Tobben84- Ktm 690 Enduro R.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.

Post by Tobben84 »

Hadde meg en grundig vaska av sykkelen i går for å få vekk all acf-50 samt møkka som har satt seg i den. De som har prøvd acf vet at dette sitter godt, og det skal det jo også gjøre. Det danner seg et tykt fett lag med gris og møkk overalt, men under der så er sykkelen fin og ikke minst beskyttet mot rust og salt. Begynte med to runder prickbort, så to runder med surfex hd 1:15 hvor jeg også jobbet inn med en myk detailerbørste. Etter det ble det rens av kjede med wd40 og fjerning av kjedeolje fra felg. Så to håndvask med god shampoo. Så ble det muc off Bikespray på alt av metall og muc off siliconspray på plast, slanger og lakk. Ble fint, og til min store glede er det svært lite spor etter vinterkjøringen på sykkelen. Jeg har pittelitt rust på bremseskivene pga jeg av naturlige grunner ikke satt inn de med acf, og noe antydning til irr på noen bolthoder, men svært lite. Jeg har kjørt hele vinteren bortsett fra 6-7 dager hvor det var stålis, og spylt sykkelen med kaldt vann 2-3 ganger i uka, ellers ingen vask med såpe eller avfetting, dette for å unngå å strippe acf-laget. Hadde en skikkelig vask midtvinters og la da på et nytt lag acf. Under følger litt random bilder fra i dag, samt et par detaljbilder av bremseskiva. Den er ikke helt ren på bildene pga kjøring i dag men. jeg ELSKER denne sykkelen!!

Image

Image


Image
Image

Image
Image
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by Tobben84 »

Hadde meg en god tur med to kompiser mandag og tirsdag. Kjørte til Sunde i Sunnhordaland hvor han ene hentet sin første sykkel, en V-strom 650. Kjørte med han som passasjer oppover og Tigeren imponerte også på det feltet, baggasje og passasjer er i allefall null problem, bare å stille inn preload og rebound bak og fram i henhold til boka så funka det nydelig. Endte opp i Odda mandag kveld og kjørte tilbake via Suldal og Røldal i et nydelig vær og 25 grader 8)

Image

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by tshansen »

Lekkert :thumleft

Syns du ikke sykkelen gynger litt med passasjer og oppakning? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by Tobben84 »

LordShaft wrote:Lekkert :thumleft

Syns du ikke sykkelen gynger litt med passasjer og oppakning? :-k
Egentlig ikke så veldig mye altså. Skrudde til max på preload og rebound bak, og det gjorde susen altså. Forferdelig stivt uten passasjer, men fint med :thumleft men 90 kg mann på ryggen i 25 grader kan jeg strengt talt styre meg for altså :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by tshansen »

Mulig din kan justeres litt strammere enn min, jeg følte sykkelen ble veldig myk på ræven og veldig lett på styret :lol: :lol: Nå har jeg ikke kjørt med passasjer på mange år, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal "føle" på, men jeg klarer meg helt fint uten passasjer selv hehe. Det går i små etapper, men det holder med det :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by Tommas »

Du kjørte jo ikke akkurat med to anorektikere heller Lordy ;-)
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by Lasse Liten »

Altså Lord, din kjørestil kan nok definitivt ikke adopteres til tur med passasjer bakpå. Er nok du som er rusten på feltet. Etter det jeg har lest er 1290SA helt topp med mye last :lol: Min lille 650 derimot, haha, går nesten på hjul i hvert girskift :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by tshansen »

Lasse Liten wrote:Altså Lord, din kjørestil kan nok definitivt ikke adopteres til tur med passasjer bakpå. Er nok du som er rusten på feltet. Etter det jeg har lest er 1290SA helt topp med mye last :lol: Min lille 650 derimot, haha, går nesten på hjul i hvert girskift :thumleft
Det er nok ikke umulig at jeg kjører SA1290'en som om det var en R sykkel, å at det er nettopp dette som gjør at den er noe myk når den er tungt lastet :redface
Tommas wrote:Du kjørte jo ikke akkurat med to anorektikere heller Lordy ;-)
Nei jeg vil nok si at vi var to godt "skodde" karer på den sykkelen haha :thumleft du vet, kjøreklær veier jo også en del i dag :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - fantastisk sykkel!

Post by Tobben84 »

Ble en tur til skogs i dag, og tok jomfrudommen på Tigeren. Skulle opp en liten sandkneik som ikke var spesielt krevende, men jeg hadde rett før det skrudd av tenninga slik at sykkelen havna i road-mode igjen MED antispinn uten at jeg fikk det med meg :? Bakdekket spant seff på sanda og motoren kutta når jeg sto oppreist, og da ble det for langt ned til bakken til at jeg greide å ta den igjen. Null stress da, bare en knekt ende på bremsehendelen og et par mindre battlescars :-# sykkelen er bare fantastisk offrad, og imponerer meg mer og mer, dette var brukerfeil!
Før:
Image
Etter( med gulvest og L pga kompis jeg øvelseskjører med):
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - Tigern er ikke lenger jomfru.

Post by tshansen »

Ai ai ai... Jaja, nå er det hvertfall gjort. Å regner med at en slik velt ikke er like farlig neste gang :thumleft Godt at det ikke ble større skader og at du er ved godt humør, selv om slikt er litt surt =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - Tigern er ikke lenger jomfru.

Post by Tobben84 »

LordShaft wrote:Ai ai ai... Jaja, nå er det hvertfall gjort. Å regner med at en slik velt ikke er like farlig neste gang :thumleft Godt at det ikke ble større skader og at du er ved godt humør, selv om slikt er litt surt =D>
Stemmer det, like så greit å få det gjort ;-) kommer helt sikkert til å skje igjen, men jeg MÅ få på noe mer beskyttelse til tanken og sideplastikken, for denne gangen var jeg heldig :thumleft
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - Tigern er ikke lenger jomfru.

Post by Tobben84 »

Har bestilt meg Heed crashbars. Disse er veldig rimelige, ekstremt solide og lages i Polen. Får mye gode omtaler på Triumh forum. Trenger noe mer beskyttelse, da jeg var veldig heldig forrige uke :shock:
Ulempen er utseende, som nok kunne ha vært litt freshere :-k

Image
Last edited by Tobben84 on 16 May 2016 10:45, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - Tigern er ikke lenger jomfru.

Post by Palma »

Woops, shit happends, men den crashbaren ser jo rimelig ok ut da. :-k skal man..
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - Tigern er ikke lenger jomfru.

Post by Tobben84 »

Palma wrote:Woops, shit happends, men den crashbaren ser jo rimelig ok ut da. :-k skal man..
Fant et bedre bilde nå, som viser på min sykkel :thumleft jepps, and ship will happen again :lol: koster meg 1600,- ferdig levert fra Polen, så det vil nok spare meg for mye penger i prene som kommer =D>
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - Heed crashbars kjøpt!

Post by Tobben84 »

Da er Heed crashbars montert og det er et skikkelig kvalitetsprodukt. Nå kan jeg bare kjøre til skogs :thumleft neste på lista er Barkbusters handguards da de orginale fra Triumph er kun av plast og den høyre sprakk og forårsaket knekt bremsehendel i fallet vist tidligere i tråden, så må ha noe stødigere :-k bilder kommer for de som er interessert i sånt :)
Post Reply