Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Snikkeren »

He he. Nja. Jeg vet ikke helt. Har liksom blitt vandt til at de er svarte no.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Siste dag hjemme med sykemelding, tok meg en tur til MC-Deler for å sjekke opp litt powerparts og andre nødvendigheter. Sitter fremdeles å venter på at en del varer skal komme inn i butikken før jeg virkelig går for storhandel, men tok likevel med meg hjem no småtteri ;-)

Image

Gleder meg enda mer til været blir varmere og demo MC'ene kommer i butikken, mye moro som skal dukke opp i løpet av februar/mars :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by tshansen »

Det der så veldig ut som en av KTM veksene. Men om det er tank eller hekk veske tørr jeg ikke si :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Lorden er nok inne på noe, denne gangen er det tankveske.

Image

Image

Denne var egentlig bestilt sammen med MC'en i fjor, men så hadde KTM ganske lang leveringstid på både det ene og andre som hadde med bagasjeløsning å gjøre, så den kom inn på lager i løpet av høsten. Den ble dermed liggende slik at jeg skulle plukke den opp senere en gang, og i dag husket vi på den. Ser ut som den er passelig stor til å ha med et digital kamera, noe gopro saker og litt andre småting.

Med denne i tillegg til alt annet jeg har av bokser har jeg nå ca 145L med bagasjeplass, mer en mange småbiler har i dag :-P
Med div vanntette pakkposer kan jeg glatt bikke 200L, men tror ikke det blir nødvendig med det første.

MC-deler hadde også inne et par andre power parts som tilfeldigvis passer på MC'en min, og som merkelig nok står på ønskelisten min, dette blir farlig for kontoen fremmover...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by tshansen »

Kan faen ikke gå innom ride jeg heller uten å plukke med meg noe småtteri eller noe annet jeg overhodet ikke har bruk for[emoji38]
Hvor mange liter er den tankvesken på?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Tankvesken skal være på 18L, regner med det er når man har utvidet den fult ut, på bildet er en i "standard" posisjon med feste og alt sammen. Skal festes med stropper, og kan enkelt løses for å tanke, evt enkelt taes av fra tankfestet og brukes som ryggsekk.

Skal komme med flere bilder når den er montert på MC'en, men den står på vinterlagring hos MC-deler frem til det blir litt varmere vær.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by hakhap »

Sånn sett er det takknemlig med Tuono en da det ikke finnes mye små snaks. Det meste ligger nå godt opp i og over 3000 kr per snack. G jør det enklere å ikke impuls handle

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Nå er det ikke mange delene til 1190R heller(som er av interesse) som koster under 3000kr, de fleste jeg vurderer nå er i den prisklassen og opp. Det ser stygt ut for kontoen min fremover...
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Det nærmer seg vår her på Sunnmøre, så da må man gjøre klar til å hente ut KTM'en.

Pusset over MC støvlene en ekstra gang i går slik at de er klar til sesongstart, har gått over hjelmen å passet på at alt er som det skal, mangler bare å lade opp intercom'en. Det mangler vel egentlig bare at snøen forsvinner og veiene blir fri for litt mer sand, salt og annen dritt som har samlet seg i vinter.

Har hatt en grei dialog med MC-Deler igjennom vinteren, har stående KTM'en hos dem på vinterlagring, å første forespørslene om å hente ut sykler fra vinterlagring er kommet, så da er det håp for å få ut min også :D
Svingte innom MC-Deler sist uke for å sjekke opp noe småting, de har hatt ombygging av butikken siste tiden og var nesten i mål, ble da informert om at denne uken skulle det ha kommet inn litt mer godsaker på lager så jeg måtte komme innom igjen. Som sagt så gjort, i dag var jeg innom butikken, som fremdeles ikke var ferdig. Møtte Hans Andrè som er daglig leder og ble dradd med bak på lageret, godsakene var ikke i butikken, men det stod da noen kasser på lager. Kassene var ikke åpnet enda, men det var ingen problem, kasse etter kasse ble åpnet å dradd frem på gulvet så vi kunne sjekke innholdet. Fant etter hvert ut at her var mye fint, men det manglet noe... Kataloger kom frem, manglene ble funnet og bestilling ble sendt. Hans Andrè mente at alt skulle være på plass til Fredag, så da blir det ny tur innom MC-Deler for å se om ønskelisten for sesongen er kommet på plass :D

Å for de som lurer på hva som kommer, kan love dere både pene og praktiske ting til Fredag ;-)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Hadde det ikke vert for nakken min, så hadde jeg vært på veiene no. Men, no kommer det jo snart masse regn, og kuldegrader om natten igjen, så da kan jeg liksågodt vente til over påske. [emoji106]

Jasså, så du har vært og snopt? Blir det gromlyd fra R'en din snart da?
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Synes det allerede er gromlyd fra KTM'en min, men om det kommer enda mer gjenstår å se ;-)

Men jeg kan si så mye som at dagens bestilling ble betydelig dyrere enn en liten slip-on...
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Kjøpt deg Spidi kjøreutstyr no altså?
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Har handlet noe både til meg selv og til sykkelen, men om det er spidi eller noe annet gjenstår å se på Fredag :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by tshansen »

Hehehe.... spennende, men mulig at vi vet hva som kommer... Du har jo nevnt tidligere at du kikker på litt snop til både deg og sykkel \:D/ Satse på at tingene kommer på fredag da, så vi får bildebevis på hva det faktisk er :thumleft :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply