JK's Svenskeblogg
- mekkern
- Posts: 5121
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Vinteren kan bli lang i år ser det ut som...
har ingen større saker på tapetet foreløpig..så skal dere nedover en tur kan du jo ta med toppen så har jeg noe å fikle med "nettene blir lange og kulda setter inn"..
har ingen større saker på tapetet foreløpig..så skal dere nedover en tur kan du jo ta med toppen så har jeg noe å fikle med "nettene blir lange og kulda setter inn"..
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Neste biltur sørover kan nok fort bli akkurat i den tiden der, men jeg skal holde deg oppdatertmekkern wrote:Vinteren kan bli lang i år ser det ut som...
har ingen større saker på tapetet foreløpig..så skal dere nedover en tur kan du jo ta med toppen så har jeg noe å fikle med "nettene blir lange og kulda setter inn"..
Nå har forøvrig mor fått tilbake Suzukien, så får vi håpe redskapen holder
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Godt å høre at SF`n er oppe å går igjen! Godt jobba Bra du fikk tatt deg noen runder på demosykklene som et lite plaster på såret med alle tapte dagene på egen DUCATI
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Takker Dere på Eberg har virkelig imponert i mengden demodager og utvalget i sykler, stå på videre!Andreas wrote:Godt å høre at SF`n er oppe å går igjen! Godt jobba Bra du fikk tatt deg noen runder på demosykklene som et lite plaster på såret med alle tapte dagene på egen DUCATI
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Godt å høre at italieneren er på vegen igjen. Jeg får prøvekjøre den til sesongen igjen.
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Forutsatt at den holderTrondgv wrote:Godt å høre at italieneren er på vegen igjen. Jeg får prøvekjøre den til sesongen igjen.
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
JK95 wrote:Takker Dere på Eberg har virkelig imponert i mengden demodager og utvalget i sykler, stå på videre!Andreas wrote:Godt å høre at SF`n er oppe å går igjen! Godt jobba Bra du fikk tatt deg noen runder på demosykklene som et lite plaster på såret med alle tapte dagene på egen DUCATI
Demosykklene har vi hatt en enorm respons på De har alle rullet mellom 2000 og 3000km, der faktisk XDiavel`n har rullet mest Og nå er de alle solgt
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Skal bytte belter jeg også, nye belter kom i posten forrige uke men venter fortsatt på verktøyet for å låse reimhjulene. Er litt spent på hvor mye jobb det blir, ser jo tilsynelatende greit ut.
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Nå var jeg aldri av med beltet til stående sylinder, men det ser ikke ut til å være noe vanskeligere enn til liggende så lenge en har låseverktøyetinunf wrote:Skal bytte belter jeg også, nye belter kom i posten forrige uke men venter fortsatt på verktøyet for å låse reimhjulene. Er litt spent på hvor mye jobb det blir, ser jo tilsynelatende greit ut.
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
Huff, nå har det faktisk gått en hel vinter siden jeg sist postet noe her, det må vi gjøre noe med
Ting skjer jo iløpet av en hel vinter, det største er vel huskjøp?
Jada, jeg og Marie har kjøpt oss leilighet! 1. Etasje av en tomannsbolig, med carport Den skal vi overta 7. Juni, en liten uke etter HPR Det blir forøvrig startskuddet på en meget hektisk periode for oss Vi har en uke på å overta leiligheten, male de fleste veggene, flytte ut av sokkelen vi leier og ta utvask Opp i det hele skal vi rekke å restaurere en gammel Mini?
Som noen her sikkert har fått med seg skal vi nemlig delta i tidenes biltur gjennom Europa i sommer, nærmere bestemt Rally Retro 2019. Anbefaler en titt på fjøsbok-gruppa vår, der det vil bli gjevnlige oppdateringer fram mot turen
https://m.facebook.com/Rallyretro2019/
Kort forklart er vi en gjeng på 13 lag som skal kjøre gjennom Europa i 17 dager i gamle, uholdbare biler. I tillegg skal vi ha med en Ural-fører som sitter i rullestol
Som nevnt kommer jeg og Marie til å delta i en 1971 Morris Mini 1000 Denne kom alarmerende nok levert fra Kristiansand bakpå planet på en Transit
Vår plan var i hovedsak å gjennomgå bilen rent teknisk, lyddempe litt i forkant av å montere nytt interiør, og det skulle være det hele. Tror dere det ble slik?
Neidaaaaaaa Så klart var vi så heldige at vi oppdaget «litt» rust Resultatet av litt kapping ser dere ovenfor. Begge kanalene, batterikassen, deler av et dempertårn og deler av gulvet var helt på trynet Etter en god del jobb ble vi ferdig med å sveise inn siste del med nytt stål i dag.
Kapping, tilpassing og innsveising av både nye panel samt små platebiter her og der har resultert i at bilen i det minste er 98% rustfri nå Legger med et lite blinkskudd Marie tok under sveising av gulvet.
I tillegg har Marie fått snikstartet med dashbordet, som består av hele 5 trebiter!
Dette er som dere kanskje skjønner bare starten. Vi skal bytte både bensintank, slanger og rør. Likeså bremserør, slanger, tromler bak og konvertere til skiver fram. Hele kupéen skal lydisoleres det vi har mulighet til før vi monterer komplett nytt interiør siden det gamle i stor grad manglet. Kjølesystem skal byttes så det er forberedt på søreuropeisk varme og motbakkene i alpene. Og om tid og penger strekker til skal motoren få litt mer power og en utveksling som passer litt bedre til moderne hastigheter. Nå skjønner dere kanskje at dette blir en hektisk vår, med HPR og flytting i tillegg
Heldigvis er det like gøy med pakker til bil som til MC!
Men dette er jo et MC-forum, så vi må vel ha litt MC også? Ducatien er jo ute, og siden den var så skitten måtte den vel få en vask
Var senest i dag på Cars and Coffee, og det var mektig godt når sol og 10 varme slo til
Men alt er ikke bare fryd og gammen på MC-fronten heller. Rammen begynner å vise ganske mye steinsprut-merker, lakken på plasten rundt baksetet takket ironisk nok for seg når jeg tok av beskyttelsesfolie i fjorhøst, og siden tanken er i plast sveller den ut pga etanolen i bensin
Dette skulle jeg helst fikset i vinter, men pga litt mer jobb på Minien enn planlagt så frykter jeg Ducatien må vente til høsten, i og med at en ny tank koster 16k
Det får være nok syt fra denne kanten, eller hva?
Ting skjer jo iløpet av en hel vinter, det største er vel huskjøp?
Jada, jeg og Marie har kjøpt oss leilighet! 1. Etasje av en tomannsbolig, med carport Den skal vi overta 7. Juni, en liten uke etter HPR Det blir forøvrig startskuddet på en meget hektisk periode for oss Vi har en uke på å overta leiligheten, male de fleste veggene, flytte ut av sokkelen vi leier og ta utvask Opp i det hele skal vi rekke å restaurere en gammel Mini?
Som noen her sikkert har fått med seg skal vi nemlig delta i tidenes biltur gjennom Europa i sommer, nærmere bestemt Rally Retro 2019. Anbefaler en titt på fjøsbok-gruppa vår, der det vil bli gjevnlige oppdateringer fram mot turen
https://m.facebook.com/Rallyretro2019/
Kort forklart er vi en gjeng på 13 lag som skal kjøre gjennom Europa i 17 dager i gamle, uholdbare biler. I tillegg skal vi ha med en Ural-fører som sitter i rullestol
Som nevnt kommer jeg og Marie til å delta i en 1971 Morris Mini 1000 Denne kom alarmerende nok levert fra Kristiansand bakpå planet på en Transit
Vår plan var i hovedsak å gjennomgå bilen rent teknisk, lyddempe litt i forkant av å montere nytt interiør, og det skulle være det hele. Tror dere det ble slik?
Neidaaaaaaa Så klart var vi så heldige at vi oppdaget «litt» rust Resultatet av litt kapping ser dere ovenfor. Begge kanalene, batterikassen, deler av et dempertårn og deler av gulvet var helt på trynet Etter en god del jobb ble vi ferdig med å sveise inn siste del med nytt stål i dag.
Kapping, tilpassing og innsveising av både nye panel samt små platebiter her og der har resultert i at bilen i det minste er 98% rustfri nå Legger med et lite blinkskudd Marie tok under sveising av gulvet.
I tillegg har Marie fått snikstartet med dashbordet, som består av hele 5 trebiter!
Dette er som dere kanskje skjønner bare starten. Vi skal bytte både bensintank, slanger og rør. Likeså bremserør, slanger, tromler bak og konvertere til skiver fram. Hele kupéen skal lydisoleres det vi har mulighet til før vi monterer komplett nytt interiør siden det gamle i stor grad manglet. Kjølesystem skal byttes så det er forberedt på søreuropeisk varme og motbakkene i alpene. Og om tid og penger strekker til skal motoren få litt mer power og en utveksling som passer litt bedre til moderne hastigheter. Nå skjønner dere kanskje at dette blir en hektisk vår, med HPR og flytting i tillegg
Heldigvis er det like gøy med pakker til bil som til MC!
Men dette er jo et MC-forum, så vi må vel ha litt MC også? Ducatien er jo ute, og siden den var så skitten måtte den vel få en vask
Var senest i dag på Cars and Coffee, og det var mektig godt når sol og 10 varme slo til
Men alt er ikke bare fryd og gammen på MC-fronten heller. Rammen begynner å vise ganske mye steinsprut-merker, lakken på plasten rundt baksetet takket ironisk nok for seg når jeg tok av beskyttelsesfolie i fjorhøst, og siden tanken er i plast sveller den ut pga etanolen i bensin
Dette skulle jeg helst fikset i vinter, men pga litt mer jobb på Minien enn planlagt så frykter jeg Ducatien må vente til høsten, i og med at en ny tank koster 16k
Det får være nok syt fra denne kanten, eller hva?
- mekkern
- Posts: 5121
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
Få ut 95oktanen og la den "tørke" litt før du fyller 98 oktan..
noen har fått uttelling for dette..
noen har fått uttelling for dette..
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
Den har allerede svellet så mye at jeg knapt fikk inn bolten som holder tanken i bakkant i fjor Og så tragisk som utvalget av 98-pumper er utenfor byene er det ikke rent fristende å skulle jakte 98 oktan hver gang jeg skal fyllemekkern wrote:Få ut 95oktanen og la den "tørke" litt før du fyller 98 oktan..
noen har fått uttelling for dette..
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
Jeg sliter med samme problemet, nå sist var det bare så vidt jeg klarte å presse tanken langt nok frem til å få nedi bolten i bakkant. Ny tank løser ikke problemet, det bare utsetter det
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
Alternativet er custom alutank, ser noen på ducati.ms har de Men de har fort 6mnd ventetid og koster nærmere 40kinunf wrote:Jeg sliter med samme problemet, nå sist var det bare så vidt jeg klarte å presse tanken langt nok frem til å få nedi bolten i bakkant. Ny tank løser ikke problemet, det bare utsetter det
Har også vurdert ETI fuel cells, de lager kompositt-tanker. Skal visst være null problem med etanol i de, og de fleste modellene fåes i endurande-utgave med mer volum Lavere egenvekt har de også, og koster ikke mange lappene mer enn original tank inkl. moms.
Bare så synd de ikke lager til Streetfighter Har vært i kontakt med de i fjor, da var det ingen fast plan på når den tanken skal komme
Hadde kanskje gått ann å pushe litt, om en kunne sagt at vi er et fast antall(hente med noen interesserte på ducati.ms) som ønsker å kjøpe?