Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by tshansen »

Monstr wrote:Ser den! Hadde ikke blitt ny V60 på oss heller om jeg ikke hadde en kamerat som driver et Volvo merkeverksted/forhandler. Fikk nesten 100 000 i rabatt på bilen, så da kunne jeg leve med det :)

Da gikk det ann å kjøpe ny bil, når den kom på omtrent samme pris som en 1-2 år gammel en.
Har en far som er sjefselger i møller konsernet :roll:
Å der byr muligheten for å kjøpe seg helt ny bil til samme pris som en som er 3 år gammel. Det betyr i utgangspunktet at jeg kan ha gratis bil i 3 år (grovt regnet)
Det gjør naturligvis noe med fornuften. Jeg har overhodet ikke lyst på VW, men ser kanskje at det er smartest :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Elolz »

Møller selger vel Skoda også? Hadde lett tatt en Skoda over en VW. :)
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by quattrokim »

Du som er så lang Lorden må jo ha ein Skoda Superb for å få plass ;)
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by tshansen »

Ja har kikket en del på superben, men den er fortsatt dyr og jeg er ikke veldig gira på å legge så mye penger i ny bil :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by freddy123 »

Det er riktig det lorden bedre å kjøpe en skikkelig mc for penga en et svært drog av et bur ....

Jeg også har lært meg å prioritere riktig nå så det vil si billig bil til 20/30k også dyr og fin mc :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Trond_V »

freddy123 wrote: jeg også bruker å fikse alt som trengs på bilen min selv :)

Men jeg skjønner også at verksted koster penger de skal jo lønne alle arbeiderne og leie av lokale osv osv :)

Men at jeg elsker å skru njæææhhh der er jeg ikke :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er vi to. Det var moro å skru bil, da man var 17-18-20 år, og alt var nytt og spennende.
Nå blir det stort sett nødvendig stell & reparasjoner.

Med alderen har det blitt mer moro å investere tid & penger i mc ;)
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Monstr »

freddy123: Ja, mørkeblått er fint det! :) 850en var navyblue pearl, mens V60en er powerblue :)

Billig bil må en ha også ;) Betalte 30k for S80en for to år siden, og jeg vil si det er det beste bruktbilkjøpet jeg har gjort på lenge. Den har virkelig vært trofast disse årene. Lite tull, og bare noe småtteri av noen slitedeler som har blitt byttet. Den har jo tross alt gått 353 500km :) Fullt servicehefte opp til 332 000 :)

V60en er jo ny, så den er det jo heller ingenting å utsette på, men den må til om det blir utvidelse av familien etter hvert :)

Planen er å selge den i juli 2017, da har vi hatt den i tre år. Kan godt være det blir noe litt eldre da. Jeg liker å ha litt eldre biler, for så å kunne bruke litt penger på å gi de mitt personlige preg. Men nå har vi testet å ha spell ny bil, så da kan jeg krysse av det også :p Så lenge jeg får beholde TLen min så er det samme for meg. :thumleft

Skal jeg på langtur tar jeg alltid S80en, for å spare litt på nybilen :thumleft Greit å ha en bil man ikke trenger å være så redd for heller.

Men må innrømme at interiøret i V60en var såpass rått at det gjorde valget litt lettere :)

Image

Har litt litt lyst på en P2 V70R AWD som neste bruksbil. Enten i flashgreen med det oransje skinninteriøret, eller i Sonicblue med oransj skinn. Dette var det heftigste Volvo leverte på midten av 2000-tallet. 300HK og AWD gikk unna :)

Fin i Sonicblue:

Image

Så med dette interiøret i tillegg så er det helt rått!

Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
Bjerknez

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Bjerknez »

Har hatt min dose med relativt dyre biler. Både Audier, Mercedeser og VW, men etter at jeg fikk MC interessen så klarer jeg ikke engang å formidle sterkt nok hvor lite bil betyr for meg. Uten å overdrive så tar jeg faktisk bussen på jobb i stede for å kjøre bil, selv om jeg har muligheten.

Madammen kjører en VW UP! (dog er den klin ny) med største motoralternativ skal dere vite, med svimlende 1.0L med 75HK'er. Den går som en dass men den funker som fremkomstmiddel for ho og litt for meg de dagene jeg absolutt ikke har noen annen utvei.

Hva pokker skal man med dyr flott bil når man uansett kjører 20.000km. i året med MC? Det er kun 3-4mnd. i året den står parkert med laken over og i den tiden klarer jeg meg fint med buss eller evt. bil når alt annet ikke er mulig. :thumleft

En kompis har nettopp kjøpt seg en BMW X5. Vet ikke åssen motor det er i den annet enn at det er en svær V6'er i den. Dyr og flott bil, men jeg klarer liksom ikke å la meg bli revet med... For 2 år siden hadde jeg siklet som en drittunge forran iskremdisken, hehe.

Men skulle interessen dukke opp igjen, så hadde det uten tvil blitt en Audi og gjerne en slags "Allroad" med skikkelig maskineri under panseret :thumleft

Dog har jeg aldri vert noe fan av sterke farger, så for meg så blir blå bil med orange innmat litt for mye Sverige for min del. Jeg har alltid vert svak for sort, og KUN sort. Men jeg kan jo legge inn noen bilder av bilene jeg har hatt i bloggen min senere i dag, siden det allikevel er PMS sesong :smt005
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Monstr »

Smaken er som baken, og godt er det! :P Kunne ikke en gang vurdert å kjøpe meg en UP! som eneste bil. :P

Nå må man jo se på livssituasjonen litt også. Selv har jeg en hytte jeg styrer mye med, hvor jeg er helt avhengig av bil med god plass og hengerfeste for å trekke materialer osv.

Planen er heller ikke å være barnløs resten av livet, og da blir det vanskelig med en motorsykkel som eneste fremkostmiddel :P

Svart bil er jeg ganske lei av, rett og slett fordi lakken krever enorme mengder vedlikehold for å se bra ut. Sånnsett er S80en perfekt, for der ser man ikke vaskestriper osv før man er heeeelt innpå.

Pleier å maskinpolere begge hver høst og vår, samt legge ekstra voks i juli og januar :) Da holder de seg fine hele året. :) Bruker Swissvax Viking her, som er spesiallaget for Volvolakk.

Nei, en V70 R AWD står høyt på lista. Dog er det litt vanskelig å forsvare foreløpig, for i den fargekomboen jeg vil ha, så koster en 2005/6 modell fortsatt 300 000,- som er mye for en bil med rundt 200 000km på baken.

Skru synes jeg fortsatt er helt greit. Men jeg skiller stort på oppgraderinger og vanlig vedlikehold. Det er jo ikke gøy å skifte olje, bytte bremser, bremsevæske, kjølevæske og alt sånt dageligdags.

Det som er gøy med å skru bil er å bygg, oppgradere eller fornye deler som gjør at man kan se eller føle en stor forskjell. Dog som å montere nye hjul, senkesett, ting til motorrom, ny eksos osv.

850en bygde jeg på 1 200 timer, og det var nesten moro hele veien! :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by tshansen »

1200 timer? Dra meg i aftensangen :shock: Det er jo faen meg nesten et årsverk det hehe

Nei heldigvis er vi ulik alle mann... Jeg er litt på samme frekvens som bjerknes når det kommer til bil. Missforstå meg rett. Jeg syns det er skam fett med bil, styling (til en viss grad) og det som følger med. Jeg klarer bare ikke å ha det som egen interesse. For meg er det personlig sløseri. Men det betyr ikke at det er slik for alle andre :thumleft

Hadde ikke penger vært noe tema. Si jeg hadde tjent en million i måneden. Da skulle jeg nok ha klart å kjøpt meg en bil eller to ja \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Monstr »

Gikk noen timer ja :P

Men vil helt klart si det var verdt det!

Før:
Image

Etter:
Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Monstr »

Da blir det henting av pocketbike på søndag. Lakk, slipemidler og alt er innkjøpt, så til uka blir det lakking og modding sånn at jeg får meg en mini TL! :)

Det blir stas å få i stua! :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by tshansen »

Her er det bare å poste bilder. Er det bare kosmetiske endringer eller må du brette opp ermene litt ?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Monstr »

I første omgang kosmetisk. Det er feil dyser i gasseren på den, så må ordne det til våren. Nå først skal den være julepynt :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod - litt bil som PMS

Post by Monstr »

Her har vi den! Gleder meg til å få den i stand! Begynner i morgen! :) Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
Post Reply