JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by JK95 »

Da var årets første langtur unnagjort, i samme sleng som første langtur med Ducatien 8) Som følgende bilde viser ble det en viss omvei siste dag, men mer om det senere :roll: Imageimages hosting

Turen startet fredagsmorgen i Bamble, med kjapp pakking av siste rest, og frokost, før Marieha til slutt lot meg dra :-# Skulle nesten tro hun var glad i meg :lol: Slenger med bilder av sykkelen før og etter oppakkning, den ser ikke værst ut med tåppboks heller 8)
Imagescreen shot windows 7
Imagewindows screen capture
Flink på utsiktsbilder og flotte referater er jeg ikke, iallefall ikke nær verken Lordy eller Kant1 :-# Så det blir mest av sykkelen :lol: Legger samtidig til at alle bilder er tatt med mobil, og mye er crappy snapchat-kvalitet :redface
Imageonline photo storage
Veien til Seljord gikk rolig for seg, kanskje pga at tidlig i første etappe fikk jeg et lite vink i form av blinkende frontlys på en Hilux, som roet tempoet bittelitt :-# Ikke lenge etter møtte jeg en uniformert i veikanten, som så ut til å drikke kaffe å hilse på forbipasserende :lol: Framme i Seljord kom jeg i prat med en bergenser på Harley, trivelig fyr :thumleft Møtte samme fyr på Haukeli, hvor han nok en gang fikk påfyll i form av baconpølse, akkurat som Seljord :lol:
Imagewindows 7 screenshot
Haukelifjell ble gjennomkjørt uten fotostopp, noe jeg angrer litt på, for utsikten var nyyyydelig :love Dog ble det en kjapp snuoperasjon pga at suction-mounten på tåppbåksen hadde falt av, pokkers ebay-dritt :roll:
Ny stopp i Odda for å låne toaletten og lunche litt på noen vaffler Marieha hadde sendt med meg \:D/
Imageadult image
Bildet ovenfor er fra neste vaffelstopp på Skulestadmo, vaffler funker flott som turmat ^^
Image20mb image hosting
Gudvangen fikk også besøk, for påfyll av Ducatien, makan til god turmaskin! :twisted: Gromlyd både ved pådrag og "closed throttle" 8) Videre gikk turen mot Lærdal, gjennom tunellen. Satan i vold, hvor lang kan en tunnell bli?! :shock: Dit vil jeg ikke tilbake [-(
Imagephoto uploading websites
Siste stopp og eneste ferge for dagen var i Lærdal, før det ble et lite besøk hos noe familie i Kaupanger, før jeg skulle møte en kompis fra trønderhovedstaden :D Tullingen holder på Ninja 250'n sin, koster jo ikkenoe å eie :lol: Vi så fort ut som far og sønn på tur med Ninja 250 og ST4S på tur :smt005
Imageimage hosting
Grill og pils med Sognefjorden som utsikt var overhode ikke feil, selv om Kjørnes Camping ikke får skryt for standard på hytte eller prisnivå [-X Sanitæranlegg var derimot på topp :thumleft

Dag to startet rolig med kjapp pakking, etter at alt av telefoner, intercom og gopro-batteri har stått på lading gjennom natten. Her skulle vi ut og nyte finvær og vestlandsveier, men først, fuel for både mann og maskin i Sogndalsfjøra :D
Imageimages upload Er ikke dette idyll? :love

Imagehosting image
Det ble en kjapp stopp på Byrkjelo før de flotte svingene ned mot Utvik, før vi kjører inn til Olden. Over fjellet skal det vistnok ha blitt varmt for Ninja'n, som får jobbe opp bakkene, hvor jeg nyter gleden av å seile på momentet en itaiensk L-twin produserer 8)
Nede i Oldendalen ble det en stopp ved en pent plassert rasteplass, de neste bildene er derifra.
Imageadult picture hosting
Imagefree photo upload
Imagephoto hosting sites
Været, syklene, utsikten, veiene, her var alt bare perfekt! :love Kjære Vestland, jeg vil tilbake for mer! :love
Imagejpg images
Fikk også testa denne fancy utedassen de hadde plassert her, en av de bedre jeg har opplevd :thumleft

Videre gikk ferden via Stryn, Grodås og Hellesylt, før vi kom til Stranda, hvor syklene fikk mer drivstoff.
Imageupload pic
Ned bakken og til fergeleiet, hvor ferga nettopp hadde lagt fra, så her ble det litt venting. Vi fikk kjapt erfare at det eneste folk gjør der, er å cruise :-s Konstant kjørte folk forbi fergeleiet, snudde og kjørte tilbake, gjerne flere ganger :lol: Jeg ble sittende å tenke "med så mye fin vei uttafor dette stedet, hvorfor daffe fram og tilbake mainstreet?" :roll:
Videre gikk ferden fra Liabygda til Stordal, hvor magen min trengte litt påfyll :redface
Imagefree photo hosting
Her møtte vi en MC-ist som kunne fortelle at en tunnell vi hadde tenkt å kjøre var utsatt for veiarbeid, så der hadde vi gode 6km med mørk, kald og våt tunnell med forferdelig underlag i vente, så det var bedre å kjøre via Molde :D Det ble også veien vi tok. Her ble det en feilnavigering, så vi ble kjørende et stykke mot Ålesund før det gikk opp for oss og vi fikk snudd :-# Dette hadde forøvrig lite å si, da vi langs denne møtte, og ble forbikjørt av en ny Kawasaki H2 8) Min kompanjong og Ninja-fantast fikk brått horn i panna og skulle kappkjøre :twisted: Jeg så bort i nevnte øyeblikk, og plutselig var de begge borte :roll: Heldigvis tok det ikke lang tid å ta de igjen, men da gikk plutselig Mr.H2 lei og svingte av :roll:
Like etter dette gikk det opp for oss at vi var på feil retning, så vi freste tilbake, og mot ferga på Vestnes :-# Ned mot fergeleiet viste skjermene at ferga går NÅ, så det ble jubel når vi kom ned og fikk se at vi akkurat rakk det \:D/
Imagepost a picture
Ellers er det ikke mye å fortelle inn mot Åndalsnes, sett bort fra at ferga fra Sølsnes til Åfarnes også ble på håret, så litt flaks hadde vi 8)

På Åndalsnes Camping ble det på nytt ordnet med alt av ladere, for så å mekke pizza 8)
Imagefree photo upload
Imageadult image upload
Frydenlund og pizza var ikke feil i solnedgangen 8) Hytta var også bra, selv om to av fire senger(de to vi ikke brukte) var mer beregnet på de under 180cm på strømpelesten [-X Ellers var standard vesentlig bedre enn Kjørnes i fohold til prisforskjell :thumleft Sanitæranlegg var dog ikke helt på høyde med Kjørnes [-(

Søndag og hjemreise ble ikke det vi håpet på. Regn, regn og atter regn over alt :( Med det i bakhodet droppet vi E39 og Atlanterhavsveien til fordel for Snork6 fra Dombås til Trondheim, med rein hele veien.
Imageupload jpg
Det ble stopp på Dombås og Oppdal, ellers raka vegen inn til Trondheim. Kan ikke gjøre annet enn å si at jeg ønsker meg hansker med GoreTex, og enten regntrekk eller GoreTex til støvler også. Varmeholker var riktignok ikke feil å ha det heller. Biltema-regndress og poser i støvlene gjorde jobben, så jeg ble nesten ikke våt annet enn på hendene :thumleft

Nå blir det å sove i egen seng, og drømme om flere fine turer :love
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by Palma »

Men dette var da ikke dårlig JK, sykkern er fin den, og ikke et eneste ord om nooooe militært i et så langt innlegg fra deg... slett ikke dårlig :erte Ja bortsett fra en liten grønn veps du hadde på slep da :-#
Den dukken din ser jo ut som en tursykkel med kofferter og tåppbåks, nesten så du skulle malt tåppbåksen rød og \:D/
Men igjen veldig bra :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by tshansen »

Dette er jo helt strålende lesing det JK =D> =D> Å pynte med utsiktbilder osv det er slikt som kommer etterhvert, du har da i det minste evnen til å formidle hva du gjør på tur og hvordan du har det... det er det aller viktigste :thumleft

Det lille du har sett av Vestlandet på din tur her er bare småtteri i forhold til hva du kan oppleve :thumleft Så her er bare å komme tilbake, samt glede seg mye. Regner med det var på "kråka" dere satt å rastet mellom olden og stryn?

Kjekt å høre du koser deg på Ducatien. Det minnes langt der bake at jeg hadde en selv :love
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by Tommas »

Topp start på dagen :thumleft

Fikk 2-3 timer på sykkelen i går, gleder meg til litt lengre tur ja 8)
User avatar
Ambro
Posts: 457
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by Ambro »

Tommas wrote:Topp start på dagen :thumleft

Fikk 2-3 timer på sykkelen i går, gleder meg til litt lengre tur ja 8)
Var det deg Toven, Freddy123 og jeg møtte litt nord Sylling kl 1600 i går? :D
Tror ikke det er så mange andre som kjører kombinasjonen av Bullson og KTM SDR.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by Tommas »

Ja, det stemmer nok det :thumleft

Skulle til Prestfoss en tur, så det ble scenic route 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by JK95 »

Tusen takk, karer :D

@Palma: Prøver å ta en pause fra hele militærgreia når jeg har perm :-#
Tåppbåksen er forøvrig lakkert, slik som dette: https://www.google.no/search?q=givi+duc ... iLdalniFJM: 8)

@Lordy: Vet det er alt for mye å oppdage der, mangler bare tid :thumleft Ikke ble det kjørt etter ruten jeg hadde planlagt heller, så den har jeg til gode :roll:
Usikker på hva rasteplassen heter, men du har sikkert kontroll på det :thumleft
Når kommer du og prøver italiensk sjel foresten? :lol: :erte
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Maitur fullført)

Post by JK95 »

Slenger ut videoen her også jeg 8)
[youtube][/youtube]
Dette er da biten fra barndomshjemmet på Stokkøya, over til Revsnes(fastlandet), via Herfjord og ut gjennom Paulen og opp Ryssdalen, med det som er kjent som "kyss-meg-i-rævva-svingen" helt til slutt :D Til sammen ca 15min å kjøre, men de resterende 15 inn til Åfjord gjør seg ikke like godt på film, selv om det går ann å ha god flyt der :-#

Legger til at dette filmet jeg på tur mot leir, da jeg skulle starte denne perioden, bare så jeg får nevnt militæret i dette innlegget også :twisted: :roll:

Har forøvrig nå fått forbindelse med hun jeg bestilte chin mount'en til GoPro'en, så kanskje er det håp for det også :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by tshansen »

Ble jo en bra snutt dette, men du gjør en av de 7 dødssyndene i den [emoji15][emoji15] speeder opp farten i filmen for å raskere bli ferdig med er stykke vei eller lignende! Da burde du klippet det opp i korte bruddstykker i stede [emoji1303]

Ellers så syns jeg musikken gjorde seg, selv om jeg personlig hadde likt å høre litt ducati lyd [emoji7]

Veldig bra... ja faen! Du har kamera på feil side av hjelmen :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by Busa Trond »

Moro med film. Fortsett slik :thumleft
Det var da vakker natur oppe hos deg.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Ble jo en bra snutt dette, men du gjør en av de 7 dødssyndene i den [emoji15][emoji15] speeder opp farten i filmen for å raskere bli ferdig med er stykke vei eller lignende! Da burde du klippet det opp i korte bruddstykker i stede [emoji1303]

Ellers så syns jeg musikken gjorde seg, selv om jeg personlig hadde likt å høre litt ducati lyd [emoji7]

Veldig bra... ja faen! Du har kamera på feil side av hjelmen :plystre
Ja, jeg angrer litt på at jeg ikke heller la til enda en sang, og heller fikk med mer av det gode :redface

GoPro kan dessverre ikke fartslyd, iallefall ikke fra hjelm, så jeg skal se litt på mulighetene :thumleft

Jeg synes også det er feil side, men på den andre har jeg intercommen, og chin mount'en er på vei, så du får heller følge med videre :lol:
Busa Trond wrote:Moro med film. Fortsett slik :thumleft
Det var da vakker natur oppe hos deg.
Takker, venter spent på din neste film selv \:D/
Det er enda vakrere den andre veien ;-) Ikke en ting gir en bedre "endelighjemme"-følelse enn å komme opp på toppen av Paulen å se ut fjorden, hvor både Linesøya og Stokkøya bader i kveldssol :love
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by tshansen »

Ja naturen der oppe er ingen ting å si på, rett og slett nydelig. Må se om jeg klarer å få meg en tur opp igjen i de traktene i løpet av året :thumleft

Aaah....selvfølgelig. Det er jo ikke mulig å montere det der når du har så mye duppeditter på hjelmen 8) Men jeg liker jævlig godt at hjelmen er litt synlig på filmen, Så heller høyre side enn foran munnen for min del ;-)

GoPro er helt ubrukelig på lyd, så du må nødt å ha ekstern mic av et eller annet slag. Dæven så jeg knota med det der selv når jeg drev å filmet. Det er liksom bare tungvinte løsninger :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Ja naturen der oppe er ingen ting å si på, rett og slett nydelig. Må se om jeg klarer å få meg en tur opp igjen i de traktene i løpet av året :thumleft

Aaah....selvfølgelig. Det er jo ikke mulig å montere det der når du har så mye duppeditter på hjelmen 8) Men jeg liker jævlig godt at hjelmen er litt synlig på filmen, Så heller høyre side enn foran munnen for min del ;-)

GoPro er helt ubrukelig på lyd, så du må nødt å ha ekstern mic av et eller annet slag. Dæven så jeg knota med det der selv når jeg drev å filmet. Det er liksom bare tungvinte løsninger :lol:
Anbefales på det sterkeste, bare legg det til en perm så :lol:

Vi får se hva jeg blir å foretrekke når chin mount'en kommer, testing må til :thumleft Skal se om det finnes håp med åpent bakdeksel eller case nede ved pottene/bak sykkelen, men utifra det interwebben sier er det nok vanskelig uten ekstern, og det har jeg verken penger eller ork til :-#
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by RuneMC »

Fin natur ja - ga litt Nordland vibber :thumleft
Lenger inn i landet v/Levanger osv så er langtfra like spennende... så tydelig a det lønner seg å følge kysten for beste MC-veier
:D
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Kort film s.30)

Post by JK95 »

RuneMC wrote:Fin natur ja - ga litt Nordland vibber :thumleft
Lenger inn i landet v/Levanger osv så er langtfra like spennende... så tydelig a det lønner seg å følge kysten for beste MC-veier
:D
Nånånå, så langt nord er det da absolutt ikke [-X
Levanger har nok ikke mye spennende nei, men du kanj jo ta en Fosen-runde derifra :thumleft Kysten er nok gullvalget over hele landet det ja :roll:
Post Reply