JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)

Post by Kant1 »

Jaja, gratulerer da Johan. :thumleft \:D/

Nye hjul til sesongen blir bra 8)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)

Post by Trondgv »

Det ble den sykkelen ja, grattis [emoji106] Dumt jeg måtte jobbe i dag og ikke ta turen for å se på gliset. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)

Post by inunf »

Hva ble det? Står ikke solgt på noen av Streetfighterene på finn?
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)

Post by JK95 »

Står faktisk solgt på en av de på finn nå, men den jeg hentet kom aldri så langt som til finn, Olav måtte jo trekke i noen strenger og trykke på noen knapper så lønna mi fikk bein å gå på :roll:

Kommer et lite innlegg i morgen ;-)
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)

Post by Marieha »

JK95 wrote:Står faktisk solgt på en av de på finn nå, men den jeg hentet kom aldri så langt som til finn, Olav måtte jo trekke i noen strenger og trykke på noen knapper så lønna mi fikk bein å gå på :roll:

Kommer et lite innlegg i morgen ;-)
Lønna de og sommerferien min :roll: Neida, godt du har sykkel igjen :)
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)

Post by inunf »

JK95 wrote:Står faktisk solgt på en av de på finn nå, men den jeg hentet kom aldri så langt som til finn, Olav måtte jo trekke i noen strenger og trykke på noen knapper så lønna mi fikk bein å gå på :roll:

Kommer et lite innlegg i morgen ;-)
Venter i spenning!
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by JK95 »

Da var det altså dags for å introdusere min nyeste utgiftspost. Hun har ikke fått noe navn enda, men dere skal få slippe å vente på det :lol:

Turen ned til Rosendal, hvor sykkelen sto, var en liten amerikareise i seg selv :smt015 Kl.04.50 gikk toget fra Melhus til Værnes, for så å ta flyet til Flesland. Der ble det drøyt en og en halv time å vente på bussen som tok meg til Hardangerexpressen, båten med endestasjon i Rosendal. På kaien i Rosendal måtte jeg ingen onkel, men heller en fyr jeg tror må ha en sinnslidelse :-k Hvordan ellers bytte ut denne praktfulle saken i den glorifisert Bobla i bakgrunnen?!
Image

Uansett, jeg tok med meg sykkelen som forumonkel Olav så pent tipset meg om, la igjen kanskje mer penger enn jeg burde, og kastet meg ivei på hjemturen etter å ha signert lumske papirer og blitt fóret på speilegg og kaffe før selger ombestemte seg 8) 8) Etter fem minutter ringte det i intercommen, bilnøklene mine lå igjen i gangen hos Stian(selger) :redface Slik ble det til at han fikk se godsykkelen dra ikke bare en, men to ganger :lol:

Ruta hjemover så slik ut:
Image

Etter å ha konsulert meg med Satans Vegvesens webkamera og YR.no, ble valget å droppe Filefjell og Valdresflye til fordel for Hardangervidda mot Lillehammer. Slike ungdommer med skinndress og uteblivende gubbejakke kan ha vett nok til å unngå minusgradene, om enn bare så vidt [-X

Utgiften ble fort glemt nok kjøregleden tok over, jeg hadde helt glemt hva for et paradis Hardanger er :-o :-# Ble til og med bildestopp i Øvre Eidfjord, da er turgleden på topp da!
Image
Image
Image

Fra de dype fjorder gikk turen opp i de høye vidder, og 12 varme ble fort til bare to :-({|= Heldigvis har denne unge herremannen vært iført Kongens Klær såppass nylig at noe fortsatt sitter, så det varmeholker og gubbejakke ikke var å oppdrive, ble lag-på-lag prinsippet brukt etter alle kunstens regler :plystre Ull innerst, GODE knelange ullsokker i skoa, vindstopper innenfor jakka, varmehansker på lankene og regndress uttapå. Både vindstopper og regndress fra øverste hylle hos Biltema
Med et utseende som Michelinmannen og kalde sportsdekk, gikk det pent og rolig, dog ikke tregt over vidda, det ble til og med sesongens første snøskavlbilde for undertegnede \:D/
Image
Image

Turen går videre via Geilo, hvor det ble proviantert med skikkelig ungdomskost, altså energidrikke og ferdigsvele :lol:
Image

Derifra gikk turen til Gol, hvor jeg tar av for å kjøre over Sanderstølen og Tisleidalen. Dette er bomvei, og da ser jo jeg for meg en smal asfaltvei lik Tindevegen, men gud så feil jeg tok :? Mulig den hadde føltes lik Tindevegen med asfalt, men myk grusvei var ikke det jeg håpet på :roll: Se bort nå, Toven!
Image

Den strekningen over der kan sikkert passe fint for dere med gubbejakker og alukofferter :thumleft For min del kostet den meg en time ekstra kjøring, da jeg ikke følte Pirelli Rosso 2 var helt på høyde med TKC80 :lol:
Kvelden bød ikke på så mye interessant, kun en middagsstopp på like ungdommelige McDonalds :roll: Utover det gikk turen fortløpende til Rondane høyfjellshotell. Til 300kr natten for hotell ble det å ta kveld der kl.23. Hotellet ligger 15-20 min ut fra Otta, opp en morsom liten fjellvei :twisted: 300kr for dobbeltrom av ok standard, med wifi, frokost og fri bruk av velværebasseng er rett og slett billig i mine øyne \:D/

Det ble lite bading, men heller en god natts søvn, fulgt av en næringsrik frokost med praktutsikt :love
Image
Image

For de med godt syn så er det bare å svare at ja, det er snø i lufta dere ser :-# Heldigvis var det ikke noe som ble liggende, og 08.45 var var Michelinmannen nok en gang i salen, og det var ikke mange høydemeterne jeg måtte nedover før snø ble til regn, og slik fortsatte det hele veien til Oppdal ](*,) Der ble det en stopp for å varme fingrene, i og med at uruttinert ungdom ikke hadde med lader, og brente batteriene i hanskene kvelden før :roll: Før jeg satt ivei videre ble bakdekk inspisert, og det begynte å bli tynn gummi langs midtstripa :( Disse dekkene hadde mønster på midten når jeg forlot Rosendal jo!
Nokså riktig ble det ikke bedre på dekkfronten når jeg nærmet meg Melhus, og på Støren så det slik ut:
Image

Heldigvis ble i det minste været noe bedre siste biten inn, så det er jo noe :lol: Ca 80mil ble det på denne hjemturen, og dere kan jo gjette om jeg er forelska eller ikke :love :love :love Denne gangen var det ikke feil å møte ungdomsdrømmen, her skal det bli mange fine mil \:D/ \:D/ \:D/

Kan samtidig gi litt bakgrunnsinfo om sykkelen. Det er ikke(!) en S, men en oppbygd ikke-S. I 2012 ble den vistnok rygget på, og så fort ramma får en støkk på Ducatiene så er det rammebytte ute og går. Den ble bygd opp av Ole Bjørn Plassen selv hos Løvaas Motor, om jeg ikke husker feil :-k Så her er det altså en ikke-S med S-utgave Öhlins gaffel, hel-Termi eksos, laptimer og felger fra 1198 Superbike, som gjør den noe spesiell. I tillegg har selger laget en custom plate som tailbag er srudd fast i. Denne slider rett inn i festene til passasjersal, så her tar det to sekunder å ta med seg bagasjen inn om kvelden, og hekte på igjen dagen etterpå 8) Selger sa det noe slik som at "eg hadde skifta til shorts og tatt min første øl innen resten hadde fått inn bagasjen" :lol:

Kan allerede avsløre at morgendagen skal brukes på å finne ut om Trondheim by har ett dekksett jeg ønsker å kjøpe på lager, for denne helga vil jeg nyte meldt finvær på min nyervervede moromaskin [-o< Hun er fantastisk lik en italiensk modell denne her :-k Lang og slank, temperamentsfull, og krever nye sko allerede etter en tur :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Tommas »

Gratulerer så mye! En sikker vinner det der 8) :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Trondgv »

Rått 8) Gleder meg til å prøve den i sommer. :roll:
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by KjetilH »

Gratulerer den var rå :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by ojda »

Uff! Så du måtte nøye deg med en sånn en ja :( Ikke vær lei deg du, det blir nok greit det å skal du se :-k

Eller rett og slett grattis \:D/ Dette så vel riktig så riktig flott ut =D> =D>

Tourance Next skal det sitte på slike, :D Bare spør Tommas :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Tommas »

ojda wrote:Tourance Next skal det sitte på slike, :D Bare spør Tommas :thumleft
Selv om det muligens ikke er det første man tenker på for en slik sykkel, så var Tourance Next i mine øyne helt konge! Jeg vil iallefall varmt anbefale den typen dekk til alle som vil høre :thumleft

Satt som støpt på våt vei, og mer enn jeg trengte på tørr vei. De "jevnet" også ut mye av den dårlige norske asfalten ved å være solide og tillot faktisk noen forsiktige sprell på grusveier uten at det direkte kjentes ut som våt is... Det skal nevnes at det finnes folk som pisker syklene mer enn meg, og muligens trenger Diablo tyggegummidekk, men jeg kan i det minste si at min ikke ble daukjørt.

Sist men ikke minst: dekkene ble ikke slitt bare man så på de :redface
For meg så tipper jeg de realistisk varte 3-4 ganger så lenge som et rent sportsdekk, og sannsynligvis i området +/- 10k km med aktiv kjørestil.
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by Marieha »

JK95 wrote:Kan allerede avsløre at morgendagen skal brukes på å finne ut om Trondheim by har ett dekksett jeg ønsker å kjøpe på lager, for denne helga vil jeg nyte meldt finvær på min nyervervede moromaskin [-o< Hun er fantastisk lik en italiensk modell denne her :-k Lang og slank, temperamentsfull, og krever nye sko allerede etter en tur :lol:
Oj oj oj, heisann! Nå blir jeg snart farlig skeptisk på om jeg blir kastet ut av soverommet til fordel for ei italiener.. :-# betyr dette et hakk opptrapping i antall kjøreturer? "Jeg er hjemme, tenkte jeg skulle begynne på middag, hvor er du?" - "eeeh, kjørte en tur jeg.. Er på Otta" :lol:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by JK95 »

Tommas wrote:
ojda wrote:Tourance Next skal det sitte på slike, :D Bare spør Tommas :thumleft
Selv om det muligens ikke er det første man tenker på for en slik sykkel, så var Tourance Next i mine øyne helt konge! Jeg vil iallefall varmt anbefale den typen dekk til alle som vil høre :thumleft

Satt som støpt på våt vei, og mer enn jeg trengte på tørr vei. De "jevnet" også ut mye av den dårlige norske asfalten ved å være solide og tillot faktisk noen forsiktige sprell på grusveier uten at det direkte kjentes ut som våt is... Det skal nevnes at det finnes folk som pisker syklene mer enn meg, og muligens trenger Diablo tyggegummidekk, men jeg kan i det minste si at min ikke ble daukjørt.

Sist men ikke minst: dekkene ble ikke slitt bare man så på de :redface
For meg så tipper jeg de realistisk varte 3-4 ganger så lenge som et rent sportsdekk, og sannsynligvis i området +/- 10k km med aktiv kjørestil.
Jeg kjører neppe mer aktivt enn deg, og har god erfaring med Angel GT, men har lyst til å få prøvd både M7RR som jeg likte godt på Thea, og Continental sine SportAttack 3, som skal være i samme bane som M7RR. Ikke rene sportsdekk for glovarm asfalt, men heller dekk som er mer enn sporty nok, og i tillegg funker godt i det våte element :-#

Vi får nesten se det ann, kunne nok tatt hva som helst bare for å kjøre i helga :redface
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)

Post by hakhap »

Da den nye italienske i hus, gratulerer med rå sykkel.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply