Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Palma wrote: På grustreffet så kjører jo han liten moppe :lol:
HEY!! Det er ikke størrelsen det kommer an på :lol: :lol: :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Palma »

tshansen wrote:
Palma wrote: På grustreffet så kjører jo han liten moppe :lol:
HEY!! Det er ikke størrelsen det kommer an på :lol: :lol: :lol: :lol:
Sa brudgommen...
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Kant1 wrote:Nydelig nydelig... \:D/
misunnelsen traff meg midtskips. :D
2016 modellen min kjennes brått fullstendig utdatert ut. :roll:

Men blir nok StorTiger ut denne sesongen også, er sååå sugen på GS 1250 men har andre vurderinger inne i bildet også....

Gleder meg til å se den live :thumleft
Takk for det kant1, noen i forumet må jo ha noe nytt i 2020 også. Så da kommer vel du med en lang tråd neste vinter slik at vi holder PMS'en i sjakk.
Ambro wrote:Var en ny forbedret sal på min 1260S, mulig Enduro har fått en bedre enn den også. Jeg har i alle fall ikke behov for noen custom sal på min.
Gratulerer med 64cc ekstra!
Takk for det ambro, sjelden å se deg på forumet. Har vinter kjøring på mc gått bra i vinter?
JK95 wrote:Flott redskap det der :thumleft
Takk for det JK95
knutk wrote:
Summerer vi CC og buk-volum blir vi klare vinnere, og skal vi skikkelig gni det inn inkluderer vi topp-boks volum.

PS: Sykkelen ser ordentlig fin ut @JRO. Blir spennende å se den på pølsetreffet :D :thumleft
Skal komme med en betroelse når det det gjelder buk volum, jeg sluttet å røyke 20 oktober etter å ha røyket i over 40 år. Det er mye positivt med å slutte å røyke, men det er en minus og det er at vekta og buk volumet øker. Så knutk jeg tar nok deg på både mer cc på sykkel og større buk volum. :D Hvordan går det med 1250 GSA'en er den kommet i butikk, har du vært å sett den?
tshansen wrote:
Palma wrote: På grustreffet så kjører jo han liten moppe :lol:
HEY!! Det er ikke størrelsen det kommer an på :lol: :lol: :lol: :lol:
Husk jeg har bodd i USA der hvor "Size matter" og det lever jeg etter. \:D/ =D>
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Gielas »

JRO wrote:Da har jeg vært en tur hos Løvaas og kikket på ny sykkelen min. Den sto dere så fin i solskinnet og bare ventet på å bli hentet.
Fikk prøvesittet litt og jeg skal nok kose meg på denne. :D :thumleft \:D/ =D>
Grattis Ronnie :thumleft
Gratis pølse m/valgfri lompe eller brød vanker på pølsetreffet \:D/
Gielas
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Okda »

JRO wrote: ---- noen i forumet må jo ha noe nytt i 2020 også. Så da kommer vel du med en lang tråd neste vinter slik at vi holder PMS'en i sjakk.
knutk wrote:
Skal komme med en betroelse når det det gjelder buk volum, jeg sluttet å røyke 20 oktober etter å ha røyket i over 40 år. Det er mye positivt med å slutte å røyke, men det er en minus og det er at vekta og buk volumet øker. Så knutk jeg tar nok deg på både mer cc på sykkel og større buk volum. :D Hvordan går det med 1250 GSA'en er den kommet i butikk, har du vært å sett den?

=D>
Kjempefin den MCen du har fått tak i der :) Bare pass på at koffertene sitter godt fast - det er de ikke så gode på der hos Løvås husker jeg :) og så så bra at du ofrer deg for forumsmedlemmene da og kommer med noe nytt :) .......

Ad røykeslutt så føles det som om det var i går, men nå er det 16 år siden og de kiloene du får nå bli sittende så finn noe annet å tygge på enn søtsaker snarest men bra jobba da at du klarer å holde deg :)
OkDa
Fjr 1300
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by mekkern »

Okda wrote:
JRO wrote: ---- noen i forumet må jo ha noe nytt i 2020 også. Så da kommer vel du med en lang tråd neste vinter slik at vi holder PMS'en i sjakk.
knutk wrote:
Skal komme med en betroelse når det det gjelder buk volum, jeg sluttet å røyke 20 oktober etter å ha røyket i over 40 år. Det er mye positivt med å slutte å røyke, men det er en minus og det er at vekta og buk volumet øker. Så knutk jeg tar nok deg på både mer cc på sykkel og større buk volum. :D Hvordan går det med 1250 GSA'en er den kommet i butikk, har du vært å sett den?

=D>
Kjempefin den MCen du har fått tak i der :) Bare pass på at koffertene sitter godt fast - det er de ikke så gode på der hos Løvås husker jeg :) og så så bra at du ofrer deg for forumsmedlemmene da og kommer med noe nytt :) .......

Ad røykeslutt så føles det som om det var i går, men nå er det 16 år siden og de kiloene du får nå bli sittende så finn noe annet å tygge på enn søtsaker snarest men bra jobba da at du klarer å holde deg :)
Sykkelen så skikkelig bra ut :thumleft

Ad. Røykestopp- Det er en bieffekt av røykestopp som kommer i tillegg til at man får litt "sug" på noe å putte i seg:
nemlig økt opptak av næringsstoffer også...så for å ikke gå opp i "volum" må en i tillegg til røykestopp innta MINDRE kalorier enn når en røkte...
Dette kommer som en tilleggsbelastning resten av livet også...Ikke spør hvordan jeg vet dette... :roll:

Jeg leder nok fortsatt på BMI selv om jeg prøver å tape....... :lol:
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Ambro »

JRO wrote: Takk for det ambro, sjelden å se deg på forumet. Har vinter kjøring på mc gått bra i vinter?
Jo, har gått mye bedre enn jeg selv fryktet. Snart kjørt 4.000km på varierende vinterføre i Oslo.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by knutk »

JRO wrote: …...
Skal komme med en betroelse når det det gjelder buk volum, jeg sluttet å røyke 20 oktober etter å ha røyket i over 40 år. Det er mye positivt med å slutte å røyke, men det er en minus og det er at vekta og buk volumet øker. Så knutk jeg tar nok deg på både mer cc på sykkel og større buk volum. :D Hvordan går det med 1250 GSA'en er den kommet i butikk, har du vært å sett den?
Gratulere med røykeslutt. Skjønner at det ikke er lett. :thumleft
Nå skal jeg ikke starte en konkuranse om hvem som blir "størst", men jeg har også gjort mitt.
Gikk på en smell og kjøpte meg en BatteriFolkevogn. Og hva er så feitende med det? Jo, greia er, den må lades iblant, og det innebærer litt venting. Og hurtigladerne ligger ofte vegg i vegg med fristelser. Så da blir det kaffe ++ mens man venter, og ++ er sjelden bra for verken folkehelsa eller bukselinningen. Det skal ikke være lett . ](*,)

Vet ikke når sykkelen kommer, regner med at den blir produsert i nærmeste fremtid for levering i april. Håper den dukker opp før påske, men har ikke fått noen bekreftelse på dato.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Okda »

knutk wrote: Gikk på en smell og kjøpte meg en BatteriFolkevogn. Og hva er så feitende med det? Jo, greia er, den må lades iblant, og det innebærer litt venting. Og hurtigladerne ligger ofte vegg i vegg med fristelser. Så da blir det kaffe ++ mens man venter, og ++ er sjelden bra for verken folkehelsa eller bukselinningen. Det skal ikke være lett . ](*,)
Huff alle de usynlige fellene de legger for oss vanlige dødelige :evil:

Det MÅ være fordi de ser at snittalderen kryper oppover og det skal de ha slutt på - det er for dyrt for samfunnet :)
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Palma »

JRO wrote:
Skal komme med en betroelse når det det gjelder buk volum, jeg sluttet å røyke 20 oktober etter å ha røyket i over 40 år. Det er mye positivt med å slutte å røyke, men det er en minus og det er at vekta og buk volumet øker.
Det står respekt av å legge vekk røyken etter 40 år, men det verste er jo allikevel at alle folk rundt en blir så innmari grinete, sure og kverulerende så da er det helt innafor å trøstespise litt :)
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Okda wrote: Kjempefin den MCen du har fått tak i der :) Bare pass på at koffertene sitter godt fast - det er de ikke så gode på der hos Løvås husker jeg :) og så så bra at du ofrer deg for forumsmedlemmene da og kommer med noe nytt :) .......

Ad røykeslutt så føles det som om det var i går, men nå er det 16 år siden og de kiloene du får nå bli sittende så finn noe annet å tygge på enn søtsaker snarest men bra jobba da at du klarer å holde deg :)
Takk for det okda, ja skal sjekke at koffertene sitter godt på når jeg henter den. Kanskje du tar deg en tur til pølsetreffet nå i år?

Har skjønt at det blir noen ekstra kilo ja når en slutter å røyke. Men får håpe at de positive sidene veier opp for noen kilo ekstra. [-( :-k
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by kvase »

JRO wrote:
Kant1 wrote:Nydelig nydelig... \:D/

Skal komme med en betroelse når det det gjelder buk volum, jeg sluttet å røyke 20 oktober etter å ha røyket i over 40 år. \:D/ =D>
:thumleft =D> \:D/
Gratulere jeg føler med deg sjøl slutta jeg etter ca. 35 år i røyken å på det verste gikk det en Tobakkspakke med karva bla om dagen folk lukta meg før de så meg.
Nå er det snart 10 år siden å det er deilig \:D/ =D>
Litt vektøkning går helt bra . Verre er det med skjelettet :shock:
Bedre å stappe kronnasjene i mange opplevelser og utstyr som gir deg en gledes rus -Tja lit små godt må vel gå an man skal jo leve å :D ;-)
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Okda »

JRO wrote:
Okda wrote: Kjempefin den MCen du har fått tak i der :) Bare pass på at koffertene sitter godt fast - det er de ikke så gode på der hos Løvås husker jeg :) og så så bra at du ofrer deg for forumsmedlemmene da og kommer med noe nytt :) .......

Ad røykeslutt så føles det som om det var i går, men nå er det 16 år siden og de kiloene du får nå bli sittende så finn noe annet å tygge på enn søtsaker snarest men bra jobba da at du klarer å holde deg :)
Takk for det okda, ja skal sjekke at koffertene sitter godt på når jeg henter den. Kanskje du tar deg en tur til pølsetreffet nå i år?

Har skjønt at det blir noen ekstra kilo ja når en slutter å røyke. Men får håpe at de positive sidene veier opp for noen kilo ekstra. [-( :-k
Er nok usikker på om jeg kan ta turen på pølsetreffet, men det hadde jo vært moro uansett, mi får se som barnebarnet herma etter bestemora.....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Liten oppdatering, Enduro 2016 ble solgt i går fredag 5. april. Så da var det i orden. Jeg har avtalt henting av 2019 Enduro i påske uka. Regner med at jeg henter den mandag 15. april. Så blir det å kjøre for å få tatt 1 000 km service så fort som mulig. :thumleft \:D/
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by knutk »

JRO wrote:Liten oppdatering, Enduro 2016 ble solgt i går fredag 5. april. Så da var det i orden. Jeg har avtalt henting av 2019 Enduro i påske uka. Regner med at jeg henter den mandag 15. april. Så blir det å kjøre for å få tatt 1 000 km service så fort som mulig. :thumleft \:D/
Spennende. Det betyr jeg har hatt mer kubikk en deg i 4 dager. Små gleder er også gleder :redface

Ser frem til å se din nye sykkel \:D/
Post Reply