JK95 wrote: Har vært inne på tanken, det er jo en drøm å eie Ducati Kan dog ikke si de er det peneste italienerne har sendt ut av landet Og det er mulig det er Bjerkiz-syndrom som slår meg, men disse er vel utstyrt med, og også bygget på 90-tallet, med de eldre 916/996-motorene? De fleste før 848/1098-motorene gir meg litt den samme følelsen som Bjerkizen har og alt av Ducati, en magefølelse av frynsete holdbarhet Men jeg kan jo ha feil, du er eksperten av oss her Hva er egentlig forskjellen på ST2, 3 og 4?
Har du noe info om denne ST3'en? Samt eventuellt prissjikte? Ser det står en småtøff ST4 oppi Verdal, men noen ventilservice utgår på mitt budsjett
Sånn grovt så er de alle samme sykkel. ST2 har en delvis vannkjølt utgave av Desmodue 900-motoren. De første ST4 har nedtunet versjon av motoren fra 916. Senere ST4 har 996 motor. ST3 har faktisk en helt egen motor, som ikke finnes i noen andre Ducatier. Tallene hentyder til antall ventiler pr. sylinder. ST2 ble erstatet av ST3 i 2004 med facelift i form av ny overdel på kåpen, ny lykt, helt ny elektronik og digitale klokker (turteller er analog). Sammen med ST4 som også fikk facelift, så er dette en helt annen kvalitet av Ducati. Min personlige mening er at disse sammen med Monster osv fra samme tiden ca 2004 til 2007, er de best sammenskrudde og mest driftsikkre Ducatiene. De var forstatt relativt enkle, uten alt det dilldallet som er på dagens sykkler, og kvalitetskontrollen og byggekvalietet hadde kommet seg maaange hakk opp!
Den jeg nevnte er en 2005 ST3. Ca pris vil jeg tippe på mellom 50-60tusen
Litt enig angående utseende. Men med ordentlig eksosanlegg og litt småtteri, så er disse mye tøffere i virkeligheten enn på bilder..