JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by JK95 »

http://locatoweb.com/map/single/123071473
Kjapp runde om Solsiden, så rett hjem 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by JK95 »

Velger å ta et lite innlegg, selv om dagens tur bare var en kjapp runde hjem til heimbygda :redface
Image
picture uploading
Starter fra jobb slik, alt som trengs for ei langhelg, inklusiv ei glassflaske med "govatn" 8) Mangler bare øl, som kjøpes på den lokale Coopen \:D/ Fra jobb ble det en kjapp runde ned til Solsiden for å kjøpe en Chromecast og energidrikke, deretter rett til ferga.
Image
images hosting
Den nevnte energidrikken ble nytt av en noe skeptisk trønder, da været var alt annet enn stabilt :? Optimist som jeg er dropper jeg å ha på regntøy, noe som atter en gang viser seg å være dårlig deal :roll: 30min etter ferga pøser det ned hagl og slaps, så ved første mulighet ble det stopp for å åle seg inn i regndressen, og ture videre. 15min etterpå ga det seg, og jeg fikk oppholds resten av veien, typisk :roll:

Uansett ble det rett hjem, tømme toppveska for innhold, kjøre ned på coopen og fylle opp med øl, 10 bokser med Frydenlund Bayer og Fatøl, Carlsberg og Little Norway, samt noe blandevann, nå er det helg! \:D/
Image
pic upload
Vel hjemme ble det oppkobling av Chromecast, den ble testet under middagen med det som jo var og inntil videre er mitt favorittprogram :thumleft
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by Andreas »

Pannjkak e godt etter en ferjetur :thumleft Hvor på Fosen kom du fra igjen? :redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by tshansen »

Hahaha... pleide å gå i den fellen selv. Skal liksom strekke strikken i det lengste når det kommer til å ta på seg regndressen... Det resulterer ofte i at jeg blir så våt at det blir jævlig klamt når den først kommer på. Også går det et par min, så slutter det å regne igjen :roll: :roll:

Jeg tror personlig det aldri kommer til å bli laget et så bra program som Top Gear igjen :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by JK95 »

Andreas wrote:Pannjkak e godt etter en ferjetur :thumleft Hvor på Fosen kom du fra igjen? :redface
Det var det, ikke ble det værre av å ha huset for seg selv :thumleft Stokkøya ;-)
LordShaft wrote:Hahaha... pleide å gå i den fellen selv. Skal liksom strekke strikken i det lengste når det kommer til å ta på seg regndressen... Det resulterer ofte i at jeg blir så våt at det blir jævlig klamt når den først kommer på. Også går det et par min, så slutter det å regne igjen :roll: :roll:
Det der er så typisk! :lol: Husker selv 1. Mai-turen i fjor, varierende regn, halg og snø første 2/3 av turen. Folk fikk på regntøy, og vi kjørte i solskinn resten av veien :roll:
LordShaft wrote: Jeg tror personlig det aldri kommer til å bli laget et så bra program som Top Gear igjen :thumleft
Nei, det spørs da... Tror iallefall nye TG blir en kombo av Fifth og Top, med Sabine Schmitz og Chris Harris som noe vel tekniske, og Matt LeBlanc og Chris Evans i et forsøk på humor :? Hva the Grand Tour blir vet jeg ikke, men jeg tror det trekløveret kan lage et bra show foruten TG-konseptet :-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by Bikeridr »

Er det bare meg som har kjørt sykkel siden 1991 uten noengang å eie en regndress..?? :-s
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by JK95 »

Bikeridr wrote:Er det bare meg som har kjørt sykkel siden 1991 uten noengang å eie en regndress..?? :-s
Vet ikke, tror ikke Bjerkiz eller Toven har heller :-# :lol:
Men jo, jeg bruker baiken som brukskjøretøy, den er mitt fremkomstmiddel hele sommerhalvåret, uansett vær :-# Da er det ofte greit å ha regnklær :roll:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by Toven »

ØY :evil:

8) 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by JK95 »

Toven wrote:ØY :evil:

8) 8)
:twisted:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg #%$@/!!!!!

Post by JK95 »

Var ute og kjørte i dag, når Thea bare sakte døde :( Viser seg at hun ikke lader, så nå blir det stator og laderegulator :roll: Må innrømme jeg har noe dårlig tro på at dette går før HPR, f**n i s****e h******e!!!!!!!
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Gixxerblogg #%$@/!!!!!

Post by Trondgv »

Isje bra, har ikke en forhandler i nærheten som har? Eventuelt låne fra en annen sykkel


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg #%$@/!!!!!

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Var ute og kjørte i dag, når Thea bare sakte døde :( Viser seg at hun ikke lader, så nå blir det stator og laderegulator :roll: Må innrømme jeg har noe dårlig tro på at dette går før HPR, f**n i s****e h******e!!!!!!!
Hvis du lader opp batteriet, starter og kobler stator fra regulatoren så ka du måle deg fram til om det er stator eller regulator som er gåen. Mål de 3 ledningene fra stator hver for seg og se om de gir like mye og håp at det er regulatoren som er problemet. Den får du sikkert tak i hos Krangnes.
User avatar
RuneMC
Posts: 2029
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: JK's Gixxerblogg #%$@/!!!!!

Post by RuneMC »

Prøv med det enkleste og billigste først kanskje :-k - Nytt batteri.

Gammelt eller defekt batteri kan fungere som en kortsluting som ikke vil ta til seg lading.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Gixxerblogg #%$@/!!!!!

Post by tshansen »

RuneMC wrote:Prøv med det enkleste og billigste først kanskje :-k - Nytt batteri.

Gammelt eller defekt batteri kan fungere som en kortsluting som ikke vil ta til seg lading.
Holder en liten knapp på denne jeg også! Det er fort gjort å tro det verste også er det "bare" batteriet :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: JK's Gixxerblogg Hemmat tell ølet

Post by Bjerknez »

Toven wrote:ØY :evil:

8) 8)
Bare la dem få lov til å fylle på egoet sitt Toven. Vi må holde oss samlet og stå i mot. :thumleft
Post Reply