JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Tommas »

Blackbird ser jo ut som mye sykkel for pengene, om forsikringen spiller på lag :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Tommas wrote:Blackbird ser jo ut som mye sykkel for pengene, om forsikringen spiller på lag :thumleft
Flasher bare JBF-kortet der 8) Da blir det garantert billigere enn 09 GSXR uansett :twisted:

Edit, tok en rask titt på Busa-priser, synes jeg får mindre igjen der, rent teknisk, om jeg skal holde meg under 50k :-k
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Leffy »

JK95 wrote: Derimot har jeg fått øynene oppe for Hondas konkurrent, CBR1100XX Super Blackbird. Bedre å se til forfra, billigere på markedet, spesielt import.
Har hatt en sjøl. Super sykkel med herlig motor og god sittestilling. Sportslig foroverlent, men helt klart bedre enn en R sykkel. Jeg klarer ikke og kjøre R sykkel i mange mil, og ble overrasket over hvor god XX'n var. Eneste grunnen til at jeg solgte den i fjor sommer var at den er "tung" i død tilstand. Jeg er litt kort i beina og slet med og bevege sykkelen f.eks når jeg skulle rygge bakover. Ellers så har jeg ikke noe negativt og si. Takk og lov så solgte jeg den til en kompis så jeg får kjørt den innemellom :) En herlig sykkel alt i alt.

Betalte 5500,- full kasko i gjensidige med 60%.

Selv om den begynner og bli "gammel" så er den utrolig lettkjørt. Kan anbefales :thumleft 1996 - 1998 modellen har forgassere så vet du det :thumleft

Bilde av den jeg hadde. 2002 med helanlegg fra Delkevic.

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Bjerknez

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Bjerknez »

Ikke det styggeste jeg har sett det der... også Honda da gitt... Jaja... dem så bedre ut før... det skal dem ha :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by freddy123 »

Kjør på med 1100xx, virker jo som en fornuftig sykkel til ditt bruk. Sidevesker og toppboks og kanskje en comfortsal så kan du og madammen din utforske hele europa om dere vil bare pakke opp og reise dit nesa peker [emoji3]

Stripper man den ned igjen til daglig bruk uten vesker så ser den fortsatt OK ut og ikke for "HEY LYST TIL Å RULLE EN TUR MED MEG OG RULLATOREN MIN" , jeg syntes de ser fine ut og moderne for sin tid mht utseende.

Aner ikke hvordan motoren er , men med 4-syll 156hk så blir det vel noe helt annet mht til dreiemoment når man er 2 på tur med full oppakning av bagasje osv en det har vært med gsxr600ˋn din.

Er vel ikke så mye å tenke på det der du har nok god oversikt på markedet over hva du ønsker deg av specs osv på din neste baik virker det som, bare å kjøre på og handle seg en slik med delkevic full eksos som den over har så blir det groommt [emoji3]

Angående Busa så virker denne noe mere sportslig iforhold og som du sier fronten på de er jo ikke akkurat det peneste synet, ligner litt på en slags mutant-motorsykkel med lyktene foran spredd i hytt og gevær, men råe specs har den helt klart, men tror ikke denne er like godt touring egnet som cbr1100xx og visst det er en stor faktor så er vel valget lett da [emoji3]

For egen del hadde jeg aldri kjøpt en sykkel jeg ikke liker utseende på, men det er nå meg da [emoji2]

Lykke til med valget blir vel uansett ikke feil det her og det er alltid spennende med noe nytt ihvertfall de første 2 ukene [emoji38]

Når er det du får tunglappen forresten ?


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Roargutten »

Bare for å sette i gang flere tanker hos deg, hva med Yamaha sin FZ1/Fazer 1000 med helkåpe?

Jeg har en slik og er kjempe fornøyd med den, sportslig sykkel med nok motor for mitt bruk hvertfall. 160 hk.
Sitter veldig godt på sykkelen og dette er jo også i likhet med Blackbird en sportstourer.

Legger ved et bilder av min så du ser hvordan de ser ut.

Image
You only live once, but if you do it right, once is enough.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Nydelig sykkel, Leffy, omtrent slik jeg vil ha den :thumleft

Mye enig i det meste du sier der, Freddy ;-) Blir til våren, må bare få det til å treffe med fri uke eller noe slikt :roll:

Fin den der, Roar, men noe nyere og dyrere i innkjøp enn jeg ser for meg :-#
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by Elolz »

Tror ikke 1100xx er dumt valg, er ikke mange sportstourere i den prisklassen som har noenlunde skapelig baksete. :-k Og så er det jo Hondakvalitet :thumleft Tror du får mye sykkel for pengene der :)

Har du vurdert VFR800 2002+ forresten? V4-lyden i den er fantastisk!
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Ja, du snakker jo av erfaring der :thumleft Har vurdert dem, men de ligger også høyt i pris i Norge :?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by hakhap »

Hva med en kul italienere? Men du må nok importere selv

Aprilia_RST1000_Futura
Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Ligger faktisk en slik på Finb, har pratet med eieren via det andre forumet :thumleft Den har gått langt, men medfølger komplett ny motor, så den virker ganske kurrant :thumleft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by KliffArne »

Her har du et lokomotiv, den bryr seg ikke om du hiver både kjærringa og svigermor bakpå;

https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=88989994
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Svigermor skal helt klart få prøve å sitte på om hun vil, men det er ikke førstepri ;-) Så var det forfengeligheten da, jeg er litt, bare bittelitt, forfengelig når det gjelder MC, og den der havner i den designperioden er svært mye ser helt jævlig ut sett med mine øyne :-#
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by KliffArne »

Du har ikke greie på det [-X

Her da?

https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=90058135
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, ny sykkel?

Post by JK95 »

Hahahahahaha :lol: :lol: :lol: Tro hvor mye jeg kunne samlet i veldedighetsinnsamling for å delta på HPR fra Trondheim på den? :-k
Post Reply