JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Sagaen om sydfareren nordover

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:Faen jeg begynner å bli gammel, i år er det 38 år siden jeg var på Madla... Startet på Hararld Hårfagre, deretter til Håkonsvern og en snartur innom Horten før jeg avsluttet på Orlogstasjonen i Ramsund :)
Dæven. Du slår meg med (bare) 10 år. Er 28 (ok snart 29) år siden 343-1 Kristensen sjekket inn på KNM "Harald Hårfagre" i kontingent 88-01. Ble SMES på Karljohansvern og videre til 22. MTB-skvadron på meg 8)
Satan som tiden flyr :shock:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

Hei igjen, folkens :) Siden jeg bare sitter her på kaserna og prøver å bli kvitt ørebetennelse før feltuka, tenker jeg å pøse ut noen tanker her.

Vil jo tro jeg ikke er den eneste her som tenker å bytte sykkel til våren(sett brot fra alle dere med 1200cc traktorer :-# ), så da er jeg sikkert ikke den eneste her som bruker litt tid på Finn.no heller :P For min del stoppes kjøp av sykkelsalget mitt, som sikkert blir å vente til våren, samt usikkerhet angående tjenestested og turnus og slikt, det eneste jeg vet er at jeg skal oppgradere førerkort til voksenbaik neste vår. Går alt annet rett vest, frykter jeg faktisk for sykkelløs sesong, men foreløbig er jeg sterk i troen ;-)

Det som skremmer meg, er hvor mange ganger jeg tar meg selv i å se på noe annet enn drømmesyklene (750-1200cc RR/Streetfighter) og tenker at "den var faktisk ikke ille" :-# Har sett både Triumph Explorer 800, BMW F800GS, Honda VFR 800, BMW K1200S og kanskje den dummeste å innrømme her inne, denne: https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=85431715 :redface

Er det at jeg bryr meg for mye om at fruen skal sitte komfortabelt? Er det min sosiale krets her inne som påvirker meg? Holder jeg på å bli voksen??? :redface :-# Nei, nå tror jeg at keg må finne noen MotoBasterds-videoer og sprette en brus, se om det hjelper [-(
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by Busa Trond »

JK95 wrote:Er det min sosiale krets her inne som påvirker meg?
Da hadde du endt opp med en HONDA CRF 250 L [-X
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

Busa Trond wrote:
JK95 wrote:Er det min sosiale krets her inne som påvirker meg?
Da hadde du endt opp med en HONDA CRF 250 L [-X
Hahahahahah :lol: :lol: :lol: Hadde nok valgt en 690 SMC-R da, og kjøpt til grusfelg og dekk ;-) Det frister også :-k
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by Snikkeren »

Busa Trond wrote:
JK95 wrote:Er det min sosiale krets her inne som påvirker meg?
Da hadde du endt opp med en HONDA CRF 250 L [-X
Ha ha. En eneste person her inne som vurderer 250 Dual Sport blir ikke en sosial krets. :smt005
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

Snikkeren wrote:
Busa Trond wrote:
JK95 wrote:Er det min sosiale krets her inne som påvirker meg?
Da hadde du endt opp med en HONDA CRF 250 L [-X
Ha ha. En eneste person her inne som vurderer 250 Dual Sport blir ikke en sosial krets. :smt005
Var det jeg og tenkte :lol: Værre med alle SuperAdventure-, GS(A)1200-, og Explorerførerne :redface

Edit: Gamlebaiken til Kant1 ser ikke feil ut den heller, eneste den mangler er en ordentlig TailTidy og et par sidevesker :redface Kanskje det er veien å gå for å få låne campingbil neste HPR også?
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by Kant1 »

JK95 wrote:
Snikkeren wrote:
Busa Trond wrote: Da hadde du endt opp med en HONDA CRF 250 L [-X
Ha ha. En eneste person her inne som vurderer 250 Dual Sport blir ikke en sosial krets. :smt005
Var det jeg og tenkte :lol: Værre med alle SuperAdventure-, GS(A)1200-, og Explorerførerne :redface

Edit: Gamlebaiken til Kant1 ser ikke feil ut den heller, eneste den mangler er en ordentlig TailTidy og et par sidevesker :redface Kanskje det er veien å gå for å få låne campingbil neste HPR også?
Nå syns nå jeg at du er bortimot ufin som klager på bakstussen til Speedy. Den er det faen meg lagt ned mykji tid og pæææng for å få som den er. Og til 139900 er det nesten så jeg burde kjøpe den tilbake :-D. :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

Kant1 wrote:
Nå syns nå jeg at du er bortimot ufin som klager på bakstussen til Speedy. Den er det faen meg lagt ned mykji tid og pæææng for å få som den er. Og til 139900 er det nesten så jeg burde kjøpe den tilbake :-D. :-k
Beklager, er bare ikke såååå stor fan av slike skiltfester :-# Om jeg kjøper den kan du jo få tilbake det skiltfeste og montere på Exploreren? :lol:
Ja, prisen er faktisk ikke ille, samtidig er det i drøyeste laget med min nåværende "inntekt", og til den prisen finnes jo så mye annet :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by Kant1 »

JK95 wrote:
Kant1 wrote:
Nå syns nå jeg at du er bortimot ufin som klager på bakstussen til Speedy. Den er det faen meg lagt ned mykji tid og pæææng for å få som den er. Og til 139900 er det nesten så jeg burde kjøpe den tilbake :-D. :-k
Beklager, er bare ikke såååå stor fan av slike skiltfester :-# Om jeg kjøper den kan du jo få tilbake det skiltfeste og montere på Exploreren? :lol:
Ja, prisen er faktisk ikke ille, samtidig er det i drøyeste laget med min nåværende "inntekt", og til den prisen finnes jo så mye annet :-k

[-X [-X
Du kødder ikke med den bajken assa [-X [-X

Sant skal sies... jeg bruker nok mer tid på Ducati annonser, enn på Triumph pr.tid, og Streetfighter 1098 S er en sann lekkerbisken :shock: også lyden da mann...ooohhh :roll:
Explorern er en fantastisk kjøremaskin, men "x-faktor" har den ikke, slik Speedy og Streetfighter 1098 har :D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by KliffArne »

JK95 wrote:Er det at jeg bryr meg for mye om at fruen skal sitte komfortabelt?
Bare fortsett å kikk på GS eller lignende, ikke sikkert nestemann som lar fruen din sitte på er like høflig som BusaTrond og leverer henne tilbake i samme stand som hun ble lånt. :twisted: Ta vare på henne selv, du.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

Kant1 wrote:
[-X [-X
Du kødder ikke med den bajken assa [-X [-X

Sant skal sies... jeg bruker nok mer tid på Ducati annonser, enn på Triumph pr.tid, og Streetfighter 1098 S er en sann lekkerbisken :shock: også lyden da mann...ooohhh :roll:
Explorern er en fantastisk kjøremaskin, men "x-faktor" har den ikke, slik Speedy og Streetfighter 1098 har :D
Der er vi rimelig like, Streetfighter 1098 S med Termi-potter, det er drøm det! :thumleft Forsåvidt det samme med Streetfighter 848, samt både 848 og 1198 S kåpesyklene :redface Alt ettersom budsjett og mulighet, drømmesykler for meg alle fire 8)
KliffArne wrote:
JK95 wrote:Er det at jeg bryr meg for mye om at fruen skal sitte komfortabelt?
Bare fortsett å kikk på GS eller lignende, ikke sikkert nestemann som lar fruen din sitte på er like høflig som BusaTrond og leverer henne tilbake i samme stand som hun ble lånt. :twisted: Ta vare på henne selv, du.
Nei, det er det jeg frykter også :-k BusaTrond er jo den reneste gentleman, skal godt gjøres å være like heldig neste gang fruen bytter baksete :?
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by Tommas »

Image


=D>
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

Der ja,Tommas =D> =D> =D> Akkurat slik! Men med Termignoni-stusser 8) Akra-pottene er tøffe, men Termi ER Ducati :thumleft

Edit: Får jo til og med de fantastiske SW Motech veskene på den der \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by ojda »

JK95 wrote:
Kant1 wrote:
[-X [-X
Du kødder ikke med den bajken assa [-X [-X

Sant skal sies... jeg bruker nok mer tid på Ducati annonser, enn på Triumph pr.tid, og Streetfighter 1098 S er en sann lekkerbisken :shock: også lyden da mann...ooohhh :roll:
Explorern er en fantastisk kjøremaskin, men "x-faktor" har den ikke, slik Speedy og Streetfighter 1098 har :D
Der er vi rimelig like, Streetfighter 1098 S med Termi-potter, det er drøm det! :thumleft Forsåvidt det samme med Streetfighter 848, samt både 848 og 1198 S kåpesyklene :redface Alt ettersom budsjett og mulighet, drømmesykler for meg alle fire 8)
KliffArne wrote:
JK95 wrote:Er det at jeg bryr meg for mye om at fruen skal sitte komfortabelt?
Bare fortsett å kikk på GS eller lignende, ikke sikkert nestemann som lar fruen din sitte på er like høflig som BusaTrond og leverer henne tilbake i samme stand som hun ble lånt. :twisted: Ta vare på henne selv, du.
Nei, det er det jeg frykter også :-k BusaTrond er jo den reneste gentleman, skal godt gjøres å være like heldig neste gang fruen bytter baksete :?

Hahaha :lol: Noen av oss vet mer enn andre om tankene som passerte i BusaTrond's hode på den turen der, å alle var nok ikke like gentlemannsaktige [-(
Men det er klart :? Diskresjon blant kammerater er jo en selvfølge 8) :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Rekruttupdate 2

Post by JK95 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Post Reply