MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 23 sep 2018 17:05

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 289 innlegg ]  Gå til side Forrige 116 17 18 19 20 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 14 jun 2017 09:50 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Etter å ha vert hjemme alene med jentungen i helgen så har jeg endelig fått startet på dekkomlegging til TKC-80 :D

Tok først av bakhjulet på mandag ettersom jeg skulle legge om dekk på en bil å tenkte jeg skulle prøve dekkomleggingsmaskinen på MC hjulet også. Endte opp med å knote en del med omlegging av bildekkene (skylder på dårlige felger og smale dekk :-P ) men klarte å få lagt om til TKC-80 på bakhjulet. Var veldig skeptisk på om jeg kunne bruke samme dekkomleggings maskin på bil og MC dekk, men det fungerte helt greit.
Bilde

I går kom Snikkeren innom å hadde med balanserings verktøy fra biltema som han hadde liggende så vi kunne prøve å få balanse på bakhjulet, det viste seg å være vanskeligere enn først tenkt, men oppdaget at når jeg monterte dekket så var det vridd litt i forhold til hvor på dekket ventilen skulle ligge. Bestemte meg for at jeg skulle ta det med tilbake der jeg har dekkomleggings maskin å prøve å vri det riktig på plass, men hadde ikke tid til det i går. Hadde også egentlig planer om å montere bakhjulet før jeg tok av forhjulet ettersom jeg da kunne klare meg med å bruke midtstøtten, men endte likevel opp med å grave frem MC jekken jeg har liggende å heve opp sykkelen så jeg kunne plukke av forhjulet også.
Bilde

Håper på at jeg får tid til å legge om til TKC-80 på fremhjulet i dag og snu litt på bakhjulet slik at jeg kan få balansert det riktig, men enn så lenge ligger det pent i carporten å venter sammen med nye dekket.
Bilde

Men når Snikkeren likevel var innom i går så fikk jeg hjelp fra han til å ta ut den lille Kawasakien fra kjelleren. Den har dessverre ikke fått så mye pleie som den skulle i løpet av vinteren, så den måtte lades før der var noe livstegn.
Bilde

Etter noen timer med lading startet den fint opp, tok en kjapp tur å fylte på litt fersk bensin og lot den stå uten lader i natt.

I dag tidlig var jeg ganske usikker på om Kawasakien ville starte ettersom den hadde hatt litt dårlig batteri i går. Koblet på lader mens jeg spiste frukost bare for å gi den litt ekstra å gå på. Men det var ingen problem, startet på første forsøk, knappest at startmotoren trengte å dra rundt :thumleft
Så da var det bare å finne frem Kriega sekken (ingen toppboks på Kawasakien) flytte over laptop og andre nødvendigheter for jobben, å kjøre av sted.

Tok ikke lenge før jeg kjente at her var det stor forskjell i forhold til å kjøre KTM, blant annet kjenner jeg at der må sikkert byttes et styrelager, tar det samtidig med det planlagte oljeskiftet (som skulle utføres i vinter). Kjente også samme problem som jeg hadde på Ninjaen tidligere, etter ca 20 minutt begynner høyrefoten å sovne viss ikke jeg strekker den ut litt. Kjente også at jeg er uvant med girkassen, blir mye oppgiring, nesten ikke nedgiring ettersom jeg ikke tenker over hvilket gir jeg står i, så kommer jeg til et kryss å girer ned 1-2 gir, kjenner at det fremdeles er litt høyt, girer ned enda en gang, fremdeles litt høyt å sitter å stusser over hvor mange gir det egentlig er på denne lille sykkelen (svaret er 6 :-P ). Men uansett, moro er den å kjøre, så er den fin å ha når KTM'en står oppjekket uten hjul ;-)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 14 jun 2017 10:52 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2015 19:20
Innlegg: 2893
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Skikkelige RÅ dekk det der. Men balansere?? Har jeg aldri gjort med MC-dekk... :-k

_________________
Blåggen min: https://palmastraktorblogglevenogspetakkel.wordpress.com/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 14 jun 2017 11:47 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Sjekket faktisk balansen på forhjulet i går med de gamle TKC-70 dekkene, det var ikke helt i balanse det heller til tross for montering på proff verksted, men det kan jo også ha noe med slitasje å gjøre.

Usikker på om jeg får det skikkelig i balanse, men tenkte å gjøre et forsøk, ser at erfaringene på balansering er veldig varierte, å det har nok større betydning på dekk som er beregnet å gå i 240 km/t enn på TKC-80 som begrenser seg til 160 km/t.

Spørsmålet når jeg får på TKC-80 dekkene er jo bare om de holder helt til jeg skal på grustur i øst :-k eller om jeg må kjøpe enda ett sett før den tid...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 15 jun 2017 13:13 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Klarte til slutt å få både lagt om å balansert både ene og andre dekket i går. Snudde bakdekket som vi slet med å balansere slik at ventilen var der den skulle og måtte da fjerne noen av vektene for at det skulle bli helt balansert. På forhjulet var det ganske lite ubalanse i forhold til bakdekket, kjapt gjort å korrigere.

Kom ut av verkstedet som jeg brukte (tilhører min far og noen til), så hadde det samlet seg noe dyr utenfor. Første jeg tenkte var at nå har Palma virkelig mistet kontroll på hønene sine :-P
Bilde


Men til tross for frittgående høner så ble hjul med nye dekk montert, å da måtte jeg selvfølgelig ut å prøvekjøre for å sjekke om dette var så fantastisk.

Første jeg reagerte på var at de gamle TKC-70 dekkene har blitt mer kantete enn jeg trodde, for her var det forskjell fra første sving. Fryktet litt for mye vibrasjon ettersom det er en del knaster i dekket, men kjente det egentlig mest opp til 25-30 km/t, etter dette var det minimalt og jeg kjenner det kun viss jeg faktisk går inn for å kjenne etter. Har ikke fått prøvd så mye på grus enda, håper på å få tatt en tur etter jobb i dag, men da er det selvfølgelig sommerfest i barnehagen, så det blir ikke lange turen.

Men det ble selvfølgelig tatt litt bilder når jeg først var ute på tur med nye dekk (begynner å huske å ta bilder nå ;-) )
Bilde

Bilde

Bilde

De gamle TKC-70 dekkene har gått ca 7500km, og til tross for at bakdekket viser antydning til å være litt kantete så er der nok 2-2500 km igjen i dekkene. Legger de i kjelleren og tenker å montere de på igjen til pre-høst turen slik at jeg slipper å bruke opp TKC-80 dekkene da, så blir det TKC-80 dekk igjen til grustur i øst (om der er igjen noe av de ;-) )

Så var jeg innom MC-Deler en dag, der var det kommet sotet pinlock til hjelmen min. Synes det integrerte solvisiret ikke fungerer optimalt hele tiden, og sotet visir var ikke mulig å oppdrive, kun pinlock. Var litt usikker på om det kom til å bli for mørkt inne i tunnel, jeg kjører igjennom 4 stk på vei til jobb hver dag, men monterte å prøvde i dag og er overasket over hvor godt dette fungerte. Ingen problem inne i tunnel, å ved litt skarpt lys uten sol som det var på vei til jobb i dag var fargen på pinlock/visir perfekt.
Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 jun 2017 22:18 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 26 jun 2009 15:11
Innlegg: 1385
MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Ble kult det bildet av KTM'en mot blå vegg bak :thumleft

Ellers flere fine innlegg (tar litt catch-up nå) - og mange fine bilder fra motorfestivalen i Stryn !


Toppen
   
Legg innLagt inn: 17 jun 2017 00:03 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Takk for det RuneMC

Ble en liten avstikker på vei hjem fra jobb i dag for å prøve litt TKC-80 dekkene, ble ikke lange biten, men det ble bilde

Bilde

Edit: fikset bilde, faens ipad...


Sent from my iPad using Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jun 2017 22:56 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Mottok noen nye ekstralys tidligere i uken til KTM'en, kjekt med litt ekstra lys inn i mellom når det er mørkt.

Tenkte jeg skulle gjøre det litt skikkelig når jeg først var i gang, så kjøpte meg et ekstralys lednings sett fra biltema med både rele og sikring. Selvfølgelig så følger det med div dårlige kabelsko som knappes kan kobles sammen, noen ledninger som passer sånn ca inn på kabelsko og på lysene var det selvfølgelig ledning som ikke var brukendes med kabelsko. Endte opp med at jeg gravde frem gamle kunnskaper, en loddebolt og noe krympestrømper. Etter en del banning, lett svidde fingre og halveis smeltede ledninger ble det noe som hang sammen etter et ca koblingsskjema inne i hodet mitt. Noe kabelsko skal det sies at det ble brukt, men ikke uten at jeg først la på loddetinn på ledningen, klemte den inn i kabelskoen, og sørget for å lodde ledningen fast i kabelskoen i tillegg. Litt usikker på om det er gjort på godkjent vis (hva nå det enn er), men det fungerer :thumleft

Dårlig med bilde fra selve loddingen, men et lite bilde av ene koblingen ble det :D
Bilde

De nye lysene montert på veltebøylen, så langt inne at de ikke burde bli ødelagt ved velt (håper jeg)
Bilde

Slik ble det til slutt
Bilde

Ettersom det skal være en del styrke på lysene så koblet jeg de inn på fjernlys bryteren slik at den gir signal til rele som er nymontert, så er lysene på egen sikring, ikke direkte på batteriet.

Tok en liten test på tur i dag inne i en tunnel, da lyste de minst like langt som fjernlyset, men de er justert litt høyt, så de lyste godt opp i taket. Ny test blir etter hvert som jeg får justert de :thumleft

Å med nye lys, nye Sidi Adventure 2 kjøresko samt litt varierende vær, så måtte det bli en liten tur i dag.

Prøvde å få med @Snikkeren på turen, men han hadde bursdag, å da bestemmer han vist ikke hva han vil bruke dagen på selv, trodde det kun var jeg som hadde det slik fordi jeg har kombinert bursdag og bryllupsdag :-P (skal faen ikke glemme datoen på bryllupsdagen ;-) )

Ble til at jeg kjørte selv, hadde noen grusveier i sikte for å få kjent litt på å kjøre med nye stivere sko, dessuten var der noen veier som var igjensnødd sist jeg var ute på tur i enkelte områder, å nå var det på tide å komme seg til toppen av de. Ble både kjørt ene og andre grusveien, med sideveier som både var kjente og ukjente, endte til slutt opp på denne plassen med helt grei utsikt.
Bilde

Underveis fant jeg også en grusvei som jeg merkelig nok ikke hadde sett før, ikke viste den på kartet heller, men med tanke på hvor gjengrodd den var så hadde den vert der en stund. Kjørte oppover et stykke og kom til et stykke med en del vått gress og gjørme, har ikke verdens beste erfaring med slikt, men var kommet til en plass det var vanskelig å snu. Endte opp med å gi gass å håpe på det beste, skled godt å litt gjørme sprutet litt hit og dit, men jaggu kom jeg meg igjennom uten å velte denne gangen :thumleft
Bilde

Etter denne første turen er jeg veldig fornøyd med valget av nye kjøresko, Sidi Adventure 2 er betydelig mer solid og stivere enn det jeg har brukt tidligere, noe som kjennes ut som en fordel når man kjører stående ute på grusveier og annet terreng. Gleder meg virkelig til å bruke de videre :D

I morgen er det tilbake på jobb å vanlig pendlerkjøring (på MC), men ikke utenkelig at det blir kjørt noe ekstra i løpet av uken likevel ;-)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jun 2017 23:36 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1356
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Ser ut som dekka kom til rett plass selv driver jeg å kjører grusveier av bilstandard ikke noe offroad foreløpig
Å til det fungerer Pirelli dekka mine godt- mmm Leser at du koblet ekstra lysa på så de kommer på når du setter på fjernlysa det må være kjekt.
Mine er mere grøftelys av god kvalitet
Møtte en kar her forleden som hadde montert led lys i hovedlyshuset nær+fjern - han brukte 0,5 oms motstander til de slik at de ikke ble varme og holdt lengre -
Jeg skal finne den karen igjen for å få en nærmere beskrivelse trur jeg .
Ellers så blir det vel en slik en lys bar mitt under hovedlyset med fjernlys for min del.
Rigid SR6 Spot Lyslengde: 540
Bilde
https://www.arbeidslys.no/products/rigi ... erket-spot
alternativ Lyslengde: 352
Bilde

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jun 2017 23:47 
Offline
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 31 mai 2010 01:03
Innlegg: 2293
MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Hehe. Ja, når man har små barn som har større forventninger til bursdagen min enn jeg har selv, så er det bare å bruke tiden med familien. Skulle gjerne vært med ut å kjøre, men det var kvalitetstid likevel.

Kjekt å høre at du er fornøyd med støvlene. Har fått beskjed om at mine er på vei i posten.

_________________
http://www.snikkeren-mc.no
https://www.facebook.com/SnikkerenMC
https://www.youtube.com/c/SnikkerenK


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 jun 2017 10:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
I fjor kjøpte jeg en konesykkel slik at fruen skulle få lære litt å kjøre MC hun også. Sykkelen står ganske mye stille, men var blant annet i bruk av meg selv når KTM'en stod uten dekk for et par uker siden. Vi har så langt i år kun hatt tid til en runde med kjøring for vel en uke siden, å da inne på et litt lukket område, fremdeles litt opp å frem før hun kan bevege seg ut i trafikken.

Det startet ikke helt etter planen, da hun satte seg opp på så mistet hun balansen og sykkelen gikk i bakken...
Heldigvis ikke den største å tyngste sykkelen, så det var bare å løfte pent opp igjen. Ble litt småriper på kåpene, bremsehendel og bremsepedal ble litt bøyd, men sykkelen fungerte fint likevel.
Bilde
Bilde
Bilde

Sykkelen er jo kjøpt for å brukes primært til opplæring av fruen, er faktisk overrasket over at det ikke har skjedd tidligere. Om hun fortsetter slik så kan jo det bli et lite ombyggingsprosjekt etter hvert ;-)

Men fruen kom seg i gang, selv om det var lenge siden sist å hun var litt nervøs etter velten, så gikk det veldig lett å komme i gang igjen å det gikk ikke lenge før hun hadde mye bedre kontroll på clutch og gir enn tidligere.

Bilde
Bilde

Nå skal det sies at kjøre øktene vi har varer ikke så lenge ettersom vi må ordne oss med barnevakt hver gang, å derfor blir det heller ikke så ofte. Målet er at hun skal ta lappen på MC etter hvert, men om det blir i år tviler jeg litt på. Selv sier hun at målet er å ta lappen før hun blir 40 :-P (hun blir snart 27)

Uansett så synes jeg det er moro at hun har interessen og jeg synes hun er flink å viser fremgang de få gangene vi får tid til å kjøre litt :D

Og som et resultat av at hun har begynt å velte sykkelen så er det nå et nytt sett med clutch og bremse hendel på vei i posten fra ebay ;-)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 jun 2017 10:21 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2015 19:20
Innlegg: 2893
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Det med å velte... er det en slik familiegreie hos dere det ?? :lol
Neida, tulla bare, det er og ting som må prøves, og veldig bra hun ikke gir opp av den grunn. Stå på videre, blir lettere når unga vokser til og :)

_________________
Blåggen min: https://palmastraktorblogglevenogspetakkel.wordpress.com/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 jun 2017 10:32 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Palma skrev:
Det med å velte... er det en slik familiegreie hos dere det ?? :lol
Neida, tulla bare, det er og ting som må prøves, og veldig bra hun ikke gir opp av den grunn. Stå på videre, blir lettere når unga vokser til og :)


Hehehe, lenge siden sist jeg veltet, så det var vel på tide at en av oss gjorde det igjen :-P


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 jul 2017 17:03 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 691
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Har vert lite fokus på MC siste ukene. Har hatt gravemaskiner rund eiendommen til å grave drenering, og har for det meste brukt tiden på ettermiddagen til å gjøre deler av jobben selv samt litt opprydding.

Men nå har det dukket opp et annet problem. I løpet av vinteren har jeg tidvis hatt litt problemer med at enkelte ledd på fingrene stivner til i løpet av natten, gjerne i forbindelse med at jeg har utført noe arbeid som har belastet fingrene. Dette har ikke vert noe plage, men har fått sjekket det opp ettersom det går noe ledd problemer i familien. Siste ukene når jeg har jobbet med drenering så har dette problemet blitt verre. For noen dager siden måtte jeg gi tapt å dra til legen igjen ettersom det ikke lenger bare var stivhet i ledd, men jeg hadde ikke muskelkraft i ene hånden og motorikken sviktet tidvis. Etter litt undersøkelse så kommer legen frem til at jeg mest sannsynlig har fått carpel tunell syndrom, mest i høyre hånd, men også litt i venstre. Henvisning til nevrologi er sendt, antatt ventetid på time til undersøkelse er mellom 1-2 måneder, minst.

Men heldigvis så har jobben en fantastisk helseforsikring, der meldte jeg i dag tidlig en sak og sendte over papiret fra legen. Etter et par timer var saken under behandling, time hos spesialist i Oslo er booket om noen uker og flybillett var bestilt og betalt, uten at det koster meg noen ting. Om de konkluderer med noe hos spesialisten i Oslo så skal også forsikringen sørge for behandling innen et par uker. Ser heldigvis en løsning som kan hindre mer problemer nå, men undersøkelsen i Oslo er dagen før pre-høst turen, så det er en veldig stor sjanse for at jeg må avlyse den. Om jeg får behandling veldig kjapt så kan jeg rekke grustur i øst, men jeg frykter den også ryker i år.

Krysser alle fingre for at det likevel kan bli noe fellestur på meg, men det ser dårlig ut. Men før jeg kommer så langt så skal jeg ha litt over en uke på tur til Danmark med familien, skal først se om jeg overlever den...


Sent from my iPad using Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 jul 2017 17:19 
Online
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5389
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Spiritofwinter skrev:
Har vert lite fokus på MC siste ukene. Har hatt gravemaskiner rund eiendommen til å grave drenering, og har for det meste brukt tiden på ettermiddagen til å gjøre deler av jobben selv samt litt opprydding.

Men nå har det dukket opp et annet problem. I løpet av vinteren har jeg tidvis hatt litt problemer med at enkelte ledd på fingrene stivner til i løpet av natten, gjerne i forbindelse med at jeg har utført noe arbeid som har belastet fingrene. Dette har ikke vert noe plage, men har fått sjekket det opp ettersom det går noe ledd problemer i familien. Siste ukene når jeg har jobbet med drenering så har dette problemet blitt verre. For noen dager siden måtte jeg gi tapt å dra til legen igjen ettersom det ikke lenger bare var stivhet i ledd, men jeg hadde ikke muskelkraft i ene hånden og motorikken sviktet tidvis. Etter litt undersøkelse så kommer legen frem til at jeg mest sannsynlig har fått carpel tunell syndrom, mest i høyre hånd, men også litt i venstre. Henvisning til nevrologi er sendt, antatt ventetid på time til undersøkelse er mellom 1-2 måneder, minst.

Men heldigvis så har jobben en fantastisk helseforsikring, der meldte jeg i dag tidlig en sak og sendte over papiret fra legen. Etter et par timer var saken under behandling, time hos spesialist i Oslo er booket om noen uker og flybillett var bestilt og betalt, uten at det koster meg noen ting. Om de konkluderer med noe hos spesialisten i Oslo så skal også forsikringen sørge for behandling innen et par uker. Ser heldigvis en løsning som kan hindre mer problemer nå, men undersøkelsen i Oslo er dagen før pre-høst turen, så det er en veldig stor sjanse for at jeg må avlyse den. Om jeg får behandling veldig kjapt så kan jeg rekke grustur i øst, men jeg frykter den også ryker i år.

Krysser alle fingre for at det likevel kan bli noe fellestur på meg, men det ser dårlig ut. Men før jeg kommer så langt så skal jeg ha litt over en uke på tur til Danmark med familien, skal først se om jeg overlever den...


Sent from my iPad using Tapatalk


Kjipt, men det er ivertfall ikke noe du dauer av :roll:
Diagnosen er gresk for meg, men snakker vi eventuellt trening og medisiner, for så å leve lykkelig til.......?

_________________
2017: 19k km. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 jul 2017 17:49 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17201
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Det betyr vel at senene nedover i hånden kommer i klem om jeg ikke husker helt feil i så fall burde vel det være en grei fiks å få bra om du ikke er jævlig uheldig uansett så er slikt greit å få et navn på! Slik at en slipper månedsvis med piller og usikre leger

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 289 innlegg ]  Gå til side Forrige 116 17 18 19 20 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: JK95, ojda, poulet_cavalier, Tommas og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner