Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Nei faen, er du purk?!
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Veipiratene har infiltrert mc miljøetole m. wrote:Nei faen, er du purk?!
Grattis med kul jobb
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
ole m. wrote:Nei faen, er du purk?!
Toven wrote:
Veipiratene har infiltrert mc miljøet
Ja du kan hilse han derre fyren oppi Rjukan og si at neste gang.....
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Haha, slapp av! Jeg biter ikke [emoji23]
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Det skal huskesMonstr wrote:Haha, slapp av! Jeg biter ikke [emoji23]
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Han kjører jo traktor på jobb, da er han vel bonde?ole m. wrote:Nei faen, er du purk?!
Neida, grattis med jobb og jobb-MC
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Se her har det gått unna uten at jeg har fått det med meg
Overlevd første vinteren på to hjul. Var virkelig deilig å få på sommerdekkene igjen. Kjørt rundt 10 000km på piggdekk i vinter, så kan vel si at jeg har fått kjørt litt.
TLen er selvfølgelig tatt ut, og maler som en katt (i den grad man kan si at en TL gjør det). Skiftet olje på 36047km, og luftfilter nå på 36802km.
Utrolig uvant å kjøre TL igjen etter å ha kjørt så mange timer og km. på en GS i vinter. Ikke galt å ha kjørt lenger på en GS fra oktober til mars enn det jeg har gjort på TLen på de tre årene jeg har eid den
Har så smått begynt å se litt på nye sykler. Rett og slett fordi jeg savner bensinmåler og ABS :p Ikke hadde det gjort noe om jeg hadde funnet noe med litt mer oppreist sittestilling heller.
Nå har jeg eid både firer og V-twin, så nå må jeg enten over på endunker eller treer. Har sett litt på MT-09, men forsikringsprisen på dem var ganske høy. Personlig tror jeg nok det er en ganske rå sykkel. Har også sett litt på KTM 690 Duke R. Rett og slett fordi jeg synes de har et rått utseende, og er ganske behagelige. Har jo blitt rimelig ålreit serviceintervall på dem også etter hva jeg har forstått. Her er jeg åpen for innspill.
Eller kanskje jeg bare bør beholde TLen, og leve med at det ikke er ABS og kjøre på bensinlampa? :p
Overlevd første vinteren på to hjul. Var virkelig deilig å få på sommerdekkene igjen. Kjørt rundt 10 000km på piggdekk i vinter, så kan vel si at jeg har fått kjørt litt.
TLen er selvfølgelig tatt ut, og maler som en katt (i den grad man kan si at en TL gjør det). Skiftet olje på 36047km, og luftfilter nå på 36802km.
Utrolig uvant å kjøre TL igjen etter å ha kjørt så mange timer og km. på en GS i vinter. Ikke galt å ha kjørt lenger på en GS fra oktober til mars enn det jeg har gjort på TLen på de tre årene jeg har eid den
Har så smått begynt å se litt på nye sykler. Rett og slett fordi jeg savner bensinmåler og ABS :p Ikke hadde det gjort noe om jeg hadde funnet noe med litt mer oppreist sittestilling heller.
Nå har jeg eid både firer og V-twin, så nå må jeg enten over på endunker eller treer. Har sett litt på MT-09, men forsikringsprisen på dem var ganske høy. Personlig tror jeg nok det er en ganske rå sykkel. Har også sett litt på KTM 690 Duke R. Rett og slett fordi jeg synes de har et rått utseende, og er ganske behagelige. Har jo blitt rimelig ålreit serviceintervall på dem også etter hva jeg har forstått. Her er jeg åpen for innspill.
Eller kanskje jeg bare bør beholde TLen, og leve med at det ikke er ABS og kjøre på bensinlampa? :p
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Regner med du kjenner trikset med å nulle ut triptelleren hver gang du fyller? Man får rimelig bra kontroll på den måten.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
690 Duke R er hysterkisk morsom. Enda bedre med EVO2 trimsettet. 10000km serviceintervaller. 15' mod hadde ikke bensinmåler.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Slår et slag for engelskmannen og foreslår Street Triple 675 R Har prøvd motoren i Daytona, og den er slettes ikke dårlig Er vel ikke uten grunn at den også har vunnet omtrent hver eneste gruppetest i sin produksjonstid?
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Kjenner trikset med tripteller og har brukt det hele tiden. Problemet med TLene er at forbruket er så forskjellig på langkjøring og bykjøring, at for meg som kjører så kombinert må jeg liksom huske litt på hvor mye av det jeg har kjørt er by og ikke. Det er bare at det er tungvindt
Ellers fikk jeg testet en 2015 KTM 690 Duke R i dag. En kamerat som har. Må si jeg ikke ble helt forelsket.
Testet den på varierende underlag. Kjørte fra Hvervenbukta i Oslo, gjennom Svartskog, ut gamle Mossevei, ut gjennom Nordbytunnelen, ut gjennom Drøbak sentrum og bakveien mot Vestby for jeg satte kursen på E6 tilbake til Hvervenbukta. Jeg fikk da testet svingete landevei, bysentrum, køkjøring og motorvei. Brukte ca. 1. time på turen.
Mitt inntrykk etter turen var at det er en utrolig lettkjørt sykkel på svingete landevei. Der er den morsom. Dog føltes sykkelen liten hele veien, og jeg følte nesten jeg hadde forhjulet rett under meg hele tiden. I bysentrum var den grei. Litt mye av/på gass, men var grei å kjøre sånn sett. Behagelig forbrems. Synes den tok bra til å være singeldisc.
På motorvei var den ikke så veldig behagelig. Opptil 100 km/t var det hardt, men levelig. I 110-120 (på nåla vel og merke) så var det liten tvil om at dette ikke var en sykkel å kjøre mye på motorvei med. Måtte dra meg mot styret hele veien følte jeg. Å kjøre motorvei fra Vestby Syd til Vinterbro holdt for meg. Da var jeg glad jeg skulle svinge av. Dessuten syntes jeg vibrasjonene fra motoren var ganske slitsomme. Ved litt lavere turtall og litt belastning kjente jeg motorvibbene helt opp i skuldrene. Det var ikke sånn jeg hadde sett det for meg. Denne 2015 modellen hadde forresten bensinmåler. Følte ingen forskjell på de tre modusene heller.
Alt i alt en grei sykkel, men for meg som kjører mye mellom Sarpsborg og Oslo, så hadde det bare blitt pain å kjøre den sykkelen. Denne hadde i tillegg ProParts salen, som skulle være mye mykere enn den originale. Allikevel hadde jeg tresmak i ræva etter 30 min.
Det var sånn at da jeg hoppet tilbake på TLen da jeg kom frem tenkte jeg bare "Åhh, det var deilig". Den føltes større og deiligere faktisk
Neste som står på programmet er å få prøvd en MT-09. Yamahakvalitet og treer tror jeg blir bra.
Ellers fikk jeg testet en 2015 KTM 690 Duke R i dag. En kamerat som har. Må si jeg ikke ble helt forelsket.
Testet den på varierende underlag. Kjørte fra Hvervenbukta i Oslo, gjennom Svartskog, ut gamle Mossevei, ut gjennom Nordbytunnelen, ut gjennom Drøbak sentrum og bakveien mot Vestby for jeg satte kursen på E6 tilbake til Hvervenbukta. Jeg fikk da testet svingete landevei, bysentrum, køkjøring og motorvei. Brukte ca. 1. time på turen.
Mitt inntrykk etter turen var at det er en utrolig lettkjørt sykkel på svingete landevei. Der er den morsom. Dog føltes sykkelen liten hele veien, og jeg følte nesten jeg hadde forhjulet rett under meg hele tiden. I bysentrum var den grei. Litt mye av/på gass, men var grei å kjøre sånn sett. Behagelig forbrems. Synes den tok bra til å være singeldisc.
På motorvei var den ikke så veldig behagelig. Opptil 100 km/t var det hardt, men levelig. I 110-120 (på nåla vel og merke) så var det liten tvil om at dette ikke var en sykkel å kjøre mye på motorvei med. Måtte dra meg mot styret hele veien følte jeg. Å kjøre motorvei fra Vestby Syd til Vinterbro holdt for meg. Da var jeg glad jeg skulle svinge av. Dessuten syntes jeg vibrasjonene fra motoren var ganske slitsomme. Ved litt lavere turtall og litt belastning kjente jeg motorvibbene helt opp i skuldrene. Det var ikke sånn jeg hadde sett det for meg. Denne 2015 modellen hadde forresten bensinmåler. Følte ingen forskjell på de tre modusene heller.
Alt i alt en grei sykkel, men for meg som kjører mye mellom Sarpsborg og Oslo, så hadde det bare blitt pain å kjøre den sykkelen. Denne hadde i tillegg ProParts salen, som skulle være mye mykere enn den originale. Allikevel hadde jeg tresmak i ræva etter 30 min.
Det var sånn at da jeg hoppet tilbake på TLen da jeg kom frem tenkte jeg bare "Åhh, det var deilig". Den føltes større og deiligere faktisk
Neste som står på programmet er å få prøvd en MT-09. Yamahakvalitet og treer tror jeg blir bra.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Da kom det endelig melding fra Yamaha om at demosykkelen jeg skal låne er kommet inn, så i morgen blir det testride!
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
En liten update er vel på sin plass.
Testet en fullspekket 2018 mod Yamaha MT09 SP på Yamaha Vinterbro for en ukes tid siden. Denne hadde en liten vindskjerm som gjorde at den var ganske behagelig å kjøre. Morsom sykkel, absolutt.
Siste dagene har jeg hatt en kollegas BMW S1000XR. Virkelig rå sykkel, men til en pris jeg ikke orker å kjøpe sykkel for. Spesielt nå som vi har flyttet inn i helt nytt hus. 250K på en motorsykkel blir litt vel heftig for meg i alle fall.
I dag prøvde jeg en 900 Tracer. Den føltes billig, og jeg kunne ikke fordra plasseringen av passasjerens fothvilere. Måtte sitte med andeføtter, fordi det ikke var plass til mine føtter mellom fothviler og brakett.
Så da ser det ut som at det blir TL en liten stund til i alle fall. Dersom noen er interessert kan dere ta kontakt.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Testet en fullspekket 2018 mod Yamaha MT09 SP på Yamaha Vinterbro for en ukes tid siden. Denne hadde en liten vindskjerm som gjorde at den var ganske behagelig å kjøre. Morsom sykkel, absolutt.
Siste dagene har jeg hatt en kollegas BMW S1000XR. Virkelig rå sykkel, men til en pris jeg ikke orker å kjøpe sykkel for. Spesielt nå som vi har flyttet inn i helt nytt hus. 250K på en motorsykkel blir litt vel heftig for meg i alle fall.
I dag prøvde jeg en 900 Tracer. Den føltes billig, og jeg kunne ikke fordra plasseringen av passasjerens fothvilere. Måtte sitte med andeføtter, fordi det ikke var plass til mine føtter mellom fothviler og brakett.
Så da ser det ut som at det blir TL en liten stund til i alle fall. Dersom noen er interessert kan dere ta kontakt.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Yamaha har vel levert mye bra sykkel for skremmende lite penger de siste årene.... TL er jo aldri feil å kjøre uansett hvor lyst man har på ny sykkel
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Det er klart. Spørs om jeg ikke må ha meg en MT-09. Det er jo rå sykler. Synd de ikke har montert de nye TFT-skjermene på dem.
Ellers har jeg sett litt på BMW også. Kjører jo det på jobben, men det koster. Gamle K1300Ser ligger jo til 150k enda, og man må ned på K1200S for å komme under 100. Jeg tenker jo at det sikkert er en grunn til det. K1200 har vel et litt frynsete rykte på motor og ABS. Synes de er ekstremt kule i sølv med gule felger. Ligger en ute som har gått 76000, til 90. Fullspekka med utstyr og nytt kamkjede osv. Men men.
MT-09 ja, det er saker!
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Ellers har jeg sett litt på BMW også. Kjører jo det på jobben, men det koster. Gamle K1300Ser ligger jo til 150k enda, og man må ned på K1200S for å komme under 100. Jeg tenker jo at det sikkert er en grunn til det. K1200 har vel et litt frynsete rykte på motor og ABS. Synes de er ekstremt kule i sølv med gule felger. Ligger en ute som har gått 76000, til 90. Fullspekka med utstyr og nytt kamkjede osv. Men men.
MT-09 ja, det er saker!
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -