JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by Bikeridr »

JK95 wrote:
Andreas wrote:Nyveien over Kråkmo tror jeg kommer inn på topp 10 over Norges beste veistrekkninger. Den var kanskje litt mer spennende før, da det var trangt, svingete og hompette. Men morsomt at de har fått til en ny, trygg, moderne vei som samtidlig er så kuppert og fin :thumleft

Jeg og samboeren var også på C&C i går, knall oppmøte som vanlig. La merke til en GSX med sidevesker, men tenkte ikke over at det kunne være folk fra forumet her :D
Tror du har rett, må bare få opp fartsgrensa til 100km/t så veien blir morsom :roll: Ellers er den jo helt nydelig :thumleft

Var din Multistrada med karbon-nese som sto der eller? Spekulerte på om det ikke kunne være det, men vet jo ikke hvem du er :redface Tror jeg var den eneste med sidevesker på RR der ja 8)
Hmm, høres ut som jeg må ta meg en trøndelagsferie på to hjul igjen, snart..
Sist jeg kjørte over Kråkmo for 5-6 år siden var det med bil og campingvogn :redface

Forøvrig, Verrabotn er jo også et "morsomt" stykke vei når man har 230-bred campingvogn og dertilhørende SUV "trekkvogn", for så å møte en tysker i Nissan Micra.. (Som attpåtil mente *JEG* måtte rygge 8) )
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by Andreas »

JK95 wrote:
Var din Multistrada med karbon-nese som sto der eller?
Det stemmer :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by JK95 »

Bikeridr wrote: Hmm, høres ut som jeg må ta meg en trøndelagsferie på to hjul igjen, snart..
Sist jeg kjørte over Kråkmo for 5-6 år siden var det med bil og campingvogn :redface

Forøvrig, Verrabotn er jo også et "morsomt" stykke vei når man har 230-bred campingvogn og dertilhørende SUV "trekkvogn", for så å møte en tysker i Nissan Micra.. (Som attpåtil mente *JEG* måtte rygge 8) )
Bare å hive seg ut på Fosen ja, fin vei om Hasselvika via Råkvåg også, perfekt sted å ta en kaffi :thumleft Åsså må jeg jo nesten anbefale en tur ut til Stokkøya og Linesøya. Om veien ikke er perfekt er den helt ok 8)
Andreas wrote:
JK95 wrote:
Var din Multistrada med karbon-nese som sto der eller?
Det stemmer :thumleft
Aha, skal prøve å huke tak i deg neste gang, om jeg skjønner hvem du er :redface Jeg er forøvrig alltid kledd i hvit og svart Dainese-dress når jeg kjører :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by Bikeridr »

JK95 wrote: Bare å hive seg ut på Fosen ja, fin vei om Hasselvika via Råkvåg også, perfekt sted å ta en kaffi :thumleft Åsså må jeg jo nesten anbefale en tur ut til Stokkøya og Linesøya. Om veien ikke er perfekt er den helt ok 8)
Høres ut som jeg må ta deg på ordet der. Men blir nok ikke før til neste år, er jeg redd. Dette året er avsatt i Nord-Norges tegn :-)
Flaut å innrømme, men tror ikke jeg har vært ute på Stokkøya :redface
Får trøste meg med at jeg iallefall seiler gjennom Stokksundet ca 30 ganger i året ;-)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by JK95 »

Bikeridr wrote:
JK95 wrote: Bare å hive seg ut på Fosen ja, fin vei om Hasselvika via Råkvåg også, perfekt sted å ta en kaffi :thumleft Åsså må jeg jo nesten anbefale en tur ut til Stokkøya og Linesøya. Om veien ikke er perfekt er den helt ok 8)
Høres ut som jeg må ta deg på ordet der. Men blir nok ikke før til neste år, er jeg redd. Dette året er avsatt i Nord-Norges tegn :-)
Flaut å innrømme, men tror ikke jeg har vært ute på Stokkøya :redface
Får trøste meg med at jeg iallefall seiler gjennom Stokksundet ca 30 ganger i året ;-)
Ikke noe å være flau over, mange som ikke har det :thumleft Jasså, hvilket fartøy er så det i? :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by Toven »

Der var baiken ute ja :D

Du skal nok se at du tar til fornuften etter hvert, mange solskinnsdager her på solkysten 8) :lol:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by Bikeridr »

JK95 wrote:
Bikeridr wrote: Får trøste meg med at jeg iallefall seiler gjennom Stokksundet ca 30 ganger i året ;-)
Jasså, hvilket fartøy er så det i? :-k
Gode ærverdige gamle MS "Lofoten". Som den ene av to (MS "Vesterålen") som jevnlig "tar inn" ruta gjennom å seile Stokksundet. Vi er små nok til å ikke ha problemer uansett vær gjennom :)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by JK95 »

Toven wrote:Der var baiken ute ja :D

Du skal nok se at du tar til fornuften etter hvert, mange solskinnsdager her på solkysten 8) :lol:
Baiken er ute, og det trives både jeg og baiken godt med 8) :twisted:
Ehe, jojo, du har kansje rett :redface
Bikeridr wrote:
JK95 wrote:
Bikeridr wrote: Får trøste meg med at jeg iallefall seiler gjennom Stokksundet ca 30 ganger i året ;-)
Jasså, hvilket fartøy er så det i? :-k
Gode ærverdige gamle MS "Lofoten". Som den ene av to (MS "Vesterålen") som jevnlig "tar inn" ruta gjennom å seile Stokksundet. Vi er små nok til å ikke ha problemer uansett vær gjennom :)
Ah, mammas favoritt :thumleft Stilig skute, har tatt imot varer fra dere i Trondheim mens jeg jobbet på lageret til Lerøy der, vegg i vegg med Norlines 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by JK95 »

Har jeg forstått det riktig om det er krav om oppdatering etter mekking på MC? :-k Uansett, her er kveldens bidrag;

Fredags kveld og lørdag ettermiddag ble brukt i Motorkjelleren i Åfjord. Et tidligere treningssenter og bomberom(!) som er overtatt av oss i Motorklubben Åfjord, og omgjort til lokale 8)
Image
image upload no registration Her sett fra inngangsdøra, rett ved garasjeporten som er satt inn. Til min høyre, rett innenfor porten, er en fin førstegenerasjons orange Camaro, til min venstre en gammel Dodge. Sofaområdet med brusautomat og flere sofaer bak i hjørnet der, med toalett enda lengre bak, og kjøkken inni der dere ser en lastebil-kapsell. Og inn døråpningen foran til høyre, MC-hule 8)
Image
photo hosting Her sett fra forran Dodgen, inn til venstre i lokalet. Under trekket, en gammel rød Triumph cab, det helt bakerst til venstre en Opel Kadett i rallylakk under oppussing. Bak pickupen står en Buick Riviera, og enda lengre bak den finnes en Volvo 240, to Mercedeser og en eldgammel sak jeg ikke husker :redface
Image
screenshot Sett fra foran Camaroen.
Image
image upload with preview Inni MC-hula, foran er mekkeareal, og opphøyd er sykler til lagring, i det som før var garderobedusj.
Image
screen shot I mekkeareal finnes også delelagring, mine Metzeler Sportec M7RR ligger på øverste hylle og skal på sykkelen iløpet av neste uke :twisted:
Image
images Kjekt med dusj, knallsted å vaske sykkel 8)
Image
free image uploader Etter en god vask ble det en runde med detta, CG lager definetivt mye bra :thumleft

Her skulle det fulgt bytte av bremseskiver, klosser og fra gamle gummislanger til nye stålomspunne, men bilder ble selvsagt glemt :redface Kan avsløre at nå finnes det null kast, og det ble knallgodt skrubb med lett press på hendelen, helt klart verdt penga \:D/ Skal selvsagt prøve å ordne med bilde av skiver før og etter, samt hvordan det nå ser ut på sykkelen i morgen kveld, etter å ha kjørt inn til Trondheim og deltatt på Cars and Coffee kl.3 ;-)
User avatar
RuneMC
Posts: 2032
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by RuneMC »

Syntes et tidligere bilde lignet på MC'n i en dusj :-k - og det er jo en dusj :) - fantastisk flott lokale motorklubben i Åfjord har sikret seg der :thumleft

Hmm, den emnetittelendringen hørtes ikke helt bra ut...
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Sesongstart!

Post by JK95 »

RuneMC wrote:Syntes et tidligere bilde lignet på MC'n i en dusj :-k - og det er jo en dusj :) - fantastisk flott lokale motorklubben i Åfjord har sikret seg der :thumleft

Hmm, den emnetittelendringen hørtes ikke helt bra ut...
Den dusjen er som skapt for MC :thumleft
Ehe, var ment i forhold til nye, gode bremser, men ser hva du mener :redface
User avatar
RuneMC
Posts: 2032
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: JK's Gixxerblogg Nye bremser^^

Post by RuneMC »

Haha, OK... kjørte bil sent igår og passerte en busslomme rett utenfor Asker. Der var det en på to hjul som var hanket inn til blått discolys - så han fikk nok "brått stopp"...

Derav assosiasjonen :lol:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Nye bremser^^

Post by JK95 »

RuneMC wrote:Haha, OK... kjørte bil sent igår og passerte en busslomme rett utenfor Asker. Der var det en på to hjul som var hanket inn til blått discolys - så han fikk nok "brått stopp"...

Derav assosiasjonen :lol:
Opplevde det selv i fjor på tur nedover østerdalen, ble 3mnd midt i sesongen på meg :-# Men vi krysser fingrene og ber en stille bønn om at denne sesongen blir bedre 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Nye bremser^^

Post by JK95 »

Prøve å fortsette der jeg slapp;
Søndag ble det kjøring inn til Trondheim, med et nyyyydelig vær og nye bremser, helt knallstemning :thumleft Legger ved to bilder fra fergeleiet, inkludert nybremsene;
Image
pc screenshot
Image
imgurl
Etter ferga ble det Cars&Coffee på Lade, med manglende bilder, men de finner dere på facebook om dere vil ;) Så baiken til Andreas der, begge Ducatiene kanskje?
Ble også en kjøretur med Bikes and Burgers etterpå, godt å være i gang igjen ^^
I går ble det nok en B&B-tur, byneset rundt i denne omgang.
Image
gif image hosting Her fra en stopp på Coop Extra :)

Nå ventes det på leveranse av Metzeler M7RR, da bakdekket mitt er slitt nesten til tråd, og framdekket tydeligvis er feil vei :/
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Gixxerblogg Nye bremser^^

Post by Andreas »

Nye bremser ikke dumt :thumleft

Joda, det var Ducatiene våre som sto på Lade den her søndagen også. Prøvde å se etter noen med hvit å svart Dainese-dress, men så ingen :redface Men var jo nok så folksomt!

Så det skulle være Byneset runde i går. Kjørte dere "sjøveien"? Prøvde å følge med, men så ingen oppsammlinger av flere sykkler :)
Post Reply