JLafton's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: JLafton's Blogg

Post by Epylypzon »

Snikkeren wrote:Jeg ville ikke vært redd for å gå for en av de større Adventure-syklene hvis det bare er snakk om grusveier og enkelte traktorveier. Men hvis du har ambisjoner om enda mer offroadkjøring, så er nok en 800 et bedre valg.

KTM 1190 Adventure R takler ganske greit litt røffere terreng. Men til grusveier og turkjøring, så ville jeg (som jeg har gjort) valgt 1290 SA'en.

Ellers er Tiger Explorer 1200 en knall sykkel også.

Jeg tror nok at uansett om man går for Triumph, KTM, eller BMW, så gjør man ikke feil. Greie sykler alle sammen.
Store adventure sykler kommer seg frem på turstier å ;) faktisk er det slik at 1200gs er lettere til knotkjøring enn gs800

Sendt fra min Z3 Compact
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JLafton's Blogg

Post by tshansen »

Der ligger vel nok av klipp på YouTube av folk som kjører relativt heftig med store sykler også :thumleft

Jeg hadde valgt den sykkelen jeg syns jeg følte meg mest hjemme på. Den som jeg satt best på og trigget kjøre lysten.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: JLafton's Blogg

Post by Epylypzon »

990 adventure bør også vurderes

Sendt fra min Z3 Compact
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Jeg går nok for enten 800gs eller tiger 800. Syntes de større syklene blir veldig klumpete, men det har jo med at jeg er vant med 690'n, som er veldig letthåndetelig. Men man får gå gradene oppover stigen :D
Men det heller mest mot tiger, den har forholdsvis mye mer snacks av utstyr i forhold til gs800
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: JLafton's Blogg

Post by Tobben84 »

JLafton wrote:Jeg går nok for enten 800gs eller tiger 800. Syntes de større syklene blir veldig klumpete, men det har jo med at jeg er vant med 690'n, som er veldig letthåndetelig. Men man får gå gradene oppover stigen :D
Men det heller mest mot tiger, den har forholdsvis mye mer snacks av utstyr i forhold til gs800
Min mening et at GS800 ikke har noe å stille opp med PÅ asfaltert vei mot den nye 2015 versjonen av Tiger 800 XC. Merk at Tiger 800 XR egentlig er en konkurrent til gs700 pga begge de har lavere bakkeklaring og støpte hjul, og derav er bedre egnet til rein asfalt-tjeneste. Oppgraderingene på 2015 Tiger 800 XC gjør at gs800 havner litt bakpå, og med WP fjæringen på den nye Tigeren er nok forspranget gs800 hadde offroad også utlignet....

Baserer dette på å ha eid 2013 Tiger 800 og 2015 800XCX, samt prøvd 2013 GS800, dog ikke offroad. Har også kjørt en del gs1200 adv.....
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JLafton's Blogg

Post by Busa Trond »

Hadde jeg vært rik og glad skulle jeg kjøpt 690R din i vinter.
Tøft dama er blitt kåt på litt mc kjøring. Da er det viktig med skikkelig redskap :thumleft
Lykke til med valget
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: JLafton's Blogg

Post by Epylypzon »

Tobben84 wrote:
JLafton wrote:Jeg går nok for enten 800gs eller tiger 800. Syntes de større syklene blir veldig klumpete, men det har jo med at jeg er vant med 690'n, som er veldig letthåndetelig. Men man får gå gradene oppover stigen :D
Men det heller mest mot tiger, den har forholdsvis mye mer snacks av utstyr i forhold til gs800
Min mening et at GS800 ikke har noe å stille opp med PÅ asfaltert vei mot den nye 2015 versjonen av Tiger 800 XC. Merk at Tiger 800 XR egentlig er en konkurrent til gs700 pga begge de har lavere bakkeklaring og støpte hjul, og derav er bedre egnet til rein asfalt-tjeneste. Oppgraderingene på 2015 Tiger 800 XC gjør at gs800 havner litt bakpå, og med WP fjæringen på den nye Tigeren er nok forspranget gs800 hadde offroad også utlignet....

Baserer dette på å ha eid 2013 Tiger 800 og 2015 800XCX, samt prøvd 2013 GS800, dog ikke offroad. Har også kjørt en del gs1200 adv.....
I bike her var det test mellom nye Tiger 800, GSA800 og V-strom. Tigeren trakk det lengste strået også på grus
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Hyggelig med litt tilbakemelding og info om valg av sykkel :thumleft
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

I dag fikk KTM'en ny olje og filtre, så da ble den glad med litt vomfyll å kose seg med i vinter :D
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JLafton's Blogg

Post by tshansen »

Er dette skoene til bmw? Jeg så de hadde noen som lignet fælt på de du har? :-k

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Dette er TCX Infinity Evo. Men det er samme som bmw støvlene ja, TCX som lager for dem. :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JLafton's Blogg

Post by tshansen »

Er du fornøyde med de?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Dem er behagelig å ha på, virker vridningsstive, behagelig å stå å kjøre med og er helt vanntette.
Så jeg kan helt klart anbefale dem, sikkert en grunn til at BMW har valgt de støvlene i sitt sortiment også :D
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Post Reply