Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Busa Trond »

Kjenner bittebittelitt turbulens i lave hastigheter med GSAen. I full fart er den gullegod på laveste posisjon, ( men da er jeg kresen ) \:D/
Plukka med meg en givi s180t shield fra mcmessa som jeg skal gi en sjanse :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Kant1 »

Busa Trond wrote:Det så herlig ut med mctur JRO :thumleft
Men du kjørte nok feil vei. På Gol er det Slarverennet i dag, det ryktes at det er bortimot 3000 damer som deltar. Og dem skal nok på fest nede i sentrum etterpå :shock:
Kjerringa sa jeg hadde husarrest i kveld [-(
Trodde virkelig ikke at Busakakekona nektet deg noe som helst, Trond :shock: :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by mekkern »

JRO wrote:Kommet hjem igjen etter en kjempefin tur nedover Østfold i dag, ble ikke så mye utforskning av nye veier men en grei sesongstart. Legger inn noen bilder fra dagens tur. Litt kaldt var det med 6 timer i salen og 9 - 10 grader gjennom hele turen.

Det var stor kontroll på grenseovergangen i dag, kjørte bak to biler første bil ble vinket inn, men jeg slapp heldigvis forbi. \:D/ =D>
Jeg har som oftest også "flax" på grensa.... 8)

rundt 10 grader er som regel grensa når en skal kjøre noen timer, nesten uansett utstyr så blir en "frøsen" etter noen timer når varmetapet i fart er jevnt og trutt..
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Har fått tatt litt vårpuss i dag, skal vi se hvordan jeg gjorde dette.

Flytende Lano i skumsprøyta (ikke utblandet, kun såpe) 3 dråper Zalo i vaskevannet. Og WD40 som siste finsish. :D :thumleft og Biltema sin Vinyl finish på plasten.

Image

Image

Image

Syns det ble bra, blir en tur nedover Østfold på 3.mai, skal i en begravelse i Fredrikstad og kombinerer dette med en litt lenger MC tur.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Da sitter jeg å forbereder meg for Førerutviklingskurs på Rudskogen i morgen. Virker som været skal bli bra

Image

Sykkern er klargjort, smurt opp etter alle kunstens regler og ingen feilmeldinger er registrert. Kommer med en oppsummering etter en forhåpentligvis god kjøredag.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ashland »

Kos deg masse :thumleft

Har tenkt meg på Gardermoen til mandag og unnagjort de tre første modulene til Senior mc. Så blir det forhåpentligvis Rudskogen neste torsdag :D
fun is not a straight line
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Takk for det Ashland, skal nok bli en fin dag. Vi er 76 førere fra to bedrifter som skal hygge oss. Koster meg 350 kr. for en hel dag med instruktører og mye kjøring. :D :thumleft
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Okda »

JRO wrote:Takk for det Ashland, skal nok bli en fin dag. Vi er 76 førere fra to bedrifter som skal hygge oss. Koster meg 350 kr. for en hel dag med instruktører og mye kjøring. :D :thumleft

Dette høres bra ut - skal bare tørrtrene opp til Langesund på indre veier og ta ferja til Dk og Århus hvor vi skal på Classic Race...... det blir relativt heftig regner jeg med.....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Da er vi gått i gang med kjøredagen. Asfalten tørker opp og jeg skifter fra Klim til Joe Rocket jakka. ImageImage


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Kommet hjem fra en fantastisk dag på Rudskogen, omg sier jeg dette gir en gamling som meg skikkelig adrenalin kick.

Her noen bilder som oppsummerer dagen, først endelig et bilde i fart. Tatt av en kamerat fra jobben.

ImageRudskogen 19.mai 2017 by Ronnie Olsen, on Flickr

Her ligger jeg å kniver med en CBR1000X, tok den på langsida og holdt den bak meg hele passet. Men innrømmer at vi nok kjørte samme tempo.

Dekk blir jo slitt på løpsdag, her ser dere at det kun slites på sidene og ikke toppen.



Men må innrømme at når jeg valgte gul gruppe (de som er litt erfarne) så viste jeg at mange ville kjøre raskere enn meg. Og det skjedde,flere som passerte meg selv om jeg syns jeg kjørte svært bra.

Har hatt en liten konkurranse med meg selv at jeg skulle forsøke å nå 200 på langstrekken, flere av rundene så var jeg oppe å snuste på målet men jeg kom meg ikke over den magiske grensa. Men skjønte etter hvert at det var farten i langssvingen og utgangshastighet før rettstrekka som ville være utslagsgivende. Så ved å holde 2. gir gjennom svingen i ca. 90 km/t så hadde jeg muligheten. Og i 2 av rundene klarte jeg å nå målet, 202 km/t før innbremsing i enden av langstrekka. :D :thumleft \:D/

Tenkte at Garmin logger maks fart og at jeg kunne dokumentere målet mitt der, men selvfølgelig er det forskjell på speedometer fart og GPS fart. Så dette rapporterte Garmin. Og har da litt igjen til målet er nådd med GPS logging. :-k [-( [-X

ImageIMG_1366 by Ronnie Olsen, on Flickr

Men alt i alt en fantastisk dag som startet kl. 05.30 i dag og landet hjemme igjen kl. 19.00.
Last edited by JRO on 02 Aug 2017 22:14, edited 2 times in total.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Snikkeren »

Det der så absolutt ikke feil ut, JRO. Alltid kjekt å kunne utfolde seg uten å bekymre seg for møtende trafikk, sauer i veien, og ikke minst onkel politi. [emoji106]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Fantastisk [emoji1319][emoji1319] dette så himla gøy ut [emoji1303] jeg håper det snart blir muligheter for dette her på Vestlandet også snart [emoji6]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Busa Trond »

Pimpe opp ferdighetene på bane er gøy :D
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Busa Trond wrote:Pimpe opp ferdighetene på bane er gøy :D
Og som du ser BusaTrond, Joe Rocket jakka passer best på race track. :D :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by hakhap »

Fart ut av langsvingen er definitivt nøkkelen til start/mål strekken. Ser gøy ut.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply