Re: Epylypzons blogg - Tjuvradder på besøk
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Da har jeg fått svar fra MC Huset. Det er enten slakk i råde eller skjørtebank på høyre side.
De venter nå på svar fra BMW Norge..
De venter nå på svar fra BMW Norge..
Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Øøø? For meg er dette helt gresk? Hva vil dette si?
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Den er ikke såå gammel den GS'n din, spørs om kjørekaren er litt for hard me'nEpylypzon wrote:Da har jeg fått svar fra MC Huset. Det er enten slakk i råde eller skjørtebank på høyre side.
De venter nå på svar fra BMW Norge..
Men skjørte-/rådebank.. noe feil med smøringa da, eller legeringsfeil ?
Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Det høres i alle fall dyrt utLordShaft wrote:Øøø? For meg er dette helt gresk? Hva vil dette si?
Note4
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Råde er den pinnen som stempelet er festet til som er en del av veiva .... Får man slakke der så gjør vel det så stempelet også får noe vandring/kast i seg som medfører at skjørtet på stempelet i dette tilfellet har tatt borti syllinderveggene på høyre side .....
Bare å rette på meg dersom dette ikke er helt riktig
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bare å rette på meg dersom dette ikke er helt riktig
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
den runde dingsen er stempel, den lange dingsen er råde. kantene på den runde dingsen er skjørt, den lange dingsen sitter festa i stemplet med en kryssbolt, hvis det blir slark her eller der den er festa i veiva blir det bank
Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Dette hørtes ut som frustrerende dårlig oversettelse til norsk fra engelsk [emoji38] Men nå skjønner jeg hva dere mener. Jeg er litt tungrodd på den måten [emoji38]
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Hahaha, nei det var ikke google transleiter, det var bare små doser med en bitteliten skjeLordShaft wrote:Dette hørtes ut som frustrerende dårlig oversettelse til norsk fra engelsk [emoji38] Men nå skjønner jeg hva dere mener. Jeg er litt tungrodd på den måten [emoji38]
Note4
Tanken var god, og målet ble nådd og alle gleder seg... ja ikke Epylypzon da,,
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Når du ser et stempel opp ned, et med litt mer fornuftig størrelse på ser du litt lettere hvorfor det heter skjørtLordShaft wrote:Dette hørtes ut som frustrerende dårlig oversettelse til norsk fra engelsk [emoji38] Men nå skjønner jeg hva dere mener. Jeg er litt tungrodd på den måten [emoji38]
Note4
Det er det som dekker over de viktige delene og gjør det mer interessant og utilgjengelig...
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Stemmer dette. Hvorfor det har skjedd vet jeg ikke. Og jeg får håpe det går på reklamasjon. 3 år, 60 000 km, alle servicer fulgt
Sendt fra min Z3 Compact
Sendt fra min Z3 Compact
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
En motor skal vare mer enn tre år, så dette burde gå på reklamasjon -uten at jeg har erfaring med bmw og det forhandlernettet.
Rådebank betyr i mitt hode svikt i oljedistrubusjon da moderne (post 1980) lagerskåler har så gode legeringer at de ikke slites uten svikt i oljetilførsel/svært gammel olje. Skjørteklakk oppstår strengt tatt kun når sylinderveggen / sylinderforingen er slitt, sprukket eller har flyttet på seg (hvis løse foringer), for at det skal skje må man også opp i temperatur så dette bør ikke kunne skje før evt. andre ting/symptomer også fremkommer.
Begge problemene kan selvsagt også skje som følge av produksjons eller monteringsfeil, det ville jo vært underlig så mange som det finnes av denne motoren..
Rådebank betyr i mitt hode svikt i oljedistrubusjon da moderne (post 1980) lagerskåler har så gode legeringer at de ikke slites uten svikt i oljetilførsel/svært gammel olje. Skjørteklakk oppstår strengt tatt kun når sylinderveggen / sylinderforingen er slitt, sprukket eller har flyttet på seg (hvis løse foringer), for at det skal skje må man også opp i temperatur så dette bør ikke kunne skje før evt. andre ting/symptomer også fremkommer.
Begge problemene kan selvsagt også skje som følge av produksjons eller monteringsfeil, det ville jo vært underlig så mange som det finnes av denne motoren..
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
Det er solgt mange. Men ikke sååå mange som har gått så langt. Jeg har hørt om 2 norske til med problemer. En som måtte bytte stempel osv på 60-70 000 og en som måtte bytte veiv/ råde(r) på 110-120. Disse tror jeg var for gamle til å få det på reklamasjon.
Sendt fra min Z3 Compact
Sendt fra min Z3 Compact
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Epylypzons blogg - deffekt gs
ajajaj... håper det løser seg med reklamasjon, dette er jo ikke noe bmw motorrad kan leve med vel..
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Rådebank i GS`en
Snakka akkurat med MC huset, de hadde åpna motoren i går. Det er rådebank....
Det var i dialog med bmw om reklamasjon.
Det var i dialog med bmw om reklamasjon.
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Epylypzons blogg - Rådebank i GS`en
Hvis stempelet og sylinderen er ok, kan det hende nye lagerskåler og foring i råden er det som skal til, eller bytter de hele skiten ?Epylypzon wrote:Snakka akkurat med MC huset, de hadde åpna motoren i går. Det er rådebank....
Det var i dialog med bmw om reklamasjon.