Lone rider

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Okda wrote:
LordShaft wrote:Se her ja :thumleft Godt å se deg også i god driv her inne =D>

En slik henger skulle jeg virkelig hatt selv. Gjør det så utrolig mye lettere å hente ut tømmer fra utmarka :roll: Alt slikt er jo også utrolig mye kjekkere når det er motorisert \:D/


Godt og godt fru blom :twisted: registrert i 2010 og første innlegg i 2015 men det har jo tatt seg opp litt da :) En stund siden du skifte fra gixxer til GTR vel - du må oppdatere deg gutt! ikke bare fly på skauen...
Ja det var vist på tide med en oppdatering. Har til og med hatt en ZZR i mellomtiden mellom GSXen og GTRen. :)

Har klart å både oppdater og vært i skogen.
https://www.youtube.com/watch?v=YxpxH6k ... e=youtu.be
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Lone rider

Post by ArcticTiger »

Ser endel potensielle faremomenter med den skogs-skyssen der :shock: Håper du er forsiktig!
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Det tror jeg du har helt rett i. Den er oppfunnet før HMS ble oppfunnet. Sikkert minst like farlig som å kjøre mc :)
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Lone rider

Post by Norse »

Det var vel fortet vi snakka om :-)
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

I helgen har jeg vært i garasjen og laget støtteben til kranen. Det er utrolig tilfredstillende å kunne sveise ting sammen selv. Støttebeinet koster 1000kr hvis det skal kjøpes. Dette kostet 200kr i materialet og er mye mer solid. Det er laget i 40x40mm firkantrør med 3mm godstykkelse og et 30mmx30mm firkantrør som går inni det andre. Må sveise på et håndtak på setskruen så jeg slipper å bruke verktøy for å feste det og så må lengden kappes ned med 140mm da beinet var for langt til å passe inn i holderen.

Image
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Sitter og rydder i bilder og filmer fra Tyrkiaturen min og kjenner at det hjelper ikke noe på reiselysten min. Selv slike filmer som denne -som riktig nok er ganske kjedelig- gjør at jeg får lyst til å dra. Selv om det ikke alltid er sol når man er på tur. Filmen er fra Albania og det regnet noe inn i helvetes.

https://youtu.be/vRgAymKfEqU
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Dæven for noen veier da :thumleft bare synd det bøtter ned i filmen hehe.
Blir så latterlig kjøresjuk av å se slike filmer. Det er liten tvil om at du har vært på et relativt solid eventyr.
Kan du ikke linke til turen din på advrider forumet. Jeg har ikke macen tilgjengelig. Å det er helt forferdelig å lete via telefon

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

http://advrider.com/index.php?threads/a ... pe.881563/

Jeg har timevis med film fra turen. Tror ikke jeg kommer til å legge mye arbeid i disse, men hvis det er intresant kan jeg godt legge ut noen flere av dem. Selv om kvaliteten er slett.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Ja for all del, slike filmer er helt gull, hvertfall for min del. Tipper det er langt flere her inne som setter pris på sånt også :thumleft

Edit: takk for linken... da kan jeg kose meg med kaffekoppen

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Planen var å lage en film om turen en gang, men tror ikke det kommer til å skje så dere får heller se råfilmen min :)

Dette er fra Sarande sør i Albania. Helvetes vanskelig å finne ut av den byen. For å være ærlig så var det gjerne problemet i alle Albanske byer. Hvordan man kom videre ut av byen var aldri skiltet.

https://youtu.be/GOTxFe4n-gg
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Denne filmen viser en av veiene i Nationalparken i Montenegro som vi kjørte gjennom. Totalt 3 mil med slik vei

https://youtu.be/g1_R6TKuBgo
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lone rider

Post by ojda »

JohnnyTh wrote:Planen var å lage en film om turen en gang, men tror ikke det kommer til å skje så dere får heller se råfilmen min :)

Dette er fra Sarande sør i Albania. Helvetes vanskelig å finne ut av den byen. For å være ærlig så var det gjerne problemet i alle Albanske byer. Hvordan man kom videre ut av byen var aldri skiltet.

https://youtu.be/GOTxFe4n-gg
Se nå begynner edt å bli matnyttig og spennende :thumleft
Men filmen må jeg vente med å se til jeg kommer hjem til egen pc/tv :(

Så det var noen negative kommentarer om kystveien i croatia i bloggen din i advrider?
Har kjørt den noen gangar i Junimånte, og det har ivertfall ikke vært noe problem.
Å en flott vei, det er det :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Hehe ikke et skilt å se jo... hvordan var det å finne fram med gps her? Antar at det var en stor by? Uten å vite veldig mye om Albania :redface

3 mil med slike veier hørtes ikke feil ut, men ikke noe ålreit å møte trafikk på så smale veier :-k
Hvor mye "rå" materiale har du egentlig fra denne turen?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

ojda wrote:
JohnnyTh wrote:Planen var å lage en film om turen en gang, men tror ikke det kommer til å skje så dere får heller se råfilmen min :)

Dette er fra Sarande sør i Albania. Helvetes vanskelig å finne ut av den byen. For å være ærlig så var det gjerne problemet i alle Albanske byer. Hvordan man kom videre ut av byen var aldri skiltet.

https://youtu.be/GOTxFe4n-gg
Se nå begynner edt å bli matnyttig og spennende :thumleft
Men filmen må jeg vente med å se til jeg kommer hjem til egen pc/tv :(

Så det var noen negative kommentarer om kystveien i croatia i bloggen din i advrider?
Har kjørt den noen gangar i Junimånte, og det har ivertfall ikke vært noe problem.
Å en flott vei, det er det :thumleft
Jeg burde ikke si noe negativt om Croatia, det er sikkert en flott plass. Men jeg kom feil vei til Croatia. Jeg kom fra Nord-Hellas, Albania og Montenegro. Eventyr og spennende. Når jeg så kom til Croatia så følte jeg jeg like godt kunne vært i Tyskland. Det var forutsigbart, ryddig og kjedelig. For ikke å glemme at det var DYRT! Prisene var ca x3-4 i forhold til Albania og Montenegro.
At det striregnet mesteparten av veien hjalp heller ikke noe.
Jeg er helt sikker på at jeg fikk et feil intrykk at Croatia og burde nok reise tilbake..... men hadde jeg dratt tilbake så hadde jeg sikkert kjørt videre til Montenegro og eller Albania.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

LordShaft wrote:Hehe ikke et skilt å se jo... hvordan var det å finne fram med gps her? Antar at det var en stor by? Uten å vite veldig mye om Albania :redface

3 mil med slike veier hørtes ikke feil ut, men ikke noe ålreit å møte trafikk på så smale veier :-k
Hvor mye "rå" materiale har du egentlig fra denne turen?

Note4
Det hører med en morrsom historie når vi snakker om Serande.
Jeg skulle videre nordover langs kysten, men ville ha med meg kabelferja som top gear var på når de var i Albania. Denne ferja er sør for Serande.
Når jeg så kjørte tilbake til Serande så sa GPS'en ta til høyre når jeg kjørte forbi en bensinstasjon. Tullekopp tenkte jeg for det var ingen veier på GPS'en der, jeg kjørte videre inn til byen for å lete etter den veien som jeg trodde skulle gå nordover langs kysten. Rota mye runt og den blindveien du så i videoen endte jeg opp i to ganger. Flere ganger sa GPS'en ta av når jeg kjørte forbi samme bensinstasjon. Etter en drøy time så traff jeg noen Sveitsere på mc som stoppet i veikanten. Jeg spurte han bakerste hvor de skulle og at jeg hadde kjørt meg bort. Vi skal nordover langs kysten sa han, så fortsatte han at han som kjører fremst har kart. Jeg spurte om det var greit at jeg hang meg med for jeg tenkte han sikkert hadde bedre kart. Etter en halvtime var vi tilbake i samme blindvei som jeg hadde vært i to ganger før.
Etter å ha rota rundt i bortimot to timer så fant jeg ut at jeg måtte sjekke hva gps'en maste så om denne bensinstasjonen for. Og jaggu ta. Når jeg kjørte inn der så var det en vei som startet inne på parkeringsplassen bak bensinstasjonen og det var hovedveien nordover.

Når vi senere traff noen Kroater som egentlig var i følge med Sveitserne, men som kjørte i en egen gruppe for Sveitserne kjørte så seint så hadde de og vært et par genger i denne blindveien og kunne ikke begripe hvorfor gps'en ville inn på bensinstasjonen. Senere oppdaget jeg at GPS'en hadde litt veier men de var alle merket som mindre veier og man måtte zome langt inn for å see veiene på kartet.

Vet ikke helt hvor my "rå" materiale jeg har. Sikkert 100 klipp, men er redd jeg har mistet noen av dem. Må lete gjennom noen eksterne hd'er når jeg kommer hjem for på pc har jeg bare ca 40-50 stk.
Post Reply