Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Kant1 »

JRO wrote:
Ser at det diskuteres Europa tur neste år. Kanskje jeg skulle hive meg med på den turen? :D
Jeg er 100% sikker på at det ikke er noen som blir lei seg om du blir med sør og/eller vestover.
Det blir nok spennende å være "pensjonist" men jeg tror ikke du kommer til å kjede deg :thumleft

Velkommen til å være med iallefall :-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Kant1 wrote:
JRO wrote:
Ser at det diskuteres Europa tur neste år. Kanskje jeg skulle hive meg med på den turen? :D
Jeg er 100% sikker på at det ikke er noen som blir lei seg om du blir med sør og/eller vestover.
Det blir nok spennende å være "pensjonist" men jeg tror ikke du kommer til å kjede deg :thumleft

Velkommen til å være med iallefall :-)
Takker for den Olav, hyggelig å høre at en er velkommen blant MC venner. :D :thumleft Skal forsøke å være positiv ovenfor arbeidsgiver som ikke har plass til meg lenger. Nei, det var en negativ kommentar. Skal forsøke å skjerpe meg. [-X :-k
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Tommas »

Tror det er utrolig mye artig på TV på formiddagen også :thumleft





:lol:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Tommas wrote:Tror det er utrolig mye artig på TV på formiddagen også :thumleft

:lol:
Ja, frokost TV kan bli den nye hit'en. :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ojda »

Du høres ut som om du vil ha noen grublende stunder i den nermeste framtid Ronnie, men jeg er overbevist om at dette blir bra når du begynner å få noen av brikkene "fysisk på plass" :thumleft
Hiv deg med på en "jungel-tur" med gutta, det gjør alltid godt.
Også i planleggningsfasen. =D> Flott å ha noe å fylle kålrabien med :D
Å jeg stemmer i med han Olav, det hadde vært en glede å ha deg på slep \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

Hælllvette Rånny, nok stål og god tid til å bruke de opp på egenhånd, hva erre du surker for :roll: :roll:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ojda »

ArcticTiger wrote:Hælllvette Rånny, nok stål og god tid til å bruke de opp på egenhånd, hva erre du surker for :roll: :roll:
Han tror at nesten ingen vil sette pris på han lenger! Men der tar han jo skammelig feil \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

ojda wrote:
ArcticTiger wrote:Hælllvette Rånny, nok stål og god tid til å bruke de opp på egenhånd, hva erre du surker for :roll: :roll:
Han tror at nesten ingen vil sette pris på han lenger! Men der tar han jo skammelig feil \:D/
Fy F....n her fårn passet sitt påskrevet, og blir sparket bak. Og jeg som syns litt synd på meg selv. Men igjen her inne er det kamerater som sier ifra, så nå har jeg fått den boosten jeg trengte. Blås vekk tunge tanker, vente med spenning på mars og sola skal komme, fyre opp Ducen og lev livet. Dette trengte jeg. Takk for det guttær. :D :thumleft \:D/
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Gielas »

JRO wrote:
ojda wrote:
ArcticTiger wrote:Hælllvette Rånny, nok stål og god tid til å bruke de opp på egenhånd, hva erre du surker for :roll: :roll:
Han tror at nesten ingen vil sette pris på han lenger! Men der tar han jo skammelig feil \:D/
Fy F....n her fårn passet sitt påskrevet, og blir sparket bak. Og jeg som syns litt synd på meg selv. Men igjen her inne er det kamerater som sier ifra, så nå har jeg fått den boosten jeg trengte. Blås vekk tunge tanker, vente med spenning på mars og sola skal komme, fyre opp Ducen og lev livet. Dette trengte jeg. Takk for det guttær. :D :thumleft \:D/
My man, my man JRO :thumleft
Gielas
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ashland »

JRO wrote:
ojda wrote:
ArcticTiger wrote:Hælllvette Rånny, nok stål og god tid til å bruke de opp på egenhånd, hva erre du surker for :roll: :roll:
Han tror at nesten ingen vil sette pris på han lenger! Men der tar han jo skammelig feil \:D/
Fy F....n her fårn passet sitt påskrevet, og blir sparket bak. Og jeg som syns litt synd på meg selv. Men igjen her inne er det kamerater som sier ifra, så nå har jeg fått den boosten jeg trengte. Blås vekk tunge tanker, vente med spenning på mars og sola skal komme, fyre opp Ducen og lev livet. Dette trengte jeg. Takk for det guttær. :D :thumleft \:D/
Selv om det nok er litt vemodig å gå over i pensjonistenes rekker etter så mange år, er det godt du ser bedre på det!
Husk; Nå får du tid til å gjøre det du har lyst til, uten å ta hensyn til jobb og arbeidsgivere :thumleft
fun is not a straight line
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by knutk »

Å avslutte karrieren og "ta en for laget" ble belyst i denne serien.
https://tv.nrk.no/serie/vikingane/MUHH3 ... /episode-1.

Heldig vis er dagens metoder litt rundere i kanten.

De fleste av oss vet at så lenge vi er i arbeidslivet vil det ta slutt en dag, og det er vi mentalt innstilt på. Å fremskynde datoene med flere år kan komme brått på, og man er ikke forberedt.
Man kan da velge følge "glasset halvtomt" linjen å føle seg presset ut, og det er kanskje første tanken som slår en. På mange arbeidsplasser bygger man opp ansenitet, og med den følger med opparbeidelse av privilegier i forhold til de yngre medarbeiderne. Om man da skal bli den som må gå, fremfor de yngre kollegaene strider mot privilegie-linjen.

Men om man snur litt på det, er det faktisk dritte bra.
Man viser at man er voksen og tar ansvar og trer til sides til fordel for en yngre medarbeider som ellers måtte gå. Kanskje et ungt menneske i etableringsfasen, med små barn og store utgifter. Om de yngre må gå havner de ut i arbeidsløshet, med omstillingen en ny jobb drar med seg (kanskje må de flytte, dra barna ut av skolen etc), mens vi "gamlekara" går over i ett ytterligere priviligert liv, der vi får flere ekstra år hvor vi kan gjøre akkurat det vi måtte ønske, og pengene ramler inn på konto uten at vi legger to pinner i kryss. Vi kan tillate oss å prøve oss på hva vi måtte ønske, og trenger ikke å tenke på det økonomiske aspektet i hele tatt.
De ekstra årene vi får på den måten kan ikke prises, de er ubetallige.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

knutk wrote:Å avslutte karrieren og "ta en for laget" ble belyst i denne serien.
https://tv.nrk.no/serie/vikingane/MUHH3 ... /episode-1.

Heldig vis er dagens metoder litt rundere i kanten.

De fleste av oss vet at så lenge vi er i arbeidslivet vil det ta slutt en dag, og det er vi mentalt innstilt på. Å fremskynde datoene med flere år kan komme brått på, og man er ikke forberedt.
Man kan da velge følge "glasset halvtomt" linjen å føle seg presset ut, og det er kanskje første tanken som slår en. På mange arbeidsplasser bygger man opp ansenitet, og med den følger med opparbeidelse av privilegier i forhold til de yngre medarbeiderne. Om man da skal bli den som må gå, fremfor de yngre kollegaene strider mot privilegie-linjen.

Men om man snur litt på det, er det faktisk dritte bra.
Man viser at man er voksen og tar ansvar og trer til sides til fordel for en yngre medarbeider som ellers måtte gå. Kanskje et ungt menneske i etableringsfasen, med små barn og store utgifter. Om de yngre må gå havner de ut i arbeidsløshet, med omstillingen en ny jobb drar med seg (kanskje må de flytte, dra barna ut av skolen etc), mens vi "gamlekara" går over i ett ytterligere priviligert liv, der vi får flere ekstra år hvor vi kan gjøre akkurat det vi måtte ønske, og pengene ramler inn på konto uten at vi legger to pinner i kryss. Vi kan tillate oss å prøve oss på hva vi måtte ønske, og trenger ikke å tenke på det økonomiske aspektet i hele tatt.
De ekstra årene vi får på den måten kan ikke prises, de er ubetallige.
Takk Knut, du er en mann med både muntlige og skriftlige gode egenskaper. Setter pris på dine betraktinger, og skal legge de inn som en del av min beslutning. Og er helt enig at vi som er i riktig alder skal "ta en for laget" slik at yngre kan føle seg litt mer trygge.

Tenk jeg strartet min arbeidskarriere 13.08.1974 kl. 09.00. Da hadde jeg reist fra Fredrikstad for å bo på hybel i Kongsberg og var verktøymaker lærling. Nå etter 43 år er det over, jeg har hatt mange fantastiske år i min arbeidskarriere. Var Klubbformann under KV-krisa, har vært med å startet en bedrift i USA var utestasjonert i nesten 3 år hvor bediften gikk fra 4 ansatte til 120 ansatte når jeg reiste hjem. Og de siste 10 årene har jeg jobbet som Personalsjef.

Jeg har nå snudd tankene i hodet og er klar for å ta fatt på perioden etter jobb. Og den skal nytes med MC kjøring så lnge jeg er i stand til det. Knutk vi sees på veien i 2018. :D :thumleft \:D/
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Da ble denne betalt i dag, oppussingen er ferdig nå må vi bare bo oss inn i alt det nye.

ImageIMG_0007 by Ronnie Olsen,

Forsvant litt av sparekontoen. :D [-X
Last edited by JRO on 22 Dec 2017 19:03, edited 1 time in total.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JK95 »

En brutal oppussing? :shock: Eller bygd mannehule? :-k
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

JK95 wrote:En brutal oppussing? :shock: Eller bygd mannehule? :-k
Er en stor oppussing av huset, så ja det koster penger. :thumleft
Post Reply