Re: Epylypzons blogg - Tjuvradder på besøk
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vask
Begge to til tørk. 1150 skal nå snart på operasjonsbordet.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Epylypzons blogg - Vask
Likte du det?Epylypzon wrote:Tro det eller ei. Men i helgen har jeg vasket sykler.
Re: Epylypzons blogg - Vask
Jålebukk [emoji14]
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vask
*Demontere og ihvertfall smøres plines, kanskje bytte alle lagre samtidigPalma wrote:Vakkert
Hva skal du gjøre med 1150'n?
*Kanskje bytte drivaksling
*Kanskje bytte clutch
*Bytte rack til sidekasser. På med Touratech
*Touratech toppboks feste
*Gps feste
*PDM60 eller lignende. Ikke bestemt meg enda
*SW Motech tankveske med el.
Så er det noen ting jeg har lyst på, men ikke tror jeg har råd til i år
*Annen vindskjerm
*Ekstralys
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vask
Jeg syns ikke det er ille å vaske og gnikke litt, men må være en sykkel det er verdt å gjøre det på.ole m. wrote:Likte du det?Epylypzon wrote:Tro det eller ei. Men i helgen har jeg vasket sykler.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vask
Med 800`n er planen på sikt å bygge om/lette/tune litt.
*Fjerne alt unødvendig metall (midtstøtte,bagasjerack,veltebøyle,passasjerpegs)
*Ny frontlykt
*Fjerne 1 bremseskive forran og framskjerm/nebb
*Bygge om skiltefestet
*Eksos uten katalysator
Inspirert av disse:
*Fjerne alt unødvendig metall (midtstøtte,bagasjerack,veltebøyle,passasjerpegs)
*Ny frontlykt
*Fjerne 1 bremseskive forran og framskjerm/nebb
*Bygge om skiltefestet
*Eksos uten katalysator
Inspirert av disse:
- Palma
- Posts: 4743
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: RE: Re: Epylypzons blogg - Vask
Stemmer. Husker du nevnte det en gang før. Fant noe papirer på min. Aksling og kjøtsj ble skifta rundt 100k.Epylypzon wrote:*Demontere og ihvertfall smøres plines, kanskje bytte alle lagre samtidigPalma wrote:Vakkert
Hva skal du gjøre med 1150'n?
*Kanskje bytte drivaksling
*Kanskje bytte clutch
*Bytte rack til sidekasser. På med Touratech
*Touratech toppboks feste
*Gps feste
*PDM60 eller lignende. Ikke bestemt meg enda
*SW Motech tankveske med el.
Så er det noen ting jeg har lyst på, men ikke tror jeg har råd til i år
*Annen vindskjerm
*Ekstralys
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vask
Bare å begynne nå
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Re: Epylypzons blogg - Vask
Da har du et stykke arbeid å gjøre
Hjelpte en kompis en gang å bytte clutch/simmerring på en 1150RT. Huska det var litt krøkkete å komme til å trekke girkassa ut av clutchen.
Vi bytta ut de to nederste M8 boltene som holder girkassa fast i motor og erstatta de med M8 bolter som var 15 cm lange (eller noe slikt) og satte dem inn. Da kunne vi trekke girkassa rett bak mens den ble styrt beint av boltene. Samme ved montering, de lange boltene gjorde det veldig enkelt å få girkassa til å entre clutchen. Vi stramma bare clutchen delvis til huset og i mangel av sentreringsverktøy sentrerte vi på øyemål, trøkka girkassa på plass for sentrering, trakk så girkassa ut igjen et stykke og strammet skruene som holder clutchen til svinghjulet. Om en har sentreringsverktøy blir det jo enklere, men det hadde ikke vi.
Lykke til
Hjelpte en kompis en gang å bytte clutch/simmerring på en 1150RT. Huska det var litt krøkkete å komme til å trekke girkassa ut av clutchen.
Vi bytta ut de to nederste M8 boltene som holder girkassa fast i motor og erstatta de med M8 bolter som var 15 cm lange (eller noe slikt) og satte dem inn. Da kunne vi trekke girkassa rett bak mens den ble styrt beint av boltene. Samme ved montering, de lange boltene gjorde det veldig enkelt å få girkassa til å entre clutchen. Vi stramma bare clutchen delvis til huset og i mangel av sentreringsverktøy sentrerte vi på øyemål, trøkka girkassa på plass for sentrering, trakk så girkassa ut igjen et stykke og strammet skruene som holder clutchen til svinghjulet. Om en har sentreringsverktøy blir det jo enklere, men det hadde ikke vi.
Lykke til
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vask
Ja, har sett noen filmer på youtube, ser egentlig ut som grei skuring.knutk wrote:Da har du et stykke arbeid å gjøre
Hjelpte en kompis en gang å bytte clutch/simmerring på en 1150RT. Huska det var litt krøkkete å komme til å trekke girkassa ut av clutchen.
Vi bytta ut de to nederste M8 boltene som holder girkassa fast i motor og erstatta de med M8 bolter som var 15 cm lange (eller noe slikt) og satte dem inn. Da kunne vi trekke girkassa rett bak mens den ble styrt beint av boltene. Samme ved montering, de lange boltene gjorde det veldig enkelt å få girkassa til å entre clutchen. Vi stramma bare clutchen delvis til huset og i mangel av sentreringsverktøy sentrerte vi på øyemål, trøkka girkassa på plass for sentrering, trakk så girkassa ut igjen et stykke og strammet skruene som holder clutchen til svinghjulet. Om en har sentreringsverktøy blir det jo enklere, men det hadde ikke vi.
Lykke til
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Epylypzons blogg - Vestlandet, tips?
Tar en ferietur fra midten av neste uke, på asfaltveier.
Nå er jeg best kjent på skogen her i øst, så er det noen som kan anbefale ei rute eller liste opp noen steder/strekninger som er verdt å kjøre?
Regner med vi starter med Suleskard-Lysebotn i sør og gjør oss ferdige med vest i Orkanger. Mellom der har vi 1 uke på oss.
Nå er jeg best kjent på skogen her i øst, så er det noen som kan anbefale ei rute eller liste opp noen steder/strekninger som er verdt å kjøre?
Regner med vi starter med Suleskard-Lysebotn i sør og gjør oss ferdige med vest i Orkanger. Mellom der har vi 1 uke på oss.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3197
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Epylypzons blogg - Vestlandet, tips?
Her har jeg noen ideer, skal sette opp et ruteforslag gjennom Ryfylke og Hardanger. Er litt veiarbeid i Hardanger som forårsaker venting og tidvis kaosEpylypzon wrote:Tar en ferietur fra midten av neste uke, på asfaltveier.
Nå er jeg best kjent på skogen her i øst, så er det noen som kan anbefale ei rute eller liste opp noen steder/strekninger som er verdt å kjøre?
Regner med vi starter med Suleskard-Lysebotn i sør og gjør oss ferdige med vest i Orkanger. Mellom der har vi 1 uke på oss.
Må ta det i kveld for er på reise no
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no