Tobben84- Ktm 690 Enduro R.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Tobben84 »

Vinteren har definitivt kommet til vestlandet også, og i dag var det hele 5 minus. Tross det måtte jeg ut å lufte Tigeren i nydelig solskinn. Vasket den(innendørs) skikkelig etterpå for første gang på flere måneder og gjorde den klar for vinterens andre påføring av acf-50. Valgte å påføre med malingsbørste denne gangen og spraye middelet ned i en kopp som jeg dyppet penselen i og påførte. Dette fungerte mye bedre syns jeg både mtp forbruk av dyrt middel og gris. Kom også skikkelig til på bremsene, uten unødig søl på klosser og skiver. Ble demontering av sete og toppboks også for å komme til alle plasser der salt og fukt legger seg.

Legger ved et inspeksjonsbilde av framparten etter vask, og til min store glede så var det under all skitten ingen tegn til rust. Den eneste plassen jeg har fått litt rust er på midstøtta der den treffer sykkelen og lakken har blitt slitt vekk, og det er ikke akkurat noe jeg bryr meg med. Kommer til å hive på et støk med hammerrite der etterhvert(snakk om 2*2 cm).

Føret var så som så i dag med en del slaps enkelte steder, så myke inputs var absolutt nødvendig for å holde seg på beina, men ingen store utfordringer foruten innkjørsla til borettslaget som er dekket av is med snø oppå. Veiene var saltet og bare. Fint med antispinn i dag altså, så er det bare å mate på med gass uten å være redd for voldsomme skrenser på snøen. Håpe de nye tkc-70 dekkene mine kommer snart, da nesten rene asfsltdekk ikke er ideelt i slaps. Har et par kjente som kjører på Heidenau K60 nå, og det tror jeg takler disse forholdene mye bedre enn Battlewings-dekkene. Faktisk første gang jeg har satt pris på antispinn, og dette er min første sykkel med det :thumleft så litt bilder av dagens aktiviteter.
Image
Image

Image
Image
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk TKC-70 i går.

Post by Tobben84 »

Fikk lagt på nye TKC-70 dekk i går kveld, og fikk 5 mil på de på vei hjem i går så altfor tidlig å si noe detaljert enda, men mtp at det var veldig mye vind(storm) og jeg kjørte motorvei ii relativt høy hastighet kan jeg i allefall si at de føltes rock solid. De er veldig mye mer lettsvingt enn Battlewings dekkene da de har en mye rundere profil. Til tross for at de er helt nye testa jeg grepet i ulike hastigheter ved å klemme på bakbremsa til abs kicker inn, og jeg må bruke veldig mye mer kraft enn på Battlewingsene.

Grunnen til at jeg valgte disse dekkene er at det inneholder veldig mye silica og er kontruert for kjøring under alle forhold og er m/c merket. Håper de vil gi meg bedre grep under vanskelige forhold men samtidig beholde sportslighet og svingvillighet. Virker foreløpig som om jeg har truffet blink.

De dekkene jeg tok av var på ingen måte utslitt, så jeg sparer på de som ekstradekk. Battlewings fungerer utmerket på tørr asfalt og ok på vått, men elendig i sørpe/snøslush pg ikke imponerende på grus.

Kommmer med en mer omfattende review senere i dekktråden, da jeg har planer om å teste dekket på altmulig slags føre og seff en tur på bane når den åpner igjen april tenker jeg.

Noen bilder, kan ta flere hvis noen ønsker det. Ingen tvil om at det ser mer riktig ut på en eventyrer å ha skikkelige dekk, det ser tøysete ut med rene gatedekk imo :roll:



Image

Image

Image
Last edited by Tobben84 on 30 Jan 2016 12:08, edited 3 times in total.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Jompa »

Er det sånn at PMS fører til synsforstyrrelser ?
I såfall har jeg PMS, for jeg ser alle bildene i 90-graders vinkel :shock:
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Tobben84 »

Jompa wrote:Er det sånn at PMS fører til synsforstyrrelser ?
I såfall har jeg PMS, for jeg ser alle bildene i 90-graders vinkel :shock:

Hmmm, det er merkelig det der. De er riktige hos meg altså. Tror det må være noe med ipad og pc der. Jeg laster de opp på ipad og tar de med iphone. Noen som vet hvordan jeg kan unngå det :-k ?
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Spiritofwinter »

Bildene ser riktig ut på iPad, men feil inne på tapatalk på telefonen.

Gleder meg til å høre erfaring fra TKC 70, de står på ønskelisten for sesongen.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Bedre nå? Lastet de opp skakke nå, så får jeg se om de da vises riktig :-k
Last edited by Tobben84 on 30 Jan 2016 11:51, edited 1 time in total.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Spiritofwinter wrote:Bildene ser riktig ut på iPad, men feil inne på tapatalk på telefonen.

Gleder meg til å høre erfaring fra TKC 70, de står på ønskelisten for sesongen.
Rare greier det der altså, bruker kun apple-produkter her å kan jo ikke ta hensyn til at folk bruker PC [-X :lol:

Vet det er mange som lurer på disse dekkene så jeg skal forøke å fore på med info. Det jeg vet har vært av kritikk er vobbling og ustabilitet i framdekket. Jeg kjørte på motorveien i går og selv om jeg er en lovlydig fører så tok jeg den opp i litt hastighet for å sjekke om mitt dekk var stabilt slik st jeg kunne kjøre tilbake å balansere på nytt,men det var rock solid altså.....
Last edited by Tobben84 on 30 Jan 2016 11:52, edited 1 time in total.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Spiritofwinter »

Nå står de 90 grader feil på både iPad og tapatalk. Ikke så lett med denne teknologien ;-)
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Spiritofwinter wrote:Nå står de 90 grader feil på både iPad og tapatalk. Ikke så lett med denne teknologien ;-)
Æsj, vet du av noen andre program enn tinypic.com for å laste opp bilder?
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Spiritofwinter »

Jeg kjører sync av alle bilder fra alle devicer til Google, der har jeg egne album som er delt og som jeg kan linke til. Lenge siden jeg brukte iCloud sist, men regner med du har samme fuksjon der ettersom du kun bruker slike i-dingser.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Prøvde et annet program nå, så gi beskjed hvis det funker nå. Er ikke noe kløpper med data altså, har ikke ro i ræva til å sitte å trykke å styre :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Palma »

Spiritofwinter wrote:Bildene ser riktig ut på iPad, men feil inne på tapatalk på telefonen.

Gleder meg til å høre erfaring fra TKC 70, de står på ønskelisten for sesongen.
Dekka ser fine ut, men den erfaringen jeg har med Heidenau Scout K60 som ser nesten like ut er at midtre banen på bakdekket er hel rundt hele og blir som slicks ganske snart...
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Jompa »

Tobben84 wrote:Prøvde et annet program nå, så gi beskjed hvis det funker nå. Er ikke noe kløpper med data altså, har ikke ro i ræva til å sitte å trykke å styre :lol:
Da er vi to som ikke er kløppere, jeg kaller pc,en for helvetesmaskina.
Bildene din står i alle fall rette veien nå :thumleft
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Jompa wrote:
Tobben84 wrote:Prøvde et annet program nå, så gi beskjed hvis det funker nå. Er ikke noe kløpper med data altså, har ikke ro i ræva til å sitte å trykke å styre :lol:
Da er vi to som ikke er kløppere, jeg kaller pc,en for helvetesmaskina.
Bildene din står i alle fall rette veien nå :thumleft
Vurderer å melde meg inn i en støttegruppe eller noe, da jeg har en voldsom trang til å ødelegge elektronikk tidvis til tross for at jeg er en fredelig type ellers :-#
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Palma wrote:
Spiritofwinter wrote:Bildene ser riktig ut på iPad, men feil inne på tapatalk på telefonen.

Gleder meg til å høre erfaring fra TKC 70, de står på ønskelisten for sesongen.
Dekka ser fine ut, men den erfaringen jeg har med Heidenau Scout K60 som ser nesten like ut er at midtre banen på bakdekket er hel rundt hele og blir som slicks ganske snart...
Ja, dette er åpenbart et komromiss, det er det ingen tvil om.
Post Reply