JLafton's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Det høres bra ut :thumleft
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Etter en uke hjemme fikk jeg endelig tatt en luftetur med Tiger'n :thumleft
Hatt mye å drive med så har ikke rekket det før :-k
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Gikk tom for maling i dag, det var jo veldig dårlig planlagt \:D/
Da blir det langtur i morgen :thumleft
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Da var en fin tur over for denne gang, vart litt uheldig med været i dag, litt regn å mye vind over Hardangervidda og oppe på Osafjellet ellers tørt å fint helt til jeg kom til Hemsedal på vei hjem, derifra hølja det ned hele veien hjem.

Osafjellet var utrolig fint, også møtte jeg en veldig hyggelig kar som jeg nok ble stående å prate med en times tid. Han hadde vert ute å gått en tur opp til radio/sikringsbua til demningen. Mannen var 87år, jeg ble nesten sjokkert når han sa det, for han så ikke eldre ut en 60. Han var fra Osa så han hadde mye å fortelle om kraftverks utbyggingen der oppe som han også hadde vert med på.

Fikk også kjørt Aurlandsfjellet for første gang, men en liten grus avstikker :thumleft

Prøvde meg også oppover en vei mellom Lærdal og Borlaug, for hadde jo sett den på kartet. Denne var grusvei, men kom ikke lenger enn 13km innover, der var det lukket å låst da det var militært område.


Så har jeg fått tatt noen bilder rundt omkring på runden.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

JLafton's Blogg

Post by freddy123 »

For en tur det ser ut som du har hatt [emoji1]

Ser ut som tigeren bare faller helt naturlig inn i bildene, det er liksom der den hører hjemme særlig de bildene oppe i fjellet med grusen [emoji2]



Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: JLafton's Blogg

Post by frode »

Enig i at det stort sett er kjipt med regn, men å sitte i duskregnet oppå fjellet med primusen der ser rett og slett trivelig ut likevel! Supert referat, Aurlandsvegen er en av mine absolutte favoritter.
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

freddy123 wrote:For en tur det ser ut som du har hatt [emoji1]

Ser ut som tigeren bare faller helt naturlig inn i bildene, det er liksom der den hører hjemme særlig de bildene oppe i fjellet med grusen [emoji2]



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var en veldig fin tur, selv med litt mengder regn på slutten sitter jeg igjen med bare positive tilbakeblikk :thumleft
Hadde jeg ikke hatt på regntrekket på tankveska hadde jeg nok sliti å finni igjen Tiger'n når jeg gikk langt ifra den :lol:
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

frode wrote:Enig i at det stort sett er kjipt med regn, men å sitte i duskregnet oppå fjellet med primusen der ser rett og slett trivelig ut likevel! Supert referat, Aurlandsvegen er en av mine absolutte favoritter.
Måtte bare finne ly bak en steinknaus så var det helt OK å kose seg med kaffe å mat :thumleft
Aurlandsfjellet var veldig fint, fant også en grusavstikker til noe telemast eller hva det er som du ser på nest siste bilde. Men kom meg ikke helt frem til der veien sluttet, det var for mye snø der.
User avatar
RuneMC
Posts: 2026
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: JLafton's Blogg

Post by RuneMC »

Heftig dagtur det der :thumleft

Fine bilder. Det Osafjellet så ikke dumt ut...

At været er så ustabilt har nok med at jeg har en ferieuke nå. Vasket sykkelen idag tidlig i solskinn, men nå nettopp bøttet det ned store mengder ](*,) Hadde litt planer om Jotunheimveien igår, men med regnskyer i nord, skar jeg heller over fra Bagn til Dokka og tok litt inspirert kjøring nedover vestre Randsfjorden :)
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

RuneMC wrote:Heftig dagtur det der :thumleft

Fine bilder. Det Osafjellet så ikke dumt ut...

At været er så ustabilt har nok med at jeg har en ferieuke nå. Vasket sykkelen idag tidlig i solskinn, men nå nettopp bøttet det ned store mengder ](*,) Hadde litt planer om Jotunheimveien igår, men med regnskyer i nord, skar jeg heller over fra Bagn til Dokka og tok litt inspirert kjøring nedover vestre Randsfjorden :)
Det kan anbefales å ta en tur opp der [emoji106]

Det er ustabilt her også, regn og torden tidligere i dag, men klart å fint nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Testet litt med Tutoro oljen nå. Syntes den vanlige oljen blir for tynn å skvetter rundt mens den pluss 25 blir for tykk. Men den må jeg ha skrudd opp skruen 4-5 omdreininger for at det i det hele tatt skal komme en dråpe under 20c, å da kommer det altfor skjeldent.
Så nå har jeg testet om dem skiller seg når jeg blander 50/50, noe dem ikke gjør.
Så trur jeg har funnet en bra løsning nå.
ImageImage
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: JLafton's Blogg

Post by BMWilly »

Flotte bilder det her. Var oppe ved den telemasta på Aurlandsfjellet for noen år sida. Fin utsikt derifra :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

Da har jeg sittet å planlagt litt rutevalg på turen tel jobb på mandag.
Ruta går nok Nesbyen - Tunhovd - Geilo - Eidfjord- Evanger - Eksingdal - Vikanes - Masfjordnes - Leirvåg - Kjeldstraumen.

Pakking får jeg ta i morgen, det blir nok full last, kommer nok til å se ut som en jorden rundt reise med tanke på oppakking, da jeg skal ha med en del arbeids klær og verneutstyr :thumleft
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: JLafton's Blogg

Post by JLafton »

I morgen efta blir det en mc tur til Østfold å ta en titt på ei campingvogn til ferien :thumleft
Post Reply