JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by mekkern »

Vinteren kan bli lang i år ser det ut som... :?

har ingen større saker på tapetet foreløpig..så skal dere nedover en tur kan du jo ta med toppen så har jeg noe å fikle med "nettene blir lange og kulda setter inn".. :lol:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

mekkern wrote:Vinteren kan bli lang i år ser det ut som... :?

har ingen større saker på tapetet foreløpig..så skal dere nedover en tur kan du jo ta med toppen så har jeg noe å fikle med "nettene blir lange og kulda setter inn".. :lol:
Neste biltur sørover kan nok fort bli akkurat i den tiden der, men jeg skal holde deg oppdatert :thumleft

Nå har forøvrig mor fått tilbake Suzukien, så får vi håpe redskapen holder \:D/
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Andreas »

Godt å høre at SF`n er oppe å går igjen! Godt jobba :thumleft Bra du fikk tatt deg noen runder på demosykklene som et lite plaster på såret med alle tapte dagene på egen DUCATI :D
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

Andreas wrote:Godt å høre at SF`n er oppe å går igjen! Godt jobba :thumleft Bra du fikk tatt deg noen runder på demosykklene som et lite plaster på såret med alle tapte dagene på egen DUCATI :D
Takker :D Dere på Eberg har virkelig imponert i mengden demodager og utvalget i sykler, stå på videre! :thumleft =D>
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Trondgv »

Godt å høre at italieneren er på vegen igjen. Jeg får prøvekjøre den til sesongen igjen. :lol:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Godt å høre at italieneren er på vegen igjen. Jeg får prøvekjøre den til sesongen igjen. :lol:
Forutsatt at den holder :lol: :lol:
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Andreas »

JK95 wrote:
Andreas wrote:Godt å høre at SF`n er oppe å går igjen! Godt jobba :thumleft Bra du fikk tatt deg noen runder på demosykklene som et lite plaster på såret med alle tapte dagene på egen DUCATI :D
Takker :D Dere på Eberg har virkelig imponert i mengden demodager og utvalget i sykler, stå på videre! :thumleft =D>

Demosykklene har vi hatt en enorm respons på :D De har alle rullet mellom 2000 og 3000km, der faktisk XDiavel`n har rullet mest :twisted: Og nå er de alle solgt :thumleft
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

Det er vel bare å innse at sesongen i Trøndelag er på hell :(
Image
Om ikke annet burde det nå bli en smal sak å bytte belter i vinter :lol:
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by inunf »

Skal bytte belter jeg også, nye belter kom i posten forrige uke men venter fortsatt på verktøyet for å låse reimhjulene. Er litt spent på hvor mye jobb det blir, ser jo tilsynelatende greit ut.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

inunf wrote:Skal bytte belter jeg også, nye belter kom i posten forrige uke men venter fortsatt på verktøyet for å låse reimhjulene. Er litt spent på hvor mye jobb det blir, ser jo tilsynelatende greit ut.
Nå var jeg aldri av med beltet til stående sylinder, men det ser ikke ut til å være noe vanskeligere enn til liggende så lenge en har låseverktøyet :thumleft
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)

Post by JK95 »

Huff, nå har det faktisk gått en hel vinter siden jeg sist postet noe her, det må vi gjøre noe med :smt024

Ting skjer jo iløpet av en hel vinter, det største er vel huskjøp?
Image
Jada, jeg og Marie har kjøpt oss leilighet! \:D/ \:D/ \:D/ 1. Etasje av en tomannsbolig, med carport 8) Den skal vi overta 7. Juni, en liten uke etter HPR \:D/ Det blir forøvrig startskuddet på en meget hektisk periode for oss :-# Vi har en uke på å overta leiligheten, male de fleste veggene, flytte ut av sokkelen vi leier og ta utvask :smt015 Opp i det hele skal vi rekke å restaurere en gammel Mini? :-s

Som noen her sikkert har fått med seg skal vi nemlig delta i tidenes biltur gjennom Europa i sommer, nærmere bestemt Rally Retro 2019. Anbefaler en titt på fjøsbok-gruppa vår, der det vil bli gjevnlige oppdateringer fram mot turen :thumleft
https://m.facebook.com/Rallyretro2019/
Kort forklart er vi en gjeng på 13 lag som skal kjøre gjennom Europa i 17 dager i gamle, uholdbare biler. I tillegg skal vi ha med en Ural-fører som sitter i rullestol :shock:
Som nevnt kommer jeg og Marie til å delta i en 1971 Morris Mini 1000 :lol: Denne kom alarmerende nok levert fra Kristiansand bakpå planet på en Transit :redface
Image
Image

Vår plan var i hovedsak å gjennomgå bilen rent teknisk, lyddempe litt i forkant av å montere nytt interiør, og det skulle være det hele. Tror dere det ble slik? 8-[

Image
Image
Image

Neidaaaaaaa ](*,) ](*,) ](*,) Så klart var vi så heldige at vi oppdaget «litt» rust :roll: Resultatet av litt kapping ser dere ovenfor. Begge kanalene, batterikassen, deler av et dempertårn og deler av gulvet var helt på trynet :? Etter en god del jobb ble vi ferdig med å sveise inn siste del med nytt stål i dag.

Image
Image
Image

Kapping, tilpassing og innsveising av både nye panel samt små platebiter her og der har resultert i at bilen i det minste er 98% rustfri nå :lol: Legger med et lite blinkskudd Marie tok under sveising av gulvet.

Image

I tillegg har Marie fått snikstartet med dashbordet, som består av hele 5 trebiter!

Image

Dette er som dere kanskje skjønner bare starten. Vi skal bytte både bensintank, slanger og rør. Likeså bremserør, slanger, tromler bak og konvertere til skiver fram. Hele kupéen skal lydisoleres det vi har mulighet til før vi monterer komplett nytt interiør siden det gamle i stor grad manglet. Kjølesystem skal byttes så det er forberedt på søreuropeisk varme og motbakkene i alpene. Og om tid og penger strekker til skal motoren få litt mer power og en utveksling som passer litt bedre til moderne hastigheter. Nå skjønner dere kanskje at dette blir en hektisk vår, med HPR og flytting i tillegg :lol:
Heldigvis er det like gøy med pakker til bil som til MC! \:D/

Image

Men dette er jo et MC-forum, så vi må vel ha litt MC også? Ducatien er jo ute, og siden den var så skitten måtte den vel få en vask :-#

Image
Image
Image

Var senest i dag på Cars and Coffee, og det var mektig godt når sol og 10 varme slo til :smt007
Men alt er ikke bare fryd og gammen på MC-fronten heller. Rammen begynner å vise ganske mye steinsprut-merker, lakken på plasten rundt baksetet takket ironisk nok for seg når jeg tok av beskyttelsesfolie i fjorhøst, og siden tanken er i plast sveller den ut pga etanolen i bensin ](*,) ](*,) ](*,)

Image
Image

Dette skulle jeg helst fikset i vinter, men pga litt mer jobb på Minien enn planlagt så frykter jeg Ducatien må vente til høsten, i og med at en ny tank koster 16k :(
Det får være nok syt fra denne kanten, eller hva? :-#
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)

Post by mekkern »

Få ut 95oktanen og la den "tørke" litt før du fyller 98 oktan..
noen har fått uttelling for dette.. :-k
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)

Post by JK95 »

mekkern wrote:Få ut 95oktanen og la den "tørke" litt før du fyller 98 oktan..
noen har fått uttelling for dette.. :-k
Den har allerede svellet så mye at jeg knapt fikk inn bolten som holder tanken i bakkant i fjor :( Og så tragisk som utvalget av 98-pumper er utenfor byene er det ikke rent fristende å skulle jakte 98 oktan hver gang jeg skal fylle :-#
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)

Post by inunf »

Jeg sliter med samme problemet, nå sist var det bare så vidt jeg klarte å presse tanken langt nok frem til å få nedi bolten i bakkant. Ny tank løser ikke problemet, det bare utsetter det :(
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)

Post by JK95 »

inunf wrote:Jeg sliter med samme problemet, nå sist var det bare så vidt jeg klarte å presse tanken langt nok frem til å få nedi bolten i bakkant. Ny tank løser ikke problemet, det bare utsetter det :(
Alternativet er custom alutank, ser noen på ducati.ms har de :-k Men de har fort 6mnd ventetid og koster nærmere 40k :-#
Har også vurdert ETI fuel cells, de lager kompositt-tanker. Skal visst være null problem med etanol i de, og de fleste modellene fåes i endurande-utgave med mer volum :thumleft Lavere egenvekt har de også, og koster ikke mange lappene mer enn original tank inkl. moms.
Bare så synd de ikke lager til Streetfighter :( Har vært i kontakt med de i fjor, da var det ingen fast plan på når den tanken skal komme :roll:
Hadde kanskje gått ann å pushe litt, om en kunne sagt at vi er et fast antall(hente med noen interesserte på ducati.ms) som ønsker å kjøpe?
Post Reply