Tobben84- Ktm 690 Enduro R.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Tobben84- Ktm 690 Enduro R.

Post by Tobben84 »

Heisann til gamle bekjentskaper og nye :D

Opprettet nettopp en brukerkonto her etter å ha vært medlem på andre forum før. Noen fikk kanskje med seg at jeg la ut min kjære Hypermotard 1100 for salg på et annet forum tidligere i Oktober. Denne hadde jeg virkelig ikke lyst til å selge, men pga planlagt langtur til sommeren så måtte den gå pga dårlige baggasje-løsninger og labre langtur-kvaliteter generelt. I tillegg følte jeg at den var uegnet som helårssykkel. Den gikk veldig fort, og plutselig sto jeg uten sykkel igjen.

Det måtte bøtes på snarest, og jeg kom over en strøken 2015 Tiger 800 XCX i Kaspian blue som er min favorittfarge av mulige farger på denne. Planen var å vente til våren, men pga mulig pris-oppgang og det at jeg ville ha en sykkel å bruke gjennom vinteren, så klinte jeg til. Min sykkel er den sykkelen blsdet "Bike" har brukt i diverse tester i sommer, og ble lånt ut til de av Alf Graarud. Den er kjørt lite, og brukt mye på lengre tester slik at jeg følte det var trygt. Fikk en veldig god pris, og er generelt veldig imponert og glad for kjøpet. Har hatt den to uker nå, og kjører den daglig med større og større glede :thumleft hadde veldig lyst på denne i fjor, men den ble for dyr da, men nå stemte pris og økonomi såpass godt at det ble kjøp.

Skal skrive litt mer omfattende om sykkelen etterhvert.

Her er min sykkelhistorikk:

1992 Suzuki gs500
Image
2002 Yamaha Thundercat 600
Image
2013 Ktm Duke 690
Image
2015 Bmw F800R( hadde den en mnd kun)
Image
2008 Ducati Hypermotard 1100S(hadde den årets sesong solgt nå i Oktober)
Image
2015 Triumph Tiger 800 XCX(kjøpt nå i Oktober :thumleft )
Image
Last edited by Tobben84 on 06 May 2017 10:42, edited 13 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by tshansen »

Hallaien =D>

Velkommen hit du også. Du vil nok dra kjensel på de fleste som er aktiv her inne :thumleft

Så det ble traktor ja... \:D/ Kjekt å høre at du koser deg du også, blir spennende å se hva neste sesong bringer
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

Jepps, takk for det! :D

Ble bare så sugen på tanken på å bare kjøre avgårde igjen, og med den nye Tigeren så føler jeg at jeg får både i pose og sekk :thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Elolz »

Velkommen over og gratulerer med nysykkelen! :thumleft
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

Elolz wrote:Velkommen over og gratulerer med nysykkelen! :thumleft
Takk for det!
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Kant1 »

Velkommen til oss, og grattis med ny'sykkelen. Åsså Triumph a gitt. :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
En kamerat av meg i Odda var überklar for å kjøpe den Tigern, men du snappa den rett under nesa på'n :lol:
Så han kjøpte seg en Tiger 1050 istedet.
Du fikk en knalldeal på den 800'n og JEG mener jo at 800XCx er et av de bedre kjøpene i år, det er myyyye sykkel og utstyr for penga.
Så da er det bare å kose seg igjennom vinteren, mens vi andre venter på våren :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

Takk for det :thumleft

Knallkjøp ja føler jeg også, og egentlig fortsatt et mysterium for meg at de solgte for den prisen, men det er ikke mitt problem :lol: 2015 utgaven er MILEVIS unna den gamle modellen som jeg hadde en kort flørt med. Demperkvaliteten på WP fjæringen er den allerså største forskjellen, men alle de andre småtingene i tillegg gjør opplevelsen veldig mye bedre. Blir å kline inn hele sykkelen med gode mengder acf-50 til uka og håpe på en mild vinter =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Kant1 »

Tobben84 wrote:Takk for det :thumleft

Knallkjøp ja føler jeg også, og egentlig fortsatt et mysterium for meg at de solgte for den prisen, men det er ikke mitt problem :lol: 2015 utgaven er MILEVIS unna den gamle modellen som jeg hadde en kort flørt med. Demperkvaliteten på WP fjæringen er den allerså største forskjellen, men alle de andre småtingene i tillegg gjør opplevelsen veldig mye bedre. Blir å kline inn hele sykkelen med gode mengder acf-50 til uka og håpe på en mild vinter =D>
Jeg hadde gleden av å prøve den sykkelen i mai, når jeg var på service med Speedy'en på AGM. hadde den kommet med 1050 motor hadde jeg byttet sykkel tvert :D
WP dempingen er utrolig flott og dippeduttene med CC rider modes gir en flott kjøreopplevelse =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

Enig med deg i at den godt kunne ha hatt 20 hk mer, men føler alikevel ikke at den er undermotorisert. Uvant å måtte piske på såpass på turtallet i forhold til Hypermotarden som var et monster fra bunnen. Men mtp prisen ser jeg ingen konkurrenter altså. Tigeren har parkert gs 800 etter mening, og vstrom 650 osv blir en klasse under. Eneste reelle konkurrent er egentlig Ktm Adventure 1050, en sykkel jeg vurderte som like interessant for min del, den ble bare mye dyrere.....
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Kant1 »

Tobben84 wrote:Enig med deg i at den godt kunne ha hatt 20 hk mer, men føler alikevel ikke at den er undermotorisert. Uvant å måtte piske på såpass på turtallet i forhold til Hypermotarden som var et monster fra bunnen. Men mtp prisen ser jeg ingen konkurrenter altså. Tigeren har parkert gs 800 etter mening, og vstrom 650 osv blir en klasse under. Eneste reelle konkurrent er egentlig Ktm Adventure 1050, en sykkel jeg vurderte som like interessant for min del, den ble bare mye dyrere.....
Ja jeg vet jeg ville savnet momentet fra Speedy motoren, så blei ikke noe bytte.
Men igjen, mest for penga fikk du nok på den dealen der.
Men hva er dine erfaringer med BikerStreet i Stavanger når det kommer til service?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

Kant1 wrote:
Tobben84 wrote:Enig med deg i at den godt kunne ha hatt 20 hk mer, men føler alikevel ikke at den er undermotorisert. Uvant å måtte piske på såpass på turtallet i forhold til Hypermotarden som var et monster fra bunnen. Men mtp prisen ser jeg ingen konkurrenter altså. Tigeren har parkert gs 800 etter mening, og vstrom 650 osv blir en klasse under. Eneste reelle konkurrent er egentlig Ktm Adventure 1050, en sykkel jeg vurderte som like interessant for min del, den ble bare mye dyrere.....
Ja jeg vet jeg ville savnet momentet fra Speedy motoren, så blei ikke noe bytte.
Men igjen, mest for penga fikk du nok på den dealen der.
Men hva er dine erfaringer med BikerStreet i Stavanger når det kommer til service?
Ja, gjorde en god deal der føler jeg meg veldig sikker på :thumleft

Bikerstreet Stavanger er greie nok tidvis, men har et par ansatte der som jeg ikke orker å forholde meg til. Jeg kommer til å kjøre over til Alf Graarud for service til sommeren, det sier vel sitt......
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Kant1 »

Tobben84 wrote:
Kant1 wrote:
Tobben84 wrote:Enig med deg i at den godt kunne ha hatt 20 hk mer, men føler alikevel ikke at den er undermotorisert. Uvant å måtte piske på såpass på turtallet i forhold til Hypermotarden som var et monster fra bunnen. Men mtp prisen ser jeg ingen konkurrenter altså. Tigeren har parkert gs 800 etter mening, og vstrom 650 osv blir en klasse under. Eneste reelle konkurrent er egentlig Ktm Adventure 1050, en sykkel jeg vurderte som like interessant for min del, den ble bare mye dyrere.....
Ja jeg vet jeg ville savnet momentet fra Speedy motoren, så blei ikke noe bytte.
Men igjen, mest for penga fikk du nok på den dealen der.
Men hva er dine erfaringer med BikerStreet i Stavanger når det kommer til service?
Ja, gjorde en god deal der føler jeg meg veldig sikker på :thumleft

Bikerstreet Stavanger er greie nok tidvis, men har et par ansatte der som jeg ikke orker å forholde meg til. Jeg kommer til å kjøre over til Alf Graarud for service til sommeren, det sier vel sitt......
Det bekrefter vel noenlunde det samme som jeg har hørt.
Jeg er iallefall meget fornøyd med servicen på AGM sålangt. og i tillegg synes jeg de skaffer gode priser på endel stasj, jeg har bla kjøpt Rizoma utstyr der som jeg ikke finner billigere noe sted.
Andrè Pedersen har bra peiling, og er lett å kommunisere med. Ja, for all del,Lene er også grei, men hun er vel i mammaperm for tiden
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

@kanten

Ja, virket veldig mye greier å forholde seg til på Graarud. Lene var i perm ja, mennhun jeg kjøpte min sykkel av, helt knirkefritt :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tommas »

Gratulerer med flott sykkel!

Image
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min.

Post by Tobben84 »

Tommas wrote:Gratulerer med flott sykkel!

Image
Takk :lol:
Post Reply