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by JK95 »

Takk folkens :redface \:D/

@Toven; ja, synes du må vurdere sesongstart snart nå altså, du som har så kort vei hjem og greier :lol: :erte

@hakhap; Marieha skal jobbe i Porsgrunn i sommer, så jeg blir nok å ta noen turer sørover i friukene, da kan sikkert noe ordnes ;-)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by freddy123 »

Jævlig tøffe de sykklene der, Grattis med rå kjøremaskin...

Noen som har en spray verktøy på boks liggende for det skrangler sånn av sykkelen? Ååå nei du hør her.... [emoji1]

Ser frem til rapport og bilder også sees vi på HPR


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
tshansen wrote:Sukk... det er noe eget med ducati! Gratulere så mye med fantastisk sykkel
Det er det, den er til og med rød og med Termi :twisted:
:love Du får anskaffe gubbejakke, så du møter opp på HPR, da er det sikkert mulighet for en kjapp prøvetur for vår alles kjære brannmann ;-)
Deres alles kjære automagiker vil også ha en prøvetur [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:
tshansen wrote:Sukk... det er noe eget med ducati! Gratulere så mye med fantastisk sykkel
Det er det, den er til og med rød og med Termi :twisted:
:love Du får anskaffe gubbejakke, så du møter opp på HPR, da er det sikkert mulighet for en kjapp prøvetur for vår alles kjære brannmann ;-)
Deres alles kjære automagiker vil også ha en prøvetur [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Men jeg har jo allerede prøvd den :-k :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote: Det er det, den er til og med rød og med Termi :twisted:
:love Du får anskaffe gubbejakke, så du møter opp på HPR, da er det sikkert mulighet for en kjapp prøvetur for vår alles kjære brannmann ;-)
Deres alles kjære automagiker vil også ha en prøvetur [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Men jeg har jo allerede prøvd den :-k [emoji38]
[emoji24][emoji24]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by JK95 »

Trondgv wrote: [emoji24][emoji24]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Såså, vi får vel prøve å snike til noe :smt056
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (HPR-prepp)

Post by JK95 »

Friuke blir ikke bare fri når det er kun dager til årets happening :roll: Kawaen trenger desperat nye dekk, og med vår alles kjære Postnord ansvarlige for at de kommer frem var det nok spenning får min del :roll: Dekk ble bestilt 11. April, og siste dekk ankom på mandag, og ble hentet i dag :shock: Hukser jeg ikke feil lå de en uke i tolla, bruke ti dager fra Oslo til Fredrikstad, og ti dager senere ankom ett dekk Trondheim, og et ble "oppdaget" fortsatt i Fredrikstad ](*,) Only Postnord sier jeg bare [-( Med avmarsj torsdag ettermiddag og friuka startet tirsdagskveld ble det ikke mye tid å gå på, men dette skal vi få til, Postnord eller ikke :twisted:

Image
Biltema-støttene passer heldigvis på Kawaen, de er like ustø som alltid :lol: Min lokale forhandler har egentlig fullt opp på verkstedet om dagene, men dette var jeg klar over, så jeg leverte dekk og felger hos de rundt kl.11, og de fikk smettet de inn mellom slagene =D> AB Motor stiller virkelig alltid opp \:D/
I samme slengen ble bremseklosser rundt om byttet. De gamle var så vidt ned på slitemerke, så det var helt greit å få unna nå som alt var av :thumleft
Image
Image
Det var på tide med fersk gummi gitt :lol: Spent på de nye Road 5, håper personlig de gir mer feedback enn Road 4, de syntes jeg føltes "nervøse" :-k Det var aldri noen følelse av at dekkene satt som klistret :-#

Utover det overnevnte har det ankommet et Kriega US50 Combo-sett til Kawaen, så her har jeg måtte svelge noen kameler :redface Dette blir nok bra :roll:
I tillegg har det kommet tankbeskyttelse til Ducatien, så de skal på i morgen \:D/
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (HPR)

Post by JK95 »

Mens jeg sitter her og venter på en sen middag slenger jeg inn et innlegg fra årets desidert beste helg så langt :D

Jeg og Marie satte ivei fra Melhus torsdag kveld, klare for en grei liten tur til Rondane Høyfjellshotell, dette skulle bli en grei liten start, og få unna det lille som er av motorvei på turen :roll: Vi kom ikke mer enn 40min langs veien før det så slik ut:
Image
Grunnet tidenes haggelbyge og turens store uhell ble det en lengre stopp like før Berkåk, alt av trafikk stoppet opp :lol: Tusen takk til beboerne på stedet jeg tror het Rønningen for fantastisk gjestfrihet i elendigheten =D>

Veien fortsatte mot Otta, men midt mellom Berkåk og Oppdal hadde jo nedbøren gravd ut under E6, med påfølgende stengt vei ](*,) Resultatet ble en omvei via Nerskogen, og med det ble det sent før vi kom til hotellet den natta :-#
Image
Fredag gikk heldigvis bedre uten noen problemer å melde, sett bort fra at vi etterfylte nærmere en liter olje på Kawa'en, noe vi håpet var bare forbrent pga velten.
Image
Godt fornøyde med både sykler og bagasjeløsninger begge to, selv om undertegnede må innrømme at setet på Ducatien er noe hardt :redface

Trygt framme på Matre ca 22.00, hvor det ble en aldri så liten pils og litt skitsnakk før leggetid 8) Neste morgen var det jo duket for en opplevelse av de helt store \:D/
Image
Et mektig oppmøte fra fjern og nær sto klare på Heimdal Gård like før startskuddet gikk, her var det god blandong av både folk og farkoster =D>
Videre velger jeg å ikke skrive utdypende om selve Run'et, da de som var der har turen friskt i minne, og de som ikke var der kan angre seg :twisted: Pluss at keg hadde aldri blitt ferdig med å beskrive hele den fantastiske turen :roll: :lol: Så videre kommer noen ymse mobilbilder:
Image
Image
Image

Etter Run'et ble det full fest på Heimdal Gård, med flere underholdene innslag :lol: Med både premiering av de to vinnerne(ikke undertegnede [-( ), kåring av Konge og Dronning, og diverse priser =D> Jeg og Marie fikk selv premie for å ha kommet lengst fra, hvorpå Marie også da var lengst kjørte kvinne :lol
Dessverre ble kvelden kort for oss to, da vi skulle tidlig ut på veien for å nå tilbake til Melhus innen grei tid :-#
Image Første stopp ble i Odda for frokost og fuel, og da også olje til Kawa'en :? Problemet ble et faktum, den bruker olje :( Ducatien var heller ikke feilfri, den UORGINALE clutchsylinderen har fått en liten lekkasje, så på Dombås måtte jeg etterfylle litt væske i reservoaret, og får bare krysse fingrene for at ny kommer fortløpende [-o<

Alt i alt en strålende tur, til tross for komplikasjoner \:D/ Tusen takk til onkel Olav og alle hans hjelpere for en tilstelning det skal godt gjøres å matche :D
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Post by JK95 »

De sadistiske jævlene som liker å le av havarert Ducati får slå seg løs nå :smt021 :smt021
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Post by Tommas »

:(

Hva skjedde?
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Post by ojda »

JK95 wrote:De sadistiske jævlene som liker å le av havarert Ducati får slå seg løs nå :smt021 :smt021
[url=https://postimg.cc/image/4g645hyol/]
Tror ikke du finner mange som godter over slikt her, men hva er det egentlig "Tyttebæret" har funnet på nå :-k Høres ikke bra ut på utbruddet ditt :(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JK's Ducatiblogg (Kvalitet)

Post by Kant1 »

Er det kløttsjen som har gått til streik?
Ingen med vettet i behold vil "godte" seg over dette [-X :cry:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply