JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Andreas »

JK95 wrote: Har vært inne på tanken, det er jo en drøm å eie Ducati :-# Kan dog ikke si de er det peneste italienerne har sendt ut av landet [-X Og det er mulig det er Bjerkiz-syndrom som slår meg, men disse er vel utstyrt med, og også bygget på 90-tallet, med de eldre 916/996-motorene? De fleste før 848/1098-motorene gir meg litt den samme følelsen som Bjerkizen har og alt av Ducati, en magefølelse av frynsete holdbarhet :? Men jeg kan jo ha feil, du er eksperten av oss her ;-) Hva er egentlig forskjellen på ST2, 3 og 4?
Har du noe info om denne ST3'en? Samt eventuellt prissjikte? Ser det står en småtøff ST4 oppi Verdal, men noen ventilservice utgår på mitt budsjett :roll:

Sånn grovt så er de alle samme sykkel. ST2 har en delvis vannkjølt utgave av Desmodue 900-motoren. De første ST4 har nedtunet versjon av motoren fra 916. Senere ST4 har 996 motor. ST3 har faktisk en helt egen motor, som ikke finnes i noen andre Ducatier. Tallene hentyder til antall ventiler pr. sylinder. ST2 ble erstatet av ST3 i 2004 med facelift i form av ny overdel på kåpen, ny lykt, helt ny elektronik og digitale klokker (turteller er analog). Sammen med ST4 som også fikk facelift, så er dette en helt annen kvalitet av Ducati. Min personlige mening er at disse sammen med Monster osv fra samme tiden ca 2004 til 2007, er de best sammenskrudde og mest driftsikkre Ducatiene. De var forstatt relativt enkle, uten alt det dilldallet som er på dagens sykkler, og kvalitetskontrollen og byggekvalietet hadde kommet seg maaange hakk opp!

Den jeg nevnte er en 2005 ST3. Ca pris vil jeg tippe på mellom 50-60tusen :)

Litt enig angående utseende. Men med ordentlig eksosanlegg og litt småtteri, så er disse mye tøffere i virkeligheten enn på bilder..
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Kant1 wrote: Kontakt selger, prut alt du klarer,.... så PMer du meg, og så ser vi hva som kan ordnes :thumleft
Eneste som kreves er at du sverger evig troskap til Triump :roll:
Oi, det var da litt av et tilbud :shock: Pokker så fristende også, men da havner jo Ducatidrømmen på is inntil italienerne kjøper ut Triumph? :-k :twisted: Hva om jeg kommer tilbake til deg på det så fort jeg faktisk er kvitt Thea? Må få et problem ut av verden før jeg starter på et nytt :roll:
Andreas wrote:
Den jeg nevnte er en 2005 ST3. Ca pris vil jeg tippe på mellom 50-60tusen :)

Litt enig angående utseende. Men med ordentlig eksosanlegg og litt småtteri, så er disse mye tøffere i virkeligheten enn på bilder..
Aha :) Skal tenke på saken, men lover ingen ting :redface
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by JK95 »

Imagefree photo upload
Da er sorgens time kommet, Thea er borte :( Det er noe sørgelig med å kvitte seg med "den andre dama", som fruen kalte henne :roll: Dette blir nok en noe tung natt :(
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by Bikeridr »

Man får vel si gratulerer med salget, tross alt :)

Nå er vel den svenske engelskmannen innefor rekkevidde? :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by tshansen »

Ingen ting å dvele over dette... Nå er det endelig mer enn en gixxerblogg og din neste sykkel blir så mye bedre skal du se :thumleft Skulle det bli for tøft, får du heller finne deg en soldat å ligge teskje med :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by Tommas »

Gratukondolerer med salg :lol:

Smell til med neste sykkel nå da, du må ikke tenke det ihjel.

Du er jo en ung mann, neste sykkel er jo ikke den siste du skal ha 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by JK95 »

Bikeridr wrote:Man får vel si gratulerer med salget, tross alt :)

Nå er vel den svenske engelskmannen innefor rekkevidde? :thumleft
Joda, takk for det :D Var jo en stund jeg så mørkt på salget også, og vurderte å gå ned i pris, men jeg fikk pokker ta meg det jeg forlangte 8)

Tja, jeg ser begge de to engelskmennene ligger ut enda, og i og med at begge skulle vises samme dag og er rimelig nær hverandre er det vel lov å håpe at det er en som har sett begge? Og aller helst ikke kjøper begge :lol: For jeg er meget fristet til å ta Kant1's tilbud der altså, selv om det forutsetter at dette blir en permanent Triumph-blogg :-k
LordShaft wrote:Ingen ting å dvele over dette... Nå er det endelig mer enn en gixxerblogg og din neste sykkel blir så mye bedre skal du se :thumleft Skulle det bli for tøft, får du heller finne deg en soldat å ligge teskje med :lol: :lol:
Du har sikkert helt rett ;-) Nå nei, spooning er forbeholdt trange telt ute i felten [-( [-X På kaserna har jeg enmannsrom, så her blir jeg nok å slite for meg selv :lol:
Tommas wrote:Gratukondolerer med salg :lol:

Smell til med neste sykkel nå da, du må ikke tenke det ihjel.

Du er jo en ung mann, neste sykkel er jo ikke den siste du skal ha 8)
Jo takk :D Greia med slikt hastverk da? :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by mekkern »

Hei på deg- har en billig 125 Hyse hvis det skulle knipe... :lol

Nei Pokker nå må du kjøpe deg noe som har litt "klem" samtidig som det er plass til kjærringræva..

Noe med litt "umph" i fra bunnen og myk gange så du ikke må jage turtall -slitsomt for den bak med masse "turtalls-lugging"..

minst 1000ccm og R3-4 er nok safe... :thumleft

Skål.. :smt030 :smt034
ArcticTiger
Posts: 2525
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by ArcticTiger »

Er det denna du har sett på? https://www.blocket.se/goteborg/Triumph ... m?ca=1&w=3

Og grratlere med Gixxer-salget :thumleft Nå ligger alle muligheter åpne [-X
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by Norse »

Gratulerer med salget! Du får finne deg noe nytt temmelig raskt, for ellers blir du vel neppe til å ha i leiren engang. :lol: :lol:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg

Post by JK95 »

mekkern wrote:Hei på deg- har en billig 125 Hyse hvis det skulle knipe... :lol

Nei Pokker nå må du kjøpe deg noe som har litt "klem" samtidig som det er plass til kjærringræva..

Noe med litt "umph" i fra bunnen og myk gange så du ikke må jage turtall -slitsomt for den bak med masse "turtalls-lugging"..

minst 1000ccm og R3-4 er nok safe... :thumleft

Skål.. :smt030 :smt034
Det værste er at jeg savner den gamle hysa jeg hadde :redface Den tok så mye juling, uten mer en oljeskift og kjedesmurning, en knallsykkel jeg aldri glemmer :thumleft

Yeah, det var den der Triumphen da, som AT nevner nedenfor her :-k
ArcticTiger wrote:Er det denna du har sett på? https://www.blocket.se/goteborg/Triumph ... m?ca=1&w=3

Og grratlere med Gixxer-salget :thumleft Nå ligger alle muligheter åpne [-X
Akkurat den ja, og den sølvfargede 2005-modellen til 35k ;-) Edit: den sølvfargede er solgt...
Pokker ta, som den svarte frister :-#

Tusen takk ja, jobber på spreng for å få fiksa lapp-ugrade ;-)
Norse wrote:Gratulerer med salget! Du får finne deg noe nytt temmelig raskt, for ellers blir du vel neppe til å ha i leiren engang. :lol: :lol:
Takk takk, hadde du bare visst hvor rett du har :?
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"

Post by JK95 »

Siden PMS'en river, og jeg ikke har noe bedre å gjøre(som å forsvare landet) så kjører vi på med ny update :D
Før leggetid i morges fikk jeg en gladmelding fra BV Trafikkskole i Sandefjord, jeg får ta kurset der på mandagen i påska! \:D/ Det kunne ikke passet mer perfekt, da jeg har planlagt å ta nattoget sørover på søndag uansett, så jeg bare hopper av i Sandefjord klokka 09.15 på mandag, tar kurset, og vips så er jeg et steg nærmere \:D/ 8)

Etter det kommer riktignok en utfordring :? Det siste døgnet har det blitt lagt ut to alternative sykler, begge sørpå, modeller jeg har vært inne på, og til oppnåelig pris :-# En sølvfarget VFR800, og en blå CBR1100XX. Begge to frister mye, men likevel klarer jeg ikke å slutte den svenske tjejen, Sprint ST'en :redface Den ser bedre og mer moderne ut enn begge Hondaene, den er 4 og 8 år nyere, den virker minst like sporty for meg som fører som det VFR'en er, bare med mer motor, og den er da garantert mer sporty enn den tyngre og lengre Blackbirden? :-s Triumphen har ABS, høyere verdi på bruktmarkedet i Norge, skal jeg ta utgangspunkt i den sølvfargede Sprinten på finn.no :-k Skal jeg tro enkelte anglofile her inne kommer jeg heller aldri til å selge Triumphen, om jeg tar steget og importer den :lol:

Huff, jeg sliter nå, det blir noen netter til med tenking vil jeg tro :-k Siden de to Hondaene ligger på østsiden av Olsofjorden kan jeg jo vurdere å dra å se på begge to på vei til Triumphen, om alle tre ligger ut for salg når påska kommer, og jeg ikke allerede har bestemt meg(kjøpt) :-#
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"

Post by Tommas »

Holder en knapp på Triumph'en :thumleft

Virker som mest for pengene.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"

Post by Trondgv »

Enig med Tommas her!
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"

Post by JK95 »

Er skummelt enig med dere :-k
Post Reply