Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Ja, enig. Tror jeg har lært nå, selv om jeg er svært tunglært. [-( :-k
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Tommas »

Den ser meget lekker ut :thumleft
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by knutk »

JRO wrote:
Image
………….……………….
Knutk trigget meg litt også, han vurderer jo en 1250 BMW for 2019 sesongen og jeg må jo ha 10 kubikk større sykkel enn han. :-k
:D :thumleft \:D/ \:D/

Vi dukker nok opp med nytt jern begge to :D :D

God tur til varmen
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Hahaha... behovene er forskjellig... selv mener jeg at motorsykkel og adventure er så uendelig mye mer enn å kjøre rundt på svingete krøtterstier på asfalt. Komme seg ut i skogen, kjenne litt på elementene og få gode utfordringer. Kaste vekk litt på komfortdelen og finne nye løsninger og nye eventyr. Plutselig sitter du der med en crosser mellom bena du også... 8) :lol: :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

tshansen wrote:Hahaha... behovene er forskjellig... selv mener jeg at motorsykkel og adventure er så uendelig mye mer enn å kjøre rundt på svingete krøtterstier på asfalt. Komme seg ut i skogen, kjenne litt på elementene og få gode utfordringer. Kaste vekk litt på komfortdelen og finne nye løsninger og nye eventyr. Plutselig sitter du der med en crosser mellom bena du også... 8) :lol: :thumleft
Aksepterer og respekterer valgene dine, men jeg skjønner de ikke og er uenig med deg. Det å ha en 1200 adventure sykkel (BMW, KTM, Ducati, Triumph etc.) gir deg flere valgmuligheter enn noen andre sykkeltyper. De er perfekte på bane, på asfalt, grus og hvis du er den rette føreren også gode offroad. Jeg innrømmer at jeg ikke er så god til å håndtere sykkelen at jeg har forsøkt meg offroad, men se på Busa, BMWilly, Kant1, Spirit de håndterer store adventure maskiner godt offroad og kjører skjorta av de små putre maskinene.

Samtidig er det de store 1200 adventure syklene som har den største innovative kraften, se på alle de fører assisterte systemene disse syklene har som skal gjøre kjøreopplevelsen og sikkerheten bedre og ikke minst de semi adaptive demperne som sitter på disse syklene de tar asfalt krøtterstier og gjør de til slette motorveier.

Og bare for å ha sagt det, i min ungdom for ca. 42 år siden hadde jeg en Husqvarna 390 crosser og kjørte aktivt cross noen år. Solgte den når jeg ble kjæreste med kona mi Kari og første barnet kom. :D
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Palma »

Jeg skjønner valget ditt JRO, skjønner at du ikke higer etter liten crosser, man er da voksen [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Men håper allikevel å se deg på grustur i øst i åra fremover [emoji106]
Lykke til med valg og god tur.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ashland »

ojda wrote:Ser veldig bra ut :thumleft
Sørg bare for at det IKKE er penger igen til full-anlegg nå da [-X :evil: [-(
En lekker liten sak den der :D
Ikke penger igjen til full- anlegg?!?? Kan ikke kjøre for fri eksos heller.. Synes det var en fryd å ligge bak JRO i England :roll:
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

JRO wrote: Aksepterer og respekterer valgene dine, men jeg skjønner de ikke og er uenig med deg. Det å ha en 1200 adventure sykkel (BMW, KTM, Ducati, Triumph etc.) gir deg flere valgmuligheter enn noen andre sykkeltyper. De er perfekte på bane, på asfalt, grus og hvis du er den rette føreren også gode offroad. Jeg innrømmer at jeg ikke er så god til å håndtere sykkelen at jeg har forsøkt meg offroad, men se på Busa, BMWilly, Kant1, Spirit de håndterer store adventure maskiner godt offroad og kjører skjorta av de små putre maskinene.

Samtidig er det de store 1200 adventure syklene som har den største innovative kraften, se på alle de fører assisterte systemene disse syklene har som skal gjøre kjøreopplevelsen og sikkerheten bedre og ikke minst de semi adaptive demperne som sitter på disse syklene de tar asfalt krøtterstier og gjør de til slette motorveier.

Og bare for å ha sagt det, i min ungdom for ca. 42 år siden hadde jeg en Husqvarna 390 crosser og kjørte aktivt cross noen år. Solgte den når jeg ble kjæreste med kona mi Kari og første barnet kom. :D
Jeg vil si at en stor adventure sykkel ikke er best på noe med god til alt :-) Uenig kan du gjerne være, men det forandrer ikke det faktum at uansett hvor god GSA'en min er, så er den ikke rett sykkel for mine nye eventyr. Jeg skal kjøre grus, å helst så mye som mulig framover. Jeg er langt ifra god nok til å håndtere en GSA i utfordrende terreng på samme måte som en 690 :-P Så mye som jeg kjører alene, er det flere utfordringer enn fordeler med en stor tung sykkel. Men det er kjekt at vi er litt uenig... skal være rom for diskusjon, prøving og feiling. Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg har valgt rett til mitt bruk. Så kan du helst bare blombere hele den potta på ducatien... for jeg liker ikke lyden :lol: :lol: \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Tommas »

tshansen wrote:[Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg har valgt rett til mitt bruk.
Nyfrelst er du ihvertfall 8) :lol:

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Tommas wrote: Nyfrelst er du ihvertfall 8) :lol:
Definitivt.... =D> Lenge siden jeg har hatt det så kjekt på to hjul, men jeg ville ikke hatt det som milsluker på landeveien. ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by hakhap »

tshansen wrote:
Tommas wrote: Nyfrelst er du ihvertfall 8) :lol:
Definitivt.... =D> Lenge siden jeg har hatt det så kjekt på to hjul, men jeg ville ikke hatt det som milsluker på landeveien. ;-)

Ja det er vel ca 2 år siden eller når det var du byttet RR i Adv :erte

med det sagt støtter jeg helt klart å ha et egnet verktøy for det og det vil være veien hvis jeg noen gang får anledning å har 2+ sykler i garasjen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by hakhap »

Og tilbake til topic.

Veldig hyggelig å møtes i år og JRO og blir ikke overrasket hvis du stille rmed en ny italiener neste år, men ikke skuffet hvis du ikke bytter ut den du har :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Busa Trond »

Den er sexy den nye 1260 enduro,
Likern selv godt i den gule varianten. Og samme til deg, takk for fellesskapet på turene i år :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

Grrrattlere med dan JRO :thumleft Fikk du ny sykkel til bursdan eller :-k
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by DrGreve »

Gratulerer så mye med ny sykkel og gratulerer så mye med dagen :thumleft
Post Reply