JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by hakhap »

Blir det sykkel ned da eller?

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by JK95 »

hakhap wrote:Blir det sykkel ned da eller?

misspelling with autocorrect
Det skal være meldt mye dårlig vær, eller jeg skal være uten fungerende sykkel, for å ikke kjøre nedover ja :twisted:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by JK95 »

Image
Været i gårmorges var så bra at jeg kunne ikke la være å kjøre litt før jeg tok kveld, så da ble det en kjapp tur til Botngård, via Vallersund, videre mot Lysøysund og ned mot Botngård igjen \:D/ Veien opp til Vallersund var preget av mye(konstant) 60-sone, og ble egentlig ikke så koslig som jeg håpet på, men dessto mer morro ble veien ned til Botngård :twisted: Neste gang får det bli beint ut mot Lysøysind, og faktisk kjøre helt ut istedet :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by Bikeridr »

Det heter ikke "Botngård" for oss lokalkjente, men "Bjugn" ;-)
Uansett, fin tur. Har kjørt mye i nærområdet ute på Fosen.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by JK95 »

Bikeridr wrote:Det heter ikke "Botngård" for oss lokalkjente, men "Bjugn" ;-)
Uansett, fin tur. Har kjørt mye i nærområdet ute på Fosen.
Tror du ikke jeg vet det? :roll: Er jo fra "rett borti høgget" :lol: :lol: Var mer ment på de mindre lokalkjente ;-)
Fint er det, men det kan ikke måle seg med Stoksund :love
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by Bikeridr »

He, he - ja, samme som at Brekstad ikke heter "Brekstad", men "Ørlandet" :)

Jo, mye fint på Fosen, spesielt på "yttersida". Må nok ha meg en tur ut til Stokkøya neste gang jeg er på to hjul i dine trakter.
Forresten, Verrabotn og veien dit fra Malm er jo kul, har selv vært der med 230cm bred campingvogn og møtt melkebilen. Måtte lukeparkere bak en lyktestolpe inne på en gårdsplass for å slippe forbi :D
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by JK95 »

Bikeridr wrote:He, he - ja, samme som at Brekstad ikke heter "Brekstad", men "Ørlandet" :)

Jo, mye fint på Fosen, spesielt på "yttersida". Må nok ha meg en tur ut til Stokkøya neste gang jeg er på to hjul i dine trakter.
Forresten, Verrabotn og veien dit fra Malm er jo kul, har selv vært der med 230cm bred campingvogn og møtt melkebilen. Måtte lukeparkere bak en lyktestolpe inne på en gårdsplass for å slippe forbi :D
Helt riktig! :thumleft

Det er det 8) Gamleveien fra fergeleiet rundt Stadsbygda og Hasselvika er også fin :D Personlig er jeg ikke så glad i veien om Verrabot og Malm, syns enten via Vanvikan og Leksvika, eller over Osen og Bessakerfjellet er mer givende slik jeg kan huske det :-k Har en del slekt i Nordtrøndelag, så det blir noen turer 8) Brøl ut når du en gang tar turen da! :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by Bikeridr »

JK95 wrote:
Bikeridr wrote:He, he - ja, samme som at Brekstad ikke heter "Brekstad", men "Ørlandet" :)

Jo, mye fint på Fosen, spesielt på "yttersida". Må nok ha meg en tur ut til Stokkøya neste gang jeg er på to hjul i dine trakter.
Forresten, Verrabotn og veien dit fra Malm er jo kul, har selv vært der med 230cm bred campingvogn og møtt melkebilen. Måtte lukeparkere bak en lyktestolpe inne på en gårdsplass for å slippe forbi :D
Helt riktig! :thumleft

Det er det 8) Gamleveien fra fergeleiet rundt Stadsbygda og Hasselvika er også fin :D Personlig er jeg ikke så glad i veien om Verrabot og Malm, syns enten via Vanvikan og Leksvika, eller over Osen og Bessakerfjellet er mer givende slik jeg kan huske det :-k Har en del slekt i Nordtrøndelag, så det blir noen turer 8) Brøl ut når du en gang tar turen da! :thumleft
Ja, er nok bedre veier det. Verrabotn nevnte jeg bare fordi den er så himla smal.

Skal selvsagt annonsere når det blir tur i ytre Trøndelagstraktene på to hjul. Kanskje allerede til neste år. Er konfirmasjon på gang på Ørlandet og passer det slik, så er det ikke umulig jeg gjør turen på moppen istedet for med fly, denne gangen.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by JK95 »

Ja, ingen skal si den veien er brei :lol: :lol:
Flott! :thumleft Indre Trøndelag passer det også, finnes ok vei deromkring og 8)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by hakhap »

Kjørt bak en St4 idag og tenkte først at det kanskje var deg men så kom jeg på at du har en rød og denne var blå (Den farge passet ikke på Ducati)

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Tunge maskiner?)

Post by JK95 »

hakhap wrote:Kjørt bak en St4 idag og tenkte først at det kanskje var deg men så kom jeg på at du har en rød og denne var blå (Den farge passet ikke på Ducati)

misspelling with autocorrect
Det hørtes ut som en tragisk farge på en Ducati :lol
Men meg kunne det ikke vært, vært på Stathelle i dag :thumleft Skal derimot pendle Stathelle-Lillestrøm de neste tre dagene, så da kan du jo være på utkikk ;-)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Etter-perm update)

Post by JK95 »

Da var nok en perm(noe utvidet sådan) over, og kinndress er nok engang byttet ut med kongens klær :? Denne gangen for en så kort periode at jeg ikke kan annet enn å være kjempefornøyd :smt041 :smt041 Torsdagskvelden er det perm igjen, da blir det bryllup(brølløpp) i Nordtrøndelag, fulgt av toukers sommerperm etter helga, grunnet ferie til befalet :lol :lol Så nå skal jeg prøve å ikke klage på Forsvaret på en stund :-#

Men tilbake til permen som var [-X Første del tilbrakt i hjemlige trakter, før jeg kjørte sørover onsdag 21. ned til Stathelle og Marieha 8) Det var mitt tilholdssted den helga, med pendling Stathelle-Lillestrøm tur/retur fredag-søndag :lol: Etter fullført teorikurs ble det mandagsmorgen "flytting" til Lillestrøm for å være nærmere praksiskurset, som startet noe tidligere på morgen(7 istedenfor 9), så mandagsmorgen startet jeg fra Stathelle litt over 4 om morgenen :smt015 Etter en grov feilnavigering kom jeg fram ei time sent :redface Heldigvis hadde kursholderen mer enn nok å gjøre, så det var ikke krise :D

Mandag til fredag gikk i et kjør, med kurs på dagtid, og sløving eller kjøring på kveldstid. En av kveldene kjørte jeg til Mr.Pitlane fra den andre siden for å møte to andre derifra, før det ble en liten kveldsrunde nær Eidsvoll 8)
Image

En annen dag ble det tur til Lillehammer for å treffe et søskenbarn, med følgende omvei ned til Lillestrøm via Toten for å treffe en onkel jeg ikke har møtt på åtte år :D
Fredag gikk veien rett opp til Trøndelag etter tidlig avsluttning (og bestått) på kurset. Vel vitende om at jeg nå kan føre gravemaskin, hjullaster og dumper på egen hånd ble det tur til Molanda Raceway i Järpen. Min første baneerfaring med MC, dette må gjenntas :twisted: Slenger ved en snutt fra banekjøringen:

Nå blir det å glede seg på langperm og mulighet for en del mil i salen igen 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Etter-perm update 2.0)

Post by JK95 »

Vi prøver en ny etter-perm update, siden det er så lenge siden sist :redface Kongens klær er igjen tatt i bruk, Ducatien står med nesten tom tank og venter på etterlengtet påfyll som kommer med morgendagens lønning, og jeg går og undrer på fremtiden :-k

Men vi starter med det som har skjedd siden sist, og vi starter med "brølløpp" :lol:
Image
Denne karen var nemlig kjempehappy med at hu mor ville ta bilder med min telefon, da hennes var tom for strøm :roll: Heldigvis ble det lite bilder, låvefest med livemusikk, fri bar med både øl fra klostergården og kjellervann, og masse knallgod stemning \:D/ \:D/ Har ikke danset så mye på lenge :D

Videre ble det tur ned til Stathelle for fire dager med Marieha :D Som vanlig er været der sørpå bedre enn i Trøndelag, så jeg klager ikke 8) At vi skulle passe på huset til svigerbror var ikke feil det heller, første gang på lenge at jeg har vært sørpå uten å sove hjemme hos svigers :-# Det ble ikke så mye kjøring iløpet av dette besøket, men en liten runde ble det jo, moro å få med Marie på tur :D :D Nå skal det nevnes at hun holder på med lappen selv, så allerede neste vår skal dere se jeg ikke har sothøne(eksosrype for ikketrøndere) men heller kjæreste som kjører selv \:D/ :thumleft
Fikk også lekt litt med motorsag hjemme hos svigers, slikt er jo bare gøy for en motorfrelst fyr med bensin i blodet :twisted: Verneutstyret var på anbefaling av Stiga, nemlig shorts, solbriller, gartnerhansker, hørselvern og slippers med sokker i :lol

Etter å nok en gang ha forlatt Marieha, går turen oppover igjen, og niste ble det denne gangen også 8)
Image
Hun bryr seg virkelig om meg jo! \:D/ Veit mange her foretrekker RealTurMat og propanbrenner, men jeg synes dette er helt innafor lunch 8)

Utover dette ar det ikke vært stort å fortelle i MC-verden, kun en runde ut til Stokkøya og tilbake til Trondheim, som fortsatt er en fin tur jeg koser meg med. Ellers har det vært litt kjøring i Trondheim og omegn, og jeg har fått prøvd både Duke 690 og SMC-R 690 :twisted:
Image
Kan ikke nekte for at den SMC'n er moro, en slik vil jeg ha selv, når jeg en vakker dag kan skilte med økonomi til to sykler :roll: Makan til leketøy :twisted: Eieren mente jeg hadde fint matchende farger på kjøreutstyret også :-#

Ellers kan jeg melde om at nattesøvn ble ofret en av vaktdagene(jeg sover på dagtid) til fordel for å dra til Trondheim og se på leiligheter, da jeg og Marie skal flytte sammen \:D/ Det ble to timer søvn den dagen, og telefon fra en jeg ha søkt jobb hos, før det ble tre visninger og rett tilbake til leir. Vi endte med en ganske stor leilighet på Melhus utenfor Trondheim, så neste perm blir det flytting, både på meg og henne :D Ikke ble det så stor økning i leie for meg heller, så dette gleder jeg meg til ^^

Vet dette ikke kan måle seg med Alpe-referat, men syntes det var på tide å spy ut litt om mitt liv, så får dere lese dere som gidder :lol: :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Ducatiblogg (Etter-perm update 2.0)

Post by ojda »

JK95 wrote:
:D Ikke ble det så stor økning i leie for meg heller, så dette gleder jeg meg til ^^

Vet dette ikke kan måle seg med Alpe-referat, men syntes det var på tide å spy ut litt om mitt liv, så får dere lese dere som gidder :lol: :thumleft

Pøh :evil: Det kunne du jo ha opplyst om i starten av posten :lol: :lol:

Flott å høre at ting ordner seg :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Etter-perm update 2.0)

Post by JK95 »

ojda wrote:
JK95 wrote:
:D Ikke ble det så stor økning i leie for meg heller, så dette gleder jeg meg til ^^

Vet dette ikke kan måle seg med Alpe-referat, men syntes det var på tide å spy ut litt om mitt liv, så får dere lese dere som gidder :lol: :thumleft

Pøh :evil: Det kunne du jo ha opplyst om i starten av posten :lol: :lol:

Flott å høre at ting ordner seg :thumleft
Trodde det var unødvendig siden alpene visstnok er oppskryt :-# :redface

Ja, mangler bare inntekt og godkjent førtidsdim, så er alt perfekt nå \:D/
Post Reply