Hmmmm, kanskje ikke så dumt alikevel daFlanker wrote:Egentlig ikke, ihvertfall ikke mye... Kjør til Sandefjord og ta båten over til Strømstad. Greit å ha i bakhodet til senere anledninger, da jeg antar det er en del kr. å spare på det kontra service i Østfold. Harry without the prices to matchTobben84 wrote:Glava er et stykke fra Stavanger desverre.....
Tobben84- Ktm 690 Enduro R.
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.
Oppdatering på ulyden min, og det er at etter jeg fikk råd fra Jimmy på Mototech at jeg skulle pøse på med MYE kjedesmurning hver dag på drev/kjede så har det blitt veldig mye stillere, noe som bekrefter det han sa at kjedet har sannsynlig vært kjørt for stramt og slitt drevet framme og kjedet skjevt slik at det uler i det. Hans teori var at med mye smurning så vil det slipe seg beint igjen muligens hvertfall, og det ser ut til å virke jippiiiii! Det gjør i alle fall at jeg ikke er urolig, da et kjede/drev-sett ikke koster meg så mye tid og penger å skifte i verste fall.
I dag fikk jeg på Fuel-potta mi, men mangler bilder da sykkelen er helt SINNSYKT skitten, da mener jeg innsiden av vindskjermen er innsmurt med salt og dritt , samt at mobilen gikk tom for batteri da jeg hold på å montere og hørte på ei gammal Steve Earl-plate fra mobilen. Må ha litt go-country når jeg steller i garasjen. Kvaliteten og lyden på potta virker å være topp. Biler kommer, god helg
I dag fikk jeg på Fuel-potta mi, men mangler bilder da sykkelen er helt SINNSYKT skitten, da mener jeg innsiden av vindskjermen er innsmurt med salt og dritt , samt at mobilen gikk tom for batteri da jeg hold på å montere og hørte på ei gammal Steve Earl-plate fra mobilen. Må ha litt go-country når jeg steller i garasjen. Kvaliteten og lyden på potta virker å være topp. Biler kommer, god helg
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX-TKC-70. Ny FUEL-eksos.
Hvor langt har du kjørt med dette kjede og drev settet? Jeg er noe skeptisk til at dette vil slite seg til bare ved hjelp av mye smøring og bruk. Men som du sier, nye drev og kjede er jo en smal sak å invistere i
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX-TKC-70. Ny FUEL-eksos.
Jeg har ikke kjørt så lenge med det egentlig, har bare kjørt 250 mil med sykkelen siden oktober. Jeg er også noe skeptisk, men det ser faktisk ut til å virke får se hvor lenge det varer, og evt om jeg får noe goodwill fra forhandleren da sykkelen har vært demosykkel hos de og kjørt de først 300 milene der......LordShaft wrote:Hvor langt har du kjørt med dette kjede og drev settet? Jeg er noe skeptisk til at dette vil slite seg til bare ved hjelp av mye smøring og bruk. Men som du sier, nye drev og kjede er jo en smal sak å invistere i
Note4
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX-TKC-70. Ny FUEL-eksos.
Sykkelen min har nå gått ca 5000 km, og hadde sist service på 90 mil i sommer en gang. Jeg valgte derfor å få gjennomført en mellomservice i dag for å pleie sykkelen litt siden den må takle rimelig bedritne kjøreforhold om dagen. Synes service-intervallene er vel lange, og siden sykkelen egentlig delvis fortsatt er i innkjøring så tror jeg det er lurt. Fikk det utført hos Mototech siden sykkelen har garanti så er det kjekt med autorisert verksted. Han leste også pluggene mine mtp at jeg kjører slipon uten remap. De så veldig fine ut luftfilteret var veldig møkkete mtp km standen, så det var veldig kjekt å få byttet. Alt i alt godt å få pleiet sykkelen litt, så fikk jeg meg en god times tur samtidig til og i fra verkstedet også. Et par bilder hvor min nye eksos også vises:
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX-TKC-70. Ny FUEL-eksos.
Viktig å stelle fint med sykkelen sin
Selv mener jeg at de service intervallene er basert mest på konkurranse mellom merkene og ikke nødvendigvis det som er best for sykkelen
Note4
Selv mener jeg at de service intervallene er basert mest på konkurranse mellom merkene og ikke nødvendigvis det som er best for sykkelen
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX-TKC-70. Ny FUEL-eksos.
Stemmer det Helt enig, og spesielt de første 1000 milene tror jeg det er viktig med ekstra oljeskift.LordShaft wrote:Viktig å stelle fint med sykkelen sin
Selv mener jeg at de service intervallene er basert mest på konkurranse mellom merkene og ikke nødvendigvis det som er best for sykkelen
Note4
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX-TKC-70. Ny FUEL-eksos.
Oppdatering:
Har kjørt en del mer med sykkelen i det siste i takt med at været har blitt mer turvennlig. Blir bare mer og mer glad i Tigeren, og da spesielt fjæringskvaliteten, den er helt fantastisk. På svingete veier er den svært leken og tkc-70 dekkene oppfører seg 99,7% som reine gatedekk, og de sitter veldig godt til tross for dårlige kjøreforhold. Har prøvd de litt offroad også, og de klarer seg overraskende godt uten at jeg har utfordret de veldig mye enda.
Fuel-eksosen gir en nydelig lyd, men merker at blandingen er noe mager spesielt helt fra tomgangsturtall. Har derfor bestillt meg boosterplug fra danmark. Denne får veldig gode reviews av andre brukere. Alternativet var å laste opp arrow-mappen til Triumph, men denne sier mange øker bensinforbruket med så mye som 30% samt at den visstnok er altfor fet.
http://www.boosterplug.com/shop/booster ... -338p.html
Jeg har også gått til innkjøp av Touratech sin støttefot:
http://www.touratech-usa.com/Store/3350 ... ger-800-XC
Har kjørt en del mer med sykkelen i det siste i takt med at været har blitt mer turvennlig. Blir bare mer og mer glad i Tigeren, og da spesielt fjæringskvaliteten, den er helt fantastisk. På svingete veier er den svært leken og tkc-70 dekkene oppfører seg 99,7% som reine gatedekk, og de sitter veldig godt til tross for dårlige kjøreforhold. Har prøvd de litt offroad også, og de klarer seg overraskende godt uten at jeg har utfordret de veldig mye enda.
Fuel-eksosen gir en nydelig lyd, men merker at blandingen er noe mager spesielt helt fra tomgangsturtall. Har derfor bestillt meg boosterplug fra danmark. Denne får veldig gode reviews av andre brukere. Alternativet var å laste opp arrow-mappen til Triumph, men denne sier mange øker bensinforbruket med så mye som 30% samt at den visstnok er altfor fet.
http://www.boosterplug.com/shop/booster ... -338p.html
Jeg har også gått til innkjøp av Touratech sin støttefot:
http://www.touratech-usa.com/Store/3350 ... ger-800-XC
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
Fikk montert nevnte boosterplug i går, og må si at den svarte til forventningene. Nye sykler er så forferdelig magert satt opp, at litt ekstra fuel gjorde underverker selv for triplen i Tigeren som er smørmyk. Det jeg merket medt forskjell på er å starte fra stillestående på kald motor hvor det tidligere var veldig lett å kvele motoren. Det er ikke et problem nå, og generelt føles sykkelen mye piggere. Veldig fornøyd og til en billig penge, anbefales
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
Samme erfaringer jeg (og flere) har med og uten booster plug [emoji106]
Sendt herifra!
Sendt herifra!
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
Good nedten for godt til å være sant til den prisenPalma wrote:Samme erfaringer jeg (og flere) har med og uten booster plug [emoji106]
Sendt herifra!
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
Hadde en sånn løsning på GS'en, og det funket som fy! Jeg kjøpte Accelerator Module, som er akkurat samme greia til en litt hyggeligere pris.
På Tiger Explorer ser jeg ikke noe behov. Tviler på om det er mulig å få den sykkelen mer silkemyk enn den allerede er [emoji106]
På Tiger Explorer ser jeg ikke noe behov. Tviler på om det er mulig å få den sykkelen mer silkemyk enn den allerede er [emoji106]
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
De triplene som sitter i Tigerene er definitivt de mest silkemyke motorene jeg har kjørt, men de er magre, og med slipon-potta så ble den enda magrere. Nå er den perfekt og brenner sannsynligvis noe kaldere også som igjen er bedre for motoren hadde nok ikke brydd meg med det hvis jeg hadde kjørt orginalt eksosanlegg......Flanker wrote:Hadde en sånn løsning på GS'en, og det funket som fy! Jeg kjøpte Accelerator Module, som er akkurat samme greia til en litt hyggeligere pris.
På Tiger Explorer ser jeg ikke noe behov. Tviler på om det er mulig å få den sykkelen mer silkemyk enn den allerede er [emoji106]
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
Merka det selv med en sånn "plugg" på Duken. Usikker på om det er det samme, men kalles o2 sensor hos meg. Ble rett og slett vill i ytrefileten etter den endringen
Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX - montert boosterplug.
Jepps, det er noe av det samma prinsippet, og jeg hadde en sånn på Duke 690 jeg hadde i 2013 også. Forskjellen ble ikke i nærheten like stor på Tigeren da den ikke hadde like mye "jukking" som Duken, men alikevel verdt pengene. På 690 lc4 motorene så burde den O2-modden være obligatorisk, helt vanvittig endringTrondgv wrote:Merka det selv med en sånn "plugg" på Duken. Usikker på om det er det samme, men kalles o2 sensor hos meg. Ble rett og slett vill i ytrefileten etter den endringen