Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
Posted: 02 Nov 2015 19:46
Hei!
Noen av dere vet sikkert hvem jeg er fra MCsiden, selv om jeg er ganske ferskt medlem der også. Har jo vært her inne en stund, men grunnet at det ikke har vært noen særlig aktivitet her før nå, så var det ikke noe vits å slenge opp noen blogg før nå.
Litt om min MC-interesse:
Jeg begynte å kjøre trial da jeg var 9 år gammel, som vil si i 2001. Har holdt på med dette siden, og hadde noen år på landslaget rundt 2010. Var virkelig trivelig, men gikk lei konkurranser, så nå trener jeg trial en gang eller to i uken, og storkoser meg med det!
Tok sykkellappen i fjor, og begynte på en Yamaha FZS600 fra 1999. Denne hentet jeg på Rennesøy utenfor Stavanger i juni 2014. Sykkelen ble deretter registrert ned til A2, noe som i for seg var helt greit, og sykkelen gikk helt greit. Solgte sykkelen nå i midten av oktober, grunnet at lappen min går over i ren klasse A i begynnelsen av mai, så får bare smøre meg med tålmodighet.
Her er et bilde av Fazeren rett før jeg solgte den:
Min onkel kjøpte i 2001 en rød 1997 mod Suzuki TL1000S. Jeg har siden den gang siklet på denne TLen og bestemt meg for at en dag skal jeg ha en sånn, og at det er min drømmesykkel. Jeg har alltid vært fascinert av dens brutale lyd, røffe utseende og sjel.
Siden april har jeg sitte og sett rundt på nettet etter TLer, og bestemte meg for at hvis jeg kom over en som var bra, så skulle jeg slå til. Var å så på en del, uten at de var så bra som det jeg ønsket. Mitt kriterie var også at den skulle være rød, det var viktig for meg.
I slutten av juni kom det ut en annonse på en rød 2000 modell som stod til salgs på Reinli i Valdres. Sykkelen hadde kun 30500km på klokka, og var i følge selger så nærme strøken man kunne komme på en 15 år gammel sykkel. Fint tenkte jeg, og slang hengeren på bilen og reiste opp for å se på den.
Pitstop ved Nes i Ådal på vei opp (hvis jeg ikke husker feil)
Da jeg kom opp, og han trillet sykkelen ut av garasjen må jeg innrømme at jeg holdt på å gå i bakken. Aldri før hadde jeg sett en så fin TL. Metallic rød, blank som et uvær og med Ixileksosen laget den en brummelyd som var så flott at den kunne slå pusten ut av de fleste.
Etter litt forhandling på prisen fikk jeg jeg shaket hands og skrevet kontrakt, og jeg hadde ENDELIG fått meg drømmesykkelen!! Bare synd det enda var nesten et år til jeg kunne kjøre den.
På turen hjem kikket jeg mer i speilet enn på veien tror jeg, og jeg måtte stoppe to ganger på vei hjem bare for å fyre sykkelen og høre på den flotte lyden av min helt egne TL!
Eneste som var å utsette på sykkelen var utslitt dekk foran, og at den ikke hadde vært inne på ventilsjekk. Ikke noe problem, i og med at jeg skal få gjort det i løpet av vinteren. Motor og gir virket helt fint.
Fra hjemkomsten:
Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med sykkelen!
Det første som skjedde var at jeg byttet dekk både foran og bak. Valget falt på Michelin Pilot Power 2CT:
Samme bak:
Ellers er planene:
- Å få på crashbars bak, midten og foran
- Yamaha R1 04-06 bakdemper
- LED-blinklys
- Trikse litt med eksosen sånn at den kan kjøres på banedager på Rudskogen.
- Ventiljustering
- Bytte plugger
- USB-lader under setet
Her sammen med min onkels TL (den uten pukkel bak)
Ellers fikk jeg satt på LED-blinklys her i helgen, det hjalp betraktelig på utseendet:
Alle med respekt for seg selv har selvfølgelig også en luten modell av sykkelen sin stående:
Kommer til å oppdatere med litt utover vinteren hva som skjer, og hvordan ståa er
Noen av dere vet sikkert hvem jeg er fra MCsiden, selv om jeg er ganske ferskt medlem der også. Har jo vært her inne en stund, men grunnet at det ikke har vært noen særlig aktivitet her før nå, så var det ikke noe vits å slenge opp noen blogg før nå.
Litt om min MC-interesse:
Jeg begynte å kjøre trial da jeg var 9 år gammel, som vil si i 2001. Har holdt på med dette siden, og hadde noen år på landslaget rundt 2010. Var virkelig trivelig, men gikk lei konkurranser, så nå trener jeg trial en gang eller to i uken, og storkoser meg med det!
Tok sykkellappen i fjor, og begynte på en Yamaha FZS600 fra 1999. Denne hentet jeg på Rennesøy utenfor Stavanger i juni 2014. Sykkelen ble deretter registrert ned til A2, noe som i for seg var helt greit, og sykkelen gikk helt greit. Solgte sykkelen nå i midten av oktober, grunnet at lappen min går over i ren klasse A i begynnelsen av mai, så får bare smøre meg med tålmodighet.
Her er et bilde av Fazeren rett før jeg solgte den:
Min onkel kjøpte i 2001 en rød 1997 mod Suzuki TL1000S. Jeg har siden den gang siklet på denne TLen og bestemt meg for at en dag skal jeg ha en sånn, og at det er min drømmesykkel. Jeg har alltid vært fascinert av dens brutale lyd, røffe utseende og sjel.
Siden april har jeg sitte og sett rundt på nettet etter TLer, og bestemte meg for at hvis jeg kom over en som var bra, så skulle jeg slå til. Var å så på en del, uten at de var så bra som det jeg ønsket. Mitt kriterie var også at den skulle være rød, det var viktig for meg.
I slutten av juni kom det ut en annonse på en rød 2000 modell som stod til salgs på Reinli i Valdres. Sykkelen hadde kun 30500km på klokka, og var i følge selger så nærme strøken man kunne komme på en 15 år gammel sykkel. Fint tenkte jeg, og slang hengeren på bilen og reiste opp for å se på den.
Pitstop ved Nes i Ådal på vei opp (hvis jeg ikke husker feil)
Da jeg kom opp, og han trillet sykkelen ut av garasjen må jeg innrømme at jeg holdt på å gå i bakken. Aldri før hadde jeg sett en så fin TL. Metallic rød, blank som et uvær og med Ixileksosen laget den en brummelyd som var så flott at den kunne slå pusten ut av de fleste.
Etter litt forhandling på prisen fikk jeg jeg shaket hands og skrevet kontrakt, og jeg hadde ENDELIG fått meg drømmesykkelen!! Bare synd det enda var nesten et år til jeg kunne kjøre den.
På turen hjem kikket jeg mer i speilet enn på veien tror jeg, og jeg måtte stoppe to ganger på vei hjem bare for å fyre sykkelen og høre på den flotte lyden av min helt egne TL!
Eneste som var å utsette på sykkelen var utslitt dekk foran, og at den ikke hadde vært inne på ventilsjekk. Ikke noe problem, i og med at jeg skal få gjort det i løpet av vinteren. Motor og gir virket helt fint.
Fra hjemkomsten:
Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med sykkelen!
Det første som skjedde var at jeg byttet dekk både foran og bak. Valget falt på Michelin Pilot Power 2CT:
Samme bak:
Ellers er planene:
- Å få på crashbars bak, midten og foran
- Yamaha R1 04-06 bakdemper
- LED-blinklys
- Trikse litt med eksosen sånn at den kan kjøres på banedager på Rudskogen.
- Ventiljustering
- Bytte plugger
- USB-lader under setet
Her sammen med min onkels TL (den uten pukkel bak)
Ellers fikk jeg satt på LED-blinklys her i helgen, det hjalp betraktelig på utseendet:
Alle med respekt for seg selv har selvfølgelig også en luten modell av sykkelen sin stående:
Kommer til å oppdatere med litt utover vinteren hva som skjer, og hvordan ståa er