Snikkeren wrote:Jeg ville ikke vært redd for å gå for en av de større Adventure-syklene hvis det bare er snakk om grusveier og enkelte traktorveier. Men hvis du har ambisjoner om enda mer offroadkjøring, så er nok en 800 et bedre valg.
KTM 1190 Adventure R takler ganske greit litt røffere terreng. Men til grusveier og turkjøring, så ville jeg (som jeg har gjort) valgt 1290 SA'en.
Ellers er Tiger Explorer 1200 en knall sykkel også.
Jeg tror nok at uansett om man går for Triumph, KTM, eller BMW, så gjør man ikke feil. Greie sykler alle sammen.
Store adventure sykler kommer seg frem på turstier å faktisk er det slik at 1200gs er lettere til knotkjøring enn gs800
Der ligger vel nok av klipp på YouTube av folk som kjører relativt heftig med store sykler også
Jeg hadde valgt den sykkelen jeg syns jeg følte meg mest hjemme på. Den som jeg satt best på og trigget kjøre lysten.
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Jeg går nok for enten 800gs eller tiger 800. Syntes de større syklene blir veldig klumpete, men det har jo med at jeg er vant med 690'n, som er veldig letthåndetelig. Men man får gå gradene oppover stigen
Men det heller mest mot tiger, den har forholdsvis mye mer snacks av utstyr i forhold til gs800
JLafton wrote:Jeg går nok for enten 800gs eller tiger 800. Syntes de større syklene blir veldig klumpete, men det har jo med at jeg er vant med 690'n, som er veldig letthåndetelig. Men man får gå gradene oppover stigen
Men det heller mest mot tiger, den har forholdsvis mye mer snacks av utstyr i forhold til gs800
Min mening et at GS800 ikke har noe å stille opp med PÅ asfaltert vei mot den nye 2015 versjonen av Tiger 800 XC. Merk at Tiger 800 XR egentlig er en konkurrent til gs700 pga begge de har lavere bakkeklaring og støpte hjul, og derav er bedre egnet til rein asfalt-tjeneste. Oppgraderingene på 2015 Tiger 800 XC gjør at gs800 havner litt bakpå, og med WP fjæringen på den nye Tigeren er nok forspranget gs800 hadde offroad også utlignet....
Baserer dette på å ha eid 2013 Tiger 800 og 2015 800XCX, samt prøvd 2013 GS800, dog ikke offroad. Har også kjørt en del gs1200 adv.....
Hadde jeg vært rik og glad skulle jeg kjøpt 690R din i vinter.
Tøft dama er blitt kåt på litt mc kjøring. Da er det viktig med skikkelig redskap
Lykke til med valget
JLafton wrote:Jeg går nok for enten 800gs eller tiger 800. Syntes de større syklene blir veldig klumpete, men det har jo med at jeg er vant med 690'n, som er veldig letthåndetelig. Men man får gå gradene oppover stigen
Men det heller mest mot tiger, den har forholdsvis mye mer snacks av utstyr i forhold til gs800
Min mening et at GS800 ikke har noe å stille opp med PÅ asfaltert vei mot den nye 2015 versjonen av Tiger 800 XC. Merk at Tiger 800 XR egentlig er en konkurrent til gs700 pga begge de har lavere bakkeklaring og støpte hjul, og derav er bedre egnet til rein asfalt-tjeneste. Oppgraderingene på 2015 Tiger 800 XC gjør at gs800 havner litt bakpå, og med WP fjæringen på den nye Tigeren er nok forspranget gs800 hadde offroad også utlignet....
Baserer dette på å ha eid 2013 Tiger 800 og 2015 800XCX, samt prøvd 2013 GS800, dog ikke offroad. Har også kjørt en del gs1200 adv.....
I bike her var det test mellom nye Tiger 800, GSA800 og V-strom. Tigeren trakk det lengste strået også på grus
Er dette skoene til bmw? Jeg så de hadde noen som lignet fælt på de du har?
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Dem er behagelig å ha på, virker vridningsstive, behagelig å stå å kjøre med og er helt vanntette.
Så jeg kan helt klart anbefale dem, sikkert en grunn til at BMW har valgt de støvlene i sitt sortiment også