Ok da blir det tur igjen...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

Her er det en ny MC i tunet - sidevesker er tatt av men ellers er den original

Image

Gikk ikke så lang tid før første turen over Brokke Suleskard og over til Skien via Dalen.
Her er jeg på Vestsida av setesdalsheiene
Image

Kom over til skien oppdaget jeg plutselig at det hadde vært litt slitasje på de 7500 kilometrene jeg hadde kjørt_

Image

Noen sier jo det er galskap men hadde liten lyst til å hente med henger så jeg kjørte hjem - veeeldig forsiktig...

Hadde en tur til A-bombers i Sverige sammen med en del andre kamerater, en gjenganger på det treffet:
Image

ca 400 amerikanere mer eller mindre ombygd.

Kjører også jevnlig veien om Jøssingfjord og den tunellen de hadde opprinnelig tok jeg turen innom

Image

Bygget i 1921
Image

Liker Fjr-en kjempegodt men ikke pottene så jeg skaffet noen fra USA. Heftig lyd fra disse :)
Image

Synes de nye er en del smekrere:

Image

Fineste nærmest :D
Image

Og faktisk så er dette bildet tatt på onsdag for 10 dager siden når vi var på tur men en lokal gjeng:

Image

Like mange var vi nå på sist onsdag uten at det ble tatt noen bilder.
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

Elolz wrote:Se der ja, det var toureren sin det. :thumleft Hvordan er det med så høy skjerm, null turbulens eller rister det mye helt øverst på pannen? :-k


Takker Snikkaren og Lorden for hjelpa - det var den ene liknken jeg ikke hadde forsøkt :)

Ad skjermen - du den kjører jeg elektrisk opp og ned etter behov. Her er den på topp fordi det er litt kaldt på våren og toppen men det tilpasser jeg mens jeg kjører.... som jeg også kan med fjæringen :)
Det ER en grei MC
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Elolz »

Mente selfølgelig ER! :redface

Fancy greier :D

Gjorde seg med de pottene ja. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by tshansen »

Di sitter jo et stykke unna vindskjermen på denne, blir der ingen turbulens mellom vindskjerm og fører? Jeg opplever litt av dette på min :-k

Jeg vet ikke om en sykkel som kler den originale potten eller pottene for de som har 2.

Jeg oppfattet ikke om du kjøpte helt ny sykkel eller det ble ny brukt?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by 1352cc »

FJR1300 er en sykkel eg har hatt lyst å prøvd i mangen år no men enda ikkje fått mulighetn. Har prøvd Kawa GTR1400 og den var no sjølvsagt meget bra :smt003 Men eg synest at FJR`n ser bedre ut :-# , og spesielt etter den nye makeoveren.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

LordShaft wrote:Di sitter jo et stykke unna vindskjermen på denne, blir der ingen turbulens mellom vindskjerm og fører? Jeg opplever litt av dette på min :-k

Jeg vet ikke om en sykkel som kler den originale potten eller pottene for de som har 2.

Jeg oppfattet ikke om du kjøpte helt ny sykkel eller det ble ny brukt?

Note4

Noe turbulens er det nok rett ut fra skjermen og bakover men den treffer den der jeg vil siden jeg kan heve / senke skjermen, bruker formstøpte dempere i ørene med musikk så støyen betyr ikke så mye. Er det varmt er skjermen helt i bunn og god lufting og luften stryker fint forbi. Hvis du mener det er store bevegelser med luft mellom meg og skjermen så kan jeg legge ting på tankveska og det blir stort sett nesten liggende så de store luftbevegelsene er det ikke der.

Jeg tror du mener at nye potter stort sett er bedre. At de er smekrere og ser bedre ut kommer vel kanskje av at de ikke helt tar hensyn til alle kravene og dermed blir mye mindre enn de originale. Tviler litt på at alle krav er oppfylt med de nye :-k .

Sykkelen ble kjøp ny i vår ja... April 2015 mod.
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

1352cc wrote:FJR1300 er en sykkel eg har hatt lyst å prøvd i mangen år no men enda ikkje fått mulighetn. Har prøvd Kawa GTR1400 og den var no sjølvsagt meget bra :smt003 Men eg synest at FJR`n ser bedre ut :-# , og spesielt etter den nye makeoveren.
En kamerat kjøpte Fjr som jeg fikk lånt i vår og det var jo medvirkende ellers er jeg jo litt enig med deg der - det var Fjr og Gtr jeg vurderte til slutt og falt ned på Fjr både på grunn mcen, men også litt at forhandleren er i hjembygda så jeg slipper å farte for å finne service og oppfølging....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by tshansen »

Okda wrote:, men også litt at forhandleren er i hjembygda så jeg slipper å farte for å finne service og oppfølging....
Dette har for meg, vist seg å ha langt større verdi for meg enn først antatt. Den enkelheten å kunne spasere ned til det lokale verkstedet 5 min å gå. Samt god service og alle bekvemmeligheter dette byr på har langt høyere verdi enn mange liker å innrømme. Selv har jeg gradvis begynt å forstå dette.

Jeg hører stadig vekk om kompiser som må ordne seg henger eller bil for å transportere osv til nærmeste verksted. Eller hjem fra verksted.


Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: RE: Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by ojda »

LordShaft wrote:
Okda wrote:, men også litt at forhandleren er i hjembygda så jeg slipper å farte for å finne service og oppfølging....
Dette har for meg, vist seg å ha langt større verdi for meg enn først antatt. Den enkelheten å kunne spasere ned til det lokale verkstedet 5 min å gå. Samt god service og alle bekvemmeligheter dette byr på har langt høyere verdi enn mange liker å innrømme. Selv har jeg gradvis begynt å forstå dette.

Jeg hører stadig vekk om kompiser som må ordne seg henger eller bil for å transportere osv til nærmeste verksted. Eller hjem fra verksted.


Note4

Helt enig, hvis god service og dyktige mekanikere kommer på samme plassen :-k
Om ikke kjører jeg mer en gjerne 15 mil for å få det kundeforhåldet jeg ønsker :thumleft

Det er ikke mange Oslobutikker som kommer til å oppleve å ha meg som nysykkel-kunde [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: RE: Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

ojda wrote:
LordShaft wrote:
Okda wrote:, men også litt at forhandleren er i hjembygda så jeg slipper å farte for å finne service og oppfølging....
Dette har for meg, vist seg å ha langt større verdi for meg enn først antatt. Den enkelheten å kunne spasere ned til det lokale verkstedet 5 min å gå. Samt god service og alle bekvemmeligheter dette byr på har langt høyere verdi enn mange liker å innrømme. Selv har jeg gradvis begynt å forstå dette.

Jeg hører stadig vekk om kompiser som må ordne seg henger eller bil for å transportere osv til nærmeste verksted. Eller hjem fra verksted.


Note4

Helt enig, hvis god service og dyktige mekanikere kommer på samme plassen :-k
Om ikke kjører jeg mer en gjerne 15 mil for å få det kundeforhåldet jeg ønsker :thumleft

Det er ikke mange Oslobutikker som kommer til å oppleve å ha meg som nysykkel-kunde [-(
Faktisk så er hengerproblemet løst i det jeg disponerer kapellhenger med god plass til både 2 og 3 mcer inni, men det er jo veldig tungvindt å kjøre mc på henger og deretter - hva skal man gjøre mes servicen tas - klart men kan ta en tur på lånemc men det er jo arbeidsdager. Dessuten har jeg vel ikke handlet der etterpå storhandelen (MCen) uten å få gode tilbud på alt - og 1000 servicen fikk jeg med på kjøpet :)
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

Madammen mener det er noe galt med lyden når jeg kjører ut hjemmefra - det klirrer i glassene i skapet på veggen når jeg kjører ut - det gjorde det ikke før :twisted:
OkDa
Fjr 1300
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by tshansen »

Da tror jeg at jeg ville tatt meg en runde i skapene. Litt luft mellom glassene så merker hun ingen ting. Hu veit vel bedre enn å klage på lyden håper jeg [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

LordShaft wrote:Da tror jeg at jeg ville tatt meg en runde i skapene. Litt luft mellom glassene så merker hun ingen ting. Hu veit vel bedre enn å klage på lyden håper jeg [emoji38]

Note4

Hvis hu er redd for glassa så kan hu flytte dem sjøl - jeg merker jo ikke noe for jeg sitter på ett bedre sted :twisted: men klager på lyde gjør hu - kammeratta skryter uhemma da :D =D>
OkDa
Fjr 1300
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by tshansen »

Det er jo strengt talt det aller viktigste, at kammaratosene skryter \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Ok - får lage en jeg også - da

Post by Okda »

Tok en sjanse på å snike meg ut - ingen kunne høre glassa siden hu var ute på tur :) - sol fra skyfri himmel og nær 10 grader betød en rundtur i distriktet. Ut til Farsund rundt på gamleveien til Åpta - Kvinesdal gamleveien hjem. Selvfølgelig mye lau og noe sleipt enkelte steder så det be å ta det litt med ro men kjempetur sammen med en av kameratene :) ca 6 - 7 mil er ikke gale midt i november
OkDa
Fjr 1300
Post Reply