Page 31 of 52

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 19 Oct 2018 13:16
by JRO
Ja, enig. Tror jeg har lært nå, selv om jeg er svært tunglært. [-( :-k

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 19 Oct 2018 13:24
by Tommas
Den ser meget lekker ut :thumleft

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 19 Oct 2018 16:35
by knutk
JRO wrote:
Image
………….……………….
Knutk trigget meg litt også, han vurderer jo en 1250 BMW for 2019 sesongen og jeg må jo ha 10 kubikk større sykkel enn han. :-k
:D :thumleft \:D/ \:D/

Vi dukker nok opp med nytt jern begge to :D :D

God tur til varmen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 19 Oct 2018 17:18
by tshansen
Hahaha... behovene er forskjellig... selv mener jeg at motorsykkel og adventure er så uendelig mye mer enn å kjøre rundt på svingete krøtterstier på asfalt. Komme seg ut i skogen, kjenne litt på elementene og få gode utfordringer. Kaste vekk litt på komfortdelen og finne nye løsninger og nye eventyr. Plutselig sitter du der med en crosser mellom bena du også... 8) :lol: :thumleft

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 19 Oct 2018 19:51
by JRO
tshansen wrote:Hahaha... behovene er forskjellig... selv mener jeg at motorsykkel og adventure er så uendelig mye mer enn å kjøre rundt på svingete krøtterstier på asfalt. Komme seg ut i skogen, kjenne litt på elementene og få gode utfordringer. Kaste vekk litt på komfortdelen og finne nye løsninger og nye eventyr. Plutselig sitter du der med en crosser mellom bena du også... 8) :lol: :thumleft
Aksepterer og respekterer valgene dine, men jeg skjønner de ikke og er uenig med deg. Det å ha en 1200 adventure sykkel (BMW, KTM, Ducati, Triumph etc.) gir deg flere valgmuligheter enn noen andre sykkeltyper. De er perfekte på bane, på asfalt, grus og hvis du er den rette føreren også gode offroad. Jeg innrømmer at jeg ikke er så god til å håndtere sykkelen at jeg har forsøkt meg offroad, men se på Busa, BMWilly, Kant1, Spirit de håndterer store adventure maskiner godt offroad og kjører skjorta av de små putre maskinene.

Samtidig er det de store 1200 adventure syklene som har den største innovative kraften, se på alle de fører assisterte systemene disse syklene har som skal gjøre kjøreopplevelsen og sikkerheten bedre og ikke minst de semi adaptive demperne som sitter på disse syklene de tar asfalt krøtterstier og gjør de til slette motorveier.

Og bare for å ha sagt det, i min ungdom for ca. 42 år siden hadde jeg en Husqvarna 390 crosser og kjørte aktivt cross noen år. Solgte den når jeg ble kjæreste med kona mi Kari og første barnet kom. :D

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 19 Oct 2018 20:25
by Palma
Jeg skjønner valget ditt JRO, skjønner at du ikke higer etter liten crosser, man er da voksen [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Men håper allikevel å se deg på grustur i øst i åra fremover [emoji106]
Lykke til med valg og god tur.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 07:24
by ashland
ojda wrote:Ser veldig bra ut :thumleft
Sørg bare for at det IKKE er penger igen til full-anlegg nå da [-X :evil: [-(
En lekker liten sak den der :D
Ikke penger igjen til full- anlegg?!?? Kan ikke kjøre for fri eksos heller.. Synes det var en fryd å ligge bak JRO i England :roll:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 08:35
by tshansen
JRO wrote: Aksepterer og respekterer valgene dine, men jeg skjønner de ikke og er uenig med deg. Det å ha en 1200 adventure sykkel (BMW, KTM, Ducati, Triumph etc.) gir deg flere valgmuligheter enn noen andre sykkeltyper. De er perfekte på bane, på asfalt, grus og hvis du er den rette føreren også gode offroad. Jeg innrømmer at jeg ikke er så god til å håndtere sykkelen at jeg har forsøkt meg offroad, men se på Busa, BMWilly, Kant1, Spirit de håndterer store adventure maskiner godt offroad og kjører skjorta av de små putre maskinene.

Samtidig er det de store 1200 adventure syklene som har den største innovative kraften, se på alle de fører assisterte systemene disse syklene har som skal gjøre kjøreopplevelsen og sikkerheten bedre og ikke minst de semi adaptive demperne som sitter på disse syklene de tar asfalt krøtterstier og gjør de til slette motorveier.

Og bare for å ha sagt det, i min ungdom for ca. 42 år siden hadde jeg en Husqvarna 390 crosser og kjørte aktivt cross noen år. Solgte den når jeg ble kjæreste med kona mi Kari og første barnet kom. :D
Jeg vil si at en stor adventure sykkel ikke er best på noe med god til alt :-) Uenig kan du gjerne være, men det forandrer ikke det faktum at uansett hvor god GSA'en min er, så er den ikke rett sykkel for mine nye eventyr. Jeg skal kjøre grus, å helst så mye som mulig framover. Jeg er langt ifra god nok til å håndtere en GSA i utfordrende terreng på samme måte som en 690 :-P Så mye som jeg kjører alene, er det flere utfordringer enn fordeler med en stor tung sykkel. Men det er kjekt at vi er litt uenig... skal være rom for diskusjon, prøving og feiling. Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg har valgt rett til mitt bruk. Så kan du helst bare blombere hele den potta på ducatien... for jeg liker ikke lyden :lol: :lol: \:D/

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 09:05
by Tommas
tshansen wrote:[Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg har valgt rett til mitt bruk.
Nyfrelst er du ihvertfall 8) :lol:

Image

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 09:10
by tshansen
Tommas wrote: Nyfrelst er du ihvertfall 8) :lol:
Definitivt.... =D> Lenge siden jeg har hatt det så kjekt på to hjul, men jeg ville ikke hatt det som milsluker på landeveien. ;-)

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 10:15
by hakhap
tshansen wrote:
Tommas wrote: Nyfrelst er du ihvertfall 8) :lol:
Definitivt.... =D> Lenge siden jeg har hatt det så kjekt på to hjul, men jeg ville ikke hatt det som milsluker på landeveien. ;-)

Ja det er vel ca 2 år siden eller når det var du byttet RR i Adv :erte

med det sagt støtter jeg helt klart å ha et egnet verktøy for det og det vil være veien hvis jeg noen gang får anledning å har 2+ sykler i garasjen.

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 10:16
by hakhap
Og tilbake til topic.

Veldig hyggelig å møtes i år og JRO og blir ikke overrasket hvis du stille rmed en ny italiener neste år, men ikke skuffet hvis du ikke bytter ut den du har :thumleft

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 20 Oct 2018 17:18
by Busa Trond
Den er sexy den nye 1260 enduro,
Likern selv godt i den gule varianten. Og samme til deg, takk for fellesskapet på turene i år :thumleft

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 28 Jan 2019 02:28
by ArcticTiger
Grrrattlere med dan JRO :thumleft Fikk du ny sykkel til bursdan eller :-k

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Posted: 28 Jan 2019 06:47
by DrGreve
Gratulerer så mye med ny sykkel og gratulerer så mye med dagen :thumleft