Page 18 of 21

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:32
by Monstr
Vi får satse på det! :) Er i alle fall ikke dokumentasjonen det skal stå på da i så fall. :P

Ja, de 27 hestene blir jo gode å få de, selv om jeg synes den skyver mer enn bra nok fra før! \:D/

Hvis jeg en dag skal få et illebefinnende å selge denne, så vil det jo helt klart påvirke verdien at den er fulleffekt og ikke noe laveffektopplegg. Skulle ikke vært lov å drive med det laveffektsgreiene, bortsett fra å registrere ned til A2.

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:36
by JK95
Tror de blir morro likevel jeg 8) Hva har du og hva ender du med?

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:39
by Monstr
Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin \:D/

Siden sykkelen har vært registrert i Norge under 10 år, så fikk jeg hele 575,- i effektavgift jeg må betale! :lol: :lol:

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:40
by JK95
Monstr wrote:Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin \:D/
Pokker, da går du jo faktisk på mer enn den nykjøpte twinnen min jo :lol:

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:41
by Tommas
Imponert av pågangsmotet ditt, så håper det ordner seg :thumleft

Jeg hadde sikkert stukket en nål noen ganger gjennom baksiden på den brune ledningen, slik at den så hel og fin ut 8)

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:44
by Monstr
JK95 wrote:
Monstr wrote:Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin \:D/
Pokker, da går du jo faktisk på mer enn den nykjøpte twinnen min jo :lol:
Jasså? 8) Hva endte du med? :)

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:51
by Monstr
Tommas wrote:Imponert av pågangsmotet ditt, så håper det ordner seg :thumleft

Jeg hadde sikkert stukket en nål noen ganger gjennom baksiden på den brune ledningen, slik at den så hel og fin ut 8)
Takk for det Tommas! :) Jeg er oppvokst med ordtaket, den som gir seg er en dritt, så å være litt sta og løsningsorientert håper jeg skal hjelpe meg gjennom dette nåløyet. :) 8)

Men fra spøk til alvor, mange vil helt sikkert mene at det er helt latterlig og meningsløst av meg å bruke så mye tid på å få disse hestene inn i vognkortet, når det er så enkelt som å klippe en ledning, og bytte to innsugstrakter. Sannsynligheten for at det vil bli oppdaget er jo egentlig lik null, men jeg er nå av den typen som liker å ha alt i vognkortet, og derfor gjør jeg det den lovlige veien, selv om den viste seg å være litt tyngre enn jeg hadde trodd.

Jeg håper på at det å vise frem en godt holdt original sykkel, kombinert med ryddig papirarbeid skal gjøre at jeg får den godkjent. Jeg har jo gjort 80% av kontrollørens jobb, så de kommer jo til ferdig dekket bord. Jeg har til og med fått tak i et ekstra sett med innsugstrakter, av begge typer slik at kontrolløren også kan få se den fysiske forskjellen som er beskrevet i papirene.

Så får vi bare se om vedkommende er enig. Det blir uansett ikke aktuelt å vise sykkelen før til høsten, da det er drit lang ventetid på den lokale trafikkstasjonen, og jeg ikke gidder å begynne å pelle sykkelen i deler nå som sesongen er i gang. :)

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:52
by JK95
Monstr wrote:
JK95 wrote:
Monstr wrote:Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin \:D/
Pokker, da går du jo faktisk på mer enn den nykjøpte twinnen min jo :lol:
Jasså? 8) Hva endte du med? :)
https://www.finn.no/94136469
Ble denne \:D/ Håper kanskje jeg kan hente i morgen kveld, om vi kommer oss tidlig ned fra hytta, og jeg oppnår litt goodwill hos fruen, men er vel innstilt på at det blir lørdags formiddag :redface Vet bare at jeg gleder meg som en unge :twisted:

Synes og det står respekt av at du gidder, hadde fort gjort det samme da jeg liker å ha papirer i orden der det er mulig :thumleft

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 13 Apr 2017 23:57
by Monstr
Gratulerer så mye! Den så jo veldig ryddig og ordentlig ut! :) Aldri feil med Ducati heller! Naboen her er helt Ducatifan, han har til og med fått blandet opp den klassiske Ducatirødfargen i husmaling og malt huset og garasjen i den fargen! 8) Du får nok mange flotte turer på den der! :)

Takk for oppmuntrende ord! :) Om noen har en TL1000S, så kan jeg vel snart kalle meg registrerings og effektekspert! \:D/ [-X :D

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 14 Apr 2017 00:04
by JK95
Monstr wrote:Gratulerer så mye! Den så jo veldig ryddig og ordentlig ut! :) Aldri feil med Ducati heller! Naboen her er helt Ducatifan, han har til og med fått blandet opp den klassiske Ducatirødfargen i husmaling og malt huset og garasjen i den fargen! 8) Du får nok mange flotte turer på den der! :)

Takk for oppmuntrende ord! :) Om noen har en TL1000S, så kan jeg vel snart kalle meg registrerings og effektekspert! \:D/ [-X :D
Takk så mye \:D/ Det er jo en guttedrøm som gpr i oppfyllelse, hadde aldri trodd min første tungmc skulle bli en Ducati :lol: Men er jo fan av både Ducati og twinmotorer generelt, så her blir det nok mye morro :twisted:
Da snakker du nabo ja, høres ut som en fan det :lol:

Det kan du helt klart, snart TL1000S-ingeniør :lol: :thumleft

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 01 Oct 2017 16:01
by Monstr
Jaja, her var det lenge siden det var skjedd noe! :)

Har kjørt forbausende lite med denne i år, dessverre. Skyldes enkelt at jeg har byttet jobb, hvor jeg nå kjører motorsykkel rundt i Oslos gater hele dagen, hele året, så det er liksom ikke noe must å kjøre motorsykkel når jeg kommer hjem.

Dog har jeg ingen planer om å kvitte meg med den ;)

Den ryker uansett snart på vinterlagring, da det ikke er noe vits å bare ha den stående ytterst i garasjen når den kan stå på jobb. ;)

Tenker uansett å shine den litt ordentlig i vinter. Få vasket svingsarm om felger skikkelig, og få skiftet et defekt blinklys foran. Den er jo veldig bra fra før, så er ikke mye som skal til. Ønsker å shine originaleksosen skikkelig å få satt på den igjen. En runde Prickbort burde gjøre mye der.

Ellers står jeg nå og impregnerer Dainesedressen og gjør den klar for lagring.

Et lite bilde fra arbeidsplassen:

Image

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 01 Oct 2017 16:35
by hakhap
Gratulerer med jobben og jobb fordonet

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 01 Oct 2017 17:10
by tshansen
Dæven, det er jobben sin det [emoji1319][emoji1319] gratulere med jobb og håper du blir å trives [emoji1303]

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 01 Oct 2017 17:20
by Tommas
Kult "kontor"!

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.

Posted: 01 Oct 2017 17:55
by Monstr
Takk for det! Er rimelig fornøyd selv også med "kontoret" [emoji108] Ikke feil å leve av å kjøre MC! [emoji41]