JK's Svenskeblogg
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Jeg er nok bare rar... men jeg likte det øverste best.
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
At du er litt rar trodde jeg var velkjent her inneBjerknez wrote:Jeg er nok bare rar... men jeg likte det øverste best.
Støtter nok Desmo her, rene rør uten "sjenerende" bokser, fulgt av karbon er rett og slett nydelig
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Under solen er vi alle like...JK95 wrote:At du er litt rar trodde jeg var velkjent her inneBjerknez wrote:Jeg er nok bare rar... men jeg likte det øverste best.
Støtter nok Desmo her, rene rør uten "sjenerende" bokser, fulgt av karbon er rett og slett nydelig
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
UTEN solen er vi alle bånntæla.Bjerknez wrote:JK95 wrote:Bjerknez wrote:Jeg er nok bare rar... men jeg likte det øverste best. [/quo
Under solen er vi alle like...
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Jeg ville gjerne hatt carbonpottene fra bilde 2, montert som på bilde 1
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Og beholde boksen??Tommas wrote:Jeg ville gjerne hatt carbonpottene fra bilde 2, montert som på bilde 1
Liker at det endelig ble liv i tråden min
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Neida er nok en flott sykkel den gixxern. men gjør meg en tjeneste... kjøper du deg en slik så MÅ du kjøre en ukes tid med orginalpotta og et Høyax klistremerke på.JK95 wrote:Og beholde boksen??Tommas wrote:Jeg ville gjerne hatt carbonpottene fra bilde 2, montert som på bilde 1
Liker at det endelig ble liv i tråden min
Kanskje med en bitteliten «sponset av onkel» signatur
For den er jo ikke veldig ulik:
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Skal vi starte innsamlingsaksjon?Bjerknez wrote:Neida er nok en flott sykkel den gixxern. men gjør meg en tjeneste... kjøper du deg en slik så MÅ du kjøre en ukes tid med orginalpotta og et Høyax klistremerke på.JK95 wrote:Og beholde boksen??Tommas wrote:Jeg ville gjerne hatt carbonpottene fra bilde 2, montert som på bilde 1
Liker at det endelig ble liv i tråden min
Kanskje med en bitteliten «sponset av onkel» signatur
For den er jo ikke veldig ulik:
Men nei, så ny og flott sykkel blir det leeeeenge til
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Nei, boksen var ikke noe must - men liker ikke når pottene havner i "ingenmannsland", så jeg synes monteringen på bilde 1 fløt bedre med linjene på sykkelen
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Faan, jeg trodde det var kødd jeg. Helt til jeg fant på å google
Leeeeeenge leve euro4
Leeeeeenge leve euro4
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Og euro5 fra 2020....ojda wrote:Faan, jeg trodde det var kødd jeg. Helt til jeg fant på å google
Leeeeeenge leve euro4
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Ja, det var noen reaksjoner på den Men som sagt er den varmvannsberederen "alt", så det holder å bytte kun potta, noe som gjøres uansettmekkern wrote:Og euro5 fra 2020....ojda wrote:Faan, jeg trodde det var kødd jeg. Helt til jeg fant på å google
Leeeeeenge leve euro4
@ojda: sjekk forskjellen på GSXR 600 2007 og 2008, fin forskjell der også
Re: JK's Ducatiblogg (PMS? Hva er det?)
Helt enig med deg. Bortsett fra at jeg nok liker den boksen litt bedre enn degTommas wrote:Nei, boksen var ikke noe must - men liker ikke når pottene havner i "ingenmannsland", så jeg synes monteringen på bilde 1 fløt bedre med linjene på sykkelen
Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)
Siden Trondgv ytret ønske om muligheter til å overbevise meg om at traktor er fremtiden, så kjører vi en diskusjonsrunde om mitt mulige bytte av farkost
Kan starte med en kjapp advarsel til de som føler seg truffet: det kommer ikke til å være snakk om nysykler med Euro4-eksos, flere elektroniske hjelpemidler enn romfergen og garanti ut neste tiår
Forvent mye godt brukt, og ofte relaterbart til ymse pålitelighet og slikt Det meste av jobb som ikke inkluderer nybygg av motor skal være overkommelig, og jeg er evig optimist om kvaliteten på syklene
Tar vi det alfabetisk så kommer Aprilia Futura og Tuono R først. For de som ikke har hørt om Futura, så er det å rekne som en sportstourer i samme klasse som Ducatien jeg har nå, men uten kamreim og rakleclutch Med en nedtunet RSV 1000 Rotax-twin og singelsvingarm er den fin i MINE øyne, og da spesielt i dens karakteristiske rødfarge
Tuono R blir noe nyere, da ser jeg etter den som kom i 2007.
Futuraen kommer med da jag er blitt litt glad i sportstourer-segmentet, men vil ha noe som ikke skraper. Apriliaen gjør vistnok ikke det når hovedstøtta fjernes, noe Ducatien gjør pga lav eksos
Tuonoen frister da jeg har lyst på streetfighter. Italiensk sjel, motor fra en sportssykkel og den jeg har i sikte har medfølgene vesker Futuraen har såklart kofferter Prismessig er Futura den jeg har lettest mulighet til å finansiere, da jeg har funnet en i Tyskland som koster 40k ish inkl. alt, så lenge jeg henter selv. Tuonoen lå ut for 75k men ble ikke solgt i høst.
Fortsetter på B for Benelli. CafeRacer TNT 1130 er en streetfighter som alltid har fasinert meg, men sitt egne design, gullakk og italiensk triple Kan ikke huske å ha hørt om noen spesielle problemer, men skjønner jo at deletilgang kan være noe drøy Men det tror jeg skulle gått fint når det kommer til et slikt smykke
Så kommer vi til denj "kjedelige" Hondaen CBR1000RR 2008 med lettere felger, Öhlins fram og bak, quickshifter og traction control montert. En greit priset sykkel da den har gått nesten 80k km, men med felger og dempere til 40-50k sier jeg meg uenig i at den er kjedelig
Det ligger ut en Kawasaki Z1000 for øyeblikket som sikkert hadde vært OK, men jeg er strengt tatt ikke fristet
KTM har jo såklart noe for meg også, i form av SuperDuke 990 Dessverre verken R-utgave eller oppdatert førstegen med større tank og nytt display, men den ser jo gøy ut
Etter K kommer M(V Agusta), nærmere bestemt Brutale 1078RR Jeg har jo fått en forkjærlighet for italiensk, og den fireren til MV skal være ganske så gøyal 1078RR får mye skryt i reviews for gode komponenter og kjøreegenskaper, og blir satt opp mot Ducati Streetfighter 1098S, noe som i min bok er gode ting
Suzuki kommer jo også med, som min favorittjapse. Blir ofte sett på som mest komfortabel av RR, noe jeg vet stemmer i 600/750-klassen, og hører fra kjente at er korrekt for 1000 også. Jeg er fristet til å prøve GSX-R 750 av samme generasjon som den min forrige sykkel var Knallgod å kjøre langt på, lett og fint å kjøre, jeg har testet og vært fornøyd med bagasjeløsning, og den ser og høres jo helrå ut i svart med kort karbonpotte Den uslåelige pakken, med litt mer power uten å øke vekt hadde vært nydelig
GSX-R 1000 vurderes også, for å faktisk prøve å eie en 1000cc RR som jeg samtidig tror er komfortabel nok til å kjøre et sykke på Hvis TSHansen som den Langbein han er klarte Europa-tur på en S1000RR kan ikke gixxer være noe værre?
Til sist har vi Yamaha, med FZ1-S. Førstegen R1 med høyere kåpe og styre, og mer komfort Ser ikke ille ut i rød og svart, men den står langt fra høyest på lista
Legger til at jeg håper på/drømmer om de fleste på lista, men er usikker på om 75-85k er å oppdrive før sesongen Ducatien får jeg kanskje 40k for, og jeg debatterer mye med meg selv om jeg skal selge bilen til våren for å lette litt på kjøpemuligheten Jeg liker jo faktisk bilen min, så det frister mer å avskilte bilen gjennom sommerhalvåret
Mye ligger jo på om der kommer uventede utgifter ila våren, og om jeg får noen timer overtid eller ikke
Såh, kjør debatt!
Kan starte med en kjapp advarsel til de som føler seg truffet: det kommer ikke til å være snakk om nysykler med Euro4-eksos, flere elektroniske hjelpemidler enn romfergen og garanti ut neste tiår
Forvent mye godt brukt, og ofte relaterbart til ymse pålitelighet og slikt Det meste av jobb som ikke inkluderer nybygg av motor skal være overkommelig, og jeg er evig optimist om kvaliteten på syklene
Tar vi det alfabetisk så kommer Aprilia Futura og Tuono R først. For de som ikke har hørt om Futura, så er det å rekne som en sportstourer i samme klasse som Ducatien jeg har nå, men uten kamreim og rakleclutch Med en nedtunet RSV 1000 Rotax-twin og singelsvingarm er den fin i MINE øyne, og da spesielt i dens karakteristiske rødfarge
Tuono R blir noe nyere, da ser jeg etter den som kom i 2007.
Futuraen kommer med da jag er blitt litt glad i sportstourer-segmentet, men vil ha noe som ikke skraper. Apriliaen gjør vistnok ikke det når hovedstøtta fjernes, noe Ducatien gjør pga lav eksos
Tuonoen frister da jeg har lyst på streetfighter. Italiensk sjel, motor fra en sportssykkel og den jeg har i sikte har medfølgene vesker Futuraen har såklart kofferter Prismessig er Futura den jeg har lettest mulighet til å finansiere, da jeg har funnet en i Tyskland som koster 40k ish inkl. alt, så lenge jeg henter selv. Tuonoen lå ut for 75k men ble ikke solgt i høst.
Fortsetter på B for Benelli. CafeRacer TNT 1130 er en streetfighter som alltid har fasinert meg, men sitt egne design, gullakk og italiensk triple Kan ikke huske å ha hørt om noen spesielle problemer, men skjønner jo at deletilgang kan være noe drøy Men det tror jeg skulle gått fint når det kommer til et slikt smykke
Så kommer vi til denj "kjedelige" Hondaen CBR1000RR 2008 med lettere felger, Öhlins fram og bak, quickshifter og traction control montert. En greit priset sykkel da den har gått nesten 80k km, men med felger og dempere til 40-50k sier jeg meg uenig i at den er kjedelig
Det ligger ut en Kawasaki Z1000 for øyeblikket som sikkert hadde vært OK, men jeg er strengt tatt ikke fristet
KTM har jo såklart noe for meg også, i form av SuperDuke 990 Dessverre verken R-utgave eller oppdatert førstegen med større tank og nytt display, men den ser jo gøy ut
Etter K kommer M(V Agusta), nærmere bestemt Brutale 1078RR Jeg har jo fått en forkjærlighet for italiensk, og den fireren til MV skal være ganske så gøyal 1078RR får mye skryt i reviews for gode komponenter og kjøreegenskaper, og blir satt opp mot Ducati Streetfighter 1098S, noe som i min bok er gode ting
Suzuki kommer jo også med, som min favorittjapse. Blir ofte sett på som mest komfortabel av RR, noe jeg vet stemmer i 600/750-klassen, og hører fra kjente at er korrekt for 1000 også. Jeg er fristet til å prøve GSX-R 750 av samme generasjon som den min forrige sykkel var Knallgod å kjøre langt på, lett og fint å kjøre, jeg har testet og vært fornøyd med bagasjeløsning, og den ser og høres jo helrå ut i svart med kort karbonpotte Den uslåelige pakken, med litt mer power uten å øke vekt hadde vært nydelig
GSX-R 1000 vurderes også, for å faktisk prøve å eie en 1000cc RR som jeg samtidig tror er komfortabel nok til å kjøre et sykke på Hvis TSHansen som den Langbein han er klarte Europa-tur på en S1000RR kan ikke gixxer være noe værre?
Til sist har vi Yamaha, med FZ1-S. Førstegen R1 med høyere kåpe og styre, og mer komfort Ser ikke ille ut i rød og svart, men den står langt fra høyest på lista
Legger til at jeg håper på/drømmer om de fleste på lista, men er usikker på om 75-85k er å oppdrive før sesongen Ducatien får jeg kanskje 40k for, og jeg debatterer mye med meg selv om jeg skal selge bilen til våren for å lette litt på kjøpemuligheten Jeg liker jo faktisk bilen min, så det frister mer å avskilte bilen gjennom sommerhalvåret
Mye ligger jo på om der kommer uventede utgifter ila våren, og om jeg får noen timer overtid eller ikke
Såh, kjør debatt!
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)
Nå klarte vel LS/TSHansen ikke det egentlig da han spårensstrekk byttet i en traktor
Du vurderer ikke en Aprilia Mille eller RSVR da?
Ellers en god liste utenom kanskje FZ01 og Z1000 de er ikke dårlige men står kanskje ikke helt opp mot de andre.
misspelling with autocorrect
Du vurderer ikke en Aprilia Mille eller RSVR da?
Ellers en god liste utenom kanskje FZ01 og Z1000 de er ikke dårlige men står kanskje ikke helt opp mot de andre.
misspelling with autocorrect