JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

:lol: :lol: :lol:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by KliffArne »

JK95 wrote::lol: :lol: :lol:
Tommas wrote:
JK95 wrote:Nok en knupp av et medlem der altså, helt fantastisk! =D> Har vel egentlig bestemt meg for at GS er noen år fram i tid, men kan jo uansett spørre hva du tenker for den :thumleft

Gratis så klart, eneste måten å bli kvitt de på 8)

KliffArne wrote:Kan leveres på flyplassen, free of charge.
Å jasså, jævelunger. Dere tar den.

Jaja, bare vær sånn. Kan beholde den selv, jeg :smt111
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

Heheh, gjør det du :thumleft Selv om fruen sikkert hadde satt pris på et gs-baksete :-k Hun trivdes jo bakpå BusaTrond sin :redface :-#
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Heheh, gjør det du :thumleft Selv om fruen sikkert hadde satt pris på et gs-baksete :-k Hun trivdes jo bakpå BusaTrond sin :redface :-#
Ka farsken, du kan jo kjøpe min gamle så har du billig sykkel selv en miltær har råd til og som er ferdig rigget for lange turer med passasjer :)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

DrGreve wrote:
JK95 wrote:Heheh, gjør det du :thumleft Selv om fruen sikkert hadde satt pris på et gs-baksete :-k Hun trivdes jo bakpå BusaTrond sin :redface :-#
Ka farsken, du kan jo kjøpe min gamle så har du billig sykkel selv en miltær har råd til og som er ferdig rigget for lange turer med passasjer :)
Kanskje ikke helt det jeg ser etter, men til langturer er den sikkert ypperlig :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by DrGreve »

JK95 wrote:
DrGreve wrote:
JK95 wrote:Heheh, gjør det du :thumleft Selv om fruen sikkert hadde satt pris på et gs-baksete :-k Hun trivdes jo bakpå BusaTrond sin :redface :-#
Ka farsken, du kan jo kjøpe min gamle så har du billig sykkel selv en miltær har råd til og som er ferdig rigget for lange turer med passasjer :)
Kanskje ikke helt det jeg ser etter, men til langturer er den sikkert ypperlig :thumleft
Det skjønner jeg godt men nå tenkte jeg bare til du kommer i en bedre økonomisk situasjon og kan velge og vrake ;)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by KliffArne »

JK95 wrote:Heheh, gjør det du :thumleft Selv om fruen sikkert hadde satt pris på et gs-baksete :-k Hun trivdes jo bakpå BusaTrond sin :redface :-#
Er bare sånn halvveis seriøs når det gjelder salg, jeg er fornøyd med den, og kan sikkert klare meg med den i flere år til.

Men garasjeplass var seriøst, om du får behov og det passer sånn.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

DrGreve wrote: Det skjønner jeg godt men nå tenkte jeg bare til du kommer i en bedre økonomisk situasjon og kan velge og vrake ;)
Setter pris på omtanken, men er ikke såååå stort økonomisk problem så fort Thea blir solgt, vil tro hun er ute av mitt liv innen tre mnd eller så ;-) Men igjen, tusen takk for omtanken og tilbudet =D>
KliffArne wrote:
JK95 wrote:Heheh, gjør det du :thumleft Selv om fruen sikkert hadde satt pris på et gs-baksete :-k Hun trivdes jo bakpå BusaTrond sin :redface :-#
Er bare sånn halvveis seriøs når det gjelder salg, jeg er fornøyd med den, og kan sikkert klare meg med den i flere år til.

Men garasjeplass var seriøst, om du får behov og det passer sånn.
Kos deg med bimmern din du, jeg er nok ikke helt der enda :-#
Skal huske det, tusen hjertelig takk! :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Da prøver vi oss på et nytt lite innlegg her :D Sitter på nattevakt hele uka, og har gjort det forrige også, så mye tid går jo på å se på MC, enten det er på Finn.no, Youtube, i forum eller annet. Lange vakter og mye folk på vakt gir også mye tid til dette, så for min del kan det ikke bli bedre, iallefall ikke før sesongen starter 8)

Jeg har vel nevnt tidligere at jeg tenker å kjøpe noe som kan være litt bedre for fruen. Allerede der begynner jeg å dvele litt med meg selv, da omtrent alt med komfortablet(les: HPR :redface ) baksete er enten turbuss eller traktor :? Turbuss er i mitt tilfelle utelukket, iallefall de store, og traktor vil jeg ikke ha enda [-( Si hva dere vil, det skjer ikke, ikke for de kronene jeg blir å kunne bruke :-# Snakker vi Multistrada PP, da er det noe annet, men mye skal skje før jeg har slike penger liggende :roll:

Uansett, tilbake til saken. Jeg har vært på tanken på Busa. Det er jo Suzuki, samt noe av en legende. Minus er at den ligger stadig høyt i pris, og fronte ser jo ikke ut i måneskinn :-# Derimot har jeg fått øynene oppe for Hondas konkurrent, CBR1100XX Super Blackbird. Bedre å se til forfra, billigere på markedet, spesielt import. Tror de to er nogenlunde like på passasjerkomforten, men er ikke sikker :-k Om det skulle bli krise må jeg vel ringe nærmeste forummedlem med GSA1200 :lol: Ellers syns jeg Blackbirden kler en toppboks ganske godt kontra Busa, her sammenlignet via bilder på internett. Legg til slike loffgrillere, https://www.google.no/search?q=hayabusa ... M_h1mVM%3A , og looken blir perfekt :lol: Bare se selv https://www.google.no/search?q=hayabusa ... DjVK09M%3A

Se bare fra 2:13 her, han har skjønt det :twisted: :twisted: :twisted:

Har sjekket litt rundt, og funnet ut at en grei Blackbird fra Tyskland, inkl. alt av avgifter og slikt havner på ca 30-35k, da for en 99-mod eller nyere, noe jeg ønsker for innsprøytningen sin del. Har også funnet en i Sverige som virker innteressant, nemlig denne: https://www.blocket.se/ostergotland/Hon ... m?ca=3&w=3
Om den ikke har blodig mange mil på seg og ingen skader vil den fort bli billigere enn å hente i Tyskland, samt mye lettere, da fruen pr nå går skole i Vestby.

Nå sitter jo jeg som evig optimist, men om jeg har max flaks, så blir Thea solgt i morgen, til en 18åring i Larvik. Går dette seg til, så har han et ønske om at jeg kan frakte Thea nedover, siden jeg uansett har fruen like i nærheten. Med min begrensede fritid grunnet vaktordning samt ugunstig plasserte feltøvelser, er jeg da avhengig av at det blir i påska, da skal jeg sørover uansett. Sjansen for MC-føre nedover da er noe begrenset :-# Utover det må jeg få kjøpt og importert ny sykkel, noe som også kan bli krøll når jeg er stuck her oppe i vakta, men vi får se. Thea skal selges først, så får logistikk og sykkelkjøp komme etterpå, selv om det klør i fingra etter ny sykkel og sesongstart :twisted:

Så, hva tror folket? Forslag til andre sporty sykler mellom 30 og 60k, som ikke blir "for" touring, men med fungerende baksete? Tanker om Hondaen? Kjør debatt, folkens :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Tommas »

Busa var en av syklene jeg faktisk vurderte for noen år siden, så kjøp i den kategorien får to tomler opp fra meg!

Mer plass enn du har nå, evig drag og en grunn til å komme seg til Autobahn :lol:
Bjerknez

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Bjerknez »

Enig med Tommas her.
Suzuki TL1000 er dte vel en her inne som hadde? En rød en som han hadde pusset opp og gitt skikkelig pleie?
Er vel en twin dette mener jeg å huske.

Skikkelig godlyd, drag som tusan og tøft utseende. :thumleft

Men så klart... Scania'en....ehm..kremt... Busaen er også en meget potent sykkel tror jeg. Utseendemessig synes jeg dem kan bli ganske tøffe hvis man gjør de riktige tingene, men noen smykke synes jeg ikke dem er. men er vel ingen som bryr seg om hva jeg mener uansett :lol:
Bjerknez

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Bjerknez »

Søkte litt og fant ut at det var "Monstr" på mcsiden som hadde/har denne sykkelen.
Trivelig fyr og tøff sykkel med skikkelig godlyd. Ja.. jeg har hørt den i real life 8)

Vet ikke om han skal selge den eller om han har den i det hele tatt, men HVIS han skal selge den så løp og kjøp. Den sykkelen er 100% strøken!!
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Trondgv »

Kjøp deg busa så kan jeg passe på den for deg [emoji38]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by tshansen »

Hva med å kikke litt på BMW sin K1200S :-k Det er litt i samme gaten som blackbird og busa, muligens lettere å få forsikret og finnes langt fler eksemplarer av :-k
CBR vet jeg er en populær sykkel av mange grunner. Det er jo blitt en entusiast sykkel. Busa har jeg ikke noe forhold til, eller erfaring med.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Først, har sett tråden til Monstr, fin sykkel, men skal jeg ha TL1000 skal jeg ha R, ikke S. R blir å sammenligne opp mot Honda VTR1000 SP1, mens S generelt sett er en teknisk dårligere sykkel, og ikke helt min smak. Men samtidig hadde jeg fort valgt SP1 over TL1000R uansett ;-) Da er vi over på ren RR, og så mange ganger gidder jeg ikke ringe BusaTrond :redface

Busa ser ikke ut, og er som sagt noe dyrere enn Blackbird, men ikke en dum sykkel. Mitt største problem der blir fort utvalg i Norge, samt at de generelt er dyrere i utlandet også :?

Hadde K1200S i sikte, da de ligger gjevnt opp mot Busa etter import, og får mye skryt for å være god å kjøre og god for passasjer, men da havner jeg fort på 70k før jeg er ferdig, og det blir drøyt slik jeg anser min egen økonomi :-# Men helt klart en sykkel jeg gjerne skulle hatt :thumleft

Dette skal ikke bli enkelt :roll:
Post Reply