Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by mekkern »

Viktig med de 29 øre ja.... :thumleft
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JK95 »

JRO wrote:
JK95 wrote:En brutal oppussing? :shock: Eller bygd mannehule? :-k
Er en stor oppussing av huset, så ja det koster penger. :thumleft
Vel unnt :thumleft
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

mekkern wrote:Viktig med de 29 øre ja.... :thumleft
Ja, og vær sikker på at jeg husket de 29 ørene når jeg la det inn i nettbanken. \:D/
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Okda »

JRO wrote:
mekkern wrote:Viktig med de 29 øre ja.... :thumleft
Ja, og vær sikker på at jeg husket de 29 ørene når jeg la det inn i nettbanken. \:D/

oioioi var dette nødvendig utgift for å få fri til kjøring neste år ?????????? ](*,)
OkDa
Fjr 1300
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by mekkern »

Okda wrote:
JRO wrote:
mekkern wrote:Viktig med de 29 øre ja.... :thumleft
Ja, og vær sikker på at jeg husket de 29 ørene når jeg la det inn i nettbanken. \:D/

oioioi var dette nødvendig utgift for å få fri til kjøring neste år ?????????? ](*,)
Bare de 29 ørene....... :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

mekkern wrote:
Okda wrote:
JRO wrote:
Ja, og vær sikker på at jeg husket de 29 ørene når jeg la det inn i nettbanken. \:D/

oioioi var dette nødvendig utgift for å få fri til kjøring neste år ?????????? ](*,)
Bare de 29 ørene....... :lol:
Ja, de 29 ørene gir meg fri tilgang til kjøring i 2018. I og med at jeg også trer av i arbeidslivet i 2018 så skal det bli mange gode km på sykkelen. :D \:D/
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Okda »

JRO wrote:
mekkern wrote:
Okda wrote:

oioioi var dette nødvendig utgift for å få fri til kjøring neste år ?????????? ](*,)
Bare de 29 ørene....... :lol:
Ja, de 29 ørene gir meg fri tilgang til kjøring i 2018. I og med at jeg også trer av i arbeidslivet i 2018 så skal det bli mange gode km på sykkelen. :D \:D/

Hva galt hadde du gjort for millionen da?????+

;-)
OkDa
Fjr 1300
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by knutk »

Gratulerer med din inntreden blant de privilegertes rekker JRO. Lykke til i din nye tilværelse. Håper vi får kjøre sammen også i 2018. Det er en sann fornøyelse å kjøre sammen med deg :D

Likeledes ønsker jeg dere alle god jul og godt nyttår. La oss håpe på en kort vinter og snarlig snøsmelte.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

knutk wrote:Gratulerer med din inntreden blant de privilegertes rekker JRO. Lykke til i din nye tilværelse. Håper vi får kjøre sammen også i 2018. Det er en sann fornøyelse å kjøre sammen med deg :D

Likeledes ønsker jeg dere alle god jul og godt nyttår. La oss håpe på en kort vinter og snarlig snøsmelte.
Ønsker deg og dine en god jul og godt nyttår, har merket ja at vi har samme komfort hastighet når vi drar på tur. Setter stor pris på å kjøre sammen med deg også knutk, håper på mange mil sammen i 2018. Vi tar vel pølsetreffet til Gielas som start på sesongen? :thumleft \:D/
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

@JRO: Appropos din engstelse for å bli pensjonist, så kan jeg nå berolige deg med at det er Fantastisk å få eie sin egen tid, det er en enorm frihetsfølelse :D
Det er omtrent samme følelsen som du får når du setter deg på Mottor-sykkern en vakker solskinnsdag, og drar avgårde for turens skyld :thumleft
Selv ble jeg permanent pensjonert fra 1 februar, og ja, det har vært 3 hæærrrlige uker!
Så, bare gled deg [-X
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ojda »

Man får Gratulere \:D/ Gaute :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

ArcticTiger wrote:@JRO: Appropos din engstelse for å bli pensjonist, så kan jeg nå berolige deg med at det er Fantastisk å få eie sin egen tid, det er en enorm frihetsfølelse :D
Det er omtrent samme følelsen som du får når du setter deg på Mottor-sykkern en vakker solskinnsdag, og drar avgårde for turens skyld :thumleft
Selv ble jeg permanent pensjonert fra 1 februar, og ja, det har vært 3 hæærrrlige uker!
Så, bare gled deg [-X
Hei AT og gratulerer som pensjonist, og engstelsen har nå gått over til å glede meg til dagen jeg kan gå av. Men et eller annet har jeg gjort bra på mine 43 år i og med at bedriften vil endre sluttdatoen min. Første avtalen jeg hadde var at sluttdato skulle være 28.2 men nå ønsker de å forlenge til 30.04 altså 2 måneder lenger. Er innstilt på å etterkomme det. Så da håper jeg at sola har kommet og smeltet det berget av snø som er i Kongsberg. :D \:D/

Imagesnø2 2018 by Ronnie Olsen, on Flickr

Imagesnø 2018 by Ronnie Olsen, on Flickr

Håper at sesongen 2018 blir et bra MC år for JRO. :) :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Da er 2018 sesongen offisielt åpnet for JRO. Ble en god runde i dag gjennom deler av Buskerud og Vestfold. Fine veier, men kom på steder like rundt Andebu med mye grus på veien og enkelte steder helt nede i 5 grader. Spørs om ikke dette var noen kuldehull.

Ducatien er kun tatt ut av garasjen og startet opp, det som er blitt kjøpt i løpet av vinteren er nytt Corbin sete, liten låsbar oppbevaringsboks og noen decaler som jeg ikke har fått satt på ennå. Her noen bilder fra dagen.

ImageIMG_0049 by Ronnie Olsen, on Flickr

ImageIMG_0048 by Ronnie Olsen, on Flickr

Ser du hvor jeg har vært Gielas? :D :-k

ImageIMG_0050 by Ronnie Olsen, on Flickr

Tenkte jeg måtte gjøre litt rekognosering før pølsetreffet. :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Snikkeren »

Velkommen på veien, JRO. [emoji106]
Hvordan var den nye salen da? Fornøyd med kjøpet?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by hakhap »

Den nye salen ser veldig bra ut, passer veldig bra, håper den var like god å sitte på :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply