Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"
Posted: 19 Oct 2018 13:16
Ja, enig. Tror jeg har lært nå, selv om jeg er svært tunglært.
JRO wrote:
………….……………….
Knutk trigget meg litt også, han vurderer jo en 1250 BMW for 2019 sesongen og jeg må jo ha 10 kubikk større sykkel enn han.
Aksepterer og respekterer valgene dine, men jeg skjønner de ikke og er uenig med deg. Det å ha en 1200 adventure sykkel (BMW, KTM, Ducati, Triumph etc.) gir deg flere valgmuligheter enn noen andre sykkeltyper. De er perfekte på bane, på asfalt, grus og hvis du er den rette føreren også gode offroad. Jeg innrømmer at jeg ikke er så god til å håndtere sykkelen at jeg har forsøkt meg offroad, men se på Busa, BMWilly, Kant1, Spirit de håndterer store adventure maskiner godt offroad og kjører skjorta av de små putre maskinene.tshansen wrote:Hahaha... behovene er forskjellig... selv mener jeg at motorsykkel og adventure er så uendelig mye mer enn å kjøre rundt på svingete krøtterstier på asfalt. Komme seg ut i skogen, kjenne litt på elementene og få gode utfordringer. Kaste vekk litt på komfortdelen og finne nye løsninger og nye eventyr. Plutselig sitter du der med en crosser mellom bena du også...
En lekker liten sak den derojda wrote:Ser veldig bra ut
Sørg bare for at det IKKE er penger igen til full-anlegg nå da
Jeg vil si at en stor adventure sykkel ikke er best på noe med god til alt Uenig kan du gjerne være, men det forandrer ikke det faktum at uansett hvor god GSA'en min er, så er den ikke rett sykkel for mine nye eventyr. Jeg skal kjøre grus, å helst så mye som mulig framover. Jeg er langt ifra god nok til å håndtere en GSA i utfordrende terreng på samme måte som en 690 Så mye som jeg kjører alene, er det flere utfordringer enn fordeler med en stor tung sykkel. Men det er kjekt at vi er litt uenig... skal være rom for diskusjon, prøving og feiling. Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg har valgt rett til mitt bruk. Så kan du helst bare blombere hele den potta på ducatien... for jeg liker ikke lydenJRO wrote: Aksepterer og respekterer valgene dine, men jeg skjønner de ikke og er uenig med deg. Det å ha en 1200 adventure sykkel (BMW, KTM, Ducati, Triumph etc.) gir deg flere valgmuligheter enn noen andre sykkeltyper. De er perfekte på bane, på asfalt, grus og hvis du er den rette føreren også gode offroad. Jeg innrømmer at jeg ikke er så god til å håndtere sykkelen at jeg har forsøkt meg offroad, men se på Busa, BMWilly, Kant1, Spirit de håndterer store adventure maskiner godt offroad og kjører skjorta av de små putre maskinene.
Samtidig er det de store 1200 adventure syklene som har den største innovative kraften, se på alle de fører assisterte systemene disse syklene har som skal gjøre kjøreopplevelsen og sikkerheten bedre og ikke minst de semi adaptive demperne som sitter på disse syklene de tar asfalt krøtterstier og gjør de til slette motorveier.
Og bare for å ha sagt det, i min ungdom for ca. 42 år siden hadde jeg en Husqvarna 390 crosser og kjørte aktivt cross noen år. Solgte den når jeg ble kjæreste med kona mi Kari og første barnet kom.
Nyfrelst er du ihvertfalltshansen wrote:[Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg har valgt rett til mitt bruk.
Definitivt.... Lenge siden jeg har hatt det så kjekt på to hjul, men jeg ville ikke hatt det som milsluker på landeveien.Tommas wrote: Nyfrelst er du ihvertfall
tshansen wrote:Definitivt.... Lenge siden jeg har hatt det så kjekt på to hjul, men jeg ville ikke hatt det som milsluker på landeveien.Tommas wrote: Nyfrelst er du ihvertfall