Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Er vel bare å pakke sykkelen godt ned for vinteren når den kommer hjem? Er vel ikke lenge før kong vinter står å trommer på døren
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Alt er voksent på en TL vet du, Bjerknez
Lorden: Jada, sykkelen har vært stuet bort en stund, så det er jo i og for seg helt greit.
Står varmt og trygt plassert på jobb, så der føler jeg den står bra trygt!
Driver å bestiller velteklosser nå, sånn at jeg kan kjøre neste år med litt bedre samvittighet
Lorden: Jada, sykkelen har vært stuet bort en stund, så det er jo i og for seg helt greit.
Står varmt og trygt plassert på jobb, så der føler jeg den står bra trygt!
Driver å bestiller velteklosser nå, sånn at jeg kan kjøre neste år med litt bedre samvittighet
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Hva skal du med velteklosser da? Har du planer om å legge den ned
Nei slikt kjører jeg uten. Er du først uheldig å legge den ned vil nok skadene være av betydelig omfang å de velteklossene blir mer som tannpirkere å regne
Ja på jobb står den nok trygt nok. Skulle ønske jeg hadde plass til å ha den stående på jobb selv, men det er dessverre ikke mulig Min står tildekket i en felles garasje. Der blir aldri minusgrader, men den er jo litt mer utsatt for vær og vind enn i en tett varm lukket garasje.
Nei slikt kjører jeg uten. Er du først uheldig å legge den ned vil nok skadene være av betydelig omfang å de velteklossene blir mer som tannpirkere å regne
Ja på jobb står den nok trygt nok. Skulle ønske jeg hadde plass til å ha den stående på jobb selv, men det er dessverre ikke mulig Min står tildekket i en felles garasje. Der blir aldri minusgrader, men den er jo litt mer utsatt for vær og vind enn i en tett varm lukket garasje.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: RE: Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Husk på at denne skal få kjenne Rudskogens asfalt under hjulene neste år, og da har jeg sett mange eksempler på hvordan velteklosser har tatt bra unna ved f.Eks en lowside Bare å se på KTMen til snikende ugle det, der reddet jo velteklossene all plasten når sykkelen ble veltet av en annen på Tyrigrava i fjor.LordShaft wrote:Hva skal du med velteklosser da? Har du planer om å legge den ned [emoji38]
Nei slikt kjører jeg uten. Er du først uheldig å legge den ned vil nok skadene være av betydelig omfang å de velteklossene blir mer som tannpirkere å regne
Ja på jobb står den nok trygt nok. Skulle ønske jeg hadde plass til å ha den stående på jobb selv, men det er dessverre ikke mulig Min står tildekket i en felles garasje. Der blir aldri minusgrader, men den er jo litt mer utsatt for vær og vind enn i en tett varm lukket garasje.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
PMS-sesongen er godt i gang her også fortiden.
Har en Sony Xperia Z2 jeg har hatt halvannet år, som begynner å bli sliten etter tro tjeneste. Satt og surfet litt på nettet etter ny telefon, og fikk mildt sagt et sjokk da jeg så hvilken vannvittig pris det har blitt på telefoner nå. Vi snakker jo helt opp til 9 000,- for en telefon! Det er drøyt!
Sammenliknet litt, og vurderte Xperia Z5, men syntes også at 7 000,- var litt i dyreste laget.
Gjennom tråden til Bjerknez ble jeg oppmerksom på et merke som heter Huawei, som jeg bare har sett at de selger på Elkjøp, Lefdal, Expert, Netcom og alle de der.
Dro ned på Elkjøp Megastore på Slependen for å kikke litt, og ble mildt sagt sjokkert over hva Huawei Honor 7 leverte. Den leverer omtrent samme innmat som Z5, og jeg fikk den for 2700,-! Det var rimelig innafor. Så da ble det en sånn.
Xperia Z2en jeg hadde var jo det råeste man fikk av kameratelefon på våren 2014, så var spent på hvordan Honoren ville klare seg der.
Disse to bildene er tatt samtidig, i samme lys og begge telefonene i "Auto" på kameraet. Helt uredigerte begge to. Lyset er bevisst satt litt vanskelig for å se hvor bra kameraene takler litt urfordrende lys.
Det øverste er tatt med min nye Huawei Honor 7, og det nederste med Sony Xperia Z2:
Har en Sony Xperia Z2 jeg har hatt halvannet år, som begynner å bli sliten etter tro tjeneste. Satt og surfet litt på nettet etter ny telefon, og fikk mildt sagt et sjokk da jeg så hvilken vannvittig pris det har blitt på telefoner nå. Vi snakker jo helt opp til 9 000,- for en telefon! Det er drøyt!
Sammenliknet litt, og vurderte Xperia Z5, men syntes også at 7 000,- var litt i dyreste laget.
Gjennom tråden til Bjerknez ble jeg oppmerksom på et merke som heter Huawei, som jeg bare har sett at de selger på Elkjøp, Lefdal, Expert, Netcom og alle de der.
Dro ned på Elkjøp Megastore på Slependen for å kikke litt, og ble mildt sagt sjokkert over hva Huawei Honor 7 leverte. Den leverer omtrent samme innmat som Z5, og jeg fikk den for 2700,-! Det var rimelig innafor. Så da ble det en sånn.
Xperia Z2en jeg hadde var jo det råeste man fikk av kameratelefon på våren 2014, så var spent på hvordan Honoren ville klare seg der.
Disse to bildene er tatt samtidig, i samme lys og begge telefonene i "Auto" på kameraet. Helt uredigerte begge to. Lyset er bevisst satt litt vanskelig for å se hvor bra kameraene takler litt urfordrende lys.
Det øverste er tatt med min nye Huawei Honor 7, og det nederste med Sony Xperia Z2:
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Stor forskjell i kvalitet på det øverste og nederste bilde. vært spennende å sett forskjellen på en iphone og samsung også.
Til den prisen blir det nok noe jeg selv blir å vurdere sterkt neste gang
Til den prisen blir det nok noe jeg selv blir å vurdere sterkt neste gang
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Gratulerer med en rå ny mobil! Og ikke minst til en fornuftig pris. Det er godt å se at flere får opp øynene for disse mobilene istedenfor å betale 3 ganger så mye for ubetydelige forskjeller og merkenavnet.
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mo
Ingen tvil m at Huawei er bra saker til prisen. Når det gjelder bildene over så er jeg usikker på hvem jeg mener er best. I første øyekast så ser det lverste bedre ut da kontrasten er høyere og fargene popper litt mer frem, men det mangler detaljer i skyggene og noen steder er dem helt borte. Med tanke på bildekvalitet holder jeg en knapp på det nederste, men det øverste ser best ut. Hvis noen skjønner hva jeg mener... ingen av bildene fremstår dog som skarpe, så enten er var lyset dor sårlig slik at lukkertiden ble for lang, eller så var det fokusbom. Men siden ingenting er skarpt så var nok belysningen for dårlig. Mobilkameraer er gode men i dårlig lys er det mange som sliter.
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Thanks guys!
Angående belysningen er den helt på trynet, og det med vilje. Det er rett og slett for å se hvordan de to telefonene taklet helt usannsynlig merkelig og dårlig lys.
Jeg synes dog Huaweien leverer bedre og klarer bilder i dårlig lys. Har fri i morgen, så kan knipse et snøbilde eller to med begge ute i dagslys for å teste der også
Angående belysningen er den helt på trynet, og det med vilje. Det er rett og slett for å se hvordan de to telefonene taklet helt usannsynlig merkelig og dårlig lys.
Jeg synes dog Huaweien leverer bedre og klarer bilder i dårlig lys. Har fri i morgen, så kan knipse et snøbilde eller to med begge ute i dagslys for å teste der også
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Klinker til med et helt uredigert bilde (kun forminsket) tatt i dårlig belysning med min Galaxy S6 Edge. Håndholdt med stabilisator:
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Ser det blir litt kornete i kantene som alle andre telefoner ja.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
En annen litt artig greie i dag som fikk meg i godt humør er at jeg skiftet registerreim og dieselpumpereim på min kjære Volvo S80 2,5D her forrige uke. Kjøpte alle delene på Volvo (registerreima gidder jeg ikke spare penger på, for det er så dyrt hvis den ryker).
Kittet med regreim, dieselpumpereim, strammehjul og vannpumpe kom på 2920,- med litt rabatter. Sweet, under 3 000,- for delene er jo strålende!
Skiftet dette, timet opp dieselpumpa og alt er fryd og gammen.
Når jeg gjør sånne jobber pleier jeg å sende en mail til Bilia bare for å spørre om prisoverslag for moroskyld.
I dag kom svaret:
Kittet med regreim, dieselpumpereim, strammehjul og vannpumpe kom på 2920,- med litt rabatter. Sweet, under 3 000,- for delene er jo strålende!
Skiftet dette, timet opp dieselpumpa og alt er fryd og gammen.
Når jeg gjør sånne jobber pleier jeg å sende en mail til Bilia bare for å spørre om prisoverslag for moroskyld.
I dag kom svaret:
Har ikke stort annet å si enn fy flate! Deilig å spare 11 000,- på å gjøre jobben selv! Er ikke rart det er dyrt å ha bil for de som absolutt ikke kan skru eller gjøre noe selv.Bilia Økern wrote:Hei!
Bytte av registerreim, dieselpumpereim, vannpumpe og timing av dieselpumpe på din S80 kommer på 13 800,- inkl. MVA.
Mvh XXXXX, kundeansvarlig verskted - Bilia avd. Økern.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Sånn er det, kjenner den følelsen godt da jeg jobber på verksted og stort sett er selvhjulpet. Men for de som ikke vet forskjellen torx og umbraco og tror at momentnøkkel er en lang skralle er det gjerne like greit å kjøpe tjenestene av fagfolk
Har et par sånne venner som alltid kjøper feil lyspære og attpåtil noen som fyller olje til det er fullt -heldigvis så har verkstedene noen å leve på nå som serviceintervallene begynner å bli lange som Nilen :p
Har et par sånne venner som alltid kjøper feil lyspære og attpåtil noen som fyller olje til det er fullt -heldigvis så har verkstedene noen å leve på nå som serviceintervallene begynner å bli lange som Nilen :p
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Nå skal det sies at jeg har gått bilfag og har bygget noen biler gjennom årene, så å bytte regreim og pumpereim er bare koselig
Ja, det er sant som du sier at serviceintervallene begynner å bli meget lange. Vi har en 2014 mod Volvo V60 også, og den har serviceintervall på 20 000. Jeg synes også det er litt for langt, så jeg skifter olje og filter på den på 10 000 også bare fordi jeg vet at motoren ikke har vondt av det.
Bygde en Volvo 855 Turbo her for noen år siden, og den hadde jevnlig vært servet på Volvo i Halden. En kamerat av meg jobber der, så han gikk inn å så på historien der en gang for meg. Da viste det seg at bilen hadde vært inne en gang for at eieren ikke hadde fått start på den etter hun hadde etterfylt olje. Bilen ble fraktet dit på flakbil og det ble tappet av intet mindre enn 10,6l olje! Normalt skal bilen ha 5,6l for å være på topp på peilepinnen!
Hun hadde bare fylt helt opp til påfyllingslokket og tenkte det var perfekt!
Ja, det er sant som du sier at serviceintervallene begynner å bli meget lange. Vi har en 2014 mod Volvo V60 også, og den har serviceintervall på 20 000. Jeg synes også det er litt for langt, så jeg skifter olje og filter på den på 10 000 også bare fordi jeg vet at motoren ikke har vondt av det.
Bygde en Volvo 855 Turbo her for noen år siden, og den hadde jevnlig vært servet på Volvo i Halden. En kamerat av meg jobber der, så han gikk inn å så på historien der en gang for meg. Da viste det seg at bilen hadde vært inne en gang for at eieren ikke hadde fått start på den etter hun hadde etterfylt olje. Bilen ble fraktet dit på flakbil og det ble tappet av intet mindre enn 10,6l olje! Normalt skal bilen ha 5,6l for å være på topp på peilepinnen!
Hun hadde bare fylt helt opp til påfyllingslokket og tenkte det var perfekt!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Selvgjort er velgjort jeg også bruker å fikse alt som trengs på bilen min selv
Men jeg skjønner også at verksted koster penger de skal jo lønne alle arbeiderne og leie av lokale osv osv
Men at jeg elsker å skru njæææhhh der er jeg ikke nå skal min deilige Opel eu-godkjennes blir spennende å se om den går igjennom ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men jeg skjønner også at verksted koster penger de skal jo lønne alle arbeiderne og leie av lokale osv osv
Men at jeg elsker å skru njæææhhh der er jeg ikke nå skal min deilige Opel eu-godkjennes blir spennende å se om den går igjennom ...
Sent from my iPhone using Tapatalk