Tobben84- Ktm 690 Enduro R.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Har hatt en sånn lei pipelyd fra sykkelen helt siden jeg fikk den,mog valgte å levere den inn til merkeforhandler her bort til tross for at den er kjøpt et annet sted, men dette pga garantien. Har bevisst ikke skrudd og pludret selv av samme grunn. Bikerstreet valgte å løse problemet ved å stramme kjedet MYE, som gjorde lyden veldig mye verre. Dette tok de seg også godt betalt for =D> De fant ingen andre feil.

Han jeg la om dekk hos som driver et uavhengig mc-verksted sa at kjedet var strammet hinsides all fornuft og slakket det av igjen, og lyden ble nesten vekk på nytt. Nå er den tilbake igjen ca på samme nivå som opprinnelig. Jeg blir gal av lyden, og begynner å lure på om det er kjede/drevpakken som støyer unormalt siden det endrer seg med kjedets spenning :-k :-k veldig irriterende å ikke forsøke å fikse det selv, da jeg ikke vil risikere å bli sittende med skjegget i postkassa hvis det skulle være noe galt med girkasse aller lignende. Sykkelen virker forøvrig utmerket, men jeg tilter snart av den lyden :evil:

Ps, hvis noen ønsker å kommentere dette med at det er trippel-motorens karakter osv så la vær, det er IKKE den lyden :thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Elolz »

Har du depotstøtte eller midtstøtte så du kan spinne bakhjulet og høre om lyden er der da også, kanskje du kan greie å få lokalisert den? :-k Eller er det kun i litt fart og med motoren i gang?
Snegla79
Posts: 4
Joined: 14 Jan 2016 17:32
MC: Yamaha FZ6

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Snegla79 »

Har selv erfaring med at Bikerstreet strammer kjedet noe sinnsykt, selv om jeg jar gitt beskjed om at de ikke skal røre det. Har skjedd på de to siste servicene. Får en jo til å lure hvordan de utfører resten av jobben når de ikke klarer å lese seg til det en gang.

Kan det være hjullageret? Prøv å lokalisere lyden.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Lasse Liten »

kan jo hende det er lageret i drevhubben bak, ville prøvd å lokalisere lyden ja, hvis du ikke har midtstøtte kan du jo jekke den opp på et vis
Bjerknez

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Bjerknez »

Jeg kar andre svare på det tekniske her, men hva i alle dager gjør at et mc verksted ikke klarer å stramme kjedet etter forskriftene? Dette tror jeg til og med jeg skulle klart selv...

Jeg ville vertfall aldri satt sykkelen på det verkstedet igjen.

Jeg vet ikke m Triumph i Glava i Sverige er åpnet igjen men jeg ville dratt dit neste gang og tatt dette i forbindelse med en tur. Lnesykkel er intet problem der borte heller. Han Roger er hyggelig og flink og prisene er neste halvparten av her hjemme. Jeg betalte 2.300 for vanlig service og fikk pris på 4300 på hovedservice på Street Triplen. Dog solgte jeg den før hovedservice var nødvendig for min del.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Palma »

Tobben84 wrote:Har hatt en sånn lei pipelyd fra sykkelen helt siden jeg fikk den,mog valgte å levere den inn til merkeforhandler her bort til tross for at den er kjøpt et annet sted, men dette pga garantien. Har bevisst ikke skrudd og pludret selv av samme grunn. Bikerstreet valgte å løse problemet ved å stramme kjedet MYE, som gjorde lyden veldig mye verre. Dette tok de seg også godt betalt for =D> De fant ingen andre feil.

Han jeg la om dekk hos som driver et uavhengig mc-verksted sa at kjedet var strammet hinsides all fornuft og slakket det av igjen, og lyden ble nesten vekk på nytt. Nå er den tilbake igjen ca på samme nivå som opprinnelig. Jeg blir gal av lyden, og begynner å lure på om det er kjede/drevpakken som støyer unormalt siden det endrer seg med kjedets spenning :-k :-k veldig irriterende å ikke forsøke å fikse det selv, da jeg ikke vil risikere å bli sittende med skjegget i postkassa hvis det skulle være noe galt med girkasse aller lignende. Sykkelen virker forøvrig utmerket, men jeg tilter snart av den lyden :evil:

Ps, hvis noen ønsker å kommentere dette med at det er trippel-motorens karakter osv så la vær, det er IKKE den lyden :thumleft
Hva slags dekk har du på sykkelen?
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Elolz wrote:Har du depotstøtte eller midtstøtte så du kan spinne bakhjulet og høre om lyden er der da også, kanskje du kan greie å få lokalisert den? :-k Eller er det kun i litt fart og med motoren i gang?
Ja, har depotstøtte og har både kjørt sykkelen og spinnet hjulet uten at jeg klarer å finne ut hvor det kommer fra :-k
Snegla79 wrote:Har selv erfaring med at Bikerstreet strammer kjedet noe sinnsykt, selv om jeg jar gitt beskjed om at de ikke skal røre det. Har skjedd på de to siste servicene. Får en jo til å lure hvordan de utfører resten av jobben når de ikke klarer å lese seg til det en gang.

Kan det være hjullageret? Prøv å lokalisere lyden.
Ja, jeg unngår dem for alt det er verdt, og kommer til å kjøre til Alf Graarud for service til sommern. De roter å styrer på [-( kan absolutt være hjullageret, men synes det er rart mtp at sykkelen har gått kun 600 mil, og det er absolutt ingen varmgang i navet etter kjøring....
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Lasse Liten wrote:kan jo hende det er lageret i drevhubben bak, ville prøvd å lokalisere lyden ja, hvis du ikke har midtstøtte kan du jo jekke den opp på et vis
Har vært av med begge hjula å inspisert lagrene og smurt opp aksel osv, og hverken jeg eller mekanikeren jeg stoler på(mototech) fant noen feil :-k lyden melder seg først ved belastning og helst etter pådrag(motorbrems). Har vært inne på at det kan være lageret i framdrevet, men det skal vel tåle mer enn 600 mil :-k ? I tillegg så tenker jeg at lyden da ville vært mer konstant......
Palma wrote:
Tobben84 wrote:Har hatt en sånn lei pipelyd fra sykkelen helt siden jeg fikk den,mog valgte å levere den inn til merkeforhandler her bort til tross for at den er kjøpt et annet sted, men dette pga garantien. Har bevisst ikke skrudd og pludret selv av samme grunn. Bikerstreet valgte å løse problemet ved å stramme kjedet MYE, som gjorde lyden veldig mye verre. Dette tok de seg også godt betalt for =D> De fant ingen andre feil.

Han jeg la om dekk hos som driver et uavhengig mc-verksted sa at kjedet var strammet hinsides all fornuft og slakket det av igjen, og lyden ble nesten vekk på nytt. Nå er den tilbake igjen ca på samme nivå som opprinnelig. Jeg blir gal av lyden, og begynner å lure på om det er kjede/drevpakken som støyer unormalt siden det endrer seg med kjedets spenning :-k :-k veldig irriterende å ikke forsøke å fikse det selv, da jeg ikke vil risikere å bli sittende med skjegget i postkassa hvis det skulle være noe galt med girkasse aller lignende. Sykkelen virker forøvrig utmerket, men jeg tilter snart av den lyden :evil:

Ps, hvis noen ønsker å kommentere dette med at det er trippel-motorens karakter osv så la vær, det er IKKE den lyden :thumleft
Hva slags dekk har du på sykkelen?
Har hatt to forkskjellige sett dekk på den, og hatt variable dekktrykk og forksjellige slanger i dekkene, uten at det utgjorde noen forskjell. Har også utelukket vindskjerm, toppboks, bremser :?
Last edited by Tobben84 on 09 Feb 2016 19:37, edited 1 time in total.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Bjerknez wrote:Jeg kar andre svare på det tekniske her, men hva i alle dager gjør at et mc verksted ikke klarer å stramme kjedet etter forskriftene? Dette tror jeg til og med jeg skulle klart selv...

Jeg ville vertfall aldri satt sykkelen på det verkstedet igjen.

Jeg vet ikke m Triumph i Glava i Sverige er åpnet igjen men jeg ville dratt dit neste gang og tatt dette i forbindelse med en tur. Lnesykkel er intet problem der borte heller. Han Roger er hyggelig og flink og prisene er neste halvparten av her hjemme. Jeg betalte 2.300 for vanlig service og fikk pris på 4300 på hovedservice på Street Triplen. Dog solgte jeg den før hovedservice var nødvendig for min del.
Nei, jeg kommer ikke til å bruke de igjen, men sykkelen er kjøpt på Alf G på østlandet, og jeg gidder ikke kjøre dit på dette føret. De har vært veldig hjelpsomme og avtalte med BS her at de skulle sjekke sykkelen. Glava er et stykke fra Stavanger desverre.....
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Palma »

Nevnte det med dekk da jeg holdt på å bli gal selv i fjor( kanskje jeg ble det) Hadde en hylelyd. Skiftet spedowire, speedodrev og masse greier, men det ble borte da jeg tok av Heidenaudekket foran
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Palma wrote:Nevnte det med dekk da jeg holdt på å bli gal selv i fjor( kanskje jeg ble det) Hadde en hylelyd. Skiftet spedowire, speedodrev og masse greier, men det ble borte da jeg tok av Heidenaudekket foran
Ja, takker for tipset :thumleft har selv også hatt rimelig høylytte dekk, og det er også sykt irriterende :evil:
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Snikkeren »

Dere kjører for stille sykler. Ulyder, hva er det? Hører bare gromlyden av twinmotoren få (nesten) fritt utløp gjennom Gianelli potten. [emoji13][emoji23]
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Tobben84 »

Snikkeren wrote:Dere kjører for stille sykler. Ulyder, hva er det? Hører bare gromlyden av twinmotoren få (nesten) fritt utløp gjennom Gianelli potten. [emoji13][emoji23]
Hehe, har allerede bestillt reservedeler til å reparere ulyden, nemlig en Fuel short slipon i sort utførelse,mda tenker jeg ulyden blir borte \:D/
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- Nye dekk - TKC-70.

Post by Flanker »

Tobben84 wrote:Glava er et stykke fra Stavanger desverre.....
Egentlig ikke, ihvertfall ikke mye... Kjør til Sandefjord og ta båten over til Strømstad. Greit å ha i bakhodet til senere anledninger, da jeg antar det er en del kr. å spare på det kontra service i Østfold. Harry without the prices to match :lol:
Post Reply