Re: Epylypzons blogg - Tjuvradder på besøk

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Epylypzon »

Da har jeg fått svar fra MC Huset. Det er enten slakk i råde eller skjørtebank på høyre side.
De venter nå på svar fra BMW Norge..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by tshansen »

Øøø? For meg er dette helt gresk? Hva vil dette si?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Palma »

Epylypzon wrote:Da har jeg fått svar fra MC Huset. Det er enten slakk i råde eller skjørtebank på høyre side.
De venter nå på svar fra BMW Norge..
Den er ikke såå gammel den GS'n din, spørs om kjørekaren er litt for hard me'n [-X

Men skjørte-/rådebank.. noe feil med smøringa da, eller legeringsfeil ?
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Tobben84 »

LordShaft wrote:Øøø? For meg er dette helt gresk? Hva vil dette si?

Note4
Det høres i alle fall dyrt ut :shock:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by freddy123 »

Råde er den pinnen som stempelet er festet til som er en del av veiva .... Får man slakke der så gjør vel det så stempelet også får noe vandring/kast i seg som medfører at skjørtet på stempelet i dette tilfellet har tatt borti syllinderveggene på høyre side .....

Bare å rette på meg dersom dette ikke er helt riktig :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Palma »

Image
den runde dingsen er stempel, den lange dingsen er råde. kantene på den runde dingsen er skjørt, den lange dingsen sitter festa i stemplet med en kryssbolt, hvis det blir slark her eller der den er festa i veiva blir det bank
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by tshansen »

Dette hørtes ut som frustrerende dårlig oversettelse til norsk fra engelsk [emoji38] Men nå skjønner jeg hva dere mener. Jeg er litt tungrodd på den måten [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Palma »

LordShaft wrote:Dette hørtes ut som frustrerende dårlig oversettelse til norsk fra engelsk [emoji38] Men nå skjønner jeg hva dere mener. Jeg er litt tungrodd på den måten [emoji38]

Note4
Hahaha, nei det var ikke google transleiter, det var bare små doser med en bitteliten skje :lol:
Tanken var god, og målet ble nådd og alle gleder seg... ja ikke Epylypzon da,, :-k
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Lasse Liten »

LordShaft wrote:Dette hørtes ut som frustrerende dårlig oversettelse til norsk fra engelsk [emoji38] Men nå skjønner jeg hva dere mener. Jeg er litt tungrodd på den måten [emoji38]

Note4
Når du ser et stempel opp ned, et med litt mer fornuftig størrelse på ser du litt lettere hvorfor det heter skjørt ;)
Image
Det er det som dekker over de viktige delene og gjør det mer interessant og utilgjengelig...
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Epylypzon »

Stemmer dette. Hvorfor det har skjedd vet jeg ikke. Og jeg får håpe det går på reklamasjon. 3 år, 60 000 km, alle servicer fulgt

Sendt fra min Z3 Compact
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Lasse Liten »

En motor skal vare mer enn tre år, så dette burde gå på reklamasjon -uten at jeg har erfaring med bmw og det forhandlernettet.
Rådebank betyr i mitt hode svikt i oljedistrubusjon da moderne (post 1980) lagerskåler har så gode legeringer at de ikke slites uten svikt i oljetilførsel/svært gammel olje. Skjørteklakk oppstår strengt tatt kun når sylinderveggen / sylinderforingen er slitt, sprukket eller har flyttet på seg (hvis løse foringer), for at det skal skje må man også opp i temperatur så dette bør ikke kunne skje før evt. andre ting/symptomer også fremkommer.
Begge problemene kan selvsagt også skje som følge av produksjons eller monteringsfeil, det ville jo vært underlig så mange som det finnes av denne motoren..
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Epylypzon »

Det er solgt mange. Men ikke sååå mange som har gått så langt. Jeg har hørt om 2 norske til med problemer. En som måtte bytte stempel osv på 60-70 000 og en som måtte bytte veiv/ råde(r) på 110-120. Disse tror jeg var for gamle til å få det på reklamasjon.

Sendt fra min Z3 Compact
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Epylypzons blogg - deffekt gs

Post by Lasse Liten »

ajajaj... håper det løser seg med reklamasjon, dette er jo ikke noe bmw motorrad kan leve med vel..
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Epylypzons blogg - Rådebank i GS`en

Post by Epylypzon »

Snakka akkurat med MC huset, de hadde åpna motoren i går. Det er rådebank....
Det var i dialog med bmw om reklamasjon.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Epylypzons blogg - Rådebank i GS`en

Post by Lasse Liten »

Epylypzon wrote:Snakka akkurat med MC huset, de hadde åpna motoren i går. Det er rådebank....
Det var i dialog med bmw om reklamasjon.
Hvis stempelet og sylinderen er ok, kan det hende nye lagerskåler og foring i råden er det som skal til, eller bytter de hele skiten ?
Post Reply