Lone rider

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lone rider

Post by ojda »

JohnnyTh wrote:
ojda wrote:
JohnnyTh wrote:Planen var å lage en film om turen en gang, men tror ikke det kommer til å skje så dere får heller se råfilmen min :)

Dette er fra Sarande sør i Albania. Helvetes vanskelig å finne ut av den byen. For å være ærlig så var det gjerne problemet i alle Albanske byer. Hvordan man kom videre ut av byen var aldri skiltet.

https://youtu.be/GOTxFe4n-gg
Se nå begynner edt å bli matnyttig og spennende :thumleft
Men filmen må jeg vente med å se til jeg kommer hjem til egen pc/tv :(

Så det var noen negative kommentarer om kystveien i croatia i bloggen din i advrider?
Har kjørt den noen gangar i Junimånte, og det har ivertfall ikke vært noe problem.
Å en flott vei, det er det :thumleft
Jeg burde ikke si noe negativt om Croatia, det er sikkert en flott plass. Men jeg kom feil vei til Croatia. Jeg kom fra Nord-Hellas, Albania og Montenegro. Eventyr og spennende. Når jeg så kom til Croatia så følte jeg jeg like godt kunne vært i Tyskland. Det var forutsigbart, ryddig og kjedelig. For ikke å glemme at det var DYRT! Prisene var ca x3-4 i forhold til Albania og Montenegro.
At det striregnet mesteparten av veien hjalp heller ikke noe.
Jeg er helt sikker på at jeg fikk et feil intrykk at Croatia og burde nok reise tilbake..... men hadde jeg dratt tilbake så hadde jeg sikkert kjørt videre til Montenegro og eller Albania.

Hallo lizzom? Croatia er IKKE en plass, det er et land. Å et ganske så alsidig land også.
Jeg er jo fra tidligere skriverier klar over at du ikke kom hjem med de beste opplevelsene derfra,
men det er definitivt ikke Croatia's feil [-X

Hvor du får det fra at Croatia er et dyrt land å feriere i, fatter jeg heller ikke.
Jeg har ikke värt videre nedover, så for all del kan det godt väre rimeligere,
men 3-4x nekter jeg faktisk å tro på.

Jeg har en fölelse av at du faktisk led litt av for dårlig tid å hjemlengsel på tur igjennom dette
Fantastiske landet :evil:

Nei! Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig Skuffet. :-s
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

ojda wrote:
Hallo lizzom? Croatia er IKKE en plass, det er et land. Å et ganske så alsidig land også.
Jeg er jo fra tidligere skriverier klar over at du ikke kom hjem med de beste opplevelsene derfra,
men det er definitivt ikke Croatia's feil [-X

Hvor du får det fra at Croatia er et dyrt land å feriere i, fatter jeg heller ikke.
Jeg har ikke värt videre nedover, så for all del kan det godt väre rimeligere,
men 3-4x nekter jeg faktisk å tro på.

Jeg har en fölelse av at du faktisk led litt av for dårlig tid å hjemlengsel på tur igjennom dette
Fantastiske landet :evil:

Nei! Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig Skuffet. :-s
Joda jeg vet det er et land, et veldig lite land :) Og selvsagt så har jeg ikke vært over alt. Jeg kjørte kysten opp fra Montenegro til Split og så innover mot Zagreb. Kan ikke si jeg hadde så mye hjemlengsel. Jeg er ikke nevneverdig plaget med det, men kan innrømme at regnværet fikk meg til å la være å rote for mye rundt. Tror følelsene dne tar litt feil her :)Jeg var faktisk hjemme 2 dager før planlagt. MEst pga været. Når jeg kom hjem så så jeg på nyhetene at det var oversvømmelser flere av de stedene jeg hadde vært og mange omkomne.

Jeg kjøpte lunsj første dagen i Dubronik og betalte 18 euro for litt lasanje. Det var første og eneste resturantbesøket i det landet. Kjørte til Split i regn, lyn og torden Hotellet jeg fant kostet 110 euro, men klarte å få leid meg et privat rom til en del mindre. Gikk litt rundt i Split på kvelden men det var et ganske snuskete strøk. Eneste natten jeg var bekymret for å parkere og eneste gangen jeg brukte den billige mc trekket fra Biltema. Tenkte det var greit å gjemme sykkelen litt unna.

I Montenegro betalte vi 30 euro for et 3 manns rom. Under 10 euro for middag. I Albania betalte vi 25 Euro for et 3manns rom. Middagen betalte vi 6-8 euro for. Et enkeltrom i Albania kostet 20 euro. ca 160 kr. Altså over 5 ganger så dyrt i Croatia. I Romania og betalte jeg 20 Euro for hotell. Så klart det oppleves dyrt når prisen er 5 ganger det man er vandt til å betale.
Landene sør for Croatia var og mye mer spennende. I Croatia var veiene gode, trafikken forutsigbar. Det var stort sett rent og ryddig og ting var ikke i ruiner. Litt kjedelig.
Jeg er helt sikker på at du kunne vist meg et mer spennende Croatia og jeg drar gjerne tilbake, men for meg så ligger eventyret lenger sør :) Neste gang synes jeg du skal kjøre litt lengre.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Slik så det ut på grensen Tyrkia-Hellas. Jeg kusker ikke hvor lang køen av lastebiler som ventet på tollen var, men den var over 10 km.

https://www.youtube.com/watch?v=xj2Fbb43wqs
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Starten på motorveien nordover fra Triana...hvis jeg ikke husker feil. Legg merke til den nesten totale mangelen på skilt selv på motorveien.
https://youtu.be/A76kD0EOgro
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Å dæven der hadde jeg ikke vært mye høy i hatten uten gps :redface
Vet du grunnen til at det ikke er prioritert skilt? Bruker de metallet til andre formål? :-k
Jeg må si det er ekstremt fristende å søke permisjon et par måneder i heimen og fra jobb. Bare reise rundt over alt på sykkel....sukk

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Ja si det. Albania er et av de fattigste landene i Europa, så det er kanskje ikke så mye penger til skilt. De aller fleste vet vel hvor de skal og turister er det veldig lita av. I løpet av de to dagene vi var der så traff vi ikke en eneste turist eller utenlandsk bil.

På denen veien her som slynger seg over fjellene når man kjører nordover så skal det være fantastick flott utsikt. Som dere ser så ble jeg snytt for utsikten. Faktisk var det ikke alltid jeg hadde utsikt til han forran meg engang. Vi letet etter et hotell som skulle ligge langs veien men det var vanskelig å se hus langs veien og et par ganger så stoppet vi for å sjekke om det var et hotell der eller ikke. Jeg har aldri før opplevd slik tåke.

https://youtu.be/lOX8kDpZbfQ
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Mer video fra byen Serande. Dette er hovedveien inn i byen sørfra.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Hovedveien [emoji38] Det er store kontraster. Her var nå det hvertfall ett og annet skilt så jeg, men lite som viste retning bortsett fra det i rundkjøringen :-k enveiskjøring derimot

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Husker ikke helt hvor dette er, men tror det er nord for Kas i sør-vest Tyrkia et sted.

https://youtu.be/D7IJP6yFl_E
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Da ser det ut som jeg får en natt eller to i Bergen. Det er lenge siden.

Bor flott på Haukeland Universitetssykehus :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Hva er det nå du har rota deg borti??? Har du lekt med skogsredskapet på egenhånd nå?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lone rider

Post by Tommas »

God bedring, så ikke bra ut det beinet ditt.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Tommas wrote:God bedring, så ikke bra ut det beinet ditt.
:-s :-s :-s Hvor har du sett dette? Går alt bra eller?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lone rider

Post by Tommas »

Fjesboka, nåtidens bytorg hvor kun de spedalske og utstøtte holder seg unna og ikke får dele på sladder og informasjon :)

Beinet hang på, så ut som en usedvanlig nasty hevelse med misfarge.
Bjerknez

Re: Lone rider

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Fjesboka, nåtidens bytorg hvor kun de spedalske og utstøtte holder seg unna og ikke får dele på sladder og informasjon :)

Beinet hang på, så ut som en usedvanlig nasty hevelse med misfarge.
:smt005 :smt005 :smt005

EDIT:
Burde vel være unødvendig å nevne, men av erfaring kan man fort bli missforstått. Latteren over hva av kommentaren hadde til LordShaft angående fjesboka. :thumleft
Last edited by Bjerknez on 04 Mar 2016 10:57, edited 2 times in total.
Post Reply