The Road Warrior sin blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
The Road Warrior
Posts: 146
Joined: 12 Oct 2015 20:14
MC: BMW R1200GSA

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by The Road Warrior »

ArcticTiger wrote:Nå skal jeg være litt "negativ": Sikkert mange som sier de vil være med, men den dagen starten går så er de ikke der.... Neppe marked for dette blant de som er på norske mc-nettsider.
Man bør vell regne med 90% frafall :-)
Men jeg må stille spørsmålet. Hvorfor tror du ikke det er ett marked?
Forstå meg riktig, jeg stilte spørsmålet nettopp for å få oppriktige svar så det er bare å skyte fra hofta :-)
The Road Warrior

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by ArcticTiger »

Jeg tror det blir for omfattende, krevende og kostbart for "folk flest". Ikke mange som er så entusiastiske at de satser/har anledning til å satse tida, innsatsen og kronene som trengs. Man må vel kanskje regne med ca kr 80-100.000 pr pers alt inkl?

Greier du å "hype" dette like godt som Route 66 arrangørene har greid tror du :-k "Alle" skal jo kjøre routen, en av de kjedeligste mc-veier i USA.
The Road Warrior
Posts: 146
Joined: 12 Oct 2015 20:14
MC: BMW R1200GSA

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by The Road Warrior »

ArcticTiger wrote:Jeg tror det blir for omfattende, krevende og kostbart for "folk flest". Ikke mange som er så entusiastiske at de satser/har anledning til å satse tida, innsatsen og kronene som trengs.

Greier du å "hype" dette like godt som Route 66 arrangørene har greid tror du :-k "Alle" skal jo kjøre routen, en av de kjedeligste mc-veier i USA.
Tanken er å ha ett samarbeid med ett reisebyrå som er medlem av reisegarantifondet og dermed bruke de kanalene. Dermed bør man som kunde føle seg trygg. Publisering vil nok ikke skje via disse sidene :-) Dette var bare mitt forsøk på å lodde stemningen.

Route66 bør etter hvert være oppbrukt? SOm du sier en relativ kjedelig veistrekning som man i alle fall ikke trenger en guide til hvis man gjør litt forarbeid selv. Ser man på prisene til Route66 tror jeg prisen pr dag for TAT ruta blir det samme (inkl frakt av sykkel) men turen vil ta 10 dager lenger å gjennomføre og derfor også 1/3 dyrere.

Men det er som du sier muligens ikke nok folk som er entusiastiske nok til faktisk å gjennomføre det. TAT ruta er mange dager hardt arbeid i sadlen, spise støv, varmt, man må regne med å gå i bakken en eller flere ganger.......... Mange gode grunner til ikke å ta turen :-)
The Road Warrior

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by tshansen »

I min bok, hører det ut som flere grunner til å ta turen, enn å la være. Men det blir jo liten tvil om at slikt appelerer mer til den eldre garde (pga pris) Å betale opp mot 100.000k for en måned på sykkel, det er ikke alle som kan ta seg råd til :-#

Hvordan hadde det vært å hatt en hytte der borte med egne sykler? som kundene leide? Vi snakker jo litt utlegg, men muligheten til å "tjene" penger på sikt? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by ArcticTiger »

På mine USA-turer med bil og mc er Colorado blitt en av mine favoritt-stater- Her kan man kjøre mc leenge utan å kjede seg :D
Kanskje en organisert asfalt/grus/fjell mc-tur her, på la oss si 1-2 uker, med utgangspunkt og slutt i Denver kunne vært en ide :-k Og blir Colorado "for lite", så har du jo Wyoming og Utah i nærheten...
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by Tommas »

Om du skulle hatt med folk på tur to ganger i året, så kunne du nesten kjøpt noen KLR650'er og hatt stående. Får sikkert en fint brukt en for under 3k usd? tror ikke du skal leie de ut mange ganger før det er betalt inn, i det minste så driftskostnader dekkes greit etterhvert.

Kanskje ha et samarbeid med en lokal kar (advforum?), hvor syklene kan stå, samt å tilby folk å bli med på feks halve ruten?

30 dager sammenhengende vil jeg tro er vrient for mange.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by Kant1 »

Litt morsomt... noe sånt som dette har jeg og Tommas pratet om en stund nå. Leie sykkel i Denver og kjøre en rundtur på 14 dager i Colorado og Utah : \:D/

:lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by Tommas »

Kant1 wrote:Litt morsomt... noe sånt som dette har jeg og Tommas pratet om en stund nå. Leie sykkel i Denver og kjøre en rundtur på 14 dager i Colorado og Utah : \:D/

:lol:

Det har til og med vært tegnet ruteforslag allerede :lol:
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by ArcticTiger »

Kant1 wrote:Litt morsomt... noe sånt som dette har jeg og Tommas pratet om en stund nå. Leie sykkel i Denver og kjøre en rundtur på 14 dager i Colorado og Utah : \:D/

:lol:
Jeg blir med :thumleft Da møtes vi på https://www.flydenver.com/ Når må jeg være der :-k
The Road Warrior
Posts: 146
Joined: 12 Oct 2015 20:14
MC: BMW R1200GSA

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by The Road Warrior »

LordShaft wrote:I min bok, hører det ut som flere grunner til å ta turen, enn å la være. Men det blir jo liten tvil om at slikt appelerer mer til den eldre garde (pga pris) Å betale opp mot 100.000k for en måned på sykkel, det er ikke alle som kan ta seg råd til :-#

Hvordan hadde det vært å hatt en hytte der borte med egne sykler? som kundene leide? Vi snakker jo litt utlegg, men muligheten til å "tjene" penger på sikt? :-k
En Route66 tur ligger vell på ca 45.000 +- (pluss lommepenger) fordelt på 20 dager blir det en dagspris på 2250 kr pr dag. Selv om jeg er langt unna en ferdig plan tror jeg vi snakker om omtrent samme dagsrate x 30 (i stede for 20). Altså langt vekk fra 100K som du nevner.

For å gjenta meg selv så tenker jeg bare høyt og har ikke 100% klarhet i alle detaljer.
The Road Warrior

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
The Road Warrior
Posts: 146
Joined: 12 Oct 2015 20:14
MC: BMW R1200GSA

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by The Road Warrior »

ArcticTiger wrote:På mine USA-turer med bil og mc er Colorado blitt en av mine favoritt-stater- Her kan man kjøre mc leenge utan å kjede seg :D
Kanskje en organisert asfalt/grus/fjell mc-tur her, på la oss si 1-2 uker, med utgangspunkt og slutt i Denver kunne vært en ide :-k Og blir Colorado "for lite", så har du jo Wyoming og Utah i nærheten...
Utah er konge. Kan bli varmt i perioder men fantastisk stat :-)
Men reiser man til USA for å kjøre i 1 til 2 uker? Jeg ville vell helst hatt 3 uker når jeg først skulle reise, men vi er alle forskjellige.
The Road Warrior

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by ArcticTiger »

Helt enig, 3 uker :D
The Road Warrior
Posts: 146
Joined: 12 Oct 2015 20:14
MC: BMW R1200GSA

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by The Road Warrior »

Tommas wrote:Om du skulle hatt med folk på tur to ganger i året, så kunne du nesten kjøpt noen KLR650'er og hatt stående. Får sikkert en fint brukt en for under 3k usd? tror ikke du skal leie de ut mange ganger før det er betalt inn, i det minste så driftskostnader dekkes greit etterhvert.

Kanskje ha et samarbeid med en lokal kar (advforum?), hvor syklene kan stå, samt å tilby folk å bli med på feks halve ruten?

30 dager sammenhengende vil jeg tro er vrient for mange.
Ja, KLR'er kan man kjøpe og ha stående, men vil Nordmenn kjøre KLR når de er vant med sine store 1200cc? Det er noe jeg er meget usikker på.

Å så er jeg enig med deg om at 30 dager kan bli litt vrient. Samtidig føler jeg at kyst til kyst er ett slags mål å da ville ikke jeg gitt meg halvveis :-) Men det var vell derfor jeg på siste turen ikke stoppet før jeg var i Ushuaia :-)
The Road Warrior

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by ArcticTiger »

Har du et ruteforslag (kart) for TAT kyst-til-kyst?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Road Warrior sin blogg

Post by tshansen »

The Road Warrior wrote: En Route66 tur ligger vell på ca 45.000 +- (pluss lommepenger) fordelt på 20 dager blir det en dagspris på 2250 kr pr dag. Selv om jeg er langt unna en ferdig plan tror jeg vi snakker om omtrent samme dagsrate x 30 (i stede for 20). Altså langt vekk fra 100K som du nevner.

For å gjenta meg selv så tenker jeg bare høyt og har ikke 100% klarhet i alle detaljer.
Ja dette er vel bare å "tenke høyt" ;-) Jeg tenker bare totalt, for fly, sykkel over, drivstoff, lommepenger, mat osv osv! Så ruller det seg fort opp i kroner. Selv om 100K var kanskje å ta hardt i. Men det er utrolig hva folk sparer til, eller tar seg råd til så lenge de føler at de får valutta for pengene. Å dette tror jeg kan være en drøm for mange å gjennomføre.

Hvordan tenker du å bo underveis?
Personlig syns jeg slike prosjekter er utrolig spennende, å håper det kan bli en realitet \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply