Ja det er jo litt kjipt, men det er jo ganske mange fordeler i den alderentro meg, regningene kommer
Axxeman (før: Porsche)
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Grattulerer
Nyt den tida du har få og ingen bekymringer (ser bort fra ei lita regning for en skadd bil )
Nyt den tida du har få og ingen bekymringer (ser bort fra ei lita regning for en skadd bil )
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Surt.... Jeg husker at jeg kjørte på naboen sin bil med min egen sykkel (tråsykkel), når jeg var 10 år... Ble noen stygge riper da ja...Axxeman wrote:hehe thanks, skal prøve å glemme den, og det skjer sikkert når den er betalt, men akkurat nå plager den meg noe j*vlig
Heldigvis ikke jeg som betalte da... :smt044
Men lykke til med jobbinga da! Jeg må nok jobbe også....
Har nemlig ikke mer penger til kjøretimer...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Jeg har bare lyst til å fortelle åssen det var da jeg var 16. Da reiste man til nærmeste moped-forhandler og kjøpte seg en moped. Så var det bare å kjøre. Ingen opplæring og ingen erfaring trengtes. Men hvis man ville ha noe som gikk bedre, måtte man ta lettlappen. Da kunne man kjøre 100 kubikk og inntil 7 hestekrefter. De gikk i 80, og hadde lov å kjøre på motorveier.
Så da man ble atten, var det noen få kjøretimer, så var det lappen på tung mc. Da kunne man kjøre hva man ville.
Men uansett tror jeg det er fornuftig slik det er i dag. Det var mange ulykker fordi du kunne gå rett fra mopeden og over på GSXR1100 hvis du ville. Og det var det mange som ville. Slik det er i dag tror jeg er bedre. Man trenger noen år på baken for å roe seg før man kan kjøre det største og råeste.
Så da man ble atten, var det noen få kjøretimer, så var det lappen på tung mc. Da kunne man kjøre hva man ville.
Men uansett tror jeg det er fornuftig slik det er i dag. Det var mange ulykker fordi du kunne gå rett fra mopeden og over på GSXR1100 hvis du ville. Og det var det mange som ville. Slik det er i dag tror jeg er bedre. Man trenger noen år på baken for å roe seg før man kan kjøre det største og råeste.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Var bedre før ja!Jalmar wrote:Jeg har bare lyst til å fortelle åssen det var da jeg var 16. Da reiste man til nærmeste moped-forhandler og kjøpte seg en moped. Så var det bare å kjøre. Ingen opplæring og ingen erfaring trengtes. Men hvis man ville ha noe som gikk bedre, måtte man ta lettlappen. Da kunne man kjøre 100 kubikk og inntil 7 hestekrefter. De gikk i 80, og hadde lov å kjøre på motorveier.
Pappa fortalte at når han tok tunglappen så kjørte han i 8tall foran sensor, så fikk han lappen..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Det var lettere før, ja.
Men vi må huske på at det ikke var særlig fornuftig! Det er mye mer fornuftig sånn som det er nå, med bedre opplæring og flere "trinn" før du kan kjøre rundt på det heftigste.
Jeg skal passe meg så jeg ikke moraliserer, men jeg innser at mye av det jeg og mine kompiser gjorde var helt idiotisk og jeg er i mange tilfeller flau over det i dag. Det var rein flaks som gjorde at det gikk så bra som det gjorde mange ganger.
Så husk at det er noen som er glad i dere og at det er derfor de prøver å "roe" dere ned.
Men vi må huske på at det ikke var særlig fornuftig! Det er mye mer fornuftig sånn som det er nå, med bedre opplæring og flere "trinn" før du kan kjøre rundt på det heftigste.
Jeg skal passe meg så jeg ikke moraliserer, men jeg innser at mye av det jeg og mine kompiser gjorde var helt idiotisk og jeg er i mange tilfeller flau over det i dag. Det var rein flaks som gjorde at det gikk så bra som det gjorde mange ganger.
Så husk at det er noen som er glad i dere og at det er derfor de prøver å "roe" dere ned.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Vel, det er faktisk EU-reglene, ikke særnorske reglerAxxeman wrote:hehe, ja men det begynner å bli litt drøyt da med reglene i Norge!
Egentlig så er det helyt ok at det er nye regler for mopppe, men da burde man ha lov til å kjøre uten plomber å
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Vi hadde en tråd her om Eu-medlemskap en gang
saken er at Norge som EØS-medlem har forpliktet seg til å følge reglene som blir laget i EU, enten de gjelder MC eller krummingen på bananen
saken er at Norge som EØS-medlem har forpliktet seg til å følge reglene som blir laget i EU, enten de gjelder MC eller krummingen på bananen
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Når det gjelder mopedreglene så var reglene før en makshastighet på 50 km/t og 2,5 HK, nå er det 45 km/t men ubegrenset HK antall (EU regler). Takk gud for det, da har iallefall reglene gitt moppene en mulighet for å klare bakkene....
Opplæringen skal skjerpes ganske mye før hastigheten skal økes spør du meg Tok selv mopedlappen før lett, trengte ikke å møte opp til teoriprøven engang
Opplæringen skal skjerpes ganske mye før hastigheten skal økes spør du meg Tok selv mopedlappen før lett, trengte ikke å møte opp til teoriprøven engang